Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vastzittende spieren in nek/schouders

5 plaatsers

Ga naar beneden

Vastzittende spieren in nek/schouders Empty Vastzittende spieren in nek/schouders

Bericht  FruttiTutti ma 13 mei 2013 - 1:13

Vanwege stress- en psychische klachten zitten mijn nek en schouders nogal vast. Omdat ik hier best last van heb, wil ik er iets mee gaan doen, maar waar ga je heen met dit soort klachten? Via de huisarts, of gewoon een afspraak maken voor een massage ergens? Als het goed los is, wil ik ook thuis oefeningen doen die het los houden, maar voor nu werkt dat te weinig.

FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren in nek/schouders Empty Re: Vastzittende spieren in nek/schouders

Bericht  Katrien ma 13 mei 2013 - 1:46

Ik heb hetzelfde gehad en ben toen onder behandeling bij een fysiotherapeut. Dit heeft mij erg goed geholpen. Volgens mij hoef je geen doorverwijzing van je huisarts te hebben om bij een fysio terecht te kunnen, maar dat zou ik wel even navragen voor de zekerheid. Het kan namelijk zo zijn dat je zonder doorverwijzing geen recht hebt op (gedeeltelijke) vergoeding vanuit je zorgverzekering.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren in nek/schouders Empty Re: Vastzittende spieren in nek/schouders

Bericht  nijntje4 ma 13 mei 2013 - 2:01

Ik ben er ook voor naar een fysiotherapeut gegaan, heb precies hetzelfde. Helaas zit ik nu aan het eind van mijn vergoeding dus hoop dat ik het niet teveel meer nodig heb. Ik merk wel dat spanning snel opslaat in mijn nek en schouders, dus ze kan het wel losmaken, maar het zit ook snel weer vast.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren in nek/schouders Empty Re: Vastzittende spieren in nek/schouders

Bericht  litllejoy ma 13 mei 2013 - 2:05

Ik ben via de huisarts doorverwezen naar de fysio. Dit heb ik gedaan tot m'n vergoeding op was (toen ging het ook al een stuk beter) en daarna ben ik begonnen met Pilates. Doordat ik eerst behandeld ben en het nu bij hou met Pilates gaat het goed.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren in nek/schouders Empty Re: Vastzittende spieren in nek/schouders

Bericht  Angela_1986 ma 13 mei 2013 - 5:32

Ik zou in eerste instantie ook een afspraak maken bij de fysiotherapeut, daarvoor heb je geen verwijzing meer nodig van je huisarts.

Mocht dat niet, voldoende, helpen dan zou je ook een afspraak kunnen maken bij de osteopaat. Die kan de spieren in je nek/schouder manipuleren maar zal waarschijnlijk geen oefeningen meegeven.

Hopelijk vind je snel een manier om de pijn te verminderen, ik heb er zelf ook last van en vind het een heel vervelende pijn! Oh, wat mij ook helpt is om af en toe als ik zit/sta heel bewust even te 'voelen' of ik mijn schouders/nek niet zelf nog extra aanspan en zo ja die spierspanning zo veel mogelijk los te laten. Onder de douche, met een flink warme straal op mijn nek gericht probeer ik ook bewust de spierspaning los te laten.
Daarmee gaat het niet weg maar het wordt er in ieder geval ook niet erger van!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren in nek/schouders Empty Re: Vastzittende spieren in nek/schouders

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum