motivatie werk zoeken / update
+7
Caresses
Blond
Monte
Rovine
Rouxxxe
Atelier Madame
Mermaid
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
motivatie werk zoeken
Iemand tips om me gemotiveerd te houden bij t zoeken naar werk?
Ik ben al ruim 7 maanden bezig, probeer minstens 2 sollicitaties per week te versturen maar krijg alleen maar afwijzingen (ben 2 keer uitgenodigd voor gesprek) Ik weet nu niet eens meer waar ik moet zoeken naar vacatures want er lijkt nog amper iets leuk tussen te zitten. Heel soms zit er echt iets leuks tussen en tja dan pas ik weer niet in het profiel of er zijn kandidaten met meer relevante werkervaring.
Ik weet het gewoon echt niet meer, weet alleen dat ik meer wil dan hopen op 1 dag per week mogen werken via een uitzendbureau en even iets uitdagender werk dan koffie zetten.
Ik ben al ruim 7 maanden bezig, probeer minstens 2 sollicitaties per week te versturen maar krijg alleen maar afwijzingen (ben 2 keer uitgenodigd voor gesprek) Ik weet nu niet eens meer waar ik moet zoeken naar vacatures want er lijkt nog amper iets leuk tussen te zitten. Heel soms zit er echt iets leuks tussen en tja dan pas ik weer niet in het profiel of er zijn kandidaten met meer relevante werkervaring.
Ik weet het gewoon echt niet meer, weet alleen dat ik meer wil dan hopen op 1 dag per week mogen werken via een uitzendbureau en even iets uitdagender werk dan koffie zetten.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10
Re: motivatie werk zoeken / update
Wat is je achtergrond qua opleiding?
Op dit moment zijn veel organisaties op zoek naar vakantiekrachten, bijvoorbeeld ziekenhuizen. Zo ben ik vorig jaar na een paar weken vakantiewerk in het ziekenhuis bij mijn huidige bijbaan terecht gekomen. Wellicht zou je zoiets kunnen proberen?
Op dit moment zijn veel organisaties op zoek naar vakantiekrachten, bijvoorbeeld ziekenhuizen. Zo ben ik vorig jaar na een paar weken vakantiewerk in het ziekenhuis bij mijn huidige bijbaan terecht gekomen. Wellicht zou je zoiets kunnen proberen?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
ik heb een hele vage onbekende opleiding gedaan dat is meteen t probleem. Heb CMV (culturele en maatschappelijke vorming) gestudeerd. Ik wil het liefst iets organisatorisch doen, activiteiten organiseren voor bepaalde doelgroepen of meer beleidsmatig werken (maar daar heb ik helemaal te weinig ervaring voor)
Heb idd al wel gekeken voor vakantiewerk maar wat ik tot nu toe vooral tegenkom is echt in de zorg en daar heb ik ook weer niet de goede papieren voor.
Heb idd al wel gekeken voor vakantiewerk maar wat ik tot nu toe vooral tegenkom is echt in de zorg en daar heb ik ook weer niet de goede papieren voor.
Mermaid- Kletskop
Ik heb ook CMV gedaan! En je verhaal is heel herkenbaar. Ik ben zelf bijna twee jaar geleden afgestudeerd, en daarna in de kinderopvang gaan werken, als assistent leidinggevende. Daar kan je heel goed terecht met je CMV diploma. Raakte zelf helaas ook eind 2011 werkloos en moest toen ook solliciteren. Heb toen vooral gesolliciteerd op banen in de kunst en cultuursector, welzijn en kinderopvang. Alleen erg jammer dat al deze drie sectoren momenteel zo ontzetten geraakt worden door te bezuinigingen, dat er heel weinig werk is. Heb 2,5 maand thuis gezeten en daarna gelukkig weer een baan gevonden. Werk nu in het onderwijs, in een coachende functie. Helaas wel met een tijdelijk contract, dus de onzekerheid blijft.
Het is moeilijk als je al zolang thuis zit lijkt me, maar probeer de moed niet op te geven! Wat mij vooral hielp is goed na te denken wat je nou eigenlijk precies kan met het diploma en dan is het heus wel wat, het is toch heel breed. Ik probeerde in mijn motivatie naar werkgevers daar ook altijd de nadruk op te leggen, want veel werkgevers kennen de opleiding niet goed. Door het toe te lichten met voorbeelden werd het voor hen veel helderder, wat je precies kan en staan ze er veel meer voor open.
Het is moeilijk als je al zolang thuis zit lijkt me, maar probeer de moed niet op te geven! Wat mij vooral hielp is goed na te denken wat je nou eigenlijk precies kan met het diploma en dan is het heus wel wat, het is toch heel breed. Ik probeerde in mijn motivatie naar werkgevers daar ook altijd de nadruk op te leggen, want veel werkgevers kennen de opleiding niet goed. Door het toe te lichten met voorbeelden werd het voor hen veel helderder, wat je precies kan en staan ze er veel meer voor open.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
7 maanden is niet niks, kan me voorstellen dat dat heel erg demotiveert.
Wat Rouxxxe zegt is denk ik wel een hele goede. CMV is een hele brede opleiding waar je veel mee kunt. Ik denk dat het inderdaad een mooie investering zou kunnen zijn om eens na te gaan wat je er allemaal mee kunt. Mijn opleiding is lang niet zo breed, maar ik ben wel in die valkuil gestapt. Ik zocht in het begin ook alleen maar naar de specifieke functietitel die ik meekreeg uit mijn opleiding. Er ging een wereld voor me open toen ik alle mogelijke variaties uit ging proberen. In het engels, andere benamingen, opleidingen waarmee raakvlakken zijn en verder. Met CMV kom je denk ik nog stukken breder uit, je kunt ook eens kijken wat je klasgenoten tegenwoordig doen en daarop voortborduren.
Jongerenwerk wordt door veel CMV-ers als opstapje gebruikt, daar misschien al naar gekeken? Geloof niet dat het daar momenteel vetpot is, maar anderzijds is het niet de populairste baan.
Wat Rouxxxe zegt is denk ik wel een hele goede. CMV is een hele brede opleiding waar je veel mee kunt. Ik denk dat het inderdaad een mooie investering zou kunnen zijn om eens na te gaan wat je er allemaal mee kunt. Mijn opleiding is lang niet zo breed, maar ik ben wel in die valkuil gestapt. Ik zocht in het begin ook alleen maar naar de specifieke functietitel die ik meekreeg uit mijn opleiding. Er ging een wereld voor me open toen ik alle mogelijke variaties uit ging proberen. In het engels, andere benamingen, opleidingen waarmee raakvlakken zijn en verder. Met CMV kom je denk ik nog stukken breder uit, je kunt ook eens kijken wat je klasgenoten tegenwoordig doen en daarop voortborduren.
Jongerenwerk wordt door veel CMV-ers als opstapje gebruikt, daar misschien al naar gekeken? Geloof niet dat het daar momenteel vetpot is, maar anderzijds is het niet de populairste baan.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Jouw verhaal is heel erg herkenbaar, ook ik zit al maanden zonder baan en krijg heel veel afwijzingen. Ik heb vorige week mijn broer eens laten zien waarop ik allemaal solliciteer en hij geeft aan dat dit vaak te laag is(op mbo solliciteren terwijl je hbo hebt) en hij gaf ook aan dat ik gewoon moet solliciteren al voldoe ik niet aan alle eisen. Vooral in de ict werken nog wel eens mensen(bij hem op bedrijf ook) die geen ervaring hadden, maar wel snel dingen kunnen aanleren. En al voldoe je dus niet aan alle eisen(bijv het werken met bepaalde systemen), dan kun je dat nog wel leren. Dus die tip ga ik zelf ook eens naar kijken en hopelijk komt er dan wel wat uit. Maar ik ken je frustratie, ik zit er zelf ook dagelijks mee(en heb denk ik al 60+ brieven geschreven, 4x op gesrpek geweest en nog niets).
Waar kijk jij allemaal voor vacatures? Misschien ken ik nog wat sites waar je ook nog kan kijken.
Waar kijk jij allemaal voor vacatures? Misschien ken ik nog wat sites waar je ook nog kan kijken.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Rouxxe, wat doe jij nu? Zoiets klinkt leuk maar geen idee war ik dan voor vacatures moet zoeken. Kinderopvang is inderdaad ook eigenlijk geen werk in op het moment, nou vind ik t minder 'uitvoerende' werk ook leuker trouwens dus meer t organiseren, dingen regelen etc.
Monte; ik kijk op indeed, culturele vacature.nl, oneworld en via uitzendbureaus.
Monte; ik kijk op indeed, culturele vacature.nl, oneworld en via uitzendbureaus.
Mermaid- Kletskop
Je hebt hbo toch?
Waar ik nog allemaal op kijk:
vk banen
goede doelen(op de sites zelf)
ggd(op de sites zelf)
monsterboard
werk.nl
jump2jobs.nl
En dan verder voornamelijk specifieke sites. Dus als jij weet welke organisaties, bedrijven en instellingen jij met je opleiding zou kunnen werken, dan moet je al die sites afgaan. Zo vind ik eigenlijk de meeste vacatures, niet door te kijken bij jobsites of uitzendbureaus.
Waar ik nog allemaal op kijk:
vk banen
goede doelen(op de sites zelf)
ggd(op de sites zelf)
monsterboard
werk.nl
jump2jobs.nl
En dan verder voornamelijk specifieke sites. Dus als jij weet welke organisaties, bedrijven en instellingen jij met je opleiding zou kunnen werken, dan moet je al die sites afgaan. Zo vind ik eigenlijk de meeste vacatures, niet door te kijken bij jobsites of uitzendbureaus.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
In welke regio zoek je? Dan kunnen wij wellicht mee zoeken?
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Lizardje schreef:Rouxxe, wat doe jij nu? Zoiets klinkt leuk maar geen idee war ik dan voor vacatures moet zoeken. Kinderopvang is inderdaad ook eigenlijk geen werk in op het moment, nou vind ik t minder 'uitvoerende' werk ook leuker trouwens dus meer t organiseren, dingen regelen etc.
Ik kan niet heel specifiek vertellen wat ik doe ivm herkenbaarheid, maar ik begeleid jongeren in een onderwijsinstelling. Daarnaast doe ik veel administratief werk, wat ik zelf ook erg leuk vind. Ik heb de vacature van mijn baan op de website van m'n werkgever gevonden. Ik had een heel lijstje van instellingen en organisaties waar ik wel zou willen werken en die ging ik dan iedere week een keer af, zo vond ik vaker vacatures dan dat ik me alleen beperkte tot vacaturewebsites.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Sowieso werkt rechtstreeks via instellingen solliciteren ook goed
Overigens heb je voor veel vakantiewerk in de zorg geen diploma nodig, desnoods doe je de zomermaanden ongeschoold werk en rol je mss wel door naar een andere functie.
Oude stagebanden al aangehaald? Heb je al gebruik gemaakt van je netwerk?
Overigens heb je voor veel vakantiewerk in de zorg geen diploma nodig, desnoods doe je de zomermaanden ongeschoold werk en rol je mss wel door naar een andere functie.
Oude stagebanden al aangehaald? Heb je al gebruik gemaakt van je netwerk?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik woon zelf in amersfoort en heb geen rijbewijs/auto dus zoek iets in amersfoort of bv Utrecht, hilversum (als het maar goed bereikbaar is met het ov)
Ik ben al wel een keer met de gemeentegids erbij allemaal bedrijven op gaan zoeken, toen weinig gevonden. maar wie weet als ik het nog eens probeer dat er nu wel wat is.
Oude stages zitten jammer genoeg te ver weg of hebben geen vacatures. Maar in mijn omgeving weet iedereen wel dat ik werk zoek.
In ieder geval bedankt voor de tips tot nu toe, dat werkt al wel weer motiverend.
Ik ben al wel een keer met de gemeentegids erbij allemaal bedrijven op gaan zoeken, toen weinig gevonden. maar wie weet als ik het nog eens probeer dat er nu wel wat is.
Oude stages zitten jammer genoeg te ver weg of hebben geen vacatures. Maar in mijn omgeving weet iedereen wel dat ik werk zoek.
In ieder geval bedankt voor de tips tot nu toe, dat werkt al wel weer motiverend.
Mermaid- Kletskop
Lizardje schreef:Ik woon zelf in amersfoort en heb geen rijbewijs/auto dus zoek iets in amersfoort of bv Utrecht, hilversum (als het maar goed bereikbaar is met het ov)
Ik zag op vkbanen een vacature in Utrecht bij jou-utrecht, als jongerenwerker.
Gast- Gast
Schrijf je ook open sollicitaties? Daar kan je ook eens mee beginnen
Laat je niet afschrikken door aantal jaren werkervaring wat er gevraagd wordt. Ik heb wel eens gehad dat ik dan wist dat ik niet in aanmerking zou komen voor die functie maar ik dacht: ik probeer gewoon. Toen werd ik uitgenodigd voor een andere openstaande functie die nog niet op de site etc stond.
Het kan ook liggen aan je brieven, wil je er eens 1 plaatsen? Misschien kan ik je erbij helpen
Laat je niet afschrikken door aantal jaren werkervaring wat er gevraagd wordt. Ik heb wel eens gehad dat ik dan wist dat ik niet in aanmerking zou komen voor die functie maar ik dacht: ik probeer gewoon. Toen werd ik uitgenodigd voor een andere openstaande functie die nog niet op de site etc stond.
Het kan ook liggen aan je brieven, wil je er eens 1 plaatsen? Misschien kan ik je erbij helpen
Gast- Gast
ik reageer steeds minder op vacatures waarvan ik niet aan de meeste eisen voldoe, ik heb echt zo veel afwijzingen gehad dat ik er terughoudender door ben geworden. Vooral omdat ik ook af ben gewezen voor vacatures waarvoor ik mezelf geschikt vond .
Jongerenwerk ligt me helaas niet zo, tenminste niet als t echt met probleemjongeren is. Ik her het eerder gedaan met gewone jongeren ging t oke, met probleemjongeren lukt het me gewoon niet.
Heb even mn laatste brief er bij gepakt;
*weer weg*
Jongerenwerk ligt me helaas niet zo, tenminste niet als t echt met probleemjongeren is. Ik her het eerder gedaan met gewone jongeren ging t oke, met probleemjongeren lukt het me gewoon niet.
Heb even mn laatste brief er bij gepakt;
*weer weg*
Laatst aangepast door Lizardje op di 17 apr 2012 - 21:56; in totaal 1 keer bewerkt
Mermaid- Kletskop
Ik weet wel een bedrijf in E.de (kan je ook komen met het OV) waar ze iig vanaf juni vakantiemedewerkers zoeken. Niet in het vakgebied waarin je opgeleid bent, maar dan zou je in ieder geval een aantal maanden zeker kunnen werken.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
kun je me de website pmen?
Mermaid- Kletskop
Hmm wat me opvalt is dat de brieven zo standaard zijn, deze had naar elk bedrijf gestuurd kunnen worden. Wat je in je brief moet vermelden is wat je zo aanspreekt bij de bedrijven. Waarom juist dat bedrijf? Om dat te weten te komen moet je je dus gaan verdiepen in het bedrijf, waar staan ze voor, wat is de missie en de visie, is het een groot bedrijf of klein bedrijf en waarom spreekt je dat zo aan?
Om eerlijk te zijn vind ik ook je hele opbouw verkeerd, je begint gelijk wat er aan de vacature je aanspreekt maar dat komt pas later aan bod. Zal ik je eens een brief van mij sturen? Ik ben wel goed namelijk in sollicitatiebrieven sturen, ik ben ook bijna elke keer uitgenodigd. Ik bedoel het niet opschepperig hoor maar misschien helpt het je
Om eerlijk te zijn vind ik ook je hele opbouw verkeerd, je begint gelijk wat er aan de vacature je aanspreekt maar dat komt pas later aan bod. Zal ik je eens een brief van mij sturen? Ik ben wel goed namelijk in sollicitatiebrieven sturen, ik ben ook bijna elke keer uitgenodigd. Ik bedoel het niet opschepperig hoor maar misschien helpt het je
Gast- Gast
Als je wilt, graag.
Ik snap dat het weinig origineel is, na 7 maanden is de inspiratie weg.
Ik snap dat het weinig origineel is, na 7 maanden is de inspiratie weg.
Mermaid- Kletskop
Lizardje, vervelend he met CMV. Ik hoor dat veel vaker idd dat daar moeilijk werk in te vinden is.
Lijkt het je wat om te werken op een buitenschoolse opvang? Ik denk (weet niet zeker) dat je daar ook wel met je CMV diploma aan de slag kan.
Yasmin, zou je mij ook een voorbeeld van je sollicitatiebrief willen sturen? Ik ben er ook al zo slecht in!
Lijkt het je wat om te werken op een buitenschoolse opvang? Ik denk (weet niet zeker) dat je daar ook wel met je CMV diploma aan de slag kan.
Yasmin, zou je mij ook een voorbeeld van je sollicitatiebrief willen sturen? Ik ben er ook al zo slecht in!
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Yasmin schreef:Hmm wat me opvalt is dat de brieven zo standaard zijn, deze had naar elk bedrijf gestuurd kunnen worden. Wat je in je brief moet vermelden is wat je zo aanspreekt bij de bedrijven. Waarom juist dat bedrijf? Om dat te weten te komen moet je je dus gaan verdiepen in het bedrijf, waar staan ze voor, wat is de missie en de visie, is het een groot bedrijf of klein bedrijf en waarom spreekt je dat zo aan?
Misschien een rare vraag maar zou je mij ook een brief willen pm'en? Heb nu al flink wat afwijzingen gehad en misschien helpt een brief van iemand anders aan het verbeteren van mijn eigen brieven
Pepper- Fluisteraar
- Aantal berichten : 112
Punten : 131
Yasmin schreef:Hmm wat me opvalt is dat de brieven zo standaard zijn, deze had naar elk bedrijf gestuurd kunnen worden. Wat je in je brief moet vermelden is wat je zo aanspreekt bij de bedrijven. Waarom juist dat bedrijf? Om dat te weten te komen moet je je dus gaan verdiepen in het bedrijf, waar staan ze voor, wat is de missie en de visie, is het een groot bedrijf of klein bedrijf en waarom spreekt je dat zo aan?
Yasmin, zou je mij ook een van je brief naar me sturen. Alvast bedankt!
Tamago- Fluisteraar
- Aantal berichten : 18
Punten : 30
Registratiedatum : 18-12-11
Tamago schreef:Yasmin schreef:Hmm wat me opvalt is dat de brieven zo standaard zijn, deze had naar elk bedrijf gestuurd kunnen worden. Wat je in je brief moet vermelden is wat je zo aanspreekt bij de bedrijven. Waarom juist dat bedrijf? Om dat te weten te komen moet je je dus gaan verdiepen in het bedrijf, waar staan ze voor, wat is de missie en de visie, is het een groot bedrijf of klein bedrijf en waarom spreekt je dat zo aan?
Yasmin, zou je mij ook een van je brief naar me sturen. Alvast bedankt!
+1 !? Ben er ook erg slecht in en kan wel een goed voorbeeld gebruiken!
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Goede brieven kunnen verschil uitmaken, maar vaak wordt er ook écht als eerste op CV geselecteerd. Kijk daar dus ook goed naar en zorg ervoor dat als ze je personalia eraf halen, nog steeds een indruk kunnen krijgen van wie jíj bent!! Dat moet zowel uit je brief áls je CV duidelijk worden...
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Ik post hem hier anders wel even, ik haal hem vanavond ofzo wel weer weg Ik heb er verschillende geschreven, ik zal er een plaatsen waar ik uitgenodigd ben voor gesprek.
weg
weg
Laatst aangepast door Yasmin op za 21 apr 2012 - 2:55; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Help mij mee zoeken naar werk :)
» Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad.
» social media en het zoeken naar werk.
» Motivatie motivatie... scriptie
» Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?
» Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad.
» social media en het zoeken naar werk.
» Motivatie motivatie... scriptie
» Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: