Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vastzittende spieren...

4 plaatsers

Ga naar beneden

Vastzittende spieren...  Empty Vastzittende spieren...

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 9:08

Telkens als ik iets van stress of spanning heb, dan slaat het me gruwelijk op de spieren. Voornamelijk in mijn nek en tussen de schouderbladen. Op dit moment duurt het al weken. Ik neem warme douches, ga vaak even liggen op mijn nekkussen in bed en ik kraak mijn nek. Alles helpt slechts even.

Ik ben er jaren geleden ook al mee naar een kraker geweest, maar hij gaf aan daar niet tegen te kunnen kraken. Want zo snel als het los is, zit het ook weer vast.

Iemand nog tips die ik kan proberen? Want het begint heel pijnlijk en irritant te worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren...  Empty Re: Vastzittende spieren...

Bericht  Minx zo 6 mei 2012 - 9:14

Probeer te ontspannen, makkelijker gezegd dan gedaan.

Tennisbal tegen de muur en jezelf daar over heen bewegen. En ga sporten (of wandelen in jou geval) dit om in ieder geval wat spanning kwijt te raken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren...  Empty Re: Vastzittende spieren...

Bericht  Thunder zo 6 mei 2012 - 9:14

Herkenbaar! Ik word al vanaf Februari gekraakt en ik kan nu zo'n 3 weken tussen de behandelingen laten. Daarna word ik weer gekraakt, maar het word beter. Het zijn nu nog maar wat kleine krakjes laughcry .

Tips heb ik niet, sorry.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren...  Empty Re: Vastzittende spieren...

Bericht  Marin zo 6 mei 2012 - 9:15

Niet naar een kraker (chiropractor bedoel je neem ik aan) maar naar de fysiotherapeut gaan. Die masseert het spierweefsel wat zo vast zit, dus dat werkt vast beter. Ik heb daar altijd heel veel baat bij. Ik heb ook altijd last van m'n nek, schouders en rug.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren...  Empty Re: Vastzittende spieren...

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 9:20

Die met de bal moet ik inderdaad nog proberen. Echter nog geen tennisbal kunnen vinden zonder hondenkwijl erop, haha. :P
Ik heb vandaag bijna de hele dag op de bank gelegen en films gekeken. Nu ben ik geen ster in ontspannen, maar voelde me toch niet lekker en dan is het wat makkelijker om te doen. Ik heb vervolgens een warme douche genomen. En ik zit nog niet op de bank of het slaat er weer in.

Ik ga morgen weer beginnen met een uur wandelen per dag en ik hoop dat het dan ook beter gaat. Of ik moet morgen goed nieuws krijgen van het uzb, wellicht dat, dat ook beter is voor mijn spieren. Ik snap ook soms niet waar ik nu stress/spanning van moet hebben. Natuurlijk gebeurd er even voldoende, maar het is (nog) geen kansloze zaak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren...  Empty Re: Vastzittende spieren...

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 9:23

Ik denk dat beweging sowieso wel goed voor je lichaam kan zijn, en voor ontspanning zal zorgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren...  Empty Re: Vastzittende spieren...

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 9:23

Marin schreef:Niet naar een kraker (chiropractor bedoel je neem ik aan) maar naar de fysiotherapeut gaan. Die masseert het spierweefsel wat zo vast zit, dus dat werkt vast beter. Ik heb daar altijd heel veel baat bij. Ik heb ook altijd last van m'n nek, schouders en rug.

Chiropractor inderdaad. smile

Het enige wat helpt is het losmaken van de knopen. Ik schijn er voldoende te hebben. Maar als ze gaan wrijven om het op te warmen, weet even niet hoe ik het moet noemen, dan heb ik de volgende dag spierpijn en dan de echte en dat is zoveel pijnlijker. Vastzittende spieren...  394967

Nu is het net alsof mijn nek mijn hoofd niet op het lichaam houdt. Een soort van gevoelloos-gevoel. Ik weet het, uitleggen is niet echt mijn sterkste kant. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren...  Empty Re: Vastzittende spieren...

Bericht  Marin zo 6 mei 2012 - 9:27

Maar een chiropractor kraakt toch (gewrichten, kraakbeen)? Dat heeft toch niets met die knopen te maken? Die heb ik ook heel sterk, en dat werkt echt goed met een fysio. Dat het pijn doet, moet je volgens mij even door heen.

De hele dag op de bank voor de tv hangen is trouwens óók niet goed. Dan zit je ook veel onderuit gezakt en in dezelfde houding. Wel lekker voor de geestelijke ontspanning, maar lichamelijk kan het best vervelend zijn.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren...  Empty Re: Vastzittende spieren...

Bericht  Minx zo 6 mei 2012 - 9:29

Marin schreef:Maar een chiropractor kraakt toch (gewrichten, kraakbeen)? Dat heeft toch niets met die knopen te maken? Die heb ik ook heel sterk, en dat werkt echt goed met een fysio. Dat het pijn doet, moet je volgens mij even door heen.

Chiropractor zal ik ook niet snel heen gaan, een manueel therapeut mag ook kraken. Je wervels worden ook beinvloed door je spieren is een beetje een cirkeltje,

Maar uh maura jij geen stress.... Zonder baan zitten is zo'n grote bron van stress vaak daarbij nog andere situaties ik denk dat er meer is dan je denkt
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren...  Empty Re: Vastzittende spieren...

Bericht  Marin zo 6 mei 2012 - 9:31

Fairytale schreef:
Marin schreef:Maar een chiropractor kraakt toch (gewrichten, kraakbeen)? Dat heeft toch niets met die knopen te maken? Die heb ik ook heel sterk, en dat werkt echt goed met een fysio. Dat het pijn doet, moet je volgens mij even door heen.

Chiropractor zal ik ook niet snel heen gaan, een manueel therapeut mag ook kraken. Je wervels worden ook beinvloed door je spieren is een beetje een cirkeltje,

Maar uh maura jij geen stress.... Zonder baan zitten is zo'n grote bron van stress vaak daarbij nog andere situaties ik denk dat er meer is dan je denkt

Precies..De periode dat ik naar de fysio ging, was precies in die periode.


Ja, manueel therapeut heeft me ook eens heel goed geholpen, vond ik ook prettig! Alleen een chiropractor lijkt me beetje eng. En die helpt niet echt bij knopen denk ik. Dat gevoel van de fysio op die knopen doet echt zo'n pijn, maar is ook zo prettig smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren...  Empty Re: Vastzittende spieren...

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 9:35

Fairytale schreef:
Marin schreef:Maar een chiropractor kraakt toch (gewrichten, kraakbeen)? Dat heeft toch niets met die knopen te maken? Die heb ik ook heel sterk, en dat werkt echt goed met een fysio. Dat het pijn doet, moet je volgens mij even door heen.

Chiropractor zal ik ook niet snel heen gaan, een manueel therapeut mag ook kraken. Je wervels worden ook beinvloed door je spieren is een beetje een cirkeltje,

Maar uh maura jij geen stress.... Zonder baan zitten is zo'n grote bron van stress vaak daarbij nog andere situaties ik denk dat er meer is dan je denkt

Volgens mij was het een manueel therapeut. De man waar ik naartoe ging werkte gewoon bij een fysiopraktijk.

En ik heb wel iets van stress, maar mijn leven is op zichzelf niet heel stressvol. Ik heb wat problemen, maar het is niet uitzichtloos. En ik moet zeggen dat ik wel voor hetere vuren heb gestaan, sinds ik op mezelf woon, en dat heeft nog nooit zo'n lange uitwerking gehad op mijn lichaam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren...  Empty Re: Vastzittende spieren...

Bericht  Marin zo 6 mei 2012 - 9:38

Ik heb op een gegeven moment toen m'n nek echt vast zat, van de huisarts eenmalig diazepam voorgeschreven. Om gewoon fysiek te ontspannen zeg maar. Maar geen idee of elke arts dat zo zal uitschrijven.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren...  Empty Re: Vastzittende spieren...

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 9:40

Marin schreef:Ik heb op een gegeven moment toen m'n nek echt vast zat, van de huisarts eenmalig diazepam voorgeschreven. Om gewoon fysiek te ontspannen zeg maar. Maar geen idee of elke arts dat zo zal uitschrijven.

Ik heb de pammetjes gehad. Maar daar slaap ik niet van. Je zou denken dat je daar goed van slaapt, omdat het je ontspant, maar mijn lichaam is vreemd en blijft er wakker van haha. :P

Echt, als ik denk aan mijn lichaam, dan moet ik wel lachen. Ik ben allergisch voor alle creme's die anderen aanhangen. Ik kan niet gemasseerd worden, wil ik geen spierpijn krijgen (terwijl ik nu al wel pijn heb) en van de pammetjes kan ik niet slapen. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren...  Empty Re: Vastzittende spieren...

Bericht  Marin zo 6 mei 2012 - 9:42

Moet ook zeggen dat het pammetje behoorlijk tegen viel. Had het wel sterker verwacht, was echt stiekem best wel benieuwd naar wat het zou doen. Niet veel dus.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren...  Empty Re: Vastzittende spieren...

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 9:46

Marin schreef:Moet ook zeggen dat het pammetje behoorlijk tegen viel. Had het wel sterker verwacht, was echt stiekem best wel benieuwd naar wat het zou doen. Niet veel dus.

Ik heb na mijn ontslag wel een pil gehad die supergoed werkte. Zo goed, dat ik langer sliep dan ik wakker was. Ik ben daar toen ook maar weer mee gestopt, want zoveel slapen kan ook niet goed zijn. Citalopram was het.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren...  Empty Re: Vastzittende spieren...

Bericht  Gympie zo 6 mei 2012 - 10:17

Als je de rest al hebt geprobeerd, zou ik voor wat meer beweging zorgen.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren...  Empty Re: Vastzittende spieren...

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 10:44

Gympie_ schreef:Als je de rest al hebt geprobeerd, zou ik voor wat meer beweging zorgen.

Ik was vroeger een fanatieke spinner. En dat moest ik staken, omdat mijn nek zo'n pijn bleef doen. Maar we zijn nu tien jaar verder en het kan zijn dat het juist enorm goed werkt om weer meer te bewegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren...  Empty Re: Vastzittende spieren...

Bericht  Gympie zo 6 mei 2012 - 10:49

Ja, maar sowieso is er naast spinnen ook andere sport. Ik kan met mijn nek niet goed zwemmen. Dat is persoonlijk en je moet ontdekken wat wel bij je past. En een stukje fietsen of wandelen kan ook goed zijn. Zeker als je veel last hebt, zou ik niet te fanatiek zijn, maar wel iets doen. Of oefeningen.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vastzittende spieren...  Empty Re: Vastzittende spieren...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum