Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen)
+31
Muus
Siamsa
Pineco
M@niek
SuperGrover
Sanne
Urban Naked
Jerry
L!ND@
Mees
Exogenesis
Lady Starstruck
Charles
Aziraphale
SDL
Catwoman79
SoGood
Rush
Arwyn
Snoopy
Burn
bolus26
Alex
luisa
Jezzie
Elliot
Poubelle
Joan
Bazinga
Susan
Printje
35 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen)
Zelfs na 12 jaar christelijk onderwijs moet ik googelen...
Gast- Gast
Ik weet het wel, hoef er ook niet voor te graven in m'n geheugen of zo.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Lennox schreef:Zelfs na 12 jaar christelijk onderwijs moet ik googelen...
hahaha foei
Ze hebben het ook niet al te makkelijk gemaakt met al die verhalen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Hahaha inderdaad, geen idee.Lennox schreef:Zelfs na 12 jaar christelijk onderwijs moet ik googelen...
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik vond ook eigenlijk alleen maar het kerstverhaal mooi en interessant, de rest niet.Printje schreef:Lennox schreef:Zelfs na 12 jaar christelijk onderwijs moet ik googelen...
hahaha foei
Gast- Gast
Lennox schreef:Ik vond ook eigenlijk alleen maar het kerstverhaal mooi en interessant, de rest niet.Printje schreef:Lennox schreef:Zelfs na 12 jaar christelijk onderwijs moet ik googelen...
hahaha foei
Ik ook, ik geloof het allemaal totaal niet, maar vind het kerstverhaal dan nog wel het 'mooiste'.
Mijn kleuters kicken op het aan het kruis spijkeren verhaal...
Printje- Lady Post-a-lot
Ik heb het vorige week nog opgezocht op Google en nu ben ik het gewoon wéér vergeten.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
SoGood schreef:Ik heb het vorige week nog opgezocht op Google en nu ben ik het gewoon wéér vergeten.
hahaha das wel heel erg
hadden ze het verhaal niet zo moeilijk moeten bedenken, konden meer mensen het onthouden. Man en ik hebben weleens tegen elkaar gezegd; de gebroeders Grimm zijn er niets bij.
Printje- Lady Post-a-lot
luisa schreef:Ja, natuurlijk. Ik ben helemaal niet gelovig en ga nooit naar de kerk, maar vind dat dit soort dingen bij algemene ontwikkeling horen. Hoewel Pinksteren dan weer wel minst bekend is dus snap nog wel als iemand dit niet weet. Ik heb wel op een christelijke basisschool gezeten dus daar komt mijn bijbelkennis vandaan, maar ook op openbare scholen wordt toch wel over religies geleerd.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben niet gelovig opgevoed, mijn zoontje wordt ook niet gelovig opgevoed en ik geloof geen klap van dat hele verhaal. Dus waarom zou ik mijn zoon iets leren over de betekenis van pasen of pinksteren als ik er niet in geloof.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Catwoman79 schreef:luisa schreef:Ja, natuurlijk. Ik ben helemaal niet gelovig en ga nooit naar de kerk, maar vind dat dit soort dingen bij algemene ontwikkeling horen. Hoewel Pinksteren dan weer wel minst bekend is dus snap nog wel als iemand dit niet weet. Ik heb wel op een christelijke basisschool gezeten dus daar komt mijn bijbelkennis vandaan, maar ook op openbare scholen wordt toch wel over religies geleerd.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben niet gelovig opgevoed, mijn zoontje wordt ook niet gelovig opgevoed en ik geloof geen klap van dat hele verhaal. Dus waarom zou ik mijn zoon iets leren over de betekenis van pasen of pinksteren als ik er niet in geloof.
Ik vind het gewoon een beetje erbij horen. hij hoeft niet alles te weten maar in ieder geval over kerst, een baby jozef en maria, gewoon een beetje het huis-tuin en keukenstukje zeg maar. Overigens zeg ik er wel bij dat er mensen zijn die denken/geloven dat het echt gebeurd is maar dat ik denk dat eht een mooi sprookje is, en dat dat allebei goed is.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik snap het idee we achter jouw gedachtengang printje, maar voor mij is het een groot verzonnen verhaal. Dus waarom zou ik mijn zoon met iets opzadelen dat voor mij als een niet-waarheid voelt
Catwoman79- Prater
Catwoman79 schreef:Ik snap het idee we achter jouw gedachtengang printje, maar voor mij is het een groot verzonnen verhaal. Dus waarom zou ik mijn zoon met iets opzadelen dat voor mij als een niet-waarheid voelt
Op school moet ik het verhaal natuurlijk wel vertellen maar ik ga ook daar niet zeggen dat ik denk dat het ook waar is. Ik heb daarom dus ervan gemaakt dat ik denk dat het een sprookje/ mooi verhaal is maar dat het beiden goed is. Ik geloof er ook geen fluit van allemaal maar vind het wel een beetje bij onze cultuur horen, vandaar wil ik het hem dus wel deels vertellen.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik denk dat het voor hem wel zinvol is om, later, die basis te hebben. Al is het alleen maar om het goede gesprek met een gelovige hierover te voeren en dat wat hij vanuit huis uit mee kreeg te kunnen onderbouwen of er zelf iets van te vinden. Je hoeft hem niet te overtuigen maar het is voor hem denk ik wel leerzaam.Catwoman79 schreef:Ik snap het idee we achter jouw gedachtengang printje, maar voor mij is het een groot verzonnen verhaal. Dus waarom zou ik mijn zoon met iets opzadelen dat voor mij als een niet-waarheid voelt
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Catwoman79 schreef:Ik snap het idee we achter jouw gedachtengang printje, maar voor mij is het een groot verzonnen verhaal. Dus waarom zou ik mijn zoon met iets opzadelen dat voor mij als een niet-waarheid voelt
Zodat hij snapt waarom we op zulke dagen massaal vrij zijn? Zodat hij snapt wat andere mensen geloven en hierover mee kan praten en zelf een mening hierover kan vormen? Ik geloof ook niet in God of wat dan ook maar bij algemene ontwikkeling horen nou eenmaal ook dingen waar je niet achter staat of die je niet zelf gelooft maar wat wel veel voor komt in de wereld en wat handig is om iets vanaf te weten.
On topic: ja, ik weet wat Pinksteren is. Ik werk op een christelijke school en heb katholieke Pabo gedaan met Godsdienst/Levensbeschouwing als vak. Vond ik een erg leuk en interessant vak, ook al ben ik zelf niet gelovig.
Laatst aangepast door Aziraphale op vr 17 mei 2013 - 9:33; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Haha!Printje schreef:hadden ze het verhaal niet zo moeilijk moeten bedenken, konden meer mensen het onthouden. Man en ik hebben weleens tegen elkaar gezegd; de gebroeders Grimm zijn er niets bij.
Gast- Gast
SDL schreef:Ik denk dat het voor hem wel zinvol is om, later, die basis te hebben. Al is het alleen maar om het goede gesprek met een gelovige hierover te voeren en dat wat hij vanuit huis uit mee kreeg te kunnen onderbouwen of er zelf iets van te vinden. Je hoeft hem niet te overtuigen maar het is voor hem denk ik wel leerzaam.Catwoman79 schreef:Ik snap het idee we achter jouw gedachtengang printje, maar voor mij is het een groot verzonnen verhaal. Dus waarom zou ik mijn zoon met iets opzadelen dat voor mij als een niet-waarheid voelt
Dat vind ik dus het lastige, waarom zou hij er een goed gesprek met een gelovige over moeten kunnen hebben. Hij zal sowieso op school wel wat horen denk ik.
Ik sta echt wel open voor jullie meningen en ideeen hoor. Maar waarom zou ik "liegen" over zaken als pinksteren en pasen, want zo voelt het min of meer voor mij
Catwoman79- Prater
Catwoman79 schreef:SDL schreef:Ik denk dat het voor hem wel zinvol is om, later, die basis te hebben. Al is het alleen maar om het goede gesprek met een gelovige hierover te voeren en dat wat hij vanuit huis uit mee kreeg te kunnen onderbouwen of er zelf iets van te vinden. Je hoeft hem niet te overtuigen maar het is voor hem denk ik wel leerzaam.Catwoman79 schreef:Ik snap het idee we achter jouw gedachtengang printje, maar voor mij is het een groot verzonnen verhaal. Dus waarom zou ik mijn zoon met iets opzadelen dat voor mij als een niet-waarheid voelt
Dat vind ik dus het lastige, waarom zou hij er een goed gesprek met een gelovige over moeten kunnen hebben. Hij zal sowieso op school wel wat horen denk ik.
Ik sta echt wel open voor jullie meningen en ideeen hoor. Maar waarom zou ik "liegen" over zaken als pinksteren en pasen, want zo voelt het min of meer voor mij
Maar je hoeft toch niet te liegen? Je kunt toch uitleggen dat het een verhaal is en dat er mensen zijn die geloven dat het echt gebeurd is en dat er mensen zijn die geloven dat dit niet echt gebeurd is? Je moet natuurlijk niets, maar ik vind het echt een stukje algemene ontwikkeling. Hij hoeft natuurlijk geen gesprek aan te gaan met een gelovige maar ik vind het altijd erg fijn dat ik e.e.a. ervan af weet, mocht iemand me ineens willen bekeren haha.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Aziraphale schreef:Catwoman79 schreef:Ik snap het idee we achter jouw gedachtengang printje, maar voor mij is het een groot verzonnen verhaal. Dus waarom zou ik mijn zoon met iets opzadelen dat voor mij als een niet-waarheid voelt
Zodat hij snapt waarom we op zulke dagen massaal vrij zijn? Zodat hij snapt wat andere mensen geloven en hierover mee kan praten en zelf een mening hierover kan vormen? Ik geloof ook niet in God of wat dan ook maar bij algemene ontwikkeling horen nou eenmaal ook dingen waar je niet achter staat of die je niet zelf gelooft maar wat wel veel voor komt in de wereld en wat handig is om iets vanaf te weten.
On topic: ja, ik weet wat Pinksteren is. Ik werk op een christelijke school en heb katholieke Pabo gedaan met Godsdienst/Levensbeschouwing als vak. Vond ik een erg leuk en interessant vak, ook al ben ik zelf niet gelovig.
Gewoon even heel zwart wit gedacht.
Ik moet mijn kind leren waarom een gelovige daarin gelooft.
Leert de gelovige zijn kind ook waarom mijn kind niet gelooft en dat het voor hem niets meer is dan een extra vrije dag van school ?
Catwoman79- Prater
Jazeker! Pinksteren is de dag dat de dikke roze pop uit haar hol kruipt en heel hard liedjes gaat zingen met een zwarte pruik op en een schone onderbroek aan.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Charles schreef:Jazeker! Pinksteren is de dag dat de dikke roze pop uit haar hol kruipt en heel hard liedjes gaat zingen met een zwarte pruik op en een schone onderbroek aan.
Hahaha
Catwoman79- Prater
Voor mij is het gewoon een extra dag vrij.
Gast- Gast
Ja ik weet het ongeveer. Ik heb op een Christelijke school gezeten. Was er niet iets met vlammetjes op hoofden?? Ik kan me dat nog vaag herinneren.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Dat lijkt me wel, ja. Dat je iets leert, betekent toch niet dat je het er mee eens bent?Catwoman79 schreef:Ik moet mijn kind leren waarom een gelovige daarin gelooft. Leert de gelovige zijn kind ook waarom mijn kind niet gelooft en dat het voor hem niets meer is dan een extra vrije dag van school?
Gast- Gast
luisa schreef:Ja, natuurlijk. Ik ben helemaal niet gelovig en ga nooit naar de kerk, maar vind dat dit soort dingen bij algemene ontwikkeling horen. Hoewel Pinksteren dan weer wel minst bekend is dus snap nog wel als iemand dit niet weet. Ik heb wel op een christelijke basisschool gezeten dus daar komt mijn bijbelkennis vandaan, maar ook op openbare scholen wordt toch wel over religies geleerd.
Ik vind het niet nodig eerlijk gezegd. Volgens mij ligt er niemand wakker van dat ik niet weet wat er precies met Pinksteren gebeurde volgens een bepaald geloof. Er is ook echt niemand om me heen die van mij verwacht dat ik dat weet of me er op aan kijkt dat ik dat niet weet. Natuurlijk heb ik dat vast ooit op school gehad maar weet jij elk dingetje nog dat je op school hebt geleerd? Weet je hoe lang school geleden is?
Gast- Gast
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Wat weten jullie over inkomstenbelasting?
» Weten jullie hoe dit zit? abonnement verlengen
» Weten jullie hoe dit precies moet..
» Weten jullie welk liedje dit is?
» Weten jullie wat ik vandaag bij de buren kon ophalen ...?
» Weten jullie hoe dit zit? abonnement verlengen
» Weten jullie hoe dit precies moet..
» Weten jullie welk liedje dit is?
» Weten jullie wat ik vandaag bij de buren kon ophalen ...?
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: