Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoofdpijn door spieren in nek

+7
Schaapke
Angela_1986
Siem
Elodie
Leine
Jerry
Lenthe
11 plaatsers

Ga naar beneden

Hoofdpijn door spieren in nek Empty Hoofdpijn door spieren in nek

Bericht  Gast do 21 feb 2013 - 9:33

Vrijdag heb ik plat gelegen met migraine, zaterdag wederom & sindsdien wil de hoofdpijn eigenlijk niet meer weg. Maar het komt nu echt vanuit mijn nek, het trekt heel erg de spieren en helemaal door tot mijn voorhoofd. Ik voel gewoon dat het vastzit. Daardoor heb ik ook een onderkin, doordat mijn schouders naar voren hangen.

Hoe ga ik die spieren losser krijgen? Want ik word er nu wel gek van Sad

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoofdpijn door spieren in nek Empty Re: Hoofdpijn door spieren in nek

Bericht  Lenthe do 21 feb 2013 - 9:37

Ik heb daar ook heel vaak last van, evenals mijn moeder.
Zij heeft via de fysio een soort tuigje aangemeten gekregen (zo lijkt het net of het iets sm-achtigs is), maar die kan op maat gemaakt worden en trekt haar schouders naar achteren. Het heeft haar wel in de houding geholpen! Maar de eerste weken was heel zwaar, aangezien het behoorlijk spierpijn oplevert in het begin.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 21 feb 2013 - 9:38

Laat je masseren!

Gast
Gast

Bericht  Jerry do 21 feb 2013 - 9:41

Warme compressen, voorzichtige rekoefeningen en wat ik geleerd heb van een manueel therapeut is om constante druk uit te oefenen op de 'drukpunten', achterop je hoofd zitten onderaan van die bobbels. Als je daar druk op uitoefent, zul je eerst meer pijn voelen, maar als je constante druk blijft geven, dooft dat uit. Snappie?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast do 21 feb 2013 - 9:42

Jerry, daar laat ik mijn vriend ook op drukken inderdaad, en dat scheelt wel, maar het gaat niet weg..
Pritt, ja dat doet dus eigenlijk teveel pijn Sad

En ik heb het al jaren en jaren, maar nu blijft het echt hangen.

Gast
Gast

Bericht  Jerry do 21 feb 2013 - 9:46

Zou je dan niet een keer naar een arts/therapeut om te leren hoe je voorkomt dat de spanning oploopt (al heb je daar nu niks aan...)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 21 feb 2013 - 9:49

Ik heb daar ook erg last van. Ik krijg dan echt van die knopen, die harde punten die je voelt als je op de spieren drukt. Meestal ga ik in een warm bad en masseer ik m'n schouders en nek. Vaak knapt het daar wel van op!

Gast
Gast

Bericht  Leine do 21 feb 2013 - 9:50

Heb je al eens een osteopaat geprobeerd? Ik heb ook veel last van migraine en merk dat het erger is als m'n schouders/nek vast zitten. Het helpt me er niet vanaf, maar een behandeling werkt wel altijd positief.
Leine
Leine
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11

Bericht  Gast do 21 feb 2013 - 10:02

Jerry schreef:Zou je dan niet een keer naar een arts/therapeut om te leren hoe je voorkomt dat de spanning oploopt (al heb je daar nu niks aan...)

Het komt deels door de fibromyalgie dat die triggerpoints heel snel pijn doen, en dus mijn nek ook. Dus de dokter zegt dat ik rustig aan moet doen, tja, dat wordt lastig met mijn baan. En een bad nemen, maar die heb ik thuis niet Sad

Ik ben bij Chiropractor geweest, dat is 10 minuten fijn, en daarna is het weer precies hetzelfde. Ergotherapie voor houding en die is helemaal prima. Accupunctuur deed niks. Dus ik weet het niet meer.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 21 feb 2013 - 10:03

Leine schreef:Heb je al eens een osteopaat geprobeerd? Ik heb ook veel last van migraine en merk dat het erger is als m'n schouders/nek vast zitten. Het helpt me er niet vanaf, maar een behandeling werkt wel altijd positief.

Wat doet een osteopaat precies?

Gast
Gast

Bericht  Leine do 21 feb 2013 - 10:14

Pippa schreef:
Leine schreef:Heb je al eens een osteopaat geprobeerd? Ik heb ook veel last van migraine en merk dat het erger is als m'n schouders/nek vast zitten. Het helpt me er niet vanaf, maar een behandeling werkt wel altijd positief.

Een osteopaat kijkt naar je hele lichaam, dus niet alleen naar de plekken waar je klachten hebt, omdat die klachten ook ergens anders door veroorzaakt kunnen worden. Zoals het bij mij altijd gaat: hij 'test' m'n lichaam door te kijken of alles zo makkelijk en soepel beweegt als het zou moeten en maakt dan de dingen 'los' die dat niet doen. Ik vind het heel fijn dat er gekeken wordt naar de oorzaak van de klachten en dat dat behandeld wordt ipv alleen de symptomen te onderdrukken.
Leine
Leine
Prater
Prater

Bericht  Elodie do 21 feb 2013 - 10:15

Liefje, ga naar een chiropractor! Echt!
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Bericht  Gast do 21 feb 2013 - 10:29

Ik had het een paar weken geleden ook weer.
Aan de rechterkant was die knobbel zo hard en dik geworden dat mijn man er van schrok.
Kon mijn ogen bijna niet open houden van de pijn.
Ik ga dan naar de fysio. Die masseren het goed los en daarna kraken ze het hele boeltje.
Heb deze ronde wel 4 behandelingen nodig gehad voor het wegzakte.
Die knobbel masseerde hij ook. Frictioneren ofzoiets noemde hij het.

Gast
Gast

Bericht  Siem do 21 feb 2013 - 10:30

Klinkt meer als migraine veroorzaakt door stress..

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Gast do 21 feb 2013 - 11:17

Lorre schreef:Liefje, ga naar een chiropractor! Echt!

Maar daar ben ik al heel vaak geweest steeds & het schiet er gelijk weer in. Ik heb een scheve nekwervel.

Gast
Gast

Bericht  Jerry do 21 feb 2013 - 19:25

Dan kun je eens n osteopaat proberen.
En wat je arts zegt (dat je "rustig aan" moet doen) is waar, je hebt fybromialgie, dat gaat niet over en dus zul je af en toe 'nee' moeten zeggen (en ik weet dat dat niet zo makkelijk is als dat t gezegd is)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Angela_1986 vr 22 feb 2013 - 2:19

Leine schreef:
Pippa schreef:

Een osteopaat kijkt naar je hele lichaam, dus niet alleen naar de plekken waar je klachten hebt, omdat die klachten ook ergens anders door veroorzaakt kunnen worden. Zoals het bij mij altijd gaat: hij 'test' m'n lichaam door te kijken of alles zo makkelijk en soepel beweegt als het zou moeten en maakt dan de dingen 'los' die dat niet doen. Ik vind het heel fijn dat er gekeken wordt naar de oorzaak van de klachten en dat dat behandeld wordt ipv alleen de symptomen te onderdrukken.

Ik zou ook naar 'n osteopaat gaan! Mijn ervaring is hetzelfde als bij Leine en ik heb er veel baat bij.

Migraine herken ik niet *klopt af* maar hoofdpijn doordat je spieren in je nek vastzitten wél, dat trekt door tot halverwege mijn hoofd en ik kan dan ook minder ver mijn nek draaien en ik heb dan ook 'n andere houding met m'n hoofd, ik probeer de pijn te vermijden daardoor.
De osteopaat kan hierin wel wat voor mij betekenen, hij kijkt naar mijn nekwervels en manipuleert die dan als het nodig is. Tevens treks hij, zachtjes, aan mijn nek/hoofd, dat is zó ontzettend fijn voor mijn nekspieren, die voel ik dan heel langszaam los komen en langer worden als het ware. Echt héérlijk, ondanks dat het pijn doet!

Beterschap, ik hoop dat je pijn snel minder wordt!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Schaapke vr 22 feb 2013 - 5:12

Smupskes~ schreef:Ik had het een paar weken geleden ook weer.
Aan de rechterkant was die knobbel zo hard en dik geworden dat mijn man er van schrok.
Kon mijn ogen bijna niet open houden van de pijn.
Ik ga dan naar de fysio. Die masseren het goed los en daarna kraken ze het hele boeltje.
Heb deze ronde wel 4 behandelingen nodig gehad voor het wegzakte.
Die knobbel masseerde hij ook. Frictioneren ofzoiets noemde hij het.

Ik heb hier ook veel baad bij.
Daarnaast heeft de osteopaat ook heel goed geholpen, die heeft eerst alles op '0' gezet, zeg maar. Daarna ben ik naar de fysio gegaan.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Pompoen vr 22 feb 2013 - 7:27

Bij mij werkt zwemmen heel erg goed, dus rustig aan, maar wel bewegen. Daardoor komt de doorbloeding weer op gang. Maar soms is het zo erg dat alleen de manueel therapeut er nog wat aan kan doen met dry needling en het manipuleren van wat wervels. En als ik dan goed beweeg verder dan duurt het meestal echt weer een hele tijd voor het weer zo erg is. Een zwak punt blijft het bij mij toch, zeker ook met de fibro!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gast vr 22 feb 2013 - 7:37

Dry Needling inderdaad. Wat een wonder is dat, echt waar!

Ik moet nu eigenlijk ook weer, mijn nek gaat steeds vast zitten doordat ik mijn schouder nog niet 100% goed beweeg. Even een paar prikjes en het is direct over!

Gast
Gast

Bericht  sanne-84 vr 22 feb 2013 - 7:55

Ik heb daar ook wel eens vaker last van gehad. Ik werd dan op den duur ook misselijk. bij mj was het na een aantal uur wel over.als ik het voelde opkomen pakte ik een ibropufen 400 mg. Moest die wel pakken als ik het voelde opkomen, als de pijn er al was dan hielp die niet meer.

sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Leine vr 22 feb 2013 - 7:57

Pompoen schreef:Bij mij werkt zwemmen heel erg goed, dus rustig aan, maar wel bewegen. Daardoor komt de doorbloeding weer op gang. Maar soms is het zo erg dat alleen de manueel therapeut er nog wat aan kan doen met dry needling en het manipuleren van wat wervels. En als ik dan goed beweeg verder dan duurt het meestal echt weer een hele tijd voor het weer zo erg is. Een zwak punt blijft het bij mij toch, zeker ook met de fibro!
Ook als je last van je nek hebt? Ik merk zelf heel erg dat m'n nek dan extra gevoelig is door het je hoofd boven water houden. Maar voor de doorbloeding is het heel fijn idd. Wat ik daarvoor ook doe is elke avond een rondje lopen. 30/45 minuten, muziekje op, even je hoofd leegmaken en in beweging zijn.
Leine
Leine
Prater
Prater

Bericht  Pompoen vr 22 feb 2013 - 8:42

Ja, maar ik zwem dan inderdaad een baantje op mijn rug en dan een baantje op mijn buik. Dus ik wissel het af en als het nodig is leg ik terwijl ik op mijn rug zwem mijn handen onder mijn nek!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Shopaholic vr 22 feb 2013 - 8:45

Fysio! Even laten kraken?! Bij moet het ook geregeld gedaan worden anders blijf ik continu hoofdpijn houden! Heb het in begin jan laten doen maar ik merk dat ik het weer nodig heb Sad
En ik moest aan mijn houden letten, dus meer rechtop & borst vooruit enz.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  *Lookie* vr 22 feb 2013 - 8:55

Ik heb heel veel gehad aan Cesartherapie. Helaas is dat nu alweer jaren geleden en merk ik dat ik het qua houding soms wat laat versloffen met als resultaat dat ik weer vaak last heb. Warmte helpt bij mij vaak ook wel. Maar als het echt goed vast it blijft het bij mij soms wel 3 of 4 dagen vast zitten.Hoofdpijn door spieren in nek 1371890812 Ik lees even mee voor meer tips..
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud