Nutriton en ontlasting
+2
nisavi
nillis
6 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Nutriton en ontlasting
Onze dochter krijgt sinds vrijdag johannesbroodpitmeel en spuugt nu eigenlijk niet meer. Maar eerder had ze elke dag wel ontlasting en nu heeft ze twee dagen geleden voor het laatst ontlasting gehad. Is dit ook jullie ervaring met de nutriton en wat deden jullie eraan. Ze krijgt het trouwens vermengd met bv in de fles.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Nutriton en ontlasting
nillis schreef:Onze dochter krijgt sinds vrijdag johannesbroodpitmeel en spuugt nu eigenlijk niet meer. Maar eerder had ze elke dag wel ontlasting en nu heeft ze twee dagen geleden voor het laatst ontlasting gehad. Is dit ook jullie ervaring met de nutriton en wat deden jullie eraan. Ze krijgt het trouwens vermengd met bv in de fles.
Misschien is het even wennen? Ik heb hier geen last van gehad, ging eerder beter met de ontlasting (ze had dat daarvoor maar 1x in de 2 dagen).
Maar goed, ik gebruikte kv en nutriton.
nisavi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10
Het moest hier ook even wennen. Na een weekje had hij een x per 2 dagen een poepbroek
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Dat is normaal bij Nutriton. Het kan ook het tegenovergestelde zijn, zoals bij mijn dochter het geval is. Die heeft zeker 6 zeer dunne luiers op een dag..
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Mijn dochter had nergens last van maar het kan inderdaad zo zijn dat het stoppend werkt bij sommige kindjes of juist de totaal andere kant op.
Gast- Gast
Voor de gebruikers van Nutriton: welke speen gebruiken jullie op de fles?! En hoeveel schepjes nutriton op hoeveel cc?
Wij hebben ook een tijdje Nutriton gebruikt bij N., dit ook vanwege het spugen. Na een tijdje gestopt en toen ging het een tijd lang goed. Nu gaat ze weer wat meer spugen, dus wil weer beginnen met de Nutriton. Ze drinkt nu uit een S-speen van Difrax, maar met de Nutriton erbij drinkt ze zo langzaam! Er komt dan bijna niks uit.
Bij haar twee avondflessen heeft ze geen last van spugen, ze drinkt eigenlijk al slapend haar fles leeg en leg haar alweer snel in bed. Spugen doet ze dan ook niet. Zit dus te denken om het alleen bij haar flessen overdag te doen en dan misschien de M-speen te gebruiken.
Hoe doen jullie dit?!
Wij hebben ook een tijdje Nutriton gebruikt bij N., dit ook vanwege het spugen. Na een tijdje gestopt en toen ging het een tijd lang goed. Nu gaat ze weer wat meer spugen, dus wil weer beginnen met de Nutriton. Ze drinkt nu uit een S-speen van Difrax, maar met de Nutriton erbij drinkt ze zo langzaam! Er komt dan bijna niks uit.
Bij haar twee avondflessen heeft ze geen last van spugen, ze drinkt eigenlijk al slapend haar fles leeg en leg haar alweer snel in bed. Spugen doet ze dan ook niet. Zit dus te denken om het alleen bij haar flessen overdag te doen en dan misschien de M-speen te gebruiken.
Hoe doen jullie dit?!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ons werd het bij beide meiden ook aangeraden maar zij reageerde er heftig op meteen reactie in vorm van pijn. Dus weer gestopt en de oudste had verborgen reflux, de jongste reflux en daar heeft de jongste 2 soorten medicijnen voor ivm het spugen.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Wij gebruikte de M speen van Difrax.
Dat ging in het begin te snel dus vaak deden we dan eerst 30cc ofzo met de S speen zodat ze minder gulzig was en dan zette we de M speen erop.
Ze kreeg op 180cc 5 schepjes Nutriton.
Dat ging in het begin te snel dus vaak deden we dan eerst 30cc ofzo met de S speen zodat ze minder gulzig was en dan zette we de M speen erop.
Ze kreeg op 180cc 5 schepjes Nutriton.
Gast- Gast
Het recept is veranderd van Nutriton dus bij de nieuwe verpakking heb je maar de helft nodig aan schepjes. Hier krijgt hij nu 3,5 schepje op 200cc met een nr2 speen. Of dat van Difrax dan de M speen is weet ik niet...
ekjir@M- Prater
Wij hebben de Difrax fles met een S speen. Ze kreeg eerst 150+5 en dan 3 schepjes JBPM.
Nu krijgt ze 180+6 met 4 schepjes JBPM.
We hebben trouwens ook een M speen, voor als we een keer meer JBPM er doorheen doen, maar eigenlijk gaat het altijd goed met die S speen.
Nu krijgt ze 180+6 met 4 schepjes JBPM.
We hebben trouwens ook een M speen, voor als we een keer meer JBPM er doorheen doen, maar eigenlijk gaat het altijd goed met die S speen.
Flemy- Prater
Bij ons krijgt T 110 cc en 1,5 schep nutriton. Ze heeft trouwens vandaag voor het eerst sinds drie dagen weer gepoept. Ze had vanmorgen echt buikpijn en begon ook weer te spugen. Toen heb ik het maar geprikkeld met de thermometer en daar poepte ze iets op en na de fles nog veel meer.
nillis- Kletskop
Wat krijgt T dan weinig vergeleken met mijn dochter. Om de hoeveel uur voed je dan?
Oh wacht je geeft BV met de fles.. Ik weet eigenlijk niet of dat qua hoeveelheid per keer nog uitmaakt.
Ik weet in elk geval dat mijn dochter echt niet genoeg heeft met minder
Oh wacht je geeft BV met de fles.. Ik weet eigenlijk niet of dat qua hoeveelheid per keer nog uitmaakt.
Ik weet in elk geval dat mijn dochter echt niet genoeg heeft met minder
Flemy- Prater
i.p moet bv evenveel zijn fv. T is nu 4300 gr. Ze zat op 5x 130, maar krijgt nu 6x 110 ivm het spugen en reflux klachten. Hopelijk kan ze wel snel weer meer aan, want dan kunnen we de nachtvoeding er weer aflaten. We moeten haar nu constant wakker maken voor een voeding en dat vind ik wel jammer.
nillis- Kletskop
Fleur heeft ook reflux/verborgen reflux, vandaar dat wij ook nutriton geven.
Bij ons werd ook geadviseerd om wat vaker te geven en dan dus minder per keer, maar dat wilde ze zelf echt niet. Ze had nog hartstikke honger dan. Nu krijgt ze dus 5x die 180+6 met 4 schepjes nutriton (op een gewicht van 5010gram) en als we er goed om denken met rechtop houden en goed op de signalen letten tijdens het drinken dan gaat het goed. Zodra ze de speen eruit duwt trekken we de fles eruit en dan geven we de speen pas weer erin zodra ze zelf begint te happen. Als we dat niet doen en niet goed opletten ofzo, dan begint ze te kokhalzen en volgt er dus al gauw een lading voeding.. Erg lastig allemaal wel, want ze heeft zo een hele gebruiksaanwijzing! (vooral lastig voor oppas dus, als ik straks weer te werk moet)
Ik maak haar trouwens nooit wakker, hooguit als ze overdag erg lang slaapt (soms slaapt ze na 4 uur nog en dan maken we haar dus wakker). Ik voed echt puur op verzoek, maar dat is dan wel altijd om de 4 uur en om 22:00 slaapt ze dan door tot 6:00.
Bij ons werd ook geadviseerd om wat vaker te geven en dan dus minder per keer, maar dat wilde ze zelf echt niet. Ze had nog hartstikke honger dan. Nu krijgt ze dus 5x die 180+6 met 4 schepjes nutriton (op een gewicht van 5010gram) en als we er goed om denken met rechtop houden en goed op de signalen letten tijdens het drinken dan gaat het goed. Zodra ze de speen eruit duwt trekken we de fles eruit en dan geven we de speen pas weer erin zodra ze zelf begint te happen. Als we dat niet doen en niet goed opletten ofzo, dan begint ze te kokhalzen en volgt er dus al gauw een lading voeding.. Erg lastig allemaal wel, want ze heeft zo een hele gebruiksaanwijzing! (vooral lastig voor oppas dus, als ik straks weer te werk moet)
Ik maak haar trouwens nooit wakker, hooguit als ze overdag erg lang slaapt (soms slaapt ze na 4 uur nog en dan maken we haar dus wakker). Ik voed echt puur op verzoek, maar dat is dan wel altijd om de 4 uur en om 22:00 slaapt ze dan door tot 6:00.
Flemy- Prater
Flemy schreef:Fleur heeft ook reflux/verborgen reflux, vandaar dat wij ook nutriton geven.
Wij hebben met J. (13 weken) ook heel veel problemen gehad met de reflux en hadden ook een hele gebruiksaanwijzing (hij gaat in januari voor het eerst een weekend naar m´n ouders en ik heb er nu al nachtmerries van...) maar wij zijn naar een osteopaat geweest en het kokhalzen en overstrekken is zo goed als over. We moeten de voeding nog wel indikken maar verslikken en kokhalzen is over...
ekjir@M- Prater
Ik lees veel reflux en verborgen reflux maar krijgen jullie kids dan geen medicijnen?
meisjesmama- Kletskop
meisjesmama schreef:Ik lees veel reflux en verborgen reflux maar krijgen jullie kids dan geen medicijnen?
Ik ben met mijn zoontje met 8 weken naar de huisarts geweest en heb medicijnen, Motilium ofzo, gekregen. Hier zat Domperidon in, ik heb het een week gebruikt tot we een kennis tegen kwamen uit Duitsland die natuurgeneeskunde heeft gestudeerd en die verklaarde ons voor gek dat we een kind van 8 weken zulke troep geven. Ik ben er toen mee gestopt en op haar aanraden naar een osteopaat gegaan en de medicijnen zijn de kast ingegaan.
Eigenlijk vond ik het zelf ook geen prettig idee om een kind van 8 weken vol te stouwen met medicijnen. We zijn nu 5 weken verder en het gaat heel goed met hem.
ekjir@M- Prater
ekjir@M schreef:meisjesmama schreef:Ik lees veel reflux en verborgen reflux maar krijgen jullie kids dan geen medicijnen?
Ik ben met mijn zoontje met 8 weken naar de huisarts geweest en heb medicijnen, Motilium ofzo, gekregen. Hier zat Domperidon in, ik heb het een week gebruikt tot we een kennis tegen kwamen uit Duitsland die natuurgeneeskunde heeft gestudeerd en die verklaarde ons voor gek dat we een kind van 8 weken zulke troep geven. Ik ben er toen mee gestopt en op haar aanraden naar een osteopaat gegaan en de medicijnen zijn de kast ingegaan.
Eigenlijk vond ik het zelf ook geen prettig idee om een kind van 8 weken vol te stouwen met medicijnen. We zijn nu 5 weken verder en het gaat heel goed met hem.
Gelukkig dat het bij jou kindje wel werkt en hij er weinig last van heeft. Mijn jongste meisje krijgt vanaf 4 weken losec en vanaf 4 maanden motilium. Dat laatste had ze echt eerder moeten krijgen want toen pas was zij pijnvrij... De kinderarts zei zelfs al "mocht er nog een 3de komen (die er niet komt) hij/zij meteen maar op de medicijnen moest want mijn beide meiden zaten/zitten aan de medicijen.
meisjesmama- Kletskop
meisjesmama schreef:Ik lees veel reflux en verborgen reflux maar krijgen jullie kids dan geen medicijnen?
Jawel, mijn dochter krijgt Zantac drank. Zonder de Zantac heeft ze veel pijn. Osteopaat zijn we ook meerdere keren bij geweest, maar het die kon het ook niet "oplossen".
Ik geef mijn dochter dus wel medicijnen en voel me er ook niet rot onder, ze heeft het nodig anders krijst ze de hele dag van de pijn.
nisavi- Fluisteraar
Dat geldt ook voor mij hoor.... ik voelde me veel vervelender toen ze 4 weken lang de hele staat bij elkaar heeft gekrijsd...nisavi schreef:meisjesmama schreef:Ik lees veel reflux en verborgen reflux maar krijgen jullie kids dan geen medicijnen?
Jawel, mijn dochter krijgt Zantac drank. Zonder de Zantac heeft ze veel pijn. Osteopaat zijn we ook meerdere keren bij geweest, maar het die kon het ook niet "oplossen".
Ik geef mijn dochter dus wel medicijnen en voel me er ook niet rot onder, ze heeft het nodig anders krijst ze de hele dag van de pijn.
meisjesmama- Kletskop
meisjesmama schreef:Dat geldt ook voor mij hoor.... ik voelde me veel vervelender toen ze 4 weken lang de hele staat bij elkaar heeft gekrijsd...nisavi schreef:meisjesmama schreef:Ik lees veel reflux en verborgen reflux maar krijgen jullie kids dan geen medicijnen?
Herkenbaar, mijn dochter heeft ruim 2,5 maand gekrijst. Best lang dus, maar ik ben daarvoor nooit serieus genomen wanneer ik over mijn dochter begon en aangaf dat ik dacht dat er iets mis met haar was.
Wanneer mensen horen (of zien, wanneer ik het haar geef) dat ze aan de medicijnen is krijg ik wel eens de opmerking dat zij niet zulke troep aan zo'n jonge baby zouden geven. Alsof ik haar zomaar onnodig volstop met medicijnen
Ik denk dat mensen die dat niet begrijpen het eens moeten meemaken.. een kindje dat zo'n pijn heeft dat hij/zij de hele dag krijst. Dag in dag uit..
nisavi- Fluisteraar
nisavi schreef:meisjesmama schreef:Dat geldt ook voor mij hoor.... ik voelde me veel vervelender toen ze 4 weken lang de hele staat bij elkaar heeft gekrijsd...nisavi schreef:meisjesmama schreef:Ik lees veel reflux en verborgen reflux maar krijgen jullie kids dan geen medicijnen?
Herkenbaar, mijn dochter heeft ruim 2,5 maand gekrijst. Best lang dus, maar ik ben daarvoor nooit serieus genomen wanneer ik over mijn dochter begon en aangaf dat ik dacht dat er iets mis met haar was.
Wanneer mensen horen (of zien, wanneer ik het haar geef) dat ze aan de medicijnen is krijg ik wel eens de opmerking dat zij niet zulke troep aan zo'n jonge baby zouden geven. Alsof ik haar zomaar onnodig volstop met medicijnen
Ik denk dat mensen die dat niet begrijpen het eens moeten meemaken.. een kindje dat zo'n pijn heeft dat hij/zij de hele dag krijst. Dag in dag uit..
Het ergste vond ik dat wij op een gegeven moment bij de huisartsenpost zaten, omdat hij echt gilde van de pijn en ondertussen in de auto in slaap was gevallen, en de dienstdoende huisarts zegt `Hij ligt zo lekker te slapen en ziet er zo tevreden uit dat ik hem niet wakker ga maken om hem te onderzoeken, geef ´m maar een paracetamol als ie huilt´ Die man heb ik maar verteld dat we langskwamen om te vertellen dat alles goed ging. Pas toen hij op het consultatiebureau bijna stikte omdat hij zich verslikt had werd er pas iets aangedaan omdat de jeugdverpleegkundige de huisarts heeft gebeld
ekjir@M- Prater
ekjir@M schreef:nisavi schreef:meisjesmama schreef:Dat geldt ook voor mij hoor.... ik voelde me veel vervelender toen ze 4 weken lang de hele staat bij elkaar heeft gekrijsd...nisavi schreef:meisjesmama schreef:Ik lees veel reflux en verborgen reflux maar krijgen jullie kids dan geen medicijnen?
Het ergste vond ik dat wij op een gegeven moment bij de huisartsenpost zaten, omdat hij echt gilde van de pijn en ondertussen in de auto in slaap was gevallen, en de dienstdoende huisarts zegt `Hij ligt zo lekker te slapen en ziet er zo tevreden uit dat ik hem niet wakker ga maken om hem te onderzoeken, geef ´m maar een paracetamol als ie huilt´ Die man heb ik maar verteld dat we langskwamen om te vertellen dat alles goed ging. Pas toen hij op het consultatiebureau bijna stikte omdat hij zich verslikt had werd er pas iets aangedaan omdat de jeugdverpleegkundige de huisarts heeft gebeld
Mijn jongste kreeg pas zo laat haar motilium omdat de kinderarts die ik eerst had vond dat ons kind eerst maar eens wat moet afvallen (3 maanden). Ze werd namelijk overvoed vond hij.. pas toen ik bij de 2de kinderarts na 6 weken aangaf dat het zo echt niet kon kreeg ik motillium en had heel snel een ander kind in huis...
meisjesmama- Kletskop
ekjir@M schreef:nisavi schreef:meisjesmama schreef:Dat geldt ook voor mij hoor.... ik voelde me veel vervelender toen ze 4 weken lang de hele staat bij elkaar heeft gekrijsd...nisavi schreef:meisjesmama schreef:Ik lees veel reflux en verborgen reflux maar krijgen jullie kids dan geen medicijnen?
Erg vervelend voor jullie als je dat te horen krijgt Wij hebben dat ook een aantal keer gehad. Omdat ze zoveel krijste en zelden sliep, viel ze wel eens (kort) in slaap in de auto. En toen kwamen we bij de arts aan en dan is het van "Nou, ze slaapt nu toch ook rustig. Zo te zien is er niets mis met haar hoor". En dan kwam de drie maanden preek Dus ik begrijp helemaal hoe frustrerend dat is. Je voelt je absoluut niet serieus genomen.
Er is mij zelf wel eens gezegd dat we niet hadden moeten komen, maar het overdag hadden moeten regelen. We gingen toen 's avonds, omdat ze nog meer en harder krijste dan normaal. Ik was echt bang dat er iets ergs aan de hand was. Werd het me nog kwalijk genomen ook
Dat stikken had mijn dochter ook, dat is zo eng. Had hij dat vaak?
nisavi- Fluisteraar
Mijn oudste heeft dat echt heel vaak gehad dat stikken echt zo eng maar op een gegeven moment went het en weet je hoe je moet handelen. Mijn jongste had het ook vaak maar dat herkende ik dan weer van mijn oudste.
Ik heb met mijn oudste op de vluchtstrook, midden op de weg, in een winkel (met veel kijkers) enz gehad.
Ik heb met mijn oudste op de vluchtstrook, midden op de weg, in een winkel (met veel kijkers) enz gehad.
meisjesmama- Kletskop
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting
» rijstebloem en nutriton en bambix fijn granen en nutriton
» Nutriton
» Nutrilon nutriton
» nutriton/johannesbroodpitmeel
» rijstebloem en nutriton en bambix fijn granen en nutriton