Zwanger en een cyste
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zwanger en een cyste
Gisteren heb ik een echo gehad van ons kindje (nekplooimeting).
En toen zag de echoscopiste ineens een cyste achter mijn baarmoeder.
Hij is flink groot 9 bij 7 cm (groter dan het kindje nu is).
Ze heeft meteen met de gyn overlegd wat ermee gedaan moet worden en omdat hij erg groot is (meer dan 5 cm) moet ik volgende week weer terug komen voor een nieuwe echo en een afspraak bij de gyn.
De cyste zou ook ineens kunnen knappen en dat ik dus ineens vocht verlies volgens de echoscopiste. Dan moest ik meteen de vk bellen en ook bij last of pijn.
Tot nu toe heb ik er nog niks van gemerkt/gevoelt gelukkig.
Ik weet dat meer meiden dit hier gehad hebben. Hoe verliep dit bij jou? Werd de cyste groter/ kleiner. Hebben ze er iets aan moeten doen of ging het vanzelf weg?
Had jij er wel last van?
En toen zag de echoscopiste ineens een cyste achter mijn baarmoeder.
Hij is flink groot 9 bij 7 cm (groter dan het kindje nu is).
Ze heeft meteen met de gyn overlegd wat ermee gedaan moet worden en omdat hij erg groot is (meer dan 5 cm) moet ik volgende week weer terug komen voor een nieuwe echo en een afspraak bij de gyn.
De cyste zou ook ineens kunnen knappen en dat ik dus ineens vocht verlies volgens de echoscopiste. Dan moest ik meteen de vk bellen en ook bij last of pijn.
Tot nu toe heb ik er nog niks van gemerkt/gevoelt gelukkig.
Ik weet dat meer meiden dit hier gehad hebben. Hoe verliep dit bij jou? Werd de cyste groter/ kleiner. Hebben ze er iets aan moeten doen of ging het vanzelf weg?
Had jij er wel last van?
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Zwanger en een cyste
Bij mij werd er ook 1 ontdekt de laatste keer, maar hier was hij wat kleiner. Volgens de echoscopiste zag je dit heel vaak, terwijl de verloskundige er wat vreemder van op keek.
Hier verder nooit last van gehad, en ook nooit meer naar gekeken, geen idee of het er nog zit dus.
Hier verder nooit last van gehad, en ook nooit meer naar gekeken, geen idee of het er nog zit dus.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
ik had ook een cyste tijdens de zwangerschap van mijn oudste zoon. deze is tot 17 weken gegroeid, en ik zat op het randje van dat het weggehaald moest worden (bij 5cm zou hij weggehaald moeten worden en hij was 4.9cm) bij 20 weken was hij flink geslonken, ik heb dus elke week een echo gehad om die reden. maar wellicht scheelt het waar de cyste zit ? bij mij zat hij op mijn eierstok...wellicht was K eigenlijk 1 van 2...
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Die van mij was 8 bij 6 en werd ontdekt met 12 weken. Ik heb geen extra echo's gehad en met de 20 weken echo was hij weg. Dat gebeurd meestal werd mij toen verteld, maar als hij er toen nog zou zitten zouden er verdere stappen ondernomen worden. Wat weet ik niet...
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Fijn dat hij bij jullie in elk geval vanzelf is weggegaan, dat stelt weer wat gerust.
In de eierstok is het denk ik wel ernstiger. Daar is natuurlijk veel minder ruimte en lijkt het me dat het ook de eierstokken evt. kan beschadigen.
Bij mij is hij dus ook met (ruim) 12 weken ontdekt. Met 10 weken ook een echo gehad bij de vk. Toen is er niks gezien zover ik weet. Nu in het ziekenhuis dus wel. De echoscopiste leek vrij verbaasd dat het 2 weken eerder nog niet opgemerkt was omdat hij al vrij groot was.
Nu dus maar afwachten wat de gyn volgende week zegt. Ik zal dan ook wat meer info vragen wat er gebeurd als hij wel groter wordt of niet zelf weg gaat.
In de eierstok is het denk ik wel ernstiger. Daar is natuurlijk veel minder ruimte en lijkt het me dat het ook de eierstokken evt. kan beschadigen.
Bij mij is hij dus ook met (ruim) 12 weken ontdekt. Met 10 weken ook een echo gehad bij de vk. Toen is er niks gezien zover ik weet. Nu in het ziekenhuis dus wel. De echoscopiste leek vrij verbaasd dat het 2 weken eerder nog niet opgemerkt was omdat hij al vrij groot was.
Nu dus maar afwachten wat de gyn volgende week zegt. Ik zal dan ook wat meer info vragen wat er gebeurd als hij wel groter wordt of niet zelf weg gaat.
Dolphinne- Prater
Die van mij is ook vanzelf weggegaan gelukkig. Wanneer hij groter werd dan 5cm moest hij operatief verwijderd worden. Die van mij is overigens wel gebarsten wat voor een helse pijn zorgde. Daardoor wist ook van de cyste. Na het barsten was deze 2,5 cm. Hij heeft er nog weken gezeten. Maar is nu gelukkig weg!
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Yes, waar zat de cyste bij jou dan?
Bij mij is hij dus al flink groter, maar wat ik begreep zit hij achter mijn baarmoeder, dus ik denk gewoon ergens in mijn buikholte.
Bij mij is hij dus al flink groter, maar wat ik begreep zit hij achter mijn baarmoeder, dus ik denk gewoon ergens in mijn buikholte.
Dolphinne- Prater
Misschien is je buik daarom al zo gegroeit.
Een vriendin van mij had ook een cyste en 1 die geknapt was. Ze had ook best al een buikje. Ze bleef onder controle en de cyste is vanzelf weer weg gegaan. Ook haar buik is ineens een stuk minder. Als de cyste niet vanzelf weg was gegaan dan hadden ze haar geopereerd.
Een vriendin van mij had ook een cyste en 1 die geknapt was. Ze had ook best al een buikje. Ze bleef onder controle en de cyste is vanzelf weer weg gegaan. Ook haar buik is ineens een stuk minder. Als de cyste niet vanzelf weg was gegaan dan hadden ze haar geopereerd.
Gast- Gast
Rand van de eierstok. Wanneer hij groter werd waren ze bang voor beschadegingen en inwendige bloedingen. Daarom zou deze dan verwijderd moeten worden.Dolphinne schreef:Yes, waar zat de cyste bij jou dan?
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Zwanger
» zwanger?
» Snel zwanger van de eerste ook snel zwanger van de tweede?
» ik ben zwanger
» Zwanger? :)
» zwanger?
» Snel zwanger van de eerste ook snel zwanger van de tweede?
» ik ben zwanger
» Zwanger? :)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: