Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

social media en het zoeken naar werk.

4 plaatsers

Ga naar beneden

social media en het zoeken naar werk. Empty social media en het zoeken naar werk.

Bericht  Mermaid zo 12 mei 2013 - 7:19

wie maakt hier gebruik van?
Ik heb wel geprobeerd om bijvoorbeeld twitter en linkedin te gebruiken bij het zoeken naar vacatures, maar dat is zo breed/algemeen dat ik niet snap hoe ik dit nou het beste kan gebruiken.
Dus hoe doen jullie dat?
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

social media en het zoeken naar werk. Empty Re: social media en het zoeken naar werk.

Bericht  Gympie zo 12 mei 2013 - 12:18

Ik weet niet wat je precies zoekt, maar ik heb bij Linkedin gezocht op 'vakantiewerk' en 'bijbaan', etc. en daar kwam van alles uit. Heb op die manier een vakantiebaan gevonden.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

social media en het zoeken naar werk. Empty Re: social media en het zoeken naar werk.

Bericht  Marin zo 12 mei 2013 - 21:11

Ik ben tegenwoordig wat actiever op LinkedIn en begin het steeds meer te snappen. Zorg in elk geval dat je profiel zou uitgebreid mogelijk is, je kunt er meer op zetten dan alleen je werkervaring. Andere mensen kunnen jou ook kwaliteiten 'geven', waar jij goed in bent (bijv. Engels, of caretaking, etc) Sowieso zijn er geloof ik headhunters die je kunnen benaderen op basis van je profiel, maar dat is misschien niet in elke branche, ik ken het iig niet.

Wat ik zie wat voor mij wel werkt is niet zozeer connecten met mensen, maar met groepen. Ik ben van meerdere 'groepen' lid geworden die met m'n werkveld te maken hebben: m'n oude universiteit, mensen in de fotografie wereld, mensen in de onderwijswereld, en nog veel specifiekere groepen. Daar krijg ik dan meerdere keren per week email van met discussies die gaande zijn, maar ook van beschikbare gerelateerde vacatures. Dat is best heel handig want zo zie je dingen die je anders misschien niet had gevonden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

social media en het zoeken naar werk. Empty Re: social media en het zoeken naar werk.

Bericht  GreenGrass ma 13 mei 2013 - 5:10

Ik heb op mijn huidige baan niet gesolliciteerd. Ik ben gevraagd op basis van mijn linkedin.

Ik heb een berichtje geplaatst in een group dat ik werk zocht en zo ben ik benaderd.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

social media en het zoeken naar werk. Empty Re: social media en het zoeken naar werk.

Bericht  Mermaid ma 13 mei 2013 - 7:09

Dat zou echt een droom voor mij zijn gg, superleuk!
Ik probeer een beetje uit te zoeken welke groepen bruikbaar zijn voor mij. T is gewoon een lastige sector die een beetje achter loopt.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

social media en het zoeken naar werk. Empty Re: social media en het zoeken naar werk.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum