Nutriton
+8
Caroow
Zonneschijn
Blue flower
Charles
Linda
Tania
Pompoen
Jade
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Nutriton
R. spuugt heel erg veel. We houden haar na een voeding 10 minuten rechtop, hebben haar matrasje schuin liggen (handdoeken eronder) en laten haar goed boeren.
Toch geeft ze zodra ze veel voeding terug. Regelmatig een halve voeding.
Omdat ze vaak huilend wakker wordt van het spugen, heeft het CB geadviseerd om de voeding in te gaan dikken met Nutriton. Aangezien ik de borstvoeding toch afkolf, kan dit prima.
Ik heb zojuist een pakje gekocht, maar ben ook erg benieuwd naar ervaringen.
Hielp het indikken van de voeding bij jullie? Hoe reageerde jullie baby op de Nutriton?
Toch geeft ze zodra ze veel voeding terug. Regelmatig een halve voeding.
Omdat ze vaak huilend wakker wordt van het spugen, heeft het CB geadviseerd om de voeding in te gaan dikken met Nutriton. Aangezien ik de borstvoeding toch afkolf, kan dit prima.
Ik heb zojuist een pakje gekocht, maar ben ook erg benieuwd naar ervaringen.
Hielp het indikken van de voeding bij jullie? Hoe reageerde jullie baby op de Nutriton?
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Re: Nutriton
Wij hebben dit in het ziekenhuis ook gedaan, ik weet niet zo goed wat ik er nou van vond. Ik had soms het idee dat hij meer last van die voedingen had omdat ze zwaar op de maag lagen, maar ik weet dat niet zeker en ik ben er toen ik volledig borstvoeding op verzoek ging geven weer mee opgehouden omdat ik geen zin had in papjesgeklieder en bovendien was het onduidelijk of het nou hielp of niet. Nu twijfel ik wel of ik het nu ik alles kolf misschien toch weer moet proberen, hij spuugt maar af en toe, maar hij heeft wel ontzettend vaak dat hij moet hoesten, niezen of de hik krijgt na de voeding dus echt helemaal lekker gaat dat niet.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Hier hielp het bij allebei heel goed. Het spugen en omhoog komen van de melk werd veel minder en ze kregen verder geen last van hun buik van de nutriton.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Er zijn nogal wat tegenstrijdige berichten over het gebruik daarvan.
Als je het gaat gebruiken, dan zou ik voor pure johannesbroodpitmeel kiezen en niet voor nutriton.
Als je het gaat gebruiken, dan zou ik voor pure johannesbroodpitmeel kiezen en niet voor nutriton.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik was er érg blij mee. Voor zoon tegen het spugen, en voor dochter nog steeds omdat ze daardoor makkelijker poepen kan vreemd genoeg.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Linda schreef:Er zijn nogal wat tegenstrijdige berichten over het gebruik daarvan.
hmm, ik lees op internet ook tegenstrijdige dingen..en besloot toen dat ik internet haat .
Is gewone Johannesbroodpitmeel te koop bij de natuurwinkel? of ook bij de drogist? Hier bij de etos hadden ze niet veel.
Gelukkig zijn er ook goede ervaringen! Ik ben benieuwd hoe het gaat!
De CB verpleegkundige adviseerde om te beginnen met 1 theelepel per voeding.
Jade- Ratel
Zou beginnen met een halve theelepel, ik ben toen ook begonnen met 1 theelepel en dat werd zo dik dat J. Moe werd van de fles en dus een halve fles liet staan en daarna mega last van voeding kreeg, omdat het zo zwaar op zijn maagje lag, met gevolg een halve dag hartverscheurend huilen...
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Blue flower schreef:Zou beginnen met een halve theelepel, ik ben toen ook begonnen met 1 theelepel en dat werd zo dik dat J. Moe werd van de fles en dus een halve fles liet staan en daarna mega last van voeding kreeg, omdat het zo zwaar op zijn maagje lag, met gevolg een halve dag hartverscheurend huilen...
bedankt voor de tip!
Ik durf er eigenlijk niet mee te beginnen, maar ga het zometeen toch maar doen.
Jade- Ratel
Ik vond het ook spannend en zeker toen het de eerste x zo tegenviel voor beide. Ik had er toen echt de balen ervan. Toen paar dagen niet meer gebruikt omdat ik het zieliger vond als hij zo'n pijn had dan gerommel met flessen. Maar na paar dagen toch weer begonnen omdat de flessen in zijn geheel eruit kwamen en het niet zo goed ging met J. Maar toen dus half lepeltje en vanaf toen ging het goed!
Blue flower- Prater
Hier heeft het ook erg goed geholpen tegen het spugen. Zou met klein beetje dan beginnen, je kan het altijd nog wat ophogen.
Zonneschijn- Prater
- Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13
Pompoen (of iemand anders) helpt het ook tegen niezen en de hik?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Luuk kreeg er vreselijke krampen van, dus wij zijn er toen maar weer mee gestopt.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Caroow schreef:Pompoen (of iemand anders) helpt het ook tegen niezen en de hik?
Naar mijn idee en ervaring niet, kleintjes niezen gewoon veel omdat ze aan alles moeten wennen. Dat duurt nog wel even denk ik. En wat betreft de hik... J. Had gewoon nog de hik. Het is een verdikking en de hik krijgen ze vaak door verslikken of fout ademhalen dus dan helpt niks... Helaas.
Mijn kraamhulp zei dat als J. De hik kreeg tijdens de fles gewoon door moest gaan omdat die zuigreflex helpt om het te laten stoppen. (Nooit geweten)
Blue flower- Prater
Ik gebruik Nutriton omdat ik een hongerige baby heb. Ze kreeg er erge krampjes van en in tegenstelling tot vele anderen, raakte mijn dochter verstopt.
Sinds afgelopen maandag ben ik begonnen met pure johannesbroodpitmeel. Ik weet niet of het werkt, mijn dochter komt ineens vroeger voor de ochtendvoeding wellicht omdat ze ook tegen haar 12 weken sprongertje aan zit, maar mijn man heeft het idee dat dit minder vult..geen idee of het kan.
Elke baby reageert anders op Nutriton. Sowieso moeten ze minimaal een week wennen aan nieuwe voeding.
Let wel er zit maar 30% jbpm in Nutriton de rest zijn vulstoffen.
Pure jbpm kun je bij de natuurwinkel of via de online drogist krijgen.
Sinds afgelopen maandag ben ik begonnen met pure johannesbroodpitmeel. Ik weet niet of het werkt, mijn dochter komt ineens vroeger voor de ochtendvoeding wellicht omdat ze ook tegen haar 12 weken sprongertje aan zit, maar mijn man heeft het idee dat dit minder vult..geen idee of het kan.
Elke baby reageert anders op Nutriton. Sowieso moeten ze minimaal een week wennen aan nieuwe voeding.
Let wel er zit maar 30% jbpm in Nutriton de rest zijn vulstoffen.
Pure jbpm kun je bij de natuurwinkel of via de online drogist krijgen.
Dikkie Dik- Prater
- Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10
bedankt voor de reacties!
Ik wist niet dat het maar 30% JBPM was! Ik ben benieuwd hoe ze het erop doet. Ze heeft net haar eerste voeding met Nutriton gehad, dus het is even afwachten.
Als het niet werkt, dan kan ik van de week wel even naar de natuurwinkel gaan, maar daar moet ik even iets verder voor rijden. Hier in het dorp zit alleen een heel klein winkeltje, die heeft het vast niet.
Ik wist niet dat het maar 30% JBPM was! Ik ben benieuwd hoe ze het erop doet. Ze heeft net haar eerste voeding met Nutriton gehad, dus het is even afwachten.
Als het niet werkt, dan kan ik van de week wel even naar de natuurwinkel gaan, maar daar moet ik even iets verder voor rijden. Hier in het dorp zit alleen een heel klein winkeltje, die heeft het vast niet.
Jade- Ratel
Hier hetzelfde.Amber- schreef:Luuk kreeg er vreselijke krampen van, dus wij zijn er toen maar weer mee gestopt.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Caroow schreef:Pompoen (of iemand anders) helpt het ook tegen niezen en de hik?
Niezen en de hik kunnen een teken zijn dat er voeding terug komt maar niet via het mondje (spugen), daartegen zou het dan ook kunnen helpen om die reden.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pompoen schreef:Caroow schreef:Pompoen (of iemand anders) helpt het ook tegen niezen en de hik?
Niezen en de hik kunnen een teken zijn dat er voeding terug komt maar niet via het mondje (spugen), daartegen zou het dan ook kunnen helpen om die reden.
Goh weer wat geleerd! Ik wist dit niet
Blue flower- Prater
Even een vraag.
R. Heeft vanaf gisteren middag Nutriton door de fles gehad. Gisteren avond huilde ze enorm overstuur. Het leek erger dan de dagen ervoor.
En nu zat ze heeeel hard te huilen, drukken en met de beentjes te choppen. Ze heeft geen poepluier gehad sinds gisteren middag.
Kan dit nu al door de Nutriton komen of is dit toeval.
R. Heeft vanaf gisteren middag Nutriton door de fles gehad. Gisteren avond huilde ze enorm overstuur. Het leek erger dan de dagen ervoor.
En nu zat ze heeeel hard te huilen, drukken en met de beentjes te choppen. Ze heeft geen poepluier gehad sinds gisteren middag.
Jade- Ratel
Pfftt geen idee...
Misschien? Ik zou het nog even geven..hoe vervelend het ook is..minstens 7 dagen. En probeer anders via deonlinedrogist pure jbpm te krijgen, dan heb je het morgen in huis.
Wat hier helpt is de fles net iets warmer maken dan normaal, meestal zet dat de darmen wel in werking.
Mijn meisje heeft gisteravond ook de hele avond liggen spoken. Buikpijn, huilen, overstuur. Totdat ze om 23:00 haar laatste fles kreeg toen was het weer over. Geen idee wat nou de oorzaak was....
Sterkte en als je twijfelt, neem dan contact op met je cb.
Misschien? Ik zou het nog even geven..hoe vervelend het ook is..minstens 7 dagen. En probeer anders via deonlinedrogist pure jbpm te krijgen, dan heb je het morgen in huis.
Wat hier helpt is de fles net iets warmer maken dan normaal, meestal zet dat de darmen wel in werking.
Mijn meisje heeft gisteravond ook de hele avond liggen spoken. Buikpijn, huilen, overstuur. Totdat ze om 23:00 haar laatste fles kreeg toen was het weer over. Geen idee wat nou de oorzaak was....
Sterkte en als je twijfelt, neem dan contact op met je cb.
Dikkie Dik- Prater
- Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10
Ik gebruik al bijna 6 maanden 2 schepjes Nutriton per fles. Werkt hier heel goed! Zoon poept slecht zonder en spuugt dan ook veel.
Ik denk dat je even door de krampjes heen moet helaas.
Ik denk dat je even door de krampjes heen moet helaas.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Jade schreef:Even een vraag.
Dat kan maar hoeft niet, ik heb met L. Ook gehad dat ik dat dacht. Maar zonder nutriton doet hij net zo! Op borstvoeding hoeven ze ook niet elke dageen poepluier te hebben trouwens en wat jij omschrijft hoort volgens onze kinderarts bij krampjes!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Soortgelijke onderwerpen
» rijstebloem en nutriton en bambix fijn granen en nutriton
» Nutriton en ontlasting
» Nutrilon nutriton
» nutriton/johannesbroodpitmeel
» Hoeveel Nutriton?
» Nutriton en ontlasting
» Nutrilon nutriton