Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vanaf hoe laat mag je zagen?

+7
Pien
Tyrael
Cow
Winegum
minoessepoes
Happinaz
Mamsie
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 21:16

Ik werd vanochtend wakker om iets voor 8.00 door iemand die een boom aan het omzagen was.
Vanaf 9.00 vind ik een normale tijd en volgens mij is ook verplicht voor zover ik weet. Nu vind ik het aso, want sommigen mensen werken misschien s'avonds en/of s'nachts en die hebben dus hun rust nodig.
Om de week werk ik een dag tot 1.15, voordat ik thuis ben duurt dat eventjes en voordat ik echt slaap duurt nog langer. Nou ik wens niet om voor 8.00 wakker te worden door een zager.
Vind het dan ook totaal niet acceptabel.

Is het nou zo veel gevraagd of 1 uur te wachten?

Zouden jullie er wat van zeggen of niet?
Het gebeurd wel eens vaker hier en als niemand wat zegt zal het nooit ophouden.

Volgens mij staat de boom in de tuin van die man die een tijdje geleden dacht te denken dat de parkeerplek waar ik stond van hem was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 21:18

Ja, niet iedereen werkt `s nachts natuurlijk. Als je onregelmatige diensten hebt en zo nu en dan laat thuiskomt kan je verwachten dat je wel eens gestoord kan worden tijdens je slaap..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 21:21

Kan wel wezen, maar ik vind het gewoon aso en vind dat ze best kunnen wachten tot na 9.00.
Ze moeten rekening houden met anderen en na 9.00 mogen ze zoveel omzagen als ze moeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Mamsie wo 23 feb 2011 - 21:25

Ik vind 8 uur wel schappelijk. Als ze nou om half 6 begonnen oké. Ik zou er niks van zeggen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 21:26

22:00 tot 08:00 zijn in principe de uren van nachtelijke rust..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Happinaz wo 23 feb 2011 - 21:29

Bouwbedrijven,hovenieren etc startten allemaal tussen 07.00 uur en 08.00 uur en dat is dus ook gewoon een normale tijd. Ook als het een buurman betreft vind ik het niet gek.

Als jij avond en of nachtdiensten draait kun je niet verwachten dat de rest van de wereld daar rekening mee houdt. Dat is de keuze die JIJ maakt.
Ik weet waar ik het over heb want ik heb 6 jaar lang alleen maar avond en nachtdiensten gedraaid....daar moet je je eigen manieren in vinden.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  minoessepoes wo 23 feb 2011 - 21:31

Voor ons appartement wordt er gebouwd en de bouwvakkers beginnen om kwart over zes al, nu worden we er wakker van en doen het raam dicht en kunnen dan nog wel een beetje slapen maar vanaf volgende week gaan ze heien, ik hou mijn hart vast!

Maar dat totaal off-topic haha. Ik vind zelf 8 uur ook vroeg en ik zou het zelf ook niet doen, een beetje rekening houden met elkaar. Maar goed ze mogen wel gewoon op dat tijdstip een boom omzagen dus wat dat betreft is het meer een fatsoen kwestie dan dat jij in je recht staat als je er iets van gaat zeggen. Ik zou er zelf niks van gaan zeggen, het is maar 1 boom dus de geluidsoverlast zal ook maar eenmalig zijn.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Winegum wo 23 feb 2011 - 21:32

Op een doordeweekse dag vind ik 8 uur zeker schappelijk. De meeste mensen zijn dan toch al opgestaan of zelfs al aan het werk. Ze kunnen niet met iedereen rekening houden. Van jou hadden ze gisternacht wel tot 2 uur door kunnen gaan met zagen dan had jij er geen last van gehad. Maar het merendeel van de mensen slaapt dan wel. Je kunt helaas niet iedereen het naar hun zin maken.

Ik neem trouwens aan dat dit eenmalig is? Of staan er zoveel bomen dat ze de komende dagen nog wel bezig zijn?

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Cow wo 23 feb 2011 - 21:33

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geluidsoverlast/geluidsoverlast-in-de-wet

Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 21:33

Ik vind door de week vanaf half 8 wel kunnen. Bouwvakkers en andere mensen die buiten werken, beginnen volgens mij doorgaans om half 8.
Ik kan me er niet aan storen. Laatst waren ze hier in de buurt vanaf 7 uur 's ochtends bezig met heiwerkzaamheden. Ja, dat moet ook gebeuren. Ik erger me daar totaal niet aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 21:34

8.00 vind ik een schappelijke tijd. Zoals anderen ook zeggen ze kunnen niet rekening houden met iedereen natuurlijk. En dan vind ik 8.00 nog niet eens zo gek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Tyrael wo 23 feb 2011 - 22:34

Ik vind 8 uur op een doordeweekse dag heel normaal. Eerder zou mij eigenlijk ook niet zo heel erg storen, zeker omdat het niet een alledaags verschijnsel is.
Waar ik me wel aan erger: pas geleden was iemand bij ons in de buurt op zondagochtend om half 8 aan het boren/zagen. Dat vond ik dus wel asociaal Evil or Very Mad
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 22:38

8u mag, hier ware ze vorige week ook om 8u de flessenbak aan het legen (of hoe noem je dat) dus een hoop gekletter e.d. Snap dat het niet prettig is, want ik was hier namelijk ook niet blij mee zo vroeg mja.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 22:46

Gewone mensen mogen vanaf 7uur 's ochtends geloof ik herrie maken. Mensen bij jou in de buurt blijkbaar niet.. Arme mensen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 22:47

Volgens mij mag het vanaf 8,00 uur en tot 22.00 uur. Vervelend is het wel natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Pien wo 23 feb 2011 - 23:07

Caribbeanlover schreef:
Vanaf 9.00 vind ik een normale tijd en volgens mij is ook verplicht voor zover ik weet.

die mensen hebben zich keurig aan de tijden gehouden...
van 22:00 tot 08;00 moet er in principe rust en stilte zijn.

daarnaast kunnen ze natuurlijk ook niet rekening houden met een buurman/ buurvrouw die misschien wel nachtdienst heeft gehad. dan heb je ook nog baby's/ kleine kindjes die misschien hun ochtendslaapje vanaf 9 uur hebben tot 11 uur, een omatje die tussendoor een tukkie doet...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 23:09

Tyrael schreef:Ik vind 8 uur op een doordeweekse dag heel normaal. Eerder zou mij eigenlijk ook niet zo heel erg storen, zeker omdat het niet een alledaags verschijnsel is.
Waar ik me wel aan erger: pas geleden was iemand bij ons in de buurt op zondagochtend om half 8 aan het boren/zagen. Dat vond ik dus wel asociaal Evil or Very Mad

Nou ik vind het in het weekend niet veel anders, vroeg is vroeg.
Ik snap dat ze niet rekening kunnen houden met iedereen, maar gewoon vanaf 9.00 is beter/fijner/netter/socialer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Pien wo 23 feb 2011 - 23:18

Caribbeanlover schreef:maar gewoon vanaf 9.00 is beter/fijner/netter/socialer.

maar dat vind jij, en dat is dus een mening en geen feit!
stel je hebt een baby die moeilijk slaapt, en die is rond 9 uur net weer in slaap gevallen na de fles, dan vind jij het dus beter/ fijner/ netter/ socialer?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 23:19

Caribbeanlover schreef:
Tyrael schreef:Ik vind 8 uur op een doordeweekse dag heel normaal. Eerder zou mij eigenlijk ook niet zo heel erg storen, zeker omdat het niet een alledaags verschijnsel is.
Waar ik me wel aan erger: pas geleden was iemand bij ons in de buurt op zondagochtend om half 8 aan het boren/zagen. Dat vond ik dus wel asociaal Evil or Very Mad

Nou ik vind het in het weekend niet veel anders, vroeg is vroeg.
Ik snap dat ze niet rekening kunnen houden met iedereen, maar gewoon vanaf 9.00 is beter/fijner/netter/socialer.

Ik slaap op m'n vrije dag uit tot 10 uur, als ze dan om 9 uur gaan zagen pf.. Asociaal hoor, denken ze niet eens aan mij?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 23:20

Of je hebt migraine om 1 uur 's middags en er gaan mensen zagen, of je komt net uit de nachtdienst en er gaan mensen zagen. Ja, hoe vervelend het ook is, daar doe je niets aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  SuperGrover wo 23 feb 2011 - 23:26

Mijn buurkinderen zijn ook asociaal. Ze zetten zondagochtend om 10 uur muziek op en gaan krijsen en schreeuwen, terwijl ik tot 12 uur wil slapen. Tja, soms zit het mee, soms zit het tegen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Mari wo 23 feb 2011 - 23:28

Je mag vanaf 7 uur beginnen bouwbedrijven soms al, en inderdaad tot 22.00 uur mag je doorgaan.

Zelf vind ik dit niet normaal, maarja heb ik al eerder aangegeven en ik heb een beetje ander idee erbij als andere.

Doordeweeks vind ik het wel een ander verhaal als in het weekend, maarja er zijn ook genoeg mensen die in het weekend werken en doordeweeks vrij zijn. Vraag jezelf is af of je iemand tot last ben en hoe jij het zou vinden om wakker gezaagd te worden. Heb je buren die nu aan het werk zijn dan moet het geen probleem zijn.

Zelf begin ik niet voor 11.00 uur en stop ik echt uiterlijk 20.00 uur. Kleine kinderen kan je moeilijk tot 22.00 uur wakker houden en mensen die willen uitslapen ga ik ook niet tot last zijn. Met mijn buren hebben we afgesproken dat zij nu ze aan het verbouwen zijn in het weekend niet voor 10.00 uur beginnen.

Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 23:30

Ik word trouwens wel soms wakker van die schoonmaakwagentjes hier in de straat beneden, die komen soms om zes uur 's ochtends al. Maar ja, kan ze moeilijk wegsturen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 23:30

Mari schreef:Je mag vanaf 7 uur beginnen bouwbedrijven soms al, en inderdaad tot 22.00 uur mag je doorgaan.

Zelf vind ik dit niet normaal, maarja heb ik al eerder aangegeven en ik heb een beetje ander idee erbij als andere.

Doordeweeks vind ik het wel een ander verhaal als in het weekend, maarja er zijn ook genoeg mensen die in het weekend werken en doordeweeks vrij zijn. Vraag jezelf is af of je iemand tot last ben en hoe jij het zou vinden om wakker gezaagd te worden. Heb je buren die nu aan het werk zijn dan moet het geen probleem zijn.

Zelf begin ik niet voor 11.00 uur en stop ik echt uiterlijk 20.00 uur. Kleine kinderen kan je moeilijk tot 22.00 uur wakker houden en mensen die willen uitslapen ga ik ook niet tot last zijn. Met mijn buren hebben we afgesproken dat zij nu ze aan het verbouwen zijn in het weekend niet voor 10.00 uur beginnen.


Bij wie heb je dat dan aangegeven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Mari wo 23 feb 2011 - 23:32

Caribbeanlover schreef:
Mari schreef:Je mag vanaf 7 uur beginnen bouwbedrijven soms al, en inderdaad tot 22.00 uur mag je doorgaan.

Zelf vind ik dit niet normaal, maarja heb ik al eerder aangegeven en ik heb een beetje ander idee erbij als andere.

Doordeweeks vind ik het wel een ander verhaal als in het weekend, maarja er zijn ook genoeg mensen die in het weekend werken en doordeweeks vrij zijn. Vraag jezelf is af of je iemand tot last ben en hoe jij het zou vinden om wakker gezaagd te worden. Heb je buren die nu aan het werk zijn dan moet het geen probleem zijn.

Zelf begin ik niet voor 11.00 uur en stop ik echt uiterlijk 20.00 uur. Kleine kinderen kan je moeilijk tot 22.00 uur wakker houden en mensen die willen uitslapen ga ik ook niet tot last zijn. Met mijn buren hebben we afgesproken dat zij nu ze aan het verbouwen zijn in het weekend niet voor 10.00 uur beginnen.


Bij wie heb je dat dan aangegeven?

Over gesproken met mijn buren gewoon normaal, tijdens onze verbouwing stopte we ook om 20.00 uur omdat hun dochter dan naar bed ging. In goed overleg lukt het best.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe laat mag je zagen? Empty Re: Vanaf hoe laat mag je zagen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum