Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen)

+31
Muus
Siamsa
Pineco
M@niek
SuperGrover
Sanne
Urban Naked
Jerry
L!ND@
Mees
Exogenesis
Lady Starstruck
Charles
Aziraphale
SDL
Catwoman79
SoGood
Rush
Arwyn
Snoopy
Burn
bolus26
Alex
luisa
Jezzie
Elliot
Poubelle
Joan
Bazinga
Susan
Printje
35 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen) - Pagina 3 Empty Re: Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen)

Bericht  Printje vr 17 mei 2013 - 9:54

Vlammetjes? Ik weet er ook niets van hoor maar daarover heb ik niets gehoord.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen) - Pagina 3 Empty Re: Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen)

Bericht  Lady Starstruck vr 17 mei 2013 - 9:55

Printje schreef:Vlammetjes? Ik weet er ook niets van hoor maar daarover heb ik niets gehoord.

Nou ik moest vroeger rond pinksteren (kan ik me nog herinneren) een kleurplaat kleuren op school met discipelen die vlammetjes op hun hoofd hadden. Maar misschien is dat ook wel een ander Christelijk feest. Ik ga twijfelen nu Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen) - Pagina 3 878948377
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Gast vr 17 mei 2013 - 9:56

Nee, klopt wel, van die vlammen. Het waren alleen geen echte vlammen, maar het leek erop. "Vlammen ALS van vuur."

Gast
Gast

Bericht  Lady Starstruck vr 17 mei 2013 - 9:57

Rood schreef:Nee, klopt wel, van die vlammen. Het waren alleen geen echte vlammen, maar het leek erop. "Vlammen ALS van vuur."

Dan klopt het dus. Ik zat al flink aan mijn geheugen te twijfelen hier.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Exogenesis vr 17 mei 2013 - 9:57

Ja, dat weet ik. Mag ook wel, na een Christelijke opvoeding, Christelijk onderwijs en nu ook Christelijk werk. Ik leg het de kinderen altijd heel beeldend uit en met allerlei synoniemen en spiegelverhalen.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Mees vr 17 mei 2013 - 10:19

Nee, geen idee..
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Bericht  L!ND@ vr 17 mei 2013 - 17:35

Ja, uitstorting van de Heilige Geest
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Jerry vr 17 mei 2013 - 18:26

Lady Starstruck schreef:
Printje schreef:Vlammetjes? Ik weet er ook niets van hoor maar daarover heb ik niets gehoord.

Nou ik moest vroeger rond pinksteren (kan ik me nog herinneren) een kleurplaat kleuren op school met discipelen die vlammetjes op hun hoofd hadden. Maar misschien is dat ook wel een ander Christelijk feest. Ik ga twijfelen nu Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen) - Pagina 3 878948377

Dat zeg ik ook altijd: met Pinksteren kregen ze vlammetjes op hun hoofd
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Urban Naked vr 17 mei 2013 - 21:01

Ja dat weet ik.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Gast vr 17 mei 2013 - 21:15

Urban Naked schreef:Ja dat weet ik.
En hóe! (waarom is er geen t-taalsmiley :P)

Gast
Gast

Bericht  Sanne vr 17 mei 2013 - 21:32

Ik weet het ook. Heb vroeger op een Christelijke school gezeten en daar weet ik het nog van. En nu leg ik het ieder jaar weer uit als mijn vriend vraagt waar 'Pinksteren' ook alweer voor staat Very Happy

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  SuperGrover vr 17 mei 2013 - 22:36

Ja, maar alleen omdat ik het een aantal jaar geleden gegoogled heb.

Laatst aangepast door SuperGrover op vr 17 mei 2013 - 22:47; in totaal 1 keer bewerkt
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 17 mei 2013 - 22:45

Ja, ik ben streng gelovig opgevoed, dus dit soort dingen werden erin gestampt. Ik weet het héle verhaal, dus niet alleen uitstorting van de heilige geest, maar ook de betekenis die eraan wordt gegeven, vanuit welke passages uit de bijbel, etc.

Gast
Gast

Bericht  Exogenesis vr 17 mei 2013 - 23:09

Jeetje, Kim. Dat klinkt als een behoorlijk strenggelovige opvoeding. Doe je daar tegenwoordig ook nog iets mee?
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Gast vr 17 mei 2013 - 23:20

Ja, ik ben nog steeds gelovig, alleen op een wat andere manier dan ik vanuit mijn opvoeding heb geleerd. Ik ga wanneer ik bij mijn ouders ben wel altijd nog mee naar de kerk en heb er ook geen aversie tegen ontwikkeld.

Gast
Gast

Bericht  M@niek vr 17 mei 2013 - 23:25

Gisteren zei ik tegen mijn moeder dat pinksteren iets was met de heilige geest, maar of dat ook zo is?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pineco vr 17 mei 2013 - 23:29

Het is inderdaad 'iets' met de Heilige Geest Laughing Ik weet overigens wel wat het betekent, ik ben katholiek en ging tot de geboorte van mijn oudste vrijwel elke week naar de kerk.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Siamsa za 18 mei 2013 - 2:41

Ja, dat weet ik. Ik ben gelovig opgevoed, ging naar een Christelijke school, veel zondagen naar de kerk, naar catechisatie etc. Inmiddels geloof ik niet echt meer.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Muus za 18 mei 2013 - 3:23

Ik wist het niet. En volgend jaar ben ik het vast weer vergeten.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Gast za 18 mei 2013 - 22:12

Exogenesis schreef:Jeetje, Kim. Dat klinkt als een behoorlijk strenggelovige opvoeding.
Ik weet niet of ik je opmerking verkeerd interpreteer, maar ik vind 'm een beetje mis-plaatst (in de letterlijke zin vh woord dus). Het is toch logisch dat als je christelijk wordt opgevoed, je ook meekrijgt hoe het verhaal in elkaar zit en welke betekenis je daaraan kunt geven (wat Kim zegt, en waar jij op reageert)? Ik vind dat niet meteen getuigen van een "behoorlijk strenggelovige opvoeding".

Sowieso heb ik echt een bloedhekel aan de term 'strenggelovig', maar daar kun jij ook niets aan doen. Wink Mijn punt is: als je overtuigd christelijk wordt opgevoed, is daar niets heftigs of zieligs aan. Tenminste, zo ervaar ik dat totaal niet – misschien dat Kim daar anders over denkt, dat kan.

Gast
Gast

Bericht  June za 18 mei 2013 - 22:17

SuperGrover schreef:Ja, maar alleen omdat ik het een aantal jaar geleden gegoogled heb.

Idem
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Gast za 18 mei 2013 - 22:41

@Rood: Ik heb het wel als heftig ervaren, omdat je een wereldbeeld meekrijgt die als enige werkelijkheid wordt aangeboden. Als kind kun je zelf nog geen onderscheid maken en neem je alles wat je ouders, je leraren en de dominee vertellen als waar aan. Ik heb er lang over gedaan om zelf uit te zoeken hoe de wereld nou in elkaar zit en uiteindelijk heb ik wel antwoorden gevonden waar ik tevreden mee ben. Maar ik vind het wel een heftige situatie om als kind in een dergelijk milieu op te groeien, zeker als je - zoals ik - behoorlijk eigenzinnig en eigenwijs bent.

Gast
Gast

Bericht  Twellie zo 19 mei 2013 - 6:27

Yup, ben flink Gereformeerd opgegroeid dus dat schud ik zo even uit mijn mouw.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Sterrin_ zo 19 mei 2013 - 6:48

Catwoman79 schreef:
luisa schreef:Ja, natuurlijk. Ik ben helemaal niet gelovig en ga nooit naar de kerk, maar vind dat dit soort dingen bij algemene ontwikkeling horen. Hoewel Pinksteren dan weer wel minst bekend is dus snap nog wel als iemand dit niet weet. Ik heb wel op een christelijke basisschool gezeten dus daar komt mijn bijbelkennis vandaan, maar ook op openbare scholen wordt toch wel over religies geleerd.

Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben niet gelovig opgevoed, mijn zoontje wordt ook niet gelovig opgevoed en ik geloof geen klap van dat hele verhaal. Dus waarom zou ik mijn zoon iets leren over de betekenis van pasen of pinksteren als ik er niet in geloof.

Maar over sinterklaas vertel je hem wel? Wink

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Catwoman79 zo 19 mei 2013 - 6:49

Sterrin_ schreef:
Catwoman79 schreef:
luisa schreef:Ja, natuurlijk. Ik ben helemaal niet gelovig en ga nooit naar de kerk, maar vind dat dit soort dingen bij algemene ontwikkeling horen. Hoewel Pinksteren dan weer wel minst bekend is dus snap nog wel als iemand dit niet weet. Ik heb wel op een christelijke basisschool gezeten dus daar komt mijn bijbelkennis vandaan, maar ook op openbare scholen wordt toch wel over religies geleerd.

Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben niet gelovig opgevoed, mijn zoontje wordt ook niet gelovig opgevoed en ik geloof geen klap van dat hele verhaal. Dus waarom zou ik mijn zoon iets leren over de betekenis van pasen of pinksteren als ik er niet in geloof.

Maar over sinterklaas vertel je hem wel? Wink

Nee
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: