Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Consuminderen/ Op budget

+22
mzcharlotte
Sarah1985
Pannetoet
Slakje
Willem
Zonnetje
minoessepoes
Sure
Rose
Parisienne
Joan
Flower_L
Atelier Madame
girli
pindaatje
Boterbloem
SarahKey
Gympie
Reva
Sam
Liadan
*Lookie*
26 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  girli ma 20 mei 2013 - 7:22

Gympie schreef:Ik heb gelijk actie ondernomen. Ik heb net boodschappen gedaan en sultana's en pakjes drinken gehaald. Ik heb denk ik drie keer per week brood bij me en dat maak ik de avond van te voren. Doe ik dat niet, dan ga ik het inderdaad ook niet in de ochtend maken, met dus de financiële gevolgen Wink.
Dat is wel een tip! Ik vergeet ook wel eens brood te smeren als ik te laat op sta, door het de avond van tevoren te doen heb ik dat ook al gelijk klaar. Bewaar je het dan in de koelkast of...?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  Atelier Madame ma 20 mei 2013 - 7:27

girli schreef:
Gympie schreef:Ik heb gelijk actie ondernomen. Ik heb net boodschappen gedaan en sultana's en pakjes drinken gehaald. Ik heb denk ik drie keer per week brood bij me en dat maak ik de avond van te voren. Doe ik dat niet, dan ga ik het inderdaad ook niet in de ochtend maken, met dus de financiële gevolgen Wink.
Dat is wel een tip! Ik vergeet ook wel eens brood te smeren als ik te laat op sta, door het de avond van tevoren te doen heb ik dat ook al gelijk klaar. Bewaar je het dan in de koelkast of...?

Ik bewaar het altijd in de koelkast gesmeerd en wel.

Als ik vergeten ben te smeren neem ik iig bevrore brood mee. Dan hoef ik alleen nog maar beleg te kopen op m'n werk. Scheelt toch weer met anders een luxe broodje kopen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  Atelier Madame ma 20 mei 2013 - 7:30

Voor de rest vind ik ook dingen groot kopen en dan zelf verkleinen altijd een goede budget tip. Bijv een grote zak aardappelen en zelf dan schillen tot partjes ipv kant en klaar.
Een grote ontbijtkoek kopen ipv losse repen om mee te nemen. 2 biscuitjes zijn veel goedkoper uit een rol dan voorverpakt met z'n 2en.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  Flower_L ma 20 mei 2013 - 7:34

Hier zijn kledingbeurzen voor kinderen, maar ook voor volwassenen. Ik breng mijn kleding naar die beurs, en krijg opbrengst -10% of 15%. Zo ook voor kinderkleding. Ideaal! Dit geld gaat in een potje, en dat geld gebruiken we als zakgeld voor op vakantie.

Verder pin ik een x bedrag per maand, stop ik in enveloppen als drogisterij, uitjes, boodschappen, ....

Ik maak nu eetlijstjes en ook dat scheelt.

Uitjes doen we niet zomaar. Nu heb ik bijvoorbeeld c1000zegels gekregen, en gaan we met zn 3en voor nog geen 15 euro totaal naar Kon. Julianatoren.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  Joan ma 20 mei 2013 - 10:04

Hoe oud wordt je nicht Zus? Ik vind dat je bij de Action altijd hele leuke dingetjes kunt kopen. Thee/koffie pakket? Badpakket? Het is daar allemaal net even iets goedkoper.

Ik moet ook minder uitgeven! Op school heb ik het heel gezellig met klasgenootjes en als we vroeg uit zijn is de verleiding groot om in de stad nog even wat te eten of drinken. Super leuk natuurlijk, maar wel elke keer 5 tot 10 euro.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  Gast ma 20 mei 2013 - 10:06

Ze is van mijn leeftijd eeeeh ik denk dat ze een jaar of 33 wordt, ja volgens mij wel :P. Meestal koop ik iets geks of sufs voor haar. We geven elkaar nooit echt serieuze cadeaus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  Joan ma 20 mei 2013 - 10:07

girli schreef:
Gympie schreef:Ik heb gelijk actie ondernomen. Ik heb net boodschappen gedaan en sultana's en pakjes drinken gehaald. Ik heb denk ik drie keer per week brood bij me en dat maak ik de avond van te voren. Doe ik dat niet, dan ga ik het inderdaad ook niet in de ochtend maken, met dus de financiële gevolgen Wink.
Dat is wel een tip! Ik vergeet ook wel eens brood te smeren als ik te laat op sta, door het de avond van tevoren te doen heb ik dat ook al gelijk klaar. Bewaar je het dan in de koelkast of...?

Ik doe dat ook altijd, maar ik bewaar het in de vriezer. Tegen de tijd dat ik trek heb in eten is het ontdooid.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  Joan ma 20 mei 2013 - 10:08

Zus schreef:Ze is van mijn leeftijd eeeeh ik denk dat ze een jaar of 33 wordt, ja volgens mij wel :P. Meestal koop ik iets geks of sufs voor haar. We geven elkaar nooit echt serieuze cadeaus.

Dat heb je vast ook bij de Action Very Happy
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  Gast ma 20 mei 2013 - 10:21

Joan schreef:
girli schreef:
Gympie schreef:Ik heb gelijk actie ondernomen. Ik heb net boodschappen gedaan en sultana's en pakjes drinken gehaald. Ik heb denk ik drie keer per week brood bij me en dat maak ik de avond van te voren. Doe ik dat niet, dan ga ik het inderdaad ook niet in de ochtend maken, met dus de financiële gevolgen Wink.
Dat is wel een tip! Ik vergeet ook wel eens brood te smeren als ik te laat op sta, door het de avond van tevoren te doen heb ik dat ook al gelijk klaar. Bewaar je het dan in de koelkast of...?

Ik doe dat ook altijd, maar ik bewaar het in de vriezer. Tegen de tijd dat ik trek heb in eten is het ontdooid.

Met wat beleg je je brood dan? Ik doe meestal boterhamworst of kaas op brood. Kun je dat ook zo in de vriezer bewaren en hoe lang?

@Joan, ik ga liever niet naar de Action. Meestal koop ik toch meer dan ik van plan was en eigenlijk niet nodig had Wink. Ik ga gewoon eerst iets bedenken en dan koop ik dat ergens. Het hoeft niet perse goedkoop te zijn, het moet alleen in mijn budget van deze week te passen smile.

Ik heb deze maand sowieso twee dure verjaardagen; mijn vader en mijn zusje. Het is niet dat ik verhonger ofzo. Ik koop altijd iets moois voor hun dus dat doe ik dit jaar ook gewoon. Mijn nichtje staat dan weer iets verder en wat ik zeg, voor haar koop ik meestal iets geks en soms kost het geen drol. Na deze verjaardagen heb ik voorlopig geen dure verjaardagen meer dus maakt niks uit smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  Gympie ma 20 mei 2013 - 11:25

Girli, ik bewaar het dan in de koelkast inderdaad!

Soms als ik geen brood heb gesmeerd, wil ik toch voor de goedkope optie gaan en dan haal ik snel brood uit de vriezer en een paar losse plakken kaas en gooi ik dat in m'n broodtrommel. Dan beleg ik het op school wel.

Nog een tip: ik stop plakjes komkommer in een apart bakje die ik ook meeneem. Dan heb ik brood met kaas en komkommer. Smaakt best luxe Wink.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  Parisienne ma 20 mei 2013 - 22:49

Het vakantiegeld is binnen, binnenkort komt er nog een flink bedrag van de Belastingdienst.. wat verleidelijk is het om webshops in te duiken of even de stad in te gaan. Maar, ik doe het niet! Yes

Ik heb al jaren veel te veel uitgegeven. Ik ben nu bezig met alles eens op een rijtje te zetten. Het vakantiegeld gaat gelijk naar de spaarrekening, want over 3 weken moeten we de vakantie betalen. Het geld van de Belastingdienst gaat ook naar de spaarrekening, om op vakantie uit te geven. Daarnaast heb ik vanaf september helemaal geen geld meer. Mijn lening bij de DUO stopt dan écht, dus moeten we alles van vriend zijn salaris doen. Ik ga wel werk zoeken, maar ik moet uitgaan van een paar maanden even helemaal niks. We moeten onze lege spaarrekening nu even bijvullen. Met mijn voorlopige berekeningen moet dat gaan lukken.

Straks even boodschappen doen, wel voor alleen vandaag. Morgen ga ik met de auto de rest halen voor de hele week. Vanmiddag dus een weeklijst maken. Is voor het eerst, dus ik ben benieuwd.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  Gast ma 20 mei 2013 - 23:15

Goed bezig Parisienne! En begrijpelijk ook. Wel vroeg je vakantiegeld zeg...
Ik heb pauze en heb eerst gegeten want ik sta bij een winkelcentrum en moet even gelijk brood halen. Zonder trek dus dit keer :p.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  Gympie di 21 mei 2013 - 5:29

Ik heb wel gezondigd, oh oh. Mijn studiegenoten gingen naar de Starbucks en ik wilde ook. Boeee. Zwak.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  girli di 21 mei 2013 - 5:41

Bedankt voor de tips! Ik ga eens vaker mijn brood 's avonds smeren.

@ Joan hoe komt het dat je het brood in de diepvries stopt? De koelkast kan ook begrijp ik uit reacties.

@ Gympie dat valt toch best mee? Je kunt niet van jezelf verwachten dat als je al weken (maanden?) het patroon hebt om eten te kopen dat je daar in 1 dag vanaf bent.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  Rose di 21 mei 2013 - 7:22

De laatste weken ben ik ook weer begonnen met budgetteren op de boodschappen.
Mijn kelder was over vol Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 394967 dus de laatste weken echt goedkoop boodschappen kunnen doen.
Langzaam begint de voorraad op te raken maar koop alleen nieuw als het op is of een goede aanbieding.

Ook bak ik in het weekend zelf een (donker) brood of afbakbroodjes i.p.v. de bolletjes die ik anders kocht.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  Liadan di 21 mei 2013 - 23:17

Ben net goed bezig geweest, met de fiets naar de stad in plaats van met de auto. Scheelt benzinekosten en parkeerkosten en ik heb mijn beweging voor vandaag weer gehad smile . En ik kon de fiets voor de deur zetten (hoefde alleen iets op te halen).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  *Lookie* di 21 mei 2013 - 23:31

Goed bezig, Liadan!

Ik ga zo met mijn moeder en zoontje even kringloophoppen. Zoals jullie misschien wel weten hebben wij een huis gekocht maar er moeten nog wat meubels bij komen want dit huis is groter dan wat we nu hebben. We willen graag een grotere salontafel en een grote kast voor in de woonkamer, en een kledingkast voor op de kamer van onze zoon (is nu inbouw dus daar hebben we nog niets voor). Ik hoop bij de kringloop of op MP te kunnen slagen, ook weer goed voor de beurs en het milieu. En vaak net zo leuk of leuker dan nieuw, vind ik. Ik had al een leuke salontafel gezien bij de kringloop, maar die is rond en vriend wil liever geen ronde tafel omdat die volgens hem meer plek inneemt. Ik vind het wel gezellig staan en bovendien was hij maar 15 euro dus ik hoop mijn vriend nog te kunnen overtuigen. Ik wil hem dan wel gaan verven, hij is nu gewoon houtkleur.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  Atelier Madame di 21 mei 2013 - 23:33

Gympie schreef:Ik heb wel gezondigd, oh oh. Mijn studiegenoten gingen naar de Starbucks en ik wilde ook. Boeee. Zwak.

Waarom geef je jezelf niet een budget voor dit soort uitgaven? Bijv 10 euro per week ofzo. Voor dit soort dingen voor jezelf.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  Gast wo 22 mei 2013 - 7:20

@Rose; is het zelf bakken van die broodjes goedkoper? Heb je een lekker recept?

@Liadan; Goed bezig inderdaad!

@Lookie; Goed plan inderdaad. Ik heb zelf een kledingkast van de kringloop en ben er superblij mee. Verder had ik vroeger een bureau die ik op MP heb verkocht voor 100 euro en daarvan heb ik een eettafel op MP voor hetzelfde geld gekocht haha. Stoelen heb ik er toen wel bijgekocht, ik ben er zo blij mee. Ik weet alleen dat je niet zonder doel naar de kringloop moet gaan want dan kom je net zo goed thuis met spullen die je eigenlijk niet nodig had Very Happy.

AM heeft wel een punt; je kunt het ook budgetteren Gympie. Dan hou je het in ieder geval in de hand.

Hier gaat het goed! Ik heb gister bij iemand anders gegeten in plaats van thuis. Mijn eten is ingevroren dus het maakt niet uit verder. Ik moest alleen wel mijn OVchipkaart opladen. Dat moest ik toch wel aangezien ik zaterdag naar mijn nichtje ga dus heb er een tientje op gezet. Daarmee heb ik deze week €15,20 + €1,39 + €10,00= €26,59 uitgegeven van de €50,-. Ben benieuwd of het me gaat lukken Very Happy. Maarrrr, ik heb niks meer aan nutteloze vreterij gekocht tot nu toe dus dat gaat goed!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  *Lookie* wo 22 mei 2013 - 7:28

@ Zus: Dat gaat dan toch best goed, nog maar op de helft van je budget!

Ik ben bij de kringloop nog niet geslaagd voor meubels (tafel was bij een andere maar ga zaterdag wel kijken of hij er nog is). Wel heb ik nog gekocht: 4 kleine ovenschaaltjes, 1 puzzel voor mijn zoontje en een boek voor een vriendin. Ovenschaaltjes van dit formaat had ik al een paar keer nodig in recepten, maar had ik dus niet dus daar ben ik blij mee.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  Sure do 23 mei 2013 - 21:32

Ik ben ook erg bezig met consuminderen! Niet omdat ik krap bij kas zit maar vanwege het milieu, dierenwelzijn en omdat ik het gewoon niet nodig vind om allerlei rotzooi te kopen. Ik stoor me bijvoorbeeld ook aan alle prullaria die kinderen bij o.a. supermarkten krijgen, zoals wuppies, mini's, etcetera. Allemaal goedkope plastic zooi die vaak al snel weer wordt weggegooid...

Wat doe ik er zelf aan?

  • Ik probeer mijn koelkast leeg te eten. Als er bijvoorbeeld nog een halve aubergine ligt, dan kook ik die avond/week iets waar ik die aubergine in verwerk. Ik gooi alleen eten weg dat niet eetbaar meer is. Houdbaarheidsdatums kijk ik niet naar, ik beoordeel de eetbaarheid door te ruiken, proeven, kijken.
  • Ik heb een grote vriezer (dat is dan weer niet zo milieubewust) waar ik bijv. brood en kliekjes in bewaar. Zo hoef ik minder weg te gooien. De kliekjes uit de vriezer eet ik als ik een keer geen zin of tijd heb om te koken: gezonder en goedkoper dan wat bestellen / afhalen.
  • Ik koop zoveel mogelijk biologisch, fairtrade en lokaal (wel gewoon in de supermarkt, maar dus zoveel mogelijk uit Nederland afkomstige seizoensgroente en -fruit). Ook eet ik lang niet iedere dag vlees. Dit heeft niets met consuminderen te maken maar wel met bewust consumeren.
  • Ik heb kippen in de achtertuin. Behalve dat het getok gezellig is, haha, kan ik ze eten geven dat ik over heb en heb ik iedere dag een paar verse eieren.
  • Boeken die ik gelezen heb maar niet de moeite waard vind om te bewaren, verkoop ik via Bol.com. Dit werkt als een tierelier! Heel soms verkoop ik ook spullen via MP maar dat vind ik wel veel gedoe.
  • Kleding die ik niet meer draag geef ik weg aan de Kledingbank, dat is een soort Voedselbank.
  • Bij alles wat ik koop (kleding, schoenen, woonaccessoires, boeken, extra's) vraag ik me af: heb ik dit echt nodig? Sinds ik me dat afvraag koop ik minder spullen en houd ik dus meer geld over.
  • Tandpasta, wasmiddel, shampoo, e.d. koop ik bij de Kruidvat als ze daar in de aanbieding zijn. Hamsteren!
  • Ik probeer vaker de fiets te pakken i.p.v. de auto. Dit gaat me wel het moeilijkste af...
  • Dingen die ik niet meer nodig heb of die ik niet gebruik, geef ik aan vriendinnen. Andersom krijg ik ook van hen vanalles smile
  • Tijdschriften en boeken deel ik met vriendinnen en familie.
  • Mijn vriend en ik houden beiden van lekker eten maar ook van koken. We gaan nu minder uit eten en koken in plaats daarvan zelf uitgebreid. Goedkoper ook.
  • Ik koop vaak het huismerk qua eten maar ook qua huid- en haarverzorging. Bevalt het niet, dan ga ik over op een merk.
  • 'Misprintjes' gebruik ik als notitiepapier.
  • Een deel van mijn meubels is tweedehands, gekregen of bij mijn ouders van zolder gehaald en opgeknapt.
  • Voor mijn werk ben ik de hele dag onderweg. Ik neem altijd brood mee anders geef ik een fortuin uit aan lunches.
  • Ik doe aan afvalscheiding. Goed voor het milieu maar ook voor mijn portemonnee want het beperkt het aantal keer dat de kliko geleegd moet worden. Wij betalen hier per leging en per kilo.
Ik vind dit een leuk onderwerp Very Happy
Sure
Sure
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 76
Registratiedatum : 14-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  Gast do 23 mei 2013 - 21:46

Leuke reactie Sure! Ik zal vanavond op de laptop reageren, dat gaat wat makkelijker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  minoessepoes do 23 mei 2013 - 22:09

Ik smeer elke week een heel brood (mijn man eet 3 boterhammen en ik 2 en dat komt precies uit met 1 brood), wij eten alleen vleeswaren op brood of kaas dat kan ook prima (eigenlijk altijd zonder boter) en vries dat dan in porties in, meteen als ik het koop zodat het brood nog lekker vers is. Er blijft dan een klein beetje vleeswaren over wat genoeg is voor het weekend en het pakketje brood trek ik 's ochtend uit de vriezer en is tegen lunchtijd ontdooit en nog heerlijk vers. Ideaal vind ik het!

Het bespaard inderdaad geld en wat mij betreft vooral gedoe omdat ik geen zin heb om om 5 uur 's ochtends brood te gaan smeren.

Ik neem ook altijd tussendoortjes mee naar mijn werk, niet echt bewust om te besparen maar meer omdat ik anders voor slechtere opties kies uit de snoepautomaat. Ik neem altijd twee rijstenwafels en een appel mee, of iets anders van fruit. Zo geeft ik op werkdagen dus helemaal geen geld uit verder.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  *Lookie* do 23 mei 2013 - 23:29


Goed bezig Sure! Tijdschriften en boeken doorgeven doe ik ook met familie en vriendinnen. Zo worden hier de meeste tijdschriften wel door 5 of 6 personen gelezen en daarna neemt een tante van mijn vriend ze mee naar de dagbehandeling waar ze ze gebruiken voor de creatieve therapie. Ik vind dat een fijn idee, dat zoveel mensen er plezier van hebben. Iedereen haalt er ook gewoon uit wat hij wil bewaren, zoals recepten etc.

'Misprintjes' gebruiken als notitiepapier doe ik ook, ik gebruik ook wel enveloppen die anders bij het oud papier komen.

Boeken verkopen via Bol.com werkt dus wel goed? Ik heb laatst een aantal voor een goede prijs via MP kunnen verkopen maar ik vind het wel een nadeel dat er al gauw flinke verzendkosten bij komen (voor de koper dan, maar ik kan me voorstellen dat dit kopers wel tegenhoudt), als het een dik boek is zelfs 6,95 voor een pakketje. Hoe zit dit bij Bol.com?

Oja, en ik vul bijna lege shampooflessen en zeeppompjes met een klein beetje water, zo komt er toch nog voor een paarkeer wat uit. En tandpastatubes knip ik open, dan kun je er vaak ook nog wel voor een paar keer uit halen. Mijn vriend vind dit heel overdreven maar ik vind het toch weer schelen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  Zonnetje vr 24 mei 2013 - 4:12

Ik probeer ook altijd goed op te letten dat ik geen onnodig geld uitgeef. Mijn tips zijn:
- Zelf brood/fruit/flesje water meenemen naar het werk. Ik ben ook veel onderweg voor mijn werk, dus als ik niet genoeg meeneem, is de verleiding groot om wat te kopen.
- Bepaalde spullen haal ik altijd bij de Aldi en de Action.
- Toiletspullen koop ik (bijna) altijd in de aanbieding, net als wasmiddel, bier, koffiepads, vaatwastabletten, kip, gehakt en andere duurdere producten. Ook eten we vaak de groente die in de aanbieding is en koop ik bepaald duur fruit alleen als het in de aanbieding is.
- Parkeerkosten zoveel mogelijk proberen te voorkomen door de auto iets verder weg te zetten en een stukje te lopen of met de trein te gaan (met kortingskaart).
- Regelmatig overstappen van energieleverancier/telefoonprovider/verzekeringsmaatschappij om zo goede kortingen mee te pakken. Of gewoon eens bellen naar je huidige leverancier om te vertellen dat je ergens anders een goede aanbieding hebt gezien.
- Bij aanschaf van apparaten letten op het verbruik. Hoeveel stroom verbruiken ze?
- Ik heb een heel zuinige auto waarvoor ik op dit moment geen wegenbelasting hoef te betalen.

- Tanken bij de Makro of bij de Shell in het dorp, in ieder geval NIET langs de snelweg.


Laatst aangepast door Zonnetje op ma 27 mei 2013 - 23:12; in totaal 1 keer bewerkt
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Consuminderen/ Op budget - Pagina 2 Empty Re: Consuminderen/ Op budget

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum