Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

borstvoeding ritme/huiltjes herkennen?

+4
Darius
snoezel
Liadan
duckie
8 plaatsers

Ga naar beneden

borstvoeding ritme/huiltjes herkennen? Empty borstvoeding ritme/huiltjes herkennen?

Bericht  duckie wo 23 feb 2011 - 7:59

hoe hebben jullie je borstvoeding op ritme gekregen?
hier heb ik nog steeds geen ritme...
heel af en toe heb ik een dag met 5 voedingen maar meestal 6 tot 7 op een dag...
en de ene keer zit er ongeveer 2 uur tussen en een andere keer 4 uur...

nou moet ik ook zeggen dat ik het wel lastig vind om huiltjes te herkennen Embarassed Embarassed Embarassed ... als ze in bed ligt en ze huilt als ze wakker is dan leg ik haar weer aan terwijl er soms net 2 uur tussen zit.. dan drinkt ze ook niet zo heel goed maar wel met gevolg dat ze 2 uur later weer komt en tussen door erg kort tot niet slaapt soms...

ik zou er graag wat meer ritme in willen hebben zodat ik zelf ook weet waar ik aan toe ben zeg maar....
vandaag zat ze in de maxi cosi want moest eerst bij mn werk op de koffie en dingen regelen en daarna moest ik nog wat boodschapjes doen dus toen zat er ongeveer 4,5 uur tussen, dan slaapt ze wel rustig maar als ik thuis ben vraag ik me af of ze dat had gered....

heeft iemand tips?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding ritme/huiltjes herkennen? Empty Re: borstvoeding ritme/huiltjes herkennen?

Bericht  Liadan wo 23 feb 2011 - 8:05

Hier zat er pas een beetje een schema in toen ze ongeveer 9 maanden was. Tot die tijd had ze rond de 7 of 8 voedingen op een dag, daarna werd dat wat minder en op wat vastere tijden.
Ik heb nooit geprobeerd om er schema in te krijgen, maar heb altijd op verzoek gevoed.
Ik vond het zelf makkelijker om gewoon op verzoek te voeden, dus tips heb ik niet voor je...

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding ritme/huiltjes herkennen? Empty Re: borstvoeding ritme/huiltjes herkennen?

Bericht  snoezel wo 23 feb 2011 - 8:13

Wij hebben nog steeds geen ritme.... angel Vooral als ze slaapt wil er nog wel eens een langere tijd tussen zitten. En nu ze af en toe vast voedsel krijgt zijn we weer flink de weg kwijt... De eerste keer heeft ze de hele dag voor de rest niets meer gedronken. Ik maak me er niet al te druk om, ze kan het gelukkig hebben, ze heeft flink wat babyvet zullen we maar zeggen Laughing Borstvoedingskinderen hebben nou eenmaal wel eens een wisselend ritme. Hangt misschien ook samen met je eigen melkproductie.

Qua huiltjes vind ik het ook nog steeds lastig hoor. Of ze een vieze broek heeft of honger heeft... Aan haar huiltje hoor ik het niet. Gelukkig heb ik een heel vrolijk meisjem dus als ze een keer huilt is er meestal ook echt wat aan de hand...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding ritme/huiltjes herkennen? Empty Re: borstvoeding ritme/huiltjes herkennen?

Bericht  Darius wo 23 feb 2011 - 8:46

Bij mij duurde het ook echt een paar maanden voordat ik het soort huiltje herkende. Zeker het eerste half jaar hoorde ik geen verschil tussen huilen omdat hij honger had of een vieze huilen. Het was allemaal een beetje hetzelfde.

Ritme zat er pas in na 3,5 / 4 maand, ik ben toen zelf ook wat 'strenger' geworden met voeden. Omdat ik in het begin echt niet elk huiltje kon onderscheiden, bood ik hem gewoon vaak de borst aan. Na een paar maand ging ik dit gewoon een beetje rekken als het nog niet helemaal tijd was. Ik voedde toen om 7 uur, 11 uur, 3 uur, 7 uur en 11 uur. Door dit enigzins aan te houden, kwam er ritme in. Maar dit is natuurlijk wel per kindje verschillend he, sommigen redden het gewoon niet met vijf voedingen.

Borstvoeding op verzoek is soms heel vervelend, iets plannen is er niet bij in het begin. Daarnaast is bv op verzoek juist wel makkelijk. Als ik weg ging, gaf ik hem gewoon eerst borstvoeding en dan wist ik wel dat hij een paar uurtjes niet gevoed hoefde te worden.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding ritme/huiltjes herkennen? Empty Re: borstvoeding ritme/huiltjes herkennen?

Bericht  Pussycat wo 23 feb 2011 - 8:47

ooh ritme heb ik hier ook niet haha.
Ik pas me aan haar aan.
Soms laat ze er 5 uur tussen. Vannacht zelfs 6,5 Very Happy (voor het eerst)
Maar ook dagen dat ze heel veel huilt en dan elke 2 uur wilt...
Maar ja zolang ze goed blijft groeien zal het allemaal wel goed zijn toch?
Dat is denk ik waar je gewoon goed naar moet kijken.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding ritme/huiltjes herkennen? Empty Re: borstvoeding ritme/huiltjes herkennen?

Bericht  duckie wo 23 feb 2011 - 8:54

gelukkig ben ik dus niet de enige angel
ze groeit verder goed dus daar twijfel ik niet aan, verder ook goeie plasluiers
alleen de poepluiers zijn nu 1 x per dag/1.5dag

snachts slaapt ze wel langer door van 11 uur half 12 tot uur of 6, ze huilt wel eens eerder en dan geef ik haar haar speentje en slaapt ze weer door.

en de ene dat gaat het ook beter als de andere dag... vandaag tot uur of 3 ging het wel lekker maar daarna is t beetje muizen... om de 2 uur en dan kleine beetjes/kort drinken en dan weer weinig slapen en veel wakker zijn, beetje jammerig..
maar als ik haar de borst voor houd als ze na 6 min gedronken een boertje doet wil ze niet meer een gaat huilen/krijsen. dan weet ik het soms even niet meer Embarassed

nu ook zit ze in de draagdoek maar is ze ook moe als ik zie maar slapen doet ze niet en wel huilen....
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding ritme/huiltjes herkennen? Empty Re: borstvoeding ritme/huiltjes herkennen?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 9:38

Liadan schreef:Hier zat er pas een beetje een schema in toen ze ongeveer 9 maanden was. Tot die tijd had ze rond de 7 of 8 voedingen op een dag, daarna werd dat wat minder en op wat vastere tijden.
Ik heb nooit geprobeerd om er schema in te krijgen, maar heb altijd op verzoek gevoed.
Ik vond het zelf makkelijker om gewoon op verzoek te voeden, dus tips heb ik niet voor je...
+1. Alleen had ik wel geprobeerd een ritme te krijgen omdat ik overal zag en las dat het beter zou zijn. Maar voor ons was dat niet fijn. Voedde gewoon een eind weg haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding ritme/huiltjes herkennen? Empty Re: borstvoeding ritme/huiltjes herkennen?

Bericht  maiadebij wo 23 feb 2011 - 9:46

Ook hier geen ritme, als ze trek heeft krijgt ze de borst. De ene keer is dat na een uurtje alweer de andere keer na 3 uur, er zit nooit veel langer tussen. 'S nachts komt ze ook nog elke 3 uur, maar soms herinner ik me niet eens of en wanneer ik gevoed heb :-)

Ik maak me er ook helemaal niet druk om, bij N was ik zo bezig met ritme en doorslapen dat het alleen maar frustreerde. Nu ben ik er relaxter in en gaat het allemaal ook een stuk ontspannender.

Als mijn moeder trouwens oppast op de dagen dat ik werk, dan zit er wel een beetje ritme in. Ik hoef maar 2x naar huis om te voeden (flesweigeraar smile ) en als ze eerder trek heeft lepelt mijn moeder wat melk. Maar als ik gewoon thuis ben ruikt ze me gewoon en wilt vaker Laughing

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding ritme/huiltjes herkennen? Empty Re: borstvoeding ritme/huiltjes herkennen?

Bericht  duckie wo 23 feb 2011 - 9:52

op het CB zeiden ze dat ik moest proberen dat ze toch echt minimaal 2 uur met een voeding moet doen, maar ja als ze huilt.....
ik vind het dan erg lastig, maar ze groeit gelukkig verder goed dus daar maak ik me niet druk om
en als ze dan een dag heeft dat ze wat vaker komt nou dan so be it moet ik maar denken
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding ritme/huiltjes herkennen? Empty Re: borstvoeding ritme/huiltjes herkennen?

Bericht  xxjojootjexx wo 23 feb 2011 - 10:10

duckie schreef:op het CB zeiden ze dat ik moest proberen dat ze toch echt minimaal 2 uur met een voeding moet doen, maar ja als ze huilt.....
ik vind het dan erg lastig, maar ze groeit gelukkig verder goed dus daar maak ik me niet druk om
en als ze dan een dag heeft dat ze wat vaker komt nou dan so be it moet ik maar denken

Ze moet echt helemaal niks, ze mag.. Hou dat in je achterhoofd..
Hier nu 6 maanden en ook geen ritme.. De ene dag drinken om de 2 uur en dus 10-11 voedingen. Andere dag maar 5 of 6. Totaal geen pijl op te trekken.

Probeer er op te vertrouwen dat je kleintje je wel duidelijk maakt wat ze wil en wanneer. Vertrouw vooral op je gevoel en kijk niet op de klok!

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding ritme/huiltjes herkennen? Empty Re: borstvoeding ritme/huiltjes herkennen?

Bericht  duckie wo 23 feb 2011 - 10:19

xxjojootjexx schreef:
duckie schreef:op het CB zeiden ze dat ik moest proberen dat ze toch echt minimaal 2 uur met een voeding moet doen, maar ja als ze huilt.....
ik vind het dan erg lastig, maar ze groeit gelukkig verder goed dus daar maak ik me niet druk om
en als ze dan een dag heeft dat ze wat vaker komt nou dan so be it moet ik maar denken

Ze moet echt helemaal niks, ze mag.. Hou dat in je achterhoofd..
Hier nu 6 maanden en ook geen ritme.. De ene dag drinken om de 2 uur en dus 10-11 voedingen. Andere dag maar 5 of 6. Totaal geen pijl op te trekken.

Probeer er op te vertrouwen dat je kleintje je wel duidelijk maakt wat ze wil en wanneer. Vertrouw vooral op je gevoel en kijk niet op de klok!

denk dat ik daar gewoon wat makkelijker over moet denken inderdaad en niet zo naar de klok moet kijken... ze zeiden dat op het CB omdat als je er korter tussen zou laten dat ze dan elke keer kleine beetjes zou drinken ofzo... maar ja heb zelf ook wel eens geen of minder honger natuurlijk. voed haar gewoon wanneer ze komt en we maken haar eigenlijk nooit wakker alleen heel soms als ik echt weg moet of savonds wel eens (als ze nog niet wakker is of bijv in de draagdoek zit en ik naar bed wil) voor de laatste voeding dan doen we haar altijd eerst lekker in bad of douche dan voeden en dan voeden en naar bed.
tis volgens mij ook wel eens dat ze gewoon bij mij of mn man wil zijn dat ze huilt want gister wou ze niet eten, krijsen als ik de borst voor hield maar gewoon lekker bij ons op de arm liggen en dan lekker in slaap vallen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding ritme/huiltjes herkennen? Empty Re: borstvoeding ritme/huiltjes herkennen?

Bericht  maiadebij wo 23 feb 2011 - 10:20

Als je je ook bedenkt hoe vaak wij even een tussendoortje eten of drinken... Dat is ook veel vaker als elke 3 of 4 uur. Elke zoveel tijd een plens melk lijkt me ook helemaal niet fijn. Het is veel natuurlijker om vaker een klein beetje te drinken. Dat past alleen niet meer in onze maatschappij omdat we zoveel moeten en alles op tijd moet (niet alleen voeden maar ook afspraken, werken , eten etc)

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding ritme/huiltjes herkennen? Empty Re: borstvoeding ritme/huiltjes herkennen?

Bericht  maiadebij wo 23 feb 2011 - 10:22

Grappig we typten ons stukje tegelijk maar het sluit mooi op elkaar aan!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding ritme/huiltjes herkennen? Empty Re: borstvoeding ritme/huiltjes herkennen?

Bericht  duckie wo 23 feb 2011 - 10:28

sluit inderdaad mooi aan ja, en klopt wel wat je zegt, maar ja je hoort vaak van anderen dat die allemaal zon leuk ritme hebben dus dacht ook van wat doe ik verkeerd. maar zolang ze nog goed groeit enzo en t verder allemaal goed gaat moet ik me ook geen zorgen maken daarover ze geeft het zelf wel aan. tis gewoon soms die onzekerheid of je alles wel goed doed en je hoort van iedereen natuurlijk weer andere dingen smile
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding ritme/huiltjes herkennen? Empty Re: borstvoeding ritme/huiltjes herkennen?

Bericht  maiadebij wo 23 feb 2011 - 10:37

Ja dat klopt die onderzekerheid maakt het er niet makkelijker op. Zeker bij een eerste is alles zo nieuw, bij een tweede weet je al een stuk beter hoe je erin staat.

Zolang je blijft luisteren naar je kindje en je eigen gevoel dan kan er eigenlijk niets mis gaan. Dat vind ik ook zo mooi van bv, jij en je kindje zijn zo perfect op elkaar afgestemd!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding ritme/huiltjes herkennen? Empty Re: borstvoeding ritme/huiltjes herkennen?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 19:48

Je moet helemaal niks (al doet het CB het wel zo overkomen). Als voor jou steeds kleine beetjes voeden prettiger is, doe je het lekker zo! Het mooie van borstvoeding is dat het eerste deel dorstlessend is en het tweede deel ook echt voedend is (of andersom, niet toch?) als je dochter dus alleen dorst heeft, neemt ze even een paar slokjes en haar dorst is weg. Heeft je dochter honger, zal ze langer aan de borst liggen en is de honger ook weg.

Wij geven flesvoeding en hebben ook geen ritme. Mijn dochter krijgt ook voeding op verzoek en dit werkt voor ons ook zoveel beter, de ene keer heeft ze 8 flesjes van 90 cc, de andere keer 4 van 180. Als ik het na ga rekenen blijkt dus altijd wel dat ze altijd rond de hoeveelheid zit waarop een kindje van haar leeftijd moet zitten. Ze blijkt dus dat ze het prima zelf kan regelen, ze heeft alleen niet evenveel honger op dezelfde tijdstippen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding ritme/huiltjes herkennen? Empty Re: borstvoeding ritme/huiltjes herkennen?

Bericht  duckie wo 23 feb 2011 - 21:14

)
maiadebij schreef:Ja dat klopt die onderzekerheid maakt het er niet makkelijker op. Zeker bij een eerste is alles zo nieuw, bij een tweede weet je al een stuk beter hoe je erin staat.

Zolang je blijft luisteren naar je kindje en je eigen gevoel dan kan er eigenlijk niets mis gaan. Dat vind ik ook zo mooi van bv, jij en je kindje zijn zo perfect op elkaar afgestemd!

dat is het inderdaad die onzekerheid, en je wilt het toch zo goed mogelijk doen en omdat het de 1e is weet je ook niet alles, denk zoals je al zegt ja dat je bij een 2e meer weet van hoe of wat en dat je dan ook wat makkelijker er mee om gaat.... k moet ook niet te veel naar allerlei verschillen luisteren merk ik wel smile gewoon kijken wat ik zelf vind/denk en goed naar mn kindje luisteren. (is wel makkelijker gezegd/getypt dan gedaan hoor angel angel )

@ dromertje wat jij zegt klopt ook wel, want de ene paar keer ligt ze heel kort en dan een andere keer doet ze er veel langer over, het was altijd 10 min ene kant en dan nog poosje andere kant en nu is ze soms met 5 min ene kant en soms nog de andere kant klaar maar soms ligt ze ook wel eens 15min aan 1 kant en dan ook nog de andere kant. bedoel als ze echt honger heeft zal ze ook niet tevreden zijn en wel blijven huilen tot ze wat krijgt natuurlijk... en nu als ze kort drinkt dan hou ik haar nog wel weer de borst voor maar gaat ze krijsen dus wil ze echt niet meer en als ik haar op bed leg slaapt ze ook vrij snel wel weer, maar lijkt me als je honger hebt ga je ook niet lekker slapen smile

wel fijn om dit allemaal te lezen van jullie, bedankt Very Happy

duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding ritme/huiltjes herkennen? Empty Re: borstvoeding ritme/huiltjes herkennen?

Bericht  sheila123 do 24 feb 2011 - 0:14

Liadan schreef:Hier zat er pas een beetje een schema in toen ze ongeveer 9 maanden was. Tot die tijd had ze rond de 7 of 8 voedingen op een dag, daarna werd dat wat minder en op wat vastere tijden.
Ik heb nooit geprobeerd om er schema in te krijgen, maar heb altijd op verzoek gevoed.
Ik vond het zelf makkelijker om gewoon op verzoek te voeden, dus tips heb ik niet voor je...
+1
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding ritme/huiltjes herkennen? Empty Re: borstvoeding ritme/huiltjes herkennen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum