Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen)
+31
Muus
Siamsa
Pineco
M@niek
SuperGrover
Sanne
Urban Naked
Jerry
L!ND@
Mees
Exogenesis
Lady Starstruck
Charles
Aziraphale
SDL
Catwoman79
SoGood
Rush
Arwyn
Snoopy
Burn
bolus26
Alex
luisa
Jezzie
Elliot
Poubelle
Joan
Bazinga
Susan
Printje
35 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen)
Vlammetjes? Ik weet er ook niets van hoor maar daarover heb ik niets gehoord.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Printje schreef:Vlammetjes? Ik weet er ook niets van hoor maar daarover heb ik niets gehoord.
Nou ik moest vroeger rond pinksteren (kan ik me nog herinneren) een kleurplaat kleuren op school met discipelen die vlammetjes op hun hoofd hadden. Maar misschien is dat ook wel een ander Christelijk feest. Ik ga twijfelen nu
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Nee, klopt wel, van die vlammen. Het waren alleen geen echte vlammen, maar het leek erop. "Vlammen ALS van vuur."
Gast- Gast
Rood schreef:Nee, klopt wel, van die vlammen. Het waren alleen geen echte vlammen, maar het leek erop. "Vlammen ALS van vuur."
Dan klopt het dus. Ik zat al flink aan mijn geheugen te twijfelen hier.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ja, dat weet ik. Mag ook wel, na een Christelijke opvoeding, Christelijk onderwijs en nu ook Christelijk werk. Ik leg het de kinderen altijd heel beeldend uit en met allerlei synoniemen en spiegelverhalen.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Nee, geen idee..
Mees- Prater
- Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12
Ja, uitstorting van de Heilige Geest
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Lady Starstruck schreef:Printje schreef:Vlammetjes? Ik weet er ook niets van hoor maar daarover heb ik niets gehoord.
Nou ik moest vroeger rond pinksteren (kan ik me nog herinneren) een kleurplaat kleuren op school met discipelen die vlammetjes op hun hoofd hadden. Maar misschien is dat ook wel een ander Christelijk feest. Ik ga twijfelen nu
Dat zeg ik ook altijd: met Pinksteren kregen ze vlammetjes op hun hoofd
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Ja dat weet ik.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
En hóe! (waarom is er geen t-taalsmiley )Urban Naked schreef:Ja dat weet ik.
Gast- Gast
Ik weet het ook. Heb vroeger op een Christelijke school gezeten en daar weet ik het nog van. En nu leg ik het ieder jaar weer uit als mijn vriend vraagt waar 'Pinksteren' ook alweer voor staat
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ja, maar alleen omdat ik het een aantal jaar geleden gegoogled heb.
Laatst aangepast door SuperGrover op vr 17 mei 2013 - 22:47; in totaal 1 keer bewerkt
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ja, ik ben streng gelovig opgevoed, dus dit soort dingen werden erin gestampt. Ik weet het héle verhaal, dus niet alleen uitstorting van de heilige geest, maar ook de betekenis die eraan wordt gegeven, vanuit welke passages uit de bijbel, etc.
Gast- Gast
Jeetje, Kim. Dat klinkt als een behoorlijk strenggelovige opvoeding. Doe je daar tegenwoordig ook nog iets mee?
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Ja, ik ben nog steeds gelovig, alleen op een wat andere manier dan ik vanuit mijn opvoeding heb geleerd. Ik ga wanneer ik bij mijn ouders ben wel altijd nog mee naar de kerk en heb er ook geen aversie tegen ontwikkeld.
Gast- Gast
Gisteren zei ik tegen mijn moeder dat pinksteren iets was met de heilige geest, maar of dat ook zo is?
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Het is inderdaad 'iets' met de Heilige Geest Ik weet overigens wel wat het betekent, ik ben katholiek en ging tot de geboorte van mijn oudste vrijwel elke week naar de kerk.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Ja, dat weet ik. Ik ben gelovig opgevoed, ging naar een Christelijke school, veel zondagen naar de kerk, naar catechisatie etc. Inmiddels geloof ik niet echt meer.
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Ik wist het niet. En volgend jaar ben ik het vast weer vergeten.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Ik weet niet of ik je opmerking verkeerd interpreteer, maar ik vind 'm een beetje mis-plaatst (in de letterlijke zin vh woord dus). Het is toch logisch dat als je christelijk wordt opgevoed, je ook meekrijgt hoe het verhaal in elkaar zit en welke betekenis je daaraan kunt geven (wat Kim zegt, en waar jij op reageert)? Ik vind dat niet meteen getuigen van een "behoorlijk strenggelovige opvoeding".Exogenesis schreef:Jeetje, Kim. Dat klinkt als een behoorlijk strenggelovige opvoeding.
Sowieso heb ik echt een bloedhekel aan de term 'strenggelovig', maar daar kun jij ook niets aan doen. Mijn punt is: als je overtuigd christelijk wordt opgevoed, is daar niets heftigs of zieligs aan. Tenminste, zo ervaar ik dat totaal niet – misschien dat Kim daar anders over denkt, dat kan.
Gast- Gast
SuperGrover schreef:Ja, maar alleen omdat ik het een aantal jaar geleden gegoogled heb.
Idem
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
@Rood: Ik heb het wel als heftig ervaren, omdat je een wereldbeeld meekrijgt die als enige werkelijkheid wordt aangeboden. Als kind kun je zelf nog geen onderscheid maken en neem je alles wat je ouders, je leraren en de dominee vertellen als waar aan. Ik heb er lang over gedaan om zelf uit te zoeken hoe de wereld nou in elkaar zit en uiteindelijk heb ik wel antwoorden gevonden waar ik tevreden mee ben. Maar ik vind het wel een heftige situatie om als kind in een dergelijk milieu op te groeien, zeker als je - zoals ik - behoorlijk eigenzinnig en eigenwijs bent.
Gast- Gast
Yup, ben flink Gereformeerd opgegroeid dus dat schud ik zo even uit mijn mouw.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Catwoman79 schreef:luisa schreef:Ja, natuurlijk. Ik ben helemaal niet gelovig en ga nooit naar de kerk, maar vind dat dit soort dingen bij algemene ontwikkeling horen. Hoewel Pinksteren dan weer wel minst bekend is dus snap nog wel als iemand dit niet weet. Ik heb wel op een christelijke basisschool gezeten dus daar komt mijn bijbelkennis vandaan, maar ook op openbare scholen wordt toch wel over religies geleerd.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben niet gelovig opgevoed, mijn zoontje wordt ook niet gelovig opgevoed en ik geloof geen klap van dat hele verhaal. Dus waarom zou ik mijn zoon iets leren over de betekenis van pasen of pinksteren als ik er niet in geloof.
Maar over sinterklaas vertel je hem wel?
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Sterrin_ schreef:Catwoman79 schreef:luisa schreef:Ja, natuurlijk. Ik ben helemaal niet gelovig en ga nooit naar de kerk, maar vind dat dit soort dingen bij algemene ontwikkeling horen. Hoewel Pinksteren dan weer wel minst bekend is dus snap nog wel als iemand dit niet weet. Ik heb wel op een christelijke basisschool gezeten dus daar komt mijn bijbelkennis vandaan, maar ook op openbare scholen wordt toch wel over religies geleerd.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben niet gelovig opgevoed, mijn zoontje wordt ook niet gelovig opgevoed en ik geloof geen klap van dat hele verhaal. Dus waarom zou ik mijn zoon iets leren over de betekenis van pasen of pinksteren als ik er niet in geloof.
Maar over sinterklaas vertel je hem wel?
Nee
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Wat weten jullie over inkomstenbelasting?
» Weten jullie hoe dit zit? abonnement verlengen
» Weten jullie hoe dit precies moet..
» Weten jullie welk liedje dit is?
» Weten jullie wat ik vandaag bij de buren kon ophalen ...?
» Weten jullie hoe dit zit? abonnement verlengen
» Weten jullie hoe dit precies moet..
» Weten jullie welk liedje dit is?
» Weten jullie wat ik vandaag bij de buren kon ophalen ...?
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: