Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen)

+31
Muus
Siamsa
Pineco
M@niek
SuperGrover
Sanne
Urban Naked
Jerry
L!ND@
Mees
Exogenesis
Lady Starstruck
Charles
Aziraphale
SDL
Catwoman79
SoGood
Rush
Arwyn
Snoopy
Burn
bolus26
Alex
luisa
Jezzie
Elliot
Poubelle
Joan
Bazinga
Susan
Printje
35 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen) - Pagina 4 Empty Re: Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen)

Bericht  Gast zo 19 mei 2013 - 6:54

Ik denk dat je als kind wel een heel stuk vaderlands cultuur mist als je het geloof niet in grote lijnen bijgebracht is. Mijn ouders geloven niet, vérre van. Maar ik heb het wel als verrijking gezien dat ik wel weet hoe de bijbelverhalen en de grote lijnen in elkaar steken. Mijn moeder vertelde aan de hand van de kerststal het kerstverhaal, en op school leerde ik de rest. Beter nog, mijn schoolbijbel staat gewoon in de boekenkast. Omdat wij thuis niet geloofden was de bijbel voor mij gewoon een boek met mooie en spannende verhalen, en geen leefwijze ofzo. Maar daardoor ben ik nu wel in grote lijnen bewust van het geloof wat we hier van oudsher in dit land hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen) - Pagina 4 Empty Re: Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen)

Bericht  Printje zo 19 mei 2013 - 8:05

Catwoman79 schreef:
Sterrin_ schreef:
Catwoman79 schreef:
luisa schreef:Ja, natuurlijk. Ik ben helemaal niet gelovig en ga nooit naar de kerk, maar vind dat dit soort dingen bij algemene ontwikkeling horen. Hoewel Pinksteren dan weer wel minst bekend is dus snap nog wel als iemand dit niet weet. Ik heb wel op een christelijke basisschool gezeten dus daar komt mijn bijbelkennis vandaan, maar ook op openbare scholen wordt toch wel over religies geleerd.

Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben niet gelovig opgevoed, mijn zoontje wordt ook niet gelovig opgevoed en ik geloof geen klap van dat hele verhaal. Dus waarom zou ik mijn zoon iets leren over de betekenis van pasen of pinksteren als ik er niet in geloof.

Maar over sinterklaas vertel je hem wel? Wink

Nee

Ook niet nee? Ik vind dat zo zonde, dat vind ik er nu echt bijhoren maar goed die discussie hebben we jaarlijks in november/december al.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen) - Pagina 4 Empty Re: Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen)

Bericht  Ilovethe90s zo 19 mei 2013 - 9:34

Dat heb ik op de basisschool gehad maar sommige dingen zijn geloof ik niet blijven hangen, daar is dit er 1 van.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen) - Pagina 4 Empty Re: Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen)

Bericht  Twellie zo 19 mei 2013 - 12:20

Printje schreef:
Catwoman79 schreef:
Sterrin_ schreef:
Catwoman79 schreef:
luisa schreef:Ja, natuurlijk. Ik ben helemaal niet gelovig en ga nooit naar de kerk, maar vind dat dit soort dingen bij algemene ontwikkeling horen. Hoewel Pinksteren dan weer wel minst bekend is dus snap nog wel als iemand dit niet weet. Ik heb wel op een christelijke basisschool gezeten dus daar komt mijn bijbelkennis vandaan, maar ook op openbare scholen wordt toch wel over religies geleerd.

Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben niet gelovig opgevoed, mijn zoontje wordt ook niet gelovig opgevoed en ik geloof geen klap van dat hele verhaal. Dus waarom zou ik mijn zoon iets leren over de betekenis van pasen of pinksteren als ik er niet in geloof.

Maar over sinterklaas vertel je hem wel? Wink

Nee

Ook niet nee? Ik vind dat zo zonde, dat vind ik er nu echt bijhoren maar goed die discussie hebben we jaarlijks in november/december al.
We kunnen hem dit jaar wel eens gaan oprakelen in September, want de pepernoten liggen dan tenslotte ook alweer in de schappen!
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen) - Pagina 4 Empty Re: Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen)

Bericht  Gast ma 20 mei 2013 - 1:48

Ik zou het echt niet weten eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen) - Pagina 4 Empty Re: Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen)

Bericht  Printje ma 20 mei 2013 - 4:01

Twellie schreef:
Printje schreef:
Catwoman79 schreef:
Sterrin_ schreef:
Catwoman79 schreef:
luisa schreef:Ja, natuurlijk. Ik ben helemaal niet gelovig en ga nooit naar de kerk, maar vind dat dit soort dingen bij algemene ontwikkeling horen. Hoewel Pinksteren dan weer wel minst bekend is dus snap nog wel als iemand dit niet weet. Ik heb wel op een christelijke basisschool gezeten dus daar komt mijn bijbelkennis vandaan, maar ook op openbare scholen wordt toch wel over religies geleerd.

Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben niet gelovig opgevoed, mijn zoontje wordt ook niet gelovig opgevoed en ik geloof geen klap van dat hele verhaal. Dus waarom zou ik mijn zoon iets leren over de betekenis van pasen of pinksteren als ik er niet in geloof.

Maar over sinterklaas vertel je hem wel? Wink

Nee

Ook niet nee? Ik vind dat zo zonde, dat vind ik er nu echt bijhoren maar goed die discussie hebben we jaarlijks in november/december al.
We kunnen hem dit jaar wel eens gaan oprakelen in September, want de pepernoten liggen dan tenslotte ook alweer in de schappen!

hahhaa Twellie ja das een goeie, doen we de paashaas in januari Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen) - Pagina 4 Empty Re: Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum