Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat betalen jullie? (tandsteen weg laten halen)

+3
Sterrin_
Minx
flower
7 plaatsers

Ga naar beneden

Wat betalen jullie? (tandsteen weg laten halen) Empty Wat betalen jullie? (tandsteen weg laten halen)

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 4:15

Voorheen deed mijn tandarts dit zelf. Geen idee wat het toen kostte, volgens mij zat het nog in het pakket erbij.
Twee weken geleden bij de tandarts geweest, nu moet ik 2!! keer terug komen. 1 Keer om een gaatje op te vullen en een keer om tandplak weg te laten halen (dit moet ik bij de mondhyg. laten doen)

Ik heb echt het idee dat ze me een flink oor aannaaien want nu moet ik natuurlijk ook nog eens 2x consultkosten betalen?
Voorheen werd altijd alles tijdens de controle gedaan.

Wat betalen jullie en hoe doet jullie tandarts dit? Moeten jullie hier ook voor terug komen?

Laatst aangepast door Sybella op zo 14 apr 2013 - 4:26; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie? (tandsteen weg laten halen) Empty Re: Wat betalen jullie? (tandsteen weg laten halen)

Bericht  flower zo 14 apr 2013 - 4:20

Denk dat je tandsteen bedoelt?
Mijn tandarts doet het zelf als het alleen achter beugel draadje is.
1 keer ben ik bij de mondhygienste geweest voor algemene reiniging dit koste mij toen 80 euro, ben nog geen 20 minuten binnen geweest.
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Wat betalen jullie? (tandsteen weg laten halen) Empty Re: Wat betalen jullie? (tandsteen weg laten halen)

Bericht  Minx zo 14 apr 2013 - 4:22

De laatste keer ben ik ook bij de mondhygiëniste geweest en dit was echt wel ff anders dan wat tandsteen weghalen zoals de tandarts doet. De mondhygiëniste is namelijk bijna een half uur bezig geweest met alles schoonmaken e.d.
Ga over een maar maanden weer. Alles is nu goed schoon, voor een gaatje vullen moet ik ook terug. Al kon ik die afspraken wel achter elkaar plannen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sterrin_ zo 14 apr 2013 - 4:36

Toevallig vorige week geweest, kreeg gisteren de rekening. Tandsteenverwijderen was geloof ik 20euro en de periodieke controle 30, of precies andersom. Maar iig dat bedrag. Zelf hoef ik hier naar 2,40 van te betalen nog, volgens mij was dat altijd wel wat meer.

Hij probeert iig alles tijdens de controle te doen, tenzij ik bijv. meerdere gaatjes heb oid, maar als ik een gaatje heb doet hij dat meteen. Gelukkig komen gaatjes al jaren niet meet voor

Zie net dat de controle 20;52 was en tandsteen verwijderen 12,10

Laatst aangepast door Sterrin_ op zo 14 apr 2013 - 4:39; in totaal 3 keer bewerkt

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 4:36

Je betaalt niet voor een consult want het is geen consult. Je betaalt voor wat je komt. De eerste keer was een consult en daar zijn nu de vervolgbehandelingen uitgekomen. Wat het kost kun je gewoon even navragen lijkt mij.

Ik vind het zelf wel beter bij de mondhygieniste. Die is ook wat zachter qua werken dan mijn tandarts haha. Heb je een tandartsverzekering? Dan kun je het nog declareren.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 4:43

Jaaa, ik bedoelde tandsteen! Ik vond het al zo raar staan, haha.

Het zit bij mij op 2 ondertanden en achter mijn beugeldraadje. Voorheen haalde hij alles zelf weg. Mijn schoonmoeder gaat ook en is iets van 100,- per keer kwijt.
Dat vind ik gewoon belachelijk veel geld, zeker als mijn tandarts het tot vorige controle gewoon zelf deed.

Zusje: Ik ga morgen ook bellen om te vragen wat de kosten zijn maar ik hoorde dat het nogal uiteen kan lopen qua praktijken.
De tandarts zei dat het enkel voor tandsteen is, als ik daarvoor weer terug moet komen (ze zitten in hetzelfde pand) en ook nog eens voor een gaatje, kost het me wel veel tijd. Plus dat het nogal wat kan schelen qua kosten. De mondhyg of de tandarts.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 4:44

Anders bel je toch op en vraag je om een afspraak die wel op elkaar aansluit? Zul je wellicht wat langer moeten wachten maar misschien is het wel mogelijk op korte termijn.

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 14 apr 2013 - 9:03

Ik ging sowieso mooit maar die mondhygiëniste vind dat zo'n onzin en aangezien ik al als de dood ben voor de tandarts, dat mens vind ik nog veel enger :cheering:

Ik heb er ook het idee bij dat tandarts en mondhygiëniste elkaar helpen door mensen door ge sturen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Carra zo 14 apr 2013 - 9:07

Ik heb vorige week controle gehad en daarbij heeft hij ook wat tandsteen weggehaald. Alleen aan de voorkant. Er staat op de rekening 1x 5 minuten gebitsreiniging.

Controle is € 20 en tandsteen weghalen is € 12.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Blueschick zo 14 apr 2013 - 9:29

Bij tandsteen verwijderen mag er voor elke 5 min werk de code m03 gedeclareerd worden. Deze verrichting kost 12,10.
Voor een controle,code c11 wordt 20,52 gedeclareerd.

Er worden geen extra consult kosten gerekend als je terug moet komen voor behandeling.
Blueschick
Blueschick
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 307
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 6:43

Ah, dank je wel voor de informatie!!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 6:48

Ik moest laatst zelfs 3x terugkomen. Er moest een vulling opnieuw vervangen worden en mijn tandsteen moest in 2x verwijderd worden, ik heb dit graag met verdoving omdat mijn tandhalzen heel erg gevoelig zijn, en dan kunnen ze niet je hele gebit in één keer doen.

De tandarts verwijdert hier al járen geen tandsteen meer.

Gast
Gast

Bericht  Rush di 16 apr 2013 - 7:00

€57

Tandsteen verwijderen en uitgebreide gebitsreiniging. Er er stond nog iets op de factuur, maar dat weet ik niet meer.

Het was afgelopen keer in februari behoorlijk erg. In mei moet ik weer komen voor een soort controle en als het dan een beetje is dan haalt ze dat weg en kost het me €20 tot €30 ofzo.

Maar het is echt heel anders dan bij de tandarts!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: