Moedervlek weg laten halen...
+5
luisa
Filoria
Sneeuwvlok
TukTuk
Puk
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Moedervlek weg laten halen...
Ik moet morgen 2 moedervlekken laten weghalen, eentje op mijn knie en eentje op mijn arm. De dokter zei dat er 1 tot 2 hechtingen ingaan waarschijnlijk. Het wordt uiteraard verdoofd, maar wie kan me vertellen of het pijn doet na de tijd? Dat was ik vergeten te vragen en ik ben wel benieuwd!
Puk- Prater
- Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10
Re: Moedervlek weg laten halen...
Ik heb er wel veel last van gehad, maar hij was ook vrij groot en zat ook redelijk diep. Vooral de verdoving deed ook enorm veel zeer. Laat wel de hechtingen er lang genoeg in zitten, mijn huisarts vond 5 dagen voldoende.. Nog voordat ik thuis was, was het alweer open gesprongen.. Is lelijk litteken geworden.. Maar heb ook een kleintje laten weg halen waar ik amper last van heb gehad.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb er 1 op mijn rug weg laten halen.
Een vrij grote en diepe. Ik vond de verdoving enzo niet heel pijnlijk.
Daarna gaf het een beetje een trekkend gevoel.
Meer niet.
Die op je knie, is die heel erg groot?
Het beste is om het de eerste dagen zo min mogelijk te belasten zodat het mooi kan genezen.
Ik heb er 1 op mijn borst nu (een heel kleintje) die volgens mij aan het veranderen is qua vorm.
Hij is in elk geval donkerder en hij jeukt.
Ik moét ermee naar de huisarts maar ik durf niet zo goed...
Meer niet.
Die op je knie, is die heel erg groot?
Het beste is om het de eerste dagen zo min mogelijk te belasten zodat het mooi kan genezen.
Ik heb er 1 op mijn borst nu (een heel kleintje) die volgens mij aan het veranderen is qua vorm.
Hij is in elk geval donkerder en hij jeukt.
Ik moét ermee naar de huisarts maar ik durf niet zo goed...
Gast- Gast
Op je knie is natuurlijk een lastige plek omdat je dat vaak beweegt. Ik heb vier moedervlekken weg laten halen op m'n gezicht en 2 op m'n rug, en kan me niet echt herinneren dat ik er naderhand veel last van gehad heb, misschien een beetje.
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Hier hetzelfde! Ik heb er een stuk of vijf op mijn rug en benen laten verwijderen. Het was niet fijn, en na afloop voelde die plekken wel wat trekkerig een paar dagen. Maar het viel erg mee.Hazeltje schreef:Ik heb er 1 op mijn rug weg laten halen.
Meer niet.
@Hazeltje: gewoon gaan joh. Ik heb constant moedervlekken die jeuken en veranderen van vorm, en elke keer als ik ze laat checken bij de dermatoloog blijkt er weer niks aan de hand te zijn.
En mocht er wel iets aan de hand zijn: dan is het fijn als je er op tijd bij bent.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Filora ga jij dan niet naar de huisarts voordat je naar dermatoloog gaat? Ik neem aan dat de HA ook kan zien of er iets mis is?
Ik heb de laaste tijd nieuwe moedervlekken gekregen, van die dikke bultjes, jeuken niet ofzo maar wil er morgen eigenlijk mee naar de huisarts gaan. Had al veel eerder willen/moeten gaan, maar vind het ook best eng.
Ik heb de laaste tijd nieuwe moedervlekken gekregen, van die dikke bultjes, jeuken niet ofzo maar wil er morgen eigenlijk mee naar de huisarts gaan. Had al veel eerder willen/moeten gaan, maar vind het ook best eng.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
De verdoving is het ergste van de hele ingreep.
Ik heb er inmiddels een stuk of 8 weg laten halen.
De laatste keer 2 tegelijk, 1 op mn onderrug en 1 in mn lies, en daar heb ik wel veel last van gehad.
Van de rest eigenlijk niet.
Ik heb er inmiddels een stuk of 8 weg laten halen.
De laatste keer 2 tegelijk, 1 op mn onderrug en 1 in mn lies, en daar heb ik wel veel last van gehad.
Van de rest eigenlijk niet.
Gast- Gast
Bedankt voor de info:) Op mijn knie is een kleintje, maar die is pikzwart, vond ik erg verdacht! En op mijn arm is ietsje groter. Nouja, ik ben benieuwd, ga vanochtend maar ff sporten, dan heb ik deze week 3 keer gehad en kan ik rustig aan doen tot maandag:)
Puk- Prater
Ik had een kleintje in mijn zij, heb ik verder geen last van gehad, maar het is wel een lelijk litteken geworden.
Succes vandaag!!!
Succes vandaag!!!
Gast- Gast
Ik had er twee op mijn rug, die waren pikzwart. Eentje is weggsneden en eentje is weggebrand. Dat laatste voelde ik door de verdoving heen, was niet prettig, maar viel nog wel mee. Ik heb er hele lelijke littekens aan overgehouden, de behandeling was niet zo netjes gedaan. Hij was gedaan door een arts in opleiding, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft gehad... de plekjes zaten beide wel op de plekken van mijn bh bandjes, daardoor waren ze ook extra geirriteerd denk ik. Achteraf heeft de arts gezegd dat mijn huid erg gevoelig is voor littekens, dus dat het wellicht anders had moeten gebeuren. Tja... het is nu twee jaar geleden en ik heb wel het idee dat de littekens wat bijgetrokken zijn. Maar ik heb ook nog een moedervlek in mijn gezicht die af en toe groter/kleiner wordt en jeukt, maar die durf ik dus echt niet weg te laten halen, bang voor een lelijk litteken...
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Zoo ik ben weer terug! Heb er maar 1 weg laten halen, omdat de dokter zei dat die op mijn arm er heel mooi uitziet en absoluut geen kwaad kan. Hij denkt dat het litteken lelijker wordt dan de vlek die er nu zit, dus toch maar besloten hem te laten zitten.
Die op mijn knie is wel weggehaald, omdat hij zo zwart is enzo. Maar ach ja, ik had al 5 littekens op mijn knie, 4 door een knie operatie en 1 door een valpartij van toen ik klein was. Dus mijn knietje is mooi gehavend;) Verder viel het allemaal reuze mee, heb er niks van gevoeld!
Die op mijn knie is wel weggehaald, omdat hij zo zwart is enzo. Maar ach ja, ik had al 5 littekens op mijn knie, 4 door een knie operatie en 1 door een valpartij van toen ik klein was. Dus mijn knietje is mooi gehavend;) Verder viel het allemaal reuze mee, heb er niks van gevoeld!
Puk- Prater
De verdoving doet pijn, de rest niet. Maar ik heb er een gruwelijk lelijk litten aan over gehouden.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Niekske schreef:Ik had er twee op mijn rug, die waren pikzwart. Eentje is weggsneden en eentje is weggebrand. Dat laatste voelde ik door de verdoving heen, was niet prettig, maar viel nog wel mee. Ik heb er hele lelijke littekens aan overgehouden, de behandeling was niet zo netjes gedaan. Hij was gedaan door een arts in opleiding, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft gehad... de plekjes zaten beide wel op de plekken van mijn bh bandjes, daardoor waren ze ook extra geirriteerd denk ik. Achteraf heeft de arts gezegd dat mijn huid erg gevoelig is voor littekens, dus dat het wellicht anders had moeten gebeuren. Tja... het is nu twee jaar geleden en ik heb wel het idee dat de littekens wat bijgetrokken zijn. Maar ik heb ook nog een moedervlek in mijn gezicht die af en toe groter/kleiner wordt en jeukt, maar die durf ik dus echt niet weg te laten halen, bang voor een lelijk litteken...
Ik snap je angst wel, ik krijg ook lelijke littekens.
Maar de angst voor een melanoom zou het bij mij denk ik toch winnen, zeker als de moedervlek jeukt en van vorm veranderd!
Gast- Gast
@Luisa: ik heb met de dermatoloog afgesproken dat ik mijn moedervlekken om de vijf jaar even door hem laat nakijken. Ik ga dan niet eerst naar de huisarts inderdaad.
Moedervlekken in je gezicht worden meestal weggebrand. Je moet dan meerdere keren laten branden om de moedervlek zo goed mogelijk weg te krijgen. En na afloop smeer je anti-littekenzalf. Bij mij is het best mooi geworden. Als je niet weet dat er littekens zitten, zie je ze niet.Niekske schreef:Maar ik heb ook nog een moedervlek in mijn gezicht die af en toe groter/kleiner wordt en jeukt, maar die durf ik dus echt niet weg te laten halen, bang voor een lelijk litteken...
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik moet woensdag ook 1 op mijn rug weg laten halen. Ik heb al littekens genoeg, ook een hele grote op mijn rug, dus stel t'wordt er 1: ik zie 'm toch niet
Ik heb liever dat ze 'm weghalen, dan dat 't iets wordt wat minder fijn is...
Ik heb liever dat ze 'm weghalen, dan dat 't iets wordt wat minder fijn is...
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Misschien dan toch maar eens naar de huisarts... is er geen andere manier waarop ze kunnen testen of het iets gevaarlijks is, zonder meteen het hele ding weg te snijden/branden?
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
bah bah bah
Ik moet woensdag naar de dermatoloog toe en die gaat 1tje op mijn rug bekijken en waarschijnlijk direct verwijderen
Ik moet woensdag naar de dermatoloog toe en die gaat 1tje op mijn rug bekijken en waarschijnlijk direct verwijderen
miss22- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10
miss22 schreef:bah bah bah
Ik moet ook, dus je bent niet alleen.
GEloof me. Je hebt liever dat ze 'm weg halen, dan dat je 'm laat zitten en je later meer problemen hebt!
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Niekske schreef:Misschien dan toch maar eens naar de huisarts... is er geen andere manier waarop ze kunnen testen of het iets gevaarlijks is, zonder meteen het hele ding weg te snijden/branden?
De dermatoloog ziet vaak wel of het goed of fout is. Grote moedervlekken die weggehaald worden, worden wel altijd naar het lab gestuurd om met zekerheid te zeggen wat het is.
Ik moet elk jaar naar de Dermatoloog om al mijn moedervlekken te laten nakijken. Mijn rug zit helemaal vol en ik heb ook een aantal atypische moedervlekken.
Ik heb er ook al heel wat weg laten halen omdat ik ze niet mooi vond, ik vind het nooit erg maar ze zijn bij mij dan ook nooit gehecht.
Ik heb trouwens van 2 die ik heb weg laten halen een heel vreemd litteken, vlak met zwarte puntjes. Heel vreemd, alsof de pigment weg is geweest maar weer op omhoog is gekomen.
Ik moet over 2 weken weer dus dan zal ik het eens vragen.
Gast- Gast
Ik heb er jaren geleden ook 1 weg laten halen op mijn zij, die verkleurde van uit het niets van heel licht bruin naar bijna zwart!
Maar er kwam niets bijzonders uit, ook heb ik er 1 op mijn linkerborst die is inmiddels ook van licht na donker gekleurd, maar die haalt de dermataloog niet weg, dan moet ik na de plastischchirurg ivm te dunnen huid...
En dan tot slot 2 op mijn rug weg laten huilen, puur uit voorzorg, die littekens zie je gelukkig bijna NIET, en ik al helemaal niet natuurlijk!
Op mijn rug deden trouwens wel pijn ondanks dat het verdoofd was en die op mijn zij heb ik nergens last van gehad en is ook super mooi litteken geworden...
Mijn moeder heeft er jaren 1 gehad op haar elleboog, een hele enge..een vrij donkere met een wrat erop en er groeide wat haartjes uit, die hebben ze ook vrijlang op kweek gehad en onderzoeken mee gedaan maar kwam ook niks uit gelukkig.
Maar er kwam niets bijzonders uit, ook heb ik er 1 op mijn linkerborst die is inmiddels ook van licht na donker gekleurd, maar die haalt de dermataloog niet weg, dan moet ik na de plastischchirurg ivm te dunnen huid...
En dan tot slot 2 op mijn rug weg laten huilen, puur uit voorzorg, die littekens zie je gelukkig bijna NIET, en ik al helemaal niet natuurlijk!
Op mijn rug deden trouwens wel pijn ondanks dat het verdoofd was en die op mijn zij heb ik nergens last van gehad en is ook super mooi litteken geworden...
Mijn moeder heeft er jaren 1 gehad op haar elleboog, een hele enge..een vrij donkere met een wrat erop en er groeide wat haartjes uit, die hebben ze ook vrijlang op kweek gehad en onderzoeken mee gedaan maar kwam ook niks uit gelukkig.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» moedervlek weg laten halen.
» Amandelen weg laten halen
» Wat betalen jullie? (tandsteen weg laten halen)
» Heeft iemand wel eens een cyste weg laten halen?
» Moedervlek
» Amandelen weg laten halen
» Wat betalen jullie? (tandsteen weg laten halen)
» Heeft iemand wel eens een cyste weg laten halen?
» Moedervlek
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: