In desperate need of...ritme
+3
Ayla
woezel
Flower_L
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
In desperate need of...ritme
Ik heb nu 2 weken vakantie en ondanks dat ik dagelijks 2/3 uur bezig ben voor mijn studie heb ik echt moeite met ritme. Hoe doen moeders dat toch die weinig of niet werken? Hoe houden jullie nou ritme in een dag? Ik hou uiteraard de standaard dingen aan, ontbijten, lunchen, slaapje etc etc. Maar aan het eind van de dag heb ik het gevoel dat ik niks nuttigs heb gedaan. Ik heb echt het idee dat ik knetter word als ik de hele dag thuis ben met mijn kinderen. Maar er zijn zoveel vrouwen die het doen, dus: hoe doen jullie dat?
Gast- Gast
Re: In desperate need of...ritme
Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Ik heb nu ook vakantie en studeer wel maar mijn dagen voelen zo veel nuttelozer dan de dagen dat ik wel iets te doen heb. Ik zie nu al op tegen volgende maand want het enige wat ik dan nog hoef te doen is solliciteren voor september en dan heb ik helemaal geen doel meer voordat de baby komt.
Gast- Gast
Ik kan me helemaal voorstellen dat dat zo voelt inderdaad!
Ik zie eerlijk gezegd ook wel een beetje op tegen zwangerschapsverlof. Niet omdat ik het niet fijn vind om bij mijn kindje te zijn, maar mán wat duren de dagen dan lang.. Ik was aan het eind van mijn vorige verlof blij dat ik weer aan de slag kon,
Ik zie eerlijk gezegd ook wel een beetje op tegen zwangerschapsverlof. Niet omdat ik het niet fijn vind om bij mijn kindje te zijn, maar mán wat duren de dagen dan lang.. Ik was aan het eind van mijn vorige verlof blij dat ik weer aan de slag kon,
Gast- Gast
Ik werkte voor de tweeling ook nog wel wat meer uren, en nu idd nog maar heel weinig. Voornamelijk avonden en weekenden. Maar mijn dagen zijn goed gevuld met alle kinderen, school van de oudste, huishouden enz. Ik verveel me soms wel, maar dan ga ik even lekker lezen ofzo, of de deur uit. (Wat ik sowieso wel dagelijks doe, de hele dag binnen zitten is ook niks voor mij)
Als de kinderen ouder zijn en het allemaal wat makkelijker te combineren is ga ik weer meer werken, voor nu is dat gewoon niet haalbaar met de werktijden van mijn man en die van mij samen.
Als de kinderen ouder zijn en het allemaal wat makkelijker te combineren is ga ik weer meer werken, voor nu is dat gewoon niet haalbaar met de werktijden van mijn man en die van mij samen.
Gast- Gast
Op mijn vrije dag zoals vandaag is het ook vaak rommeltje. beetje uitslapen als kan, kleren aan, zoon klaarmaken en pap geven en zo is het al tien u. Straks even snel boodschappen doen en verder niets, maar tijd gaat dan zo snel en savonds denk ik...wat een nutteloze dag...maar wel lekker tijd gehad met kleine vent en daar gaat het om.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Op mijn vrije dag zoals vandaag is het ook vaak rommeltje. beetje uitslapen als kan, kleren aan, zoon klaarmaken en pap geven en zo is het al tien u. Straks even snel boodschappen doen en verder niets, maar tijd gaat dan zo snel en savonds denk ik...wat een nutteloze dag...maar wel lekker tijd gehad met kleine vent en daar gaat het om.
Flower_L- Ratel
Ik denk dat je wel automatisch meer ritme hebt als er een kind naar school gaat (in mijn geval dus over 2 maanden). Van de ene kant vind ik het lekker om zo lang verlof te hebben, maar van de andere kant was ik liever doorgegaan tot 34 weken ongeveer en niet tot 28 weken, dat is toch wel erg snel. Maar goed ik kan er niks aan doen, het is nu eenmaal zo gepland met de studie
Gast- Gast
Hier nu ook geen ritme in de vakantie.
Normaal druk met school, psz, zwemmen enz. Dan zijn de dagen wel gevuld.
Normaal druk met school, psz, zwemmen enz. Dan zijn de dagen wel gevuld.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Ik ging er gewoon elke dag wel even op uit... Even naar de winkel, even hierheen even daarheen. En elke dag iets in huis doen. Nu ik weer werk moet ik weer een (nieuw) ritme zien te vinden.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Hier is het ritme momenteel ook ver te zoeken..
Maar goed voor eventjes vind ik het ook niet erg, dat komt ook wel weer.
Nu doen we waar we zin in hebben en ik doe veel in het huishouden momenteel omdat ik daar nu tijd en puf voor heb. Zo heb ik nu eindelijk wat kasten opgeruimd. Volgende week is de zolder aan de beurt.
Verder een boodschapje doen en even naar buiten of ergens op de koffie.
Maar goed voor eventjes vind ik het ook niet erg, dat komt ook wel weer.
Nu doen we waar we zin in hebben en ik doe veel in het huishouden momenteel omdat ik daar nu tijd en puf voor heb. Zo heb ik nu eindelijk wat kasten opgeruimd. Volgende week is de zolder aan de beurt.
Verder een boodschapje doen en even naar buiten of ergens op de koffie.
Gast- Gast
Wij zijn sinds deze vakantie bezig om weer een duidelijk ritme erin te krijgen omdat we gemerkt hebben dat dit voor J. veel beter werkt en ze daardoor veel beter slaapt.
Wij hebben nu het ritme:
7.30 wakker (ze wordt helaas wakker van de wekker van mijn man en weigert daarna nog te slapen)
8.30 uit bed (we kijken als we niet weg hoeven een uurtje film in bed)
8.45 ontbijten en aankleden
Daarna gaat J. lekker spelen en ruim ik hier op.
10.30 thee drinken met een koekje
Daarna gaat ze weer spelen en ga ik verder met opruimen/schoonmaken/wassen etc.
12.00 lunch
12.30 naar bed, als ze slaapt ga ik voor school werken
14.00/14.30 wakker, even knuffelen met wat drinken en iets lekkers
Spelen of samen filmpje kijken ('s middags is ze altijd wat hangeriger)
16.30 samen koken (J. zit dan bij me op het aanrecht)
17.00 J. eten
17.20 papa komt thuis en gaat met haar spelen en dan kan ik koken
18.00 Wij eten en J. eet sinds kort ook nog een beetje met ons mee
19.30 naar bed, en ondertussen ruimt mijn man het speelgoed op
Dat is een dag als vandaag, dat we niet weg hoeven. J. vind het heerlijk om de hele dag in haar Pyjama te lopen dus ik wissel het meestal af. De ene dag gaan we weg en wordt ze dus aangekleed, de andere dag blijven we lekker thuis en mag ze haar pyjama aanhouden. Als we alleen boodschappen hoeven te doen doe ik dat altijd 's ochtends want na haar slaapje heeft ze daar echt geen zin meer in.
Wij hebben nu het ritme:
7.30 wakker (ze wordt helaas wakker van de wekker van mijn man en weigert daarna nog te slapen)
8.30 uit bed (we kijken als we niet weg hoeven een uurtje film in bed)
8.45 ontbijten en aankleden
Daarna gaat J. lekker spelen en ruim ik hier op.
10.30 thee drinken met een koekje
Daarna gaat ze weer spelen en ga ik verder met opruimen/schoonmaken/wassen etc.
12.00 lunch
12.30 naar bed, als ze slaapt ga ik voor school werken
14.00/14.30 wakker, even knuffelen met wat drinken en iets lekkers
Spelen of samen filmpje kijken ('s middags is ze altijd wat hangeriger)
16.30 samen koken (J. zit dan bij me op het aanrecht)
17.00 J. eten
17.20 papa komt thuis en gaat met haar spelen en dan kan ik koken
18.00 Wij eten en J. eet sinds kort ook nog een beetje met ons mee
19.30 naar bed, en ondertussen ruimt mijn man het speelgoed op
Dat is een dag als vandaag, dat we niet weg hoeven. J. vind het heerlijk om de hele dag in haar Pyjama te lopen dus ik wissel het meestal af. De ene dag gaan we weg en wordt ze dus aangekleed, de andere dag blijven we lekker thuis en mag ze haar pyjama aanhouden. Als we alleen boodschappen hoeven te doen doe ik dat altijd 's ochtends want na haar slaapje heeft ze daar echt geen zin meer in.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb bij de oudste in totaal 1½ jaar bij huis gezeten. (Dat was incl. ziektewet, zwangerschapsverlof en ww na de bevalling) Mijn dagen bestonden veelal uit hetzelfde ritme. Ik stond praktisch altijd om dezelfde tijd op, deed echt mijn dingen op vaste tijdstippen en was ook wel erg vaak de hort op. Even boodschappen doen, wandelen, koffie drinken met vriendinnen/ouders/opa's en oma's enz.
Ik moet zeggen, nu heb ik een week vrijgenomen ivm de operatie van de oudste en ik word langzaamaan knettergek. Ik kan geen ritme houden, het is erg chaotisch en we zijn nu helemaal op elkaar aangewezen. We mogen niet naar buiten een paar dagen, maar is het weer momenteel ook niet naar. Ik ben blij als ik volgende week woensdag weer aan het werk mag.
Ik moet zeggen, nu heb ik een week vrijgenomen ivm de operatie van de oudste en ik word langzaamaan knettergek. Ik kan geen ritme houden, het is erg chaotisch en we zijn nu helemaal op elkaar aangewezen. We mogen niet naar buiten een paar dagen, maar is het weer momenteel ook niet naar. Ik ben blij als ik volgende week woensdag weer aan het werk mag.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Fiwen, zo zijn de dagen hier ook wel maar dan nog heb ik aan het eind van de dag zo'n laveloos gevoel. Misschien ben ik gewoon niet zo geschikt om meerdere dagen achter elkaar thuis te zijn ofzo.
Gast- Gast
Ik begin er nu aan te wennen, na bijna 9 maanden thuis, en begin het met de kids nu ook echt leuk te vinden (zeker nu mijn man 2 weken vakantie heeft en we het lekker samen kunnen doen), en nu moet ik bijna weer gaan werken
Gast- Gast
Jolicious schreef:Fiwen, zo zijn de dagen hier ook wel maar dan nog heb ik aan het eind van de dag zo'n laveloos gevoel. Misschien ben ik gewoon niet zo geschikt om meerdere dagen achter elkaar thuis te zijn ofzo.
Ik eerst ook niet hoor. Verveelde me dood, maar sinds kort gaat het beter. Misschien dat het te maken heeft met dat ik de 8 weken hiervoor veel te veel stage heb gelopen en J. bijna niet gezien heb. Maar ik moet er ook niet aan denken om niet te gaan werken straks hoor, maar ben er nu wel uit dat ik maximaal 3 dagen wil werken omdat ik het thuis zijn met J. ook wel erg fijn vind. Heb trouwens ook een flinke nesteldrang gekregen deze 2 weken (en ik ben echt niet zwanger ) dus het ziet er hier extreem netjes uit en dat voelt ook goed.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik ben ruim een jaar thuis geweest nu en ga vanaf volgende week ( gelukkig) weer werken.
Sommige dagen vliegen voorbij maar andere dagen lijken echt eeuwig te duren. Een gemiddelde dag ziet er als volgt uit:
8.30 opstaan en aankleden ( D wordt meestal pas rond deze tijd wakker)
9.00 ontbijten
9.30-10.30 D gaat lekker spelen en ik kruip achter de laptop ( voorheen om vacatures te zoeken nu gelukkig niet meer)
10.30-13.00 afhankelijk van het weer, humeur van D en van mijn humeur gaan we wandelen, opruimen, schoonmaken, samen spelen etc.
13.00 lunch dan gaat D meestal een uurtje ( of soms twee) slapen en zit ik op de laptop, lees een boek of kijk tv
Na het middagslaapje gaan we boodschappen doen, nog eens wandelen, eten voorbereiden etc
Sommige dagen is het dan ineens al 17.30 en tijd om te koken en andere dagen is het nog maar 15u en weet ik echt niet meer wat ik moet doen.
Ik ben erg blij dat ik volgende week weer twee dagen ga werken. Dan zijn mijn dagen thuis ook gevulder met huishouden aangezien dat dan in minder dagen moet.
In de zomer vond ik het heerlijk thuisblijfmoeder te zijn, lekker de hele middag buiten zijn. Nu in de winter is het echt stukken minder leuk.
Sommige dagen vliegen voorbij maar andere dagen lijken echt eeuwig te duren. Een gemiddelde dag ziet er als volgt uit:
8.30 opstaan en aankleden ( D wordt meestal pas rond deze tijd wakker)
9.00 ontbijten
9.30-10.30 D gaat lekker spelen en ik kruip achter de laptop ( voorheen om vacatures te zoeken nu gelukkig niet meer)
10.30-13.00 afhankelijk van het weer, humeur van D en van mijn humeur gaan we wandelen, opruimen, schoonmaken, samen spelen etc.
13.00 lunch dan gaat D meestal een uurtje ( of soms twee) slapen en zit ik op de laptop, lees een boek of kijk tv
Na het middagslaapje gaan we boodschappen doen, nog eens wandelen, eten voorbereiden etc
Sommige dagen is het dan ineens al 17.30 en tijd om te koken en andere dagen is het nog maar 15u en weet ik echt niet meer wat ik moet doen.
Ik ben erg blij dat ik volgende week weer twee dagen ga werken. Dan zijn mijn dagen thuis ook gevulder met huishouden aangezien dat dan in minder dagen moet.
In de zomer vond ik het heerlijk thuisblijfmoeder te zijn, lekker de hele middag buiten zijn. Nu in de winter is het echt stukken minder leuk.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Ik herken het wel wat je schrijft over dat je 'op ziet' tegen het zwangerschapsverlof. Ik was zooooo blij toen ik weer kon gaan werken destijds hhaha gewoon wat meer ritme en er af en toe lekker alleen uit.
Nu ons mannetje een stuk groter is ben ik ook vaker vrijwel hele dagen weg, ik vind thuis zitten de hele dag echt vreselijk. Een dagje gaat wel maar zo met dat rotweer nu pfff en dan is mijn mannetje nog kei lief aan het spelen ook.
Nu ons mannetje een stuk groter is ben ik ook vaker vrijwel hele dagen weg, ik vind thuis zitten de hele dag echt vreselijk. Een dagje gaat wel maar zo met dat rotweer nu pfff en dan is mijn mannetje nog kei lief aan het spelen ook.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik ben wel blij om te lezen dat er meer moeders zijn die het thuis zitten 'zwaar' vinden.
Ik ben nu ook bijna held dagen thuis met mijn zoon vanwege weinig uren werk. Ik weet soms van gekkigheid niet meer wat te doen en ben soms blij dat mijn vriend eerder naar huis kan komen ofzo.
Ik probeer idd wel een ritme aan te houden en elke dag sowieso even naar buiten te gaan, ook al is het boodschappen doen ofzo. Verder maak ik s ochtends een planning van de dag en hoe ik dat ga indelen, bijv. boekje lezen, kleuren, kinderboerderij etc.
Ik ben nu ook bijna held dagen thuis met mijn zoon vanwege weinig uren werk. Ik weet soms van gekkigheid niet meer wat te doen en ben soms blij dat mijn vriend eerder naar huis kan komen ofzo.
Ik probeer idd wel een ritme aan te houden en elke dag sowieso even naar buiten te gaan, ook al is het boodschappen doen ofzo. Verder maak ik s ochtends een planning van de dag en hoe ik dat ga indelen, bijv. boekje lezen, kleuren, kinderboerderij etc.
Gast- Gast
dat verlof duurde mij ook te lang, ook al was het in zomer. Zoals vandaag vind ik het heelijk, niks doen. Baal ook dat ik zo nog naar supermarkt moet, daarna lekker met dit snertweer binnen spelen met mijn ventje. maar vind het ook prima dat ik morgen weer vroeg op moet en moet werken.
Flower_L- Ratel
Ik zei ook altijd ik had liever na de bevalling meteen weer gewerkt en dan als hij wat ouder was mijn verlof gepakt hahaha helaas kan dat niet. Ik vind hele dagen thuis soms nog zwaarder dan gewoon gaan werken.
Wij gaan ook iedere dag even naar buiten maar ja hier stormt en regent het al de hele dag dus vandaag weinig kans. En op zo'n dag word ik soms helemaal gek van dat binnenzitten...
Wij gaan ook iedere dag even naar buiten maar ja hier stormt en regent het al de hele dag dus vandaag weinig kans. En op zo'n dag word ik soms helemaal gek van dat binnenzitten...
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Heel herkenbaar. Ik raak nu in mijn zwangerschapsverlof ook helemaal geirriteerd met hoe weinig ik eigenlijk doe op een dag. Ik hoef niet per se een ritme te hebben, maar aan het eind van de dag wil ik wel iets gedaan hebben.
Ik maak sinds kort elke dag een lijstje met dingen die ik wil doen en die zet ik op de kalender. Dan streep ik steeds weg wat ik al heb gedaan en als daar aan het eind van de dag een volledig weggestreept lijstje staat, ben ik helemaal blij. Ondanks dat ik dan ook genoeg nutteloze dingen heb gedaan zoals bijvoorbeeld forummen of televisie kijken.
Ik maak sinds kort elke dag een lijstje met dingen die ik wil doen en die zet ik op de kalender. Dan streep ik steeds weg wat ik al heb gedaan en als daar aan het eind van de dag een volledig weggestreept lijstje staat, ben ik helemaal blij. Ondanks dat ik dan ook genoeg nutteloze dingen heb gedaan zoals bijvoorbeeld forummen of televisie kijken.
Gast- Gast
Ik werk 2 dagen in de week en de rest ben ik samen met mijn zoon (2 dagen in de week met papa erbij). Meestal doen we s'ochtends niet veel. We gaan allebei in bad, eten samen, kijken wat tv, hij speelt ik doe het huishouden en als hij slaapt ga ik verder met het huishouden en studeer ik. Als hij wakker is gaan we meestal een blokje om, boodschappen halen, op visite en daarna ga ik koken en hij spelen en wachten we tot papa thuis komt. Zo gaat het 3 keer per week. Als papa thuis is gaan we er meer op uit. Ik vind het heerlijk zo !
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Desperate Housewives
» Desperate Housewives
» Ritme van 23.00-11.00u ipv 19.00-07.00...
» ritme, hoe krijgen we dit?
» Hoe krijg ik een ritme?
» Desperate Housewives
» Ritme van 23.00-11.00u ipv 19.00-07.00...
» ritme, hoe krijgen we dit?
» Hoe krijg ik een ritme?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: