kolven en doorslapen
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
kolven en doorslapen
vannacht heeft mn meisje lang doorgeslapen,
nu had ze gister 5 voedingen gehad waarvan de laatste om half 10 dus lag ze rond half 11 in bed en heeft ze doorgeslapen tot vanmorgen 8 uur. kolven jullie dan snachts tussendoor ook nog? heb vanmorgen om half 5 de wekker gezet om maar te gaan kolven omdat ik anders het idee had dat als ik ook door zou slapen ik rond 8 uur zou knappen zeg maar maar vond het aan de andere kant ook wel weer beetje zonde van mn nachtrust...
nu had ze gister 5 voedingen gehad waarvan de laatste om half 10 dus lag ze rond half 11 in bed en heeft ze doorgeslapen tot vanmorgen 8 uur. kolven jullie dan snachts tussendoor ook nog? heb vanmorgen om half 5 de wekker gezet om maar te gaan kolven omdat ik anders het idee had dat als ik ook door zou slapen ik rond 8 uur zou knappen zeg maar maar vond het aan de andere kant ook wel weer beetje zonde van mn nachtrust...
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: kolven en doorslapen
ik heb niet zo lang borstvoeding gegeven, maar is dat juist niet het hele pricipe, dat je lichaam de voeding afstemt op wat de baby nodig heeft? Dat als de baby doorslaapt, je lichaam op den duur minder voeding in de nacht aan gaat maken?
Gast- Gast
Ja de eerste 2 maanden deed ik wel, dan ging mij wekker om 05.00 en ging ik kolven. Nu is dat al een tijdje niet meer nodig aangezien ze alleen de eerste voeding nog krijgt.
Gast- Gast
Nee dat heb ik nooit gedaan.. Je lichaam past zich aan aan je kindje, dus als je kindje door gaat slapen en jij blijft die nachtvoeding stimuleren dan houd je dat in gang, als stopt daarmee dan is het 2 nachten stuwing maar daarna niet meer.
Gast- Gast
Ik heb nooit gekolfd als ze doorsliep, maar ik heb ook nooit zolang tussen 2 voedingen gelaten. Toen ze zo klein was liet ik er max. 9 uur tussen. Als ze nog sliep dan maakte ik haar wakker voor een voeding en legde haar daarna terug in bed.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Van half 11 tot 8 is 9,5 uur.. Maar half uurtje langer als jij zou doen..Liadan schreef:Ik heb nooit gekolfd als ze doorsliep, maar ik heb ook nooit zolang tussen 2 voedingen gelaten. Toen ze zo klein was liet ik er max. 9 uur tussen. Als ze nog sliep dan maakte ik haar wakker voor een voeding en legde haar daarna terug in bed.
Maar OT..
Ik heb nooit mijn wekker gezet om te gaan kolven. Maar het is hier ook nooit voorgekomen dat hij uberhaupt meer als 6 uur geslapen heeft.. Nu praten wij al over doorslapen als hij meer als 4 uur achter elkaar slaapt
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
xxjojootjexx schreef:Van half 11 tot 8 is 9,5 uur.. Maar half uurtje langer als jij zou doen..Liadan schreef:Ik heb nooit gekolfd als ze doorsliep, maar ik heb ook nooit zolang tussen 2 voedingen gelaten. Toen ze zo klein was liet ik er max. 9 uur tussen. Als ze nog sliep dan maakte ik haar wakker voor een voeding en legde haar daarna terug in bed.
Maar OT..
Ik heb nooit mijn wekker gezet om te gaan kolven. Maar het is hier ook nooit voorgekomen dat hij uberhaupt meer als 6 uur geslapen heeft.. Nu praten wij al over doorslapen als hij meer als 4 uur achter elkaar slaapt
Ja dat klopt, maar haar kindje heeft de laatste voeding al om half 10 gehad.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Oh ja.. Lees het nu goedLiadan schreef:xxjojootjexx schreef:Van half 11 tot 8 is 9,5 uur.. Maar half uurtje langer als jij zou doen..Liadan schreef:Ik heb nooit gekolfd als ze doorsliep, maar ik heb ook nooit zolang tussen 2 voedingen gelaten. Toen ze zo klein was liet ik er max. 9 uur tussen. Als ze nog sliep dan maakte ik haar wakker voor een voeding en legde haar daarna terug in bed.
Maar OT..
Ja dat klopt, maar haar kindje heeft de laatste voeding al om half 10 gehad.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik ben ook gestopt met kolven s'nachts toen ze de nachten doorsliep. Je lichaam past zich vanzelf aan.....
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik kolf de laatste voeding tussen 23.30u en 24u en smorgens gaat mijn wekker om 7u. T. moeten we dan vaak wakker maken. We zouden hem op sommige dagen ook wat langer kunnen laten liggen maar omdat we hem graag in het ritme van 7-11-15-19-23 hebben maken we hem dan wakker.
Hij krijgt de laatste en de eerste voeding uit de fles (gekolfd), de laatste omdat we dan zeker weten dat hij genoeg heeft gehad om de nacht door te komen, en de eerste omdat mn borsten sochtends op knappen staan en hij zich steeds verslikt als ik hem aanleg. Dus dan kolf ik en die melk gaat meteen de fles in en die krijgt hij dan. De melk die dan over is gaat de koelkast/vriezer in.
Hij krijgt de laatste en de eerste voeding uit de fles (gekolfd), de laatste omdat we dan zeker weten dat hij genoeg heeft gehad om de nacht door te komen, en de eerste omdat mn borsten sochtends op knappen staan en hij zich steeds verslikt als ik hem aanleg. Dus dan kolf ik en die melk gaat meteen de fles in en die krijgt hij dan. De melk die dan over is gaat de koelkast/vriezer in.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: