Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto?

+23
Atelier Madame
Luce
Middleme
Sun88
Pannetoet
Petteflet
Eliesje
Sophiee
Blond
Twellie
Zonnetje
Puggle
Chocoholic
applestar
zwaai zwaai
rianne287
Toet
Fortissimo
Rush
Rose
xxjojootjexx
GreenGrass
Beachgirl
27 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto?

Bericht  Blond do 16 mei 2013 - 21:50

Zonnetje schreef:
Blond schreef:Ik heb een Toyota Aygo uit 2007

Wegenbelasting: Niets, wegenbelasting vrij
Verzekering: 400 euro per jaar, all risk verzekerd. Dus 33.33 euro per maand ongeveer
Benzine: 60 euro per maand, maar ik rijd weinig (kan op de fiets naar mijn werk)
Onderhoud:
Wisseling zomer/winterbanden: 60 euro per jaar
APK: 4,5 euro dit jaar (hoefde niets te gebeuren)
Kleine/grote beurt: Was vorig jaar 90 euro (kleine beurt).

Zoals je ziet is het bij mij weinig.
Even offtopic:
Waar ben jij verzekerd? Wij hebben namelijk dezelfde auto all risk verzekerd en ik betaal 12 euro meer per maand.

Centraal Beheer. Maar ik heb een "merkenpolis". Ik heb 9 schadevrijejaren "gekregen" als korting, maar moet dan wel al mijn reparaties laten uitvoeren bij mijn Toyota dealer. Maar dat deed ik toch al. Was een speciale aanbieding toen mijn dealer een nieuw pand had geopend.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto?

Bericht  Gast do 16 mei 2013 - 22:17

Twellie schreef:Wat betaalt iedereen hier weinig aan benzine zeg! Wonen jullie dichtbij je werk of gaan jullie daar op een andere manier heen?

Ik woon dicht bij werk (fiets ik ook met lekker weer) en ga met het ov naar school. Dus het is meer een boodschappenauto'tje. Mijn vriend is wel zo'n €150,- pm kwijt aan benzine voor werk. We gaan met zijn auto naar bezoek of naar een uitje (dus de momenten waarop we meer km's maken).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto?

Bericht  Eliesje do 16 mei 2013 - 22:29

Per maand:

Wegenbelasting: 0,00
Verzekering (all risk): 40,00 per maand
Benzine: 100,00 (werk is 20 á 30 min rijden) per maand
Onderhoud: Verschilt, dit doen we meestal zelf (mijn vriend dan) makkelijker vanwege zijn werk, heb geen idee wat de kosten
zijn.
Apk: zelf kost altijd 25,00 (ligt er ook aan waar we het doen).
De auto zelf: 100,00 per maand
Eliesje
Eliesje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 404
Punten : 448
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto?

Bericht  Petteflet do 16 mei 2013 - 22:41

Wij hebben een Ford Mondeo uit 2004.
Wegenbelasting: 53 euro per maand
Verzekering: WA+, heeel veel schadevrije jaren, 20 euro per maand
Onderhoud: vriend doet dit zelf, denk dat we rond de 300 euro per jaar zitten.
Benzine: zo'n 150 euro per maand. Wij rijden zo'n 1000 km per maand.

Totaal per maand: ong. 250 euro

Wij hebben overigens allebei een een scooter en gaan daarmee naar het werk. De auto wordt hier alleen gebruikt voor woon- werkverkeer op woensdag en vrijdag en in het weekend voor uitjes.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto?

Bericht  Pannetoet vr 17 mei 2013 - 0:58

Ik heb een VW Polo uit '92.. een oudje maar hij brengt mij overal trouw heen Very Happy
Wegenbelasting: €57,- per kwartaal
Verzekering: €20,57 per maand (Interpolis WA verzekerd)
Benzine: €200,- ; Ik loop nu stage en ik rijd dagelijks 62km x 5 dagen dus ik tank wekelijks voor €50/€55,- & als ik geen stage loop dan gebruik ik hem heel weinig en tank ik 1x per maand..
Onderhoud: Vaak alleen de APK, ik ga netjes met mijn oudje om :P En in die 5 jaar dat ik hem heb is er nog nooit iets kapot gegaan.. Voor de APK ben ik rond de €200/€300,- kwijt per jaar..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto?

Bericht  Sun88 vr 17 mei 2013 - 1:07

Ik heb een renault.clio uit 2001, wegenbelasting 80 euro per kwartaal, maar betalen mijn ouders. Verzekering geloof iets van 30 euro wa, maar dat staat op mijn mans naam met veel schade vrije jaren. Benzine minstens100 euro per maand. Ga er mee naar werk, rijd regelmatig naar mijn oude stad 40km enkele reis. Auto is niet zuinig, ik rijd ook niet zuinig.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto?

Bericht  Middleme vr 17 mei 2013 - 3:32

Auto: Fiat Punto uit 2002.

Wegenbelasting: 18 euro per maand
Benzine: ongeveer 1 tank per maand a 65 euro
Verzekering: 46 euro Wa+

Onderhoud: weet ik nog niet precies, heb de auto sinds december. 1,5 maand terug wel een dikke reparatie van 600 euro gehad.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto?

Bericht  Luce vr 17 mei 2013 - 3:58

Veel. Ik wil het niet eens weten. Aan dat kreng moet elke keer wel weer iets gerepareerd worden. Als je 'm niet persé nodig hebt, zou ik geen auto aanschaffen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto?

Bericht  Atelier Madame vr 17 mei 2013 - 4:44

Opel Corsa uit dec 2010.
Per maand rijden we 2500 km, waarvan mijn vriend 500 per week die hij ruim vergoed krijgt.
Rijden dus diesel, voor zon 150 euro per maand tanken we maar das us eigk vergoed door vriend z'n werk.
All risk 50 euro per maand
Onderhoud geen idee. Hebben m pas 4 maanden
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto?

Bericht  Exogenesis za 18 mei 2013 - 0:06

Peugeot 206 uit 2002.

Wegenbelasting is 76 euro per kwartaal.
Verzekering is 21,38 euro, WA, Interpolis.
Tanken doe ik ongeveer elke 2 weken en dat kost me zo'n 80 euro per keer.
APK komt 'ie vrijwel altijd kosteloos door, op een ruitenwisser-rubber na. Maar ik heb wel een paar keer een stuk uitlaat moeten vervangen, zo tussendoor. En vorig jaar de bobine.

Verder is mijn Peugeotje vrij lief voor me geweest in de 5 jaar dat ik hem heb. Ik heb hem overgenomen van mijn ouders. Hij heeft me meerdere keren het leven gered. Het is een stuk ijzer op wielen, maar ik houd van mijn zwarte bakkie I love you
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto?

Bericht  Japie za 18 mei 2013 - 2:29

Ik heb een hyundai i10 uit 2011. De verzekering kost volgens mij 35 euro in de maand all risk. Wegenbelasting hoef ik niet te betalen en de benzine zal rond de 80 euro per maand zitten denk ik. Dus in totaal ben ik ongeveer 115 euro kwijt.
De auto heeft van de week een kleine beurt gehad en die kostte 256 euro. Gelukkig betaalde mijn vader die nog.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto?

Bericht  PapillonRose za 18 mei 2013 - 4:21

Ik heb een Daewoo Matiz uit '99. Heb hem twee jaar terug gekocht voor 1000 euro. Ik ben 33 euro per maand kwijt aan verzekering (WA, 2 schadevrije jaren, inclusief pechhulp, bij Onna-Onna). Benzine een euro of 60 in de maand en wegenbelasting iets van 25 euro per kwartaal. In totaal ben ik dus iets meer dan 100 euro in de maand kwijt.

Ik moet wel zeggen dat ik tot dusver mazzel heb met mijn autootje. Hij is nu al 14 jaar oud, maar heb er nog weinig kosten aan gehad. Twee of drie keer een grote beurt en met de APK een paar hele kleine dingetjes. Dat heeft me in 2 jaar maximaal 500 euro gekost.
Schijnt trouwens dat die oude matizjes over het algemeen drama zijn volgens de zwager van mijn broertje (automonteur), maar de mijne ging daar laatst heen voor keuring en dat was tot nu toe degene in de beste staat die hij voorbij had zien komen :cheering:
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto?

Bericht  Sanne za 18 mei 2013 - 6:00

Wij hebben een Renault Megane uit 2010 (diesel) en betalen gemiddeld ongeveer 350 euro per maand aan wegenbelasting, verzekering en brandstof.
Dat is exclusief onderhoud, daarvoor rekenen we ongeveer € 100 per maand, maar dat zit nog niet in het bedrag van € 350.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je auto?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum