Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven)

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven) Empty Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven)

Bericht  Caroow ma 20 mei 2013 - 7:24

Ik begin bijna weer met werken en wil graag zonder tussendoor op het werk te kolven toch bv blijven geven. Nu heb ik een aantal vragen.

Ik ga 5 dagen werken, 2 dagen van 20.00 tot 00.30, 1 dag van 6.30 tot 11.00 en 2 dagen overdag ongeveer 4 uurtjes.

R.avi drinkt nu zijn laatste voeding rond middernacht en de eerste rond half 7/7 uur. De overige voedingen zijn niet op vaste tijden, soms laat hij er 3 uur tussen en soms 5,5 uur.

Nu lijkt het me fijn om de laatste voeding altijd zelf te geven, maar dan moet ik hem wel later gaan geven op 2 dagen per week, zo rond 00.45/1.00. Maar is dit wel handig? Of kan ik beter mijn vriend hem gekolfde melk laten geven om 0.00?


Is het voor R beter om steeds dezelfde voeding met een fles te krijgen? Of maakt het niet uit dat hij soms borst en soms fles krijgt?


Hoe weet ik of mijn productie op peil blijft? Dat kan je toch niet heel goed aan je kolfopbrengst zien?


Het zal incidenteel voorkomen dat ik 8 uur werk, ik heb dan een half uur pauze tussendoor, dan zou ik in principe kunnen kolven, maar daar is geen ruimte voor. Is het handig om hiervoor een handkolf aan te schaffen zodat ik op het toilet snel wat kan kolven? (dat gooi ik dan wel weg ivm hygiëne)




Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven) Empty Re: Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven)

Bericht  Gast ma 20 mei 2013 - 7:33

Nu lijkt het me fijn om de laatste voeding altijd zelf te geven, maar dan moet ik hem wel later gaan geven op 2 dagen per week, zo rond 00.45/1.00. Maar is dit wel handig? Of kan ik beter mijn vriend hem gekolfde melk laten geven om 0.00?Ik zou inderdaad proberen om de laatste voeding zelf te geven, al is het maar om midden in de nacht niet te hoeven kolven. Ik zou het dan zo proberen te regelen dat hij een flesje rond 21u krijgt bijvoorbeeld, zodat hij het vol kan houden tot jij er weer bent.

Is het voor R beter om steeds dezelfde voeding met een fles te krijgen? Of maakt het niet uit dat hij soms borst en soms fles krijgt?

Wat bedoel je met dezelfde voeding met de fles? Bijv. altijd de voeding van 20u met de fles? Dat is niet nodig hoor, die kleintjes hebben helemaal niet door hoe laat het is en met de hoeveelste voeding hij bezig is.

Hoe weet ik of mijn productie op peil blijft? Dat kan je toch niet heel goed aan je kolfopbrengst zien?
Als je productie minder wordt zal R. vaker willen drinken om het weer op te krikken. Kolfopbrengst is inderdaad geen betrouwbaar middel om te kijken hoeveel voeding je hebt.


Het zal incidenteel voorkomen dat ik 8 uur werk, ik heb dan een half uur pauze tussendoor, dan zou ik in principe kunnen kolven, maar daar is geen ruimte voor. Is het handig om hiervoor een handkolf aan te schaffen zodat ik op het toilet snel wat kan kolven? (dat gooi ik dan wel weg ivm hygiëne)

Waarom gooi je de voeding weg? Ik neem aan dat je de flesjes of je borstschilden niet door de toiletpot gaat halen? Zorgen dat de kolfspullen niet met het toilet oid in aanraking komen en dan kun je de voeding gewoon bewaren hoor. Ik heb ook wel eens op het toilet gekolfd en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om voedingen zomaar weg te hooien hoor. Als je 8 uur werkt zou ik wel kolven ja, voor je productie, maar ook omdat jij anders met knaltieten rond loopt na een paar uurtjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven) Empty Re: Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven)

Bericht  Teddyaapje ma 20 mei 2013 - 9:25

Voor de zekerheid zou ik wel voldoende melk thuis laten voor de laatste voeding. Ideaal is als je zelf kunt voeden maar hij moet niet oververmoeid raken omdar hij op jou moet wachten.

Ik zou de dagen die je 8u moet werken gebruik gaan maken van je kolfrecht zodat je dit op je gemak kunt doen. Weggoien zou ik ook niet doen, is nergens voor nodig!

Qua kolf zweer ik bij de ameda lactaline personal, dubbelzijdig electrisch en ook op batterijen te gebruiken. Ik was binnen 7 min klaar met beide kanten kolven. Dit lukt niet me een handkolf denk ik.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven) Empty Re: Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven)

Bericht  Caroow ma 20 mei 2013 - 9:36

*


Laatst aangepast door Caroow op ma 20 mei 2013 - 9:50; in totaal 1 keer bewerkt
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven) Empty Re: Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven)

Bericht  Teddyaapje ma 20 mei 2013 - 9:42

Denk je niet dat je t bespreekbaar kunt maken, aangezien t maar af en toe voorkomt dat je 8u werkt? Wat zijn die 10min. nou? Als ik personeel had liet ik hier echt niet hun baan vanaf hangen als ze verder goed functioneren.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven) Empty Re: Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven)

Bericht  Caroow ma 20 mei 2013 - 9:56

Helaas is het gewoon echt geen optie. Als het rustig is zou het nog wel mogen, maar dan niet doorbetaald. Ik mag al lang blij zijn dat ik zo veel uur mag werken, dat wil ik niet op het spel zetten.

Ik wilde het trouwens weggooien omdat kolven op het toilet niet zo hygiënisch is, maar dat hoeft dus niet? Ik denk dat ik het gewoon in het mindervaliden toilet doe, die wordt amper gebruikt en er is een eigen wasbak.

Ik heb thuis voor het kolven een Medela Swing, maar het lijkt me handiger om een kleinere handkolf te hebben om mee te nemen, of is dat niet handig? Anders moet ik steeds op de fiets van alles meenemen. (Ik weet niet altijd van te voren dat ik langer moet/mag werken)
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven) Empty Re: Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven)

Bericht  Teddyaapje ma 20 mei 2013 - 10:06

Ik heb een swing en een handkolf van avent maar qua grootte maakt t niet zoveel uit. Qua schoonmaken kostte t me met de swing minder tijd.

De melk gaat rechtstreeks vanuit je borst t flesje in, als je dat na t kolven zo snel mogelijk sluit is er echt niks mee aan de hand.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven) Empty Re: Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven)

Bericht  mickey ma 20 mei 2013 - 10:07

Is de swing niet ook op batterijen te gebruiken? Ik had die ook namelijk. Heb het overigens nooit gebruikt met batterijen, want had altijd een stopcontact bij de hand.
Wat vervelend trouwens, dat je nooit weet of en wanneer je langer moet werken...
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven) Empty Re: Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven)

Bericht  Caroow ma 20 mei 2013 - 10:11

Okee, dan kan ik het dus gewoon bewaren, dat is ook wel fijn. Het kan op mijn werk wel in de koelkast (als ik er maar op zet dat het voor eigen gebruik is Laughing ).

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken en dat ik nog lang bv kan geven, heel stom want ik heb eerst altijd gedacht alleen tijdens mijn verlof bv te geven als het zou lukken, maar nu wil ik toch minstens de 6 maanden halen..

(En stiekem het jaar, maar ik weet niet hoe haalbaar dat is)

De swing gebruik ik ook vaak op batterijen, dat gaat prima. Ik kolf vaak terwijl ik met R speel smile Maar volgens mij is er wel een stopcontact wat ik ook kan gebruiken.

Soms is het onverwacht druk op het werk, en ze vragen dan of je langer wilt, het hoeft niet. Als ik geen opvang heb voor R dan gaat het sowieso niet, maar als mijn vriend thuis is of het maakt qua dagdeel op het kdv niet uit dan wil ik wel graag extra werken.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven) Empty Re: Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven)

Bericht  Happydobby ma 20 mei 2013 - 10:26

Mijn zoon dronk op vaste tijden dus als ik er niet was dan kreeg hij bv via de fles. Ik kolfde dan later nog.

Bij een 8 uurs dienst zou ik wel kolven, werken met stuwing is geen pretje.

Succes met werken!


Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven) Empty Re: Hoe ga ik dit doen? (bv&kolven)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum