Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Migraine bestrijden zonder medicatie

+8
Frederique1980
Sam
loesje
Muus
Poubelle
Exogenesis
Barbabella
Aimee
12 plaatsers

Ga naar beneden

Migraine bestrijden zonder medicatie Empty Migraine bestrijden zonder medicatie

Bericht  Aimee vr 17 mei 2013 - 23:45

Heeft iemand die geprobeerd en is het gelukt? Door bijvoorbeeld een bepaald dieet, accupunctuur, andere alternatieve geneeswijze?
Volgens de neuroloog is dit allemaal onzin, en nooit bewezen, maar ik ben wel benieuwd of iemand er positieve ervaringen mee heeft.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine bestrijden zonder medicatie Empty Re: Migraine bestrijden zonder medicatie

Bericht  Barbabella vr 17 mei 2013 - 23:48

Geen chocolade was voor mij de oplossing. Zolang ik dat niet eet gaat het redelijk goed. Ik heb wel medicijnen voor noodgevallen omdat ik wel een kind heb en ik anders 2 dagen niet meer functioneer.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Migraine bestrijden zonder medicatie Empty Re: Migraine bestrijden zonder medicatie

Bericht  Exogenesis vr 17 mei 2013 - 23:51

Zoveel mogelijk E-nummers vermijden. Zo natuurlijk mogelijk proberen te eten dus.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Poubelle za 18 mei 2013 - 0:00

Ik ben ervoor naar de chiropractor gegaan, mijn vader doet dit al jaren.
Het heeft de frequentie van de aanvallen wel verminderd. Omdat ik dacht dat het bij mij ook aan de pil kon liggen ben ik daarmee gestopt en heb ik een mirena spiraaltje laten plaatsen. Dit scheelde voor mij al zo veel dat ik gestopt ben met naar de chiropractor gaan.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Aimee za 18 mei 2013 - 0:04

Ik heb waarschijnlijk ook last van hormonale migraine (alleen last van tijdens zwangerschap, dus wil me dit keer goed voorbereiden). Normaal heb ik dus geen last van chocola of e-nummers, maar ben wel bereid te proberen of dit baad heeft! Verder kwam ik bij accupunctuur en bioresonantie, maar dat zou me veel geld gaan kosten. Dat heb ik er natuurlijk wel voor over, maar dan wil ik wel graag weten of het ook bij iemand daadwerkelijk heeft gewerkt.
Chiropractor komt ook op het lijstje!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Exogenesis za 18 mei 2013 - 0:09

Mijn zus kreeg dat van die e-nummers als tip en ze mocht geen light-producten drinken, vanwege de aspartaam. Dat hielp bij haar aanzienlijk! Zelf heb ik er geen betrouwbare ervaringen mee. Ik moet vooral stress vermijden en lijstjes maken Wink
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Muus za 18 mei 2013 - 0:51

Een familielid van mij moest meer gaan sporten en wat meer koffie gaan drinken.
(En het hielp bij haar)

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  loesje za 18 mei 2013 - 3:02

bij mij in de familie helpt de overgang daarna hebben alle vrouwen geen last van migraine meer maar helaas gaat dat voor mij nog even duren
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sam za 18 mei 2013 - 3:05

Ik drink geen koffie en heel zelden cola. Werkt goed voor mij.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Migraine bestrijden zonder medicatie Empty Neurostimulatie

Bericht  Frederique1980 do 23 mei 2013 - 20:09

Aimee schreef:Heeft iemand die geprobeerd en is het gelukt? Door bijvoorbeeld een bepaald dieet, accupunctuur, andere alternatieve geneeswijze?
Volgens de neuroloog is dit allemaal onzin, en nooit bewezen, maar ik ben wel benieuwd of iemand er positieve ervaringen mee heeft.

Ik heb alweer meer dan een jaar geleden een neurostimulator op proef genomen en er heel veel nut van gehad. Ik had 2-3 aanvallen per maand en heb er nu misschien nog een in de drie maanden. In elk geval is deze methode wél bewezen, er heeft een februari een wetenschappelijk artikel in Neurology gestaan. Ze hebben een heel actieve facebook pagina, zie ook HIER

Frederique1980
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 1
Punten : 1
Registratiedatum : 23-05-13

Bericht  Mees vr 24 mei 2013 - 2:39

Zo'n voetzoolreflex massage achtig iets, schijnt ook bij sommige mensen te helpen.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Bericht  Razz vr 24 mei 2013 - 3:11

Ik heb werkelijk van alles geprobeerd zoals geen chocolade of kleurstoffen eten, veel water drinken, oefeningen etc maar helaas heeft het allemaal niet gewerkt. Ik heb echt alleen maar baat bij een Saridon en wat rust houden.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Fiebje vr 24 mei 2013 - 3:14

Hier helpt geen suiker, e-nummers eten en drinken
En ontspanninsoef massages als ik de aanval voel opkomen.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Coco vr 24 mei 2013 - 7:58

Mijn schoonmoeder heeft veel baat bij de accupunctuur icm het zoveel mogelijk minimaliseren van cafeine, suiker en bloeddrukverhogende middelen zoals zoethout etc. Dus alleen nog thee zonder theine (en zoethout), alleen natuurlijke suikers en cafeinevrije koffie in de ochtend.
Sinds de bevalling heb ik er nog hooguit 1x per maand last van, daarvoor een stuk vaker. Tijdens de vorige zwangerschap geen 1 keer last van gehad als ik het mij goed herinner. Maar bij mij helpt overgeven alleen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: