Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

+7
Caramba
nina
CCC
Aziraphale
Minx
Angela_1986
Silver
11 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Silver vr 15 jul 2011 - 21:14

Zondag 12 juni heb ik op de kop in de ringen gehangen en vogelnestje gedaan, ik dacht wauw! Ik kan dat nog wel... Maar helaas sindsdien behoorlijke last van mijn armen. Gelukkig is mijn linker genezen, geen pijn ofzo... Maar de rechter doet nu sinds vanacht echt behoorlijk pijn. Ik ben al bij da ha geweest omdat ik toen dacht dat het mijn schouder was. Maar de pijn is nu ondraaglijk. Heeft iemand van jullie dit gehad? En wat voor therapie/techniek hielp toen?


Laatst aangepast door FryskeFlinter op wo 15 feb 2012 - 0:27; in totaal 6 keer bewerkt
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Angela_1986 vr 15 jul 2011 - 21:32

Wat voor pijn heb je dan? Spierpijn of pijn vanuit je schouder of Question En kun je je arm nog wel bewegen?

Als de pijn ondraaglijk is, je hem niet (goed) kunt bewegen zou ik even afwachten of pijnstillers en die arm een paar uur rust geven helpen. Anders zou je even contact op kunnen nemen met de HA-post.

Als het wel minder wordt dan zou ik afwachten tot maandag en dan contact met je eigen HA en/of fysio opnemen. Die laatste kan je waarschijnlijk wel wat advies geven over hoe je je arm kunt belasten en evt. wat oefeningen geven.

Sterkte ermee!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Silver vr 15 jul 2011 - 23:23

Soort van spierpijn in bovenarm, en niet vanuit het schouder. Met het schouder heb ik niets. Heb al 2 pctm gehad. Maar het blijft allemaal hetzelfde. Maar aan de andere kant wat kan de HAP nu doen?
Ik kan de arm verder wel bewegen, maar alles wat ik doe, doet pijn. En wil me ook weer niet aanstellen. Net moest ik een boodschapje doen, en schakelen was ook onverdraaglijk. Maar goed ik heb toch maar even doorgezet. Net zoals was ophangen, toch gewoon even die arm strekken. Rolling Eyes
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Minx vr 15 jul 2011 - 23:28

Ik twijfel wat je het beste kan doen in deze situatie. Vanaf pinksteren last is echt te lang!! Ik vraag me ook af of de HAP er nu wat mee doet omdat je er al zo lang mee loopt. Ik zou zeggen ga of maandag nog een keer bij je huisarts langs en laat die er eens goed naar kijken. Niet weg gaan zonder dat je ergens een verwijzing voor hebt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Silver vr 15 jul 2011 - 23:36

Oké, ik heb een zeurende pijn in mindere mate gehad vanaf pinksteren. En dat ebte wat weg. Maar sinds vanacht/vanmorgen is het nu ondraaglijk geworden. Ik ga met pctm het weekend door en maandag maar naar de ha. Tenzij het nog erger wordt.
Dankje wel voor het advies
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Angela_1986 vr 15 jul 2011 - 23:43

Wat de HAP kan doen weet ik niet maar als ik m'n arm niet meer zou kunnen bewegen door een onverdraaglijke pijn dan zou ik toch graag 'n andere pijnstiller willen dan 'n paracetamolletje.

Als je het dit weekend wel red dan zou ik idd maandag gewoon naar je eigen HA gaan.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Aziraphale za 16 jul 2011 - 22:40

Ik heb weken lang een overbelaste schouder gehad waardoor ik 's nachts amper sliep. Het voelde echt als een soort kiespijn in m'n schouder en krampen. Bij mij hielp toen alleen ibuprofen en rusten, dus geen zware dingen meer tillen etc.
Beterschap, heel naar!
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  CCC za 16 jul 2011 - 23:07

Je kunt beter ibuprofen nemen dan paracetamol, dit ontspant je spieren meer... En ik zou maandag even naar de HA gaan, miss. daarna een foto laten maken ofzo?

Mijn vriend heeft ook tijden last gehad van zijn arm/ schouder... Nu blijkt dat er ruimte in de kom zit, waardoor de spieren extra hard moeten werken om zijn arm erin te houden zeg maar...

Hoop dat het voor je meevalt! Sterkte!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Minx zo 17 jul 2011 - 1:21

hoe is het nu met je schouder??
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Silver zo 17 jul 2011 - 20:33

Het gaat wel wat beter dan zaterdag, toen kon ik niets. Ik had een etentje geregeld voor mijn vriend en mij, hij wist van niets. Maar hij moest mij gewoon helpen met aankleden Sad
Zondag ging het alweer wat beter. Paracetamol genomen. En bepaalde bewegingen gedaan, en mijn vriend mij goed laten helpen. Zoals rug afdrogen, bh aandoen. Hij vond het niet erg om te doen, maar ik vond het verschrikkelijk zo hulpbehoevend te zijn. Sad
Ik kan geen broeken vast krijgen, leggings zitten te strak, waardoor ik teveel kracht moet zetten. Dus loop ik de laatste 2 dagen in panty's. En ook dat vind mijn vriend niet erg.... Rolling Eyes Vandaag ook maar weer, autorijden was gister ook een drama. Dus blijf lekker thuis. En kom ik toch nog een beetje mooi voor de dag Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* 561177

Net gebeld naar de ha. Kan morgenochtend 8.40 terrecht. De ass. zei dat het een muisje met een staartje is. Ivm eerst de gedachten dat het mijn schouder was. Ging langzaam over maar nu de pijn in mijn bovenarm blijft, klopt er iets niet. Ben benieuwd wat hieruit komt.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Silver ma 18 jul 2011 - 21:43

Vanmorgen naar de ha geweest. Mijn spieren en pezen zijn geknoeid, waarschijnlijk wel door het akkefietje met de ringen. Moet naar fysiotherapie om mijn arm weer voldoende te kunnen bewegen. Ga er straks gelijk heen bellen. Hopelijk is mijn pijn dan binnenkort over.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  nina ma 18 jul 2011 - 23:06

Sterkte ermee. Hopelijk is de pijn snel verdwenen!!
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Silver wo 14 sep 2011 - 23:00

Ik update hem maar even.
We zijn nu bijna 3 maanden verder en ik ben eindelijk iets wijzer geworden gelukkig. Vandaag is er een echo gemaakt, hieruit blijkt dat mijn kop en kom van het schoudergewricht niet soepel over elkaar heen glijden, maar stotterend/stotend dit verklaart ook de ondraaglijke pijn. Vanmiddag moet ik weer naar fysiotherapie. Hopelijk is hier een goed behandelplan op in te stellen..
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Angela_1986 do 15 sep 2011 - 2:08

Vervelend zeg dat je er al zo lang mee rond loopt! En dat is inderdaad pijnlijk!

Wat zei je fysiotherapeut?

Sterkte!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Silver do 15 sep 2011 - 2:32

Dat weet ik nog niet, ik moet er straks 16.45 zijn, dus moet nog even afwachten.....
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Angela_1986 do 15 sep 2011 - 4:55

En, hoe was 't?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Minx do 15 sep 2011 - 4:57

Wat vervelend. Ik hoop dat de therapie helpt. Wel is het fijn dat er nu een duidelijke oorzaak is.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Silver do 15 sep 2011 - 4:59

Pijnlijk, en ik sta voor een moeilijke keuze... Omdat ik niet werk en geen inkomsten momenteel heb maakt dat die keuze moeilijk. Ik mag 18x fysio therapie hebben per jaar. Nu zit ik al op 12x nu stelde mijn fysiotherapeut voor om betaald fysio (fitness) te gaan doen, en mocht het weer vast zitten dan weer gebruik maken van de 1 op 1 afspraken.

Verder snap ik al die termen niet hoe en wat. Maar we hebben nog een lange weg te gaan. De fysiotherapeut had het over een eenmalige injectie, of operatief het laten verhelpen. Maar in eerste instantie is dat nu geen optie. Want ik ben nog jong, en ze zei ook, dat hangt helemaal van jou af wat jij wil, en hoelang je met de pijn wil lopen.
Aangezien er nu vanuit zichzelf waarschijnlijk ook wel het 1 en ander zal genezen.

Ik heb ook een mail van mijn osteopaat terug gekregen, en die heeft zijn vraagtekens er nu verder bij.
Waren er geen afwijkingen w.b.t. de kapsels, gewrichtsoppervlakken??. Ik kan me niet voorstellen dat het jou spieren zijn, wat moet hieraan mankeren/. En daar komt bij , je traint toch ook al een tijd de spieren. Dus die 4 weken is ook uit de lucht gegrepen lijkt me. Heeft een orthopeed er ook naar gekeken.?

Angela, heb jij zelf ook klachten met je schouders? Hoelang liep jij hier dan over het algemeen mee rond?



Laatst aangepast door FryskeFlinter op do 15 sep 2011 - 5:02; in totaal 2 keer bewerkt
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Caramba do 15 sep 2011 - 5:00

Vervelend hoor, al helemaal als je er al zo lang mee loopt. Hoop dat er een goed behandelingsplan nu is opgesteld bij de fysio.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Angela_1986 do 15 sep 2011 - 5:25

Ik ben hy.permob.iel. Ik heb mijn schouder *gelukkig!* nog nooit volledig uit de kom gehad maar heb wel last van subluxaties, dus mijn schouder beweegt dan teveel in de kom ofzoiets. Dan voelen de bewegingen die ik maak ook niet soepel en alsof het ene bot tegen 't andere aan gaat.

Wat 'n moeilijke keuze moet je maken zeg! Ik ben op de hoogst mogelijke manier verzekerd en heb, gelukkig, onbeperkt fysiotherapie, loop er nu namelijk al bijna 'n jaar wekelijks. Sad
Ik ben wel van mening dat je gezondheid belangrijk is en 'bespaar' daar dan ook niet op. Maar goed, ik kan niet in jouw portomonnee kijken. Daarbij denk ik dat het ook afhankelijk is van hoe de pijn op dit moment is, hoe het je leven beinvloedt. Misschien kun je de voors en tegens van de verschillende opties opschrijven voor jezelf?

Je osteopaat geeft aan dat hij z'n vraagtekens heeft en vraagt of je bij 'n orthopeed bent geweest. Ben je daar geweest? Zo niet, is het geen mogelijkheid dat je daar naar toe door verwezen wordt?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Silver do 15 sep 2011 - 5:31

Het is allemaal veel informatie op 1 dag. Ik denk dat een ortopeed wel een optie is. Maar de informatie die ik vandaag heb gekregen moet ik eerst langzaam verwerken. Nu moest ik eig. ook een verwijzing hebben voor die echo, ik had de echo al geregeld, maar de verwijzing nog niet. Dus de ass. van de ha ziet me al aankomen :P

Ik ben nog niet op de hoogst mogelijke manier verzekerd. maar denk dat dat straks ook wel een optie moet zijn, want mijn zwakke plek zullen mijn schouders altijd blijven. Ik werk "normaal gesproken" ook in de zorg. Nouja nu vanaf het moment dat ik niet meer kon werken niet meer. En misschien moet ik ook ander werk zoeken. Wat ook een moeilijke keuze zal zijn. Ik heb buiten mijn schouders ook meer klachten met name longen en darmen. hierdoor kan ik niet al het werk maar pakken wat ik pakken kan. Een ander kan het vaak ook altijd zo makkelijk zeggen.

*edit* nu zit ik zielig te doen mbt mijn schouders, maar ik wist niet wat h.ypermobiel was, dus even opgezocht op google, dat lijkt me ook geen pretje. Hoe red jij je in het dagelijks leven?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Angela_1986 do 15 sep 2011 - 5:47

Je hebt vandaag ook veel, en belangrijke, informatie gekregen, logisch dat je dat even rustig wilt verwerken. Ik herken 't Wink Wat mij wel helpt is er over praten; gewoon met familie/vriendinnen maar ook met diverse professionals. Neem vooral geen overhaaste beslissingen. En laat je ook geen richting opduwen waar je niet achter staat.

Lastig zeg dat je ook nog andere klachten hebt. Begrijpelijk dat je dan niet al het werk zomaar aan kunt pakken! Lijkt me frustrerend... En dan nu ook nog zo'n lastige keuze erbij! hug

Je doet niet zielig, absoluut niet!

Ik moet erbij zeggen dat het bij mij nog niet héél ernstig is, ik heb geen volledige luxaties maar wel subluxaties. Maar het beinvloed mijn leven wel dagelijks. Ik moet mezelf letterlijk recht zien te houden, dat kost veel energie waardoor ik ook sneller moe ben. Mijn spieren moeten de taken van mijn banden overnemen (die je gewrichten dus op zijn plaats zouden moeten houden) waardoor die dus 'n 'functie' hebben waar ze niet voor gemaakt zijn, daardoor zijn ze altijd gespannen = pijnlijk.
Bij veel, kleine, dagelijkse dingen moet ik al nadenken terwijl die voor 'n ander normaal zijn; hoe ik 'n schaaltje oppak bv., hoe ik opsta, hoe ik 'n pan af moeten gieten, enzovoorts.

Ik werk ook in de zorg maar dan meer gericht op de welzijnskant. De vraag is hoe lang ik dit vol zal kunnen houden. Ook mijn creatieve hobby's zijn eigenlijk niet goed maar ik weiger deze nu al op te geven.

Maar ik realiseer me dat er veel mensen met h.yperm.obiliteit zijn die het véél erger hebben dan ik!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Minx do 15 sep 2011 - 5:53

Maar wat heb je tot nu toe gedaan dan bij de therapie??
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Silver do 15 sep 2011 - 7:02

Als die vraag op mij gericht is fairytale, ik heb tot nu vanaf 25 juli tot heden mijn spierkracht opgebouwd, maar bleef elke keer na een dag oefenen een dag laten zitten met spierpijn.
Ik moet zeg maar met een apparaat mijn arm naar buiten duwen ik ben begonnen met 5 kg en zit nu op 8-10kg. Ik moest lop mijn rug op een bankje liggen, met 2 gewichtjes in mijn hand en dan rondjes draaien met de schouders gewichtjes hoog houden. Hiermee begonnen met 1kg en zit nu op 5kg in beide handen.
De opdracht voor nu is, opdrukken zover ik kan 2x 10 zowel 's ochtends als 's avonds.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Minx do 15 sep 2011 - 7:19

Ja was voor jou, om ff een beeld te vormen Wink, Vroeg het me af omdat de fysio het nu over fysiofitness had.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen* Empty Re: Zeer pijnlijke schouders *kleine slijmbeursontstekingen*

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum