Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ruben en Julian

+103
Arwyn
Razz
Suusie
Bazinga
Slakje
Anousch91
Roos'
loura
sterremaan
Carra
schuddebuikje
bolus26
La Senza
Sterrin_
Chocolate Cookie
Puggle
Mermaid
Oasis
Joan
Chocoholic
L!ND@
Jade
Atelier Madame
SoGood
Plien84
Lousanne
Feline
ekjir@M
Tsjip
Sayuri
ThinkPink
vliegeraar
Alex
Fortissimo
nijntje4
TukTuk
Lady Starstruck
Roza
Ibbeltje
Bacio
Orchidee
jena
Nana
girli
Jerry
marjoleinnn
Tiara
Linnie1985
Coco
Lejow
Middleme
Sea of Trees
Manderijn
SDL
Printje
luisa
Ella
Saga
Prosecco
VeryCherry
LDJ
Shopaholic
Funk
Blair
Wennes
Siamsa
May
Angela_1986
Carmen_
Steep
Stuiterbal
Willem
Aimee
ellibre
Tania
Sam
Flower_L
Monte
PeperMunt
Nyx
Happinaz
Sterre
June
Happy
Sarah1985
Viva
Susan
Reeza
Exogenesis
M@niek
Gympie
Bliss
Japie
Reva
Shy
Ilovethe90s
Bolleke
Parisienne
Paper Crown
Marsy28
Lady4
Pink!
Bluestar
107 plaatsers

Pagina 7 van 33 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 20 ... 33  Volgende

Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  SDL zo 12 mei 2013 - 8:42

Ilovethe90s schreef:
SDL schreef:Nog even een aanvulling op mijn rare redenatie. Ik vind dat hij eerder aan de bel had moeten trekken. Toen hij die gevoelens over het doden van zijn kinderen en het doden van zichzelf kreeg, had hij dit uit moeten spreken. Hij heeft deze hel zelf gecreeerd. Ik geloof dat hij veel shit heeft moeten doorstaan maar er is een moment geweest dat hij besefte dat het niet goed ging en op dat moment had hij dit moeten delen.
Maar wie zegt dat hij zijn gevoelens niet kenbaar gemaakt heeft? Of hij hulp gehad heeft is een 2e.

Mijn speculatie is dat hij dit niet heeft aangegeven. Anders had ze de kids toch nooit meegegeven voor die vakantie. Maar dit is enkel speculeren met als basis mijn gevoel.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  Siamsa zo 12 mei 2013 - 8:42

Printje schreef:
Siamsa schreef:
Printje schreef:
Siamsa schreef:Volgens de NOS is er nog geen spoor van de twee jongens. Ik vind het zo ontzettend afschuwelijk voor de moeder van de jongens, zij leeft echt in een hel momenteel. Bah bah bah.

Ja idd ik zei vandaag tegen mijn moeder, mocht mijn man ( of dan ex in die situatie) ooit zoiets doen en mijn kinderen vermoorden maak ik er zelf ook een einde aan, ik zou dan niet meer willen en hoeven te leven.

Arme vrouw.

Maar het nare van deze situatie is, is dat zolang de jongens niet gevonden worden de moeder hoop blijft houden. En je wilt ook niet dat als je kinderen ooit weer levend opduiken ze te horen krijgen dat zowel je vader als je moeder zelfmoord heeft gepleegd.

Nee maar ik bedoel stel de kinderen worden wel gevonden. Natuurlijk hou je ergens toch hoop, dat heb ik zelfs, al weet je dat het helaas totaal niet realistisch is.

Ah oke, ik had je post niet goed gelezen. Een aantal jaar terug las ik een verhaal van een vader en moeder die hun enige twee (jonge) kinderen hadden verloren. Ze werden op het zebrapad geschept door een automobilist, die vervolgens is doorgereden. Ik vond dat zo ontzettend erg toen (nog steeds), ik moet echt huilen van dat soort verhalen.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  Gast zo 12 mei 2013 - 8:43

Printje schreef:
Reva schreef:
Printje schreef:
SDL schreef:Nee, het is een huis wat liefde uitstraalt. De foto's van de kindjes op FB, zijn ook erg mooie.
Meiden, het lijkt bijna wel alsof jullie die vent begrijpen scratch? Waarom dan?

Dat gevoel over dat begrijpen krijg ik hier ook, ik snap dat echt totaal niet. Iemand die kinderen vermoord en in dit geval zijn kinderen nee die zal ik nooit begrijpen. En het zal allemaal best dat hij het zwaar had, geen uitweg meer zag maar is dat een ticket om dan je kinderen maar iets aan te mogen doen.

Ja, zijn echt veel mensen idd die posten dat dat dan een vrijbriefje is. Oh nee, toch niet.

Er zijn wel mensen die het, in mijn ogen helemaal gaan verklaren ( oke prima) maar welke reden dan ook is nog geen reden om zoiets te doen. Maar goed deze discussie was er ook in december toen die andere kindjes in Amerika vermoord waren. Die man zal idd flinke problemen gehad hebben maar ik zal zoiets nooit begrijpen.

Tja ik kan het niet zo simpel zien als jullie. Als het namelijk zo simpel zou zijn, betekent dat dat iedere klootzak bij zijn volle verstand zijn kinderen kan vermoorden. Dat kan en wil ik niet geloven.
Ik keur de daad niet goed, absoluut niet. Ik denk allen dat je zoiets net zomaar doet tenzij je een gewetenloze psychopaat bent, maar daar zijn volgens mij geen aanwijzingen voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  ellibre zo 12 mei 2013 - 8:44

SDL schreef:Stel dat mijn partner en ik van elkaar af gaan en hij op een gegeven moment tegen mij zou zeggen dat hij rare gedachtes heeft. Dat hij eraan denkt om de kinderen om te brengen en daarna zichzelf, dan zou hij ze vanaf dat moment NIET meer mee krijgen. Niet om hem te pesten maar uit veiligheid voor de kids.
Maar nu redeneer je precies de andere kant op. Het zou net zo goed kunnen zijn dat jij de kinderen bij je partner weg zou houden, en dat dat de oorzaak van zijn wanhoop is. Dit verhaal las ik elders in een vergelijkbare discussie:
Al win je alle rechtszaken, en na duizenden euro's aan advocaat en
proceskosten te hebben betaald krijg je een omgangsregeling. Dan werkt de moeder
doodleuk niet mee. Vervolgens moet je een kort geding tegen haar beginnen en dat
win je ook. Weer een paar honderd euro proceskosten. Ze krijgt een dwangsom
opgelegd voor iedere weigering. Die je zelf moet laten innen door een
deurwaarder. Die ook aardig wat kost, ook als ze niks innen. Die komt
onverichtterzake terug want de moeder heeft opeens een uitkering en kan het niet
betalen. Denkbeeldig scenario: Je kan haar de moeder laten gijzelen door de
politie, die haar vasthoudt terwijl ze loopt te schreeuwen en je dochtertje
staat te huilen terwijl jij zegt: Die meneren houden je moeder even vast terwijl
wij gezellig naar Artis gaan! Zie je het voor je? Nee bedankt, doe maar
niet. Langzaam dringt het tot je door: Wat je ook doet, je verliest het
altijd...
Ik herhaal/benadruk nogmaals dat ik niet oordeel over deze specifieke situatie, maar dat ik me totale wanhoop en radeloosheid van ouders wel kan voorstellen in bepaalde situaties, zoals bovenstaande.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  Susan zo 12 mei 2013 - 8:44

Maar als hij ze heeft gedood en als uit wanhoop heeft gehandeld en niet toerekeningsvatbaar was, snap ik niet dat hij niet zichzelf heeft omgebracht direct nadat hij zijn kinderen heeft omgebracht. Het lijkt nu net of hij heel veel moeite heeft gedaan om ze spoorloos te laten verdwijnen. Het is toch raar dat je vanuit Vleuten naar Limburg rijdt en dan weer terug naar Doorn om daar zelfmoord te plegen? Het komt op mij juist zo doordacht over, alsof hij iedereen op een dwaalspoor heeft willen zetten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  SDL zo 12 mei 2013 - 8:45

Aimee schreef:
SDL schreef:
ellibre schreef:
SDL schreef:Nog even een aanvulling op mijn rare redenatie. Ik vind dat hij eerder aan de bel had moeten trekken. Toen hij die gevoelens over het doden van zijn kinderen en het doden van zichzelf kreeg, had hij dit uit moeten spreken. Hij heeft deze hel zelf gecreeerd. Ik geloof dat hij veel shit heeft moeten doorstaan maar er is een moment geweest dat hij besefte dat het niet goed ging en op dat moment had hij dit moeten delen.
Geloof mij maar als ik zeg dat het ook in Nederland heel goed kan dat je nergens meer terecht kan, nergens geholpen wordt, niet serieus genomen wordt. Wie weet heeft hij wel op alle mogelijke manieren aan de bel getrokken maar heeft hij nooit de hulp of steun gevonden die hij zocht.
Nogmaals, ik praat zijn actie niet goed, ook niet vanuit eventuele wanhoop of radeloosheid. Maar echte pure wanhoop of radeloosheid bestaat, ook in Nederland.

Stel dat mijn partner en ik van elkaar af gaan en hij op een gegeven moment tegen mij zou zeggen dat hij rare gedachtes heeft. Dat hij eraan denkt om de kinderen om te brengen en daarna zichzelf, dan zou hij ze vanaf dat moment NIET meer mee krijgen. Niet om hem te pesten maar uit veiligheid voor de kids.

Ik heb zomaar het idee dat jij niet zo heel veel af weet van psychisch lijden... Nogmaals; ik heb geen enkel begrip voor wat die vader dan ook gedaan mag hebben! Maar ik denk zeker niet dat hij heel simpel heeft gedacht 'goh laat ik vandaag mijn kinderen eens vermoorden, daar zal ik die bitch van een exvrouw nou echt lekker pijn mee doen!'.

Jawel, daar weet ik best veel van af. Ik vraag me af waarom jij dit denkt?
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  Printje zo 12 mei 2013 - 8:45

Sunprincess schreef:
Printje schreef:
Reva schreef:
Printje schreef:
SDL schreef:Nee, het is een huis wat liefde uitstraalt. De foto's van de kindjes op FB, zijn ook erg mooie.
Meiden, het lijkt bijna wel alsof jullie die vent begrijpen scratch? Waarom dan?

Dat gevoel over dat begrijpen krijg ik hier ook, ik snap dat echt totaal niet. Iemand die kinderen vermoord en in dit geval zijn kinderen nee die zal ik nooit begrijpen. En het zal allemaal best dat hij het zwaar had, geen uitweg meer zag maar is dat een ticket om dan je kinderen maar iets aan te mogen doen.

Ja, zijn echt veel mensen idd die posten dat dat dan een vrijbriefje is. Oh nee, toch niet.

Er zijn wel mensen die het, in mijn ogen helemaal gaan verklaren ( oke prima) maar welke reden dan ook is nog geen reden om zoiets te doen. Maar goed deze discussie was er ook in december toen die andere kindjes in Amerika vermoord waren. Die man zal idd flinke problemen gehad hebben maar ik zal zoiets nooit begrijpen.

Tja ik kan het niet zo simpel zien als jullie. Als het namelijk zo simpel zou zijn, betekent dat dat iedere klootzak bij zijn volle verstand zijn kinderen kan vermoorden. Dat kan en wil ik niet geloven.
Ik keur de daad niet goed, absoluut niet. Ik denk allen dat je zoiets net zomaar doet tenzij je een gewetenloze psychopaat bent, maar daar zijn volgens mij geen aanwijzingen voor.

Deels snap ik je wel maar kijk eens hoevaak er in een jaar tijd een gezinsdrama plaatsvindt. Daar zitten toch ook situaties bij waarbij vader 'opeens' door het lint gaat.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  Gast zo 12 mei 2013 - 8:46

SDL schreef:
Ilovethe90s schreef:
SDL schreef:Nog even een aanvulling op mijn rare redenatie. Ik vind dat hij eerder aan de bel had moeten trekken. Toen hij die gevoelens over het doden van zijn kinderen en het doden van zichzelf kreeg, had hij dit uit moeten spreken. Hij heeft deze hel zelf gecreeerd. Ik geloof dat hij veel shit heeft moeten doorstaan maar er is een moment geweest dat hij besefte dat het niet goed ging en op dat moment had hij dit moeten delen.
Maar wie zegt dat hij zijn gevoelens niet kenbaar gemaakt heeft? Of hij hulp gehad heeft is een 2e.

Mijn speculatie is dat hij dit niet heeft aangegeven. Anders had ze de kids toch nooit meegegeven voor die vakantie. Maar dit is enkel speculeren met als basis mijn gevoel.

Ik kan me voorstellen dat hij het net met haar heeft besproken, ik heb ergeren dat te om een vechtscheiding ging.
Misschien heeft hij elders hulp gevraagd. Misschien durfde hij dat niet uit angst zijn kinderen helemaal kwijt te raken. Misschien is er onderweg iets bij hem geknapt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  Aimee zo 12 mei 2013 - 8:47

SDL schreef:
Aimee schreef:
SDL schreef:
ellibre schreef:
SDL schreef:Nog even een aanvulling op mijn rare redenatie. Ik vind dat hij eerder aan de bel had moeten trekken. Toen hij die gevoelens over het doden van zijn kinderen en het doden van zichzelf kreeg, had hij dit uit moeten spreken. Hij heeft deze hel zelf gecreeerd. Ik geloof dat hij veel shit heeft moeten doorstaan maar er is een moment geweest dat hij besefte dat het niet goed ging en op dat moment had hij dit moeten delen.
Geloof mij maar als ik zeg dat het ook in Nederland heel goed kan dat je nergens meer terecht kan, nergens geholpen wordt, niet serieus genomen wordt. Wie weet heeft hij wel op alle mogelijke manieren aan de bel getrokken maar heeft hij nooit de hulp of steun gevonden die hij zocht.
Nogmaals, ik praat zijn actie niet goed, ook niet vanuit eventuele wanhoop of radeloosheid. Maar echte pure wanhoop of radeloosheid bestaat, ook in Nederland.

Stel dat mijn partner en ik van elkaar af gaan en hij op een gegeven moment tegen mij zou zeggen dat hij rare gedachtes heeft. Dat hij eraan denkt om de kinderen om te brengen en daarna zichzelf, dan zou hij ze vanaf dat moment NIET meer mee krijgen. Niet om hem te pesten maar uit veiligheid voor de kids.

Ik heb zomaar het idee dat jij niet zo heel veel af weet van psychisch lijden... Nogmaals; ik heb geen enkel begrip voor wat die vader dan ook gedaan mag hebben! Maar ik denk zeker niet dat hij heel simpel heeft gedacht 'goh laat ik vandaag mijn kinderen eens vermoorden, daar zal ik die bitch van een exvrouw nou echt lekker pijn mee doen!'.

Jawel, daar weet ik best veel van af. Ik vraag me af waarom jij dit denkt?

doordat je wel heel makkelijk praat over dat hij er met iemand over had kunnen praten. Ik denk dat iemand die behoorlijk met zichzelf in de knoop zit, niet zo makkelijk met iemand daarover praat. Dat zou een hoop familiedrama's, zelfmoorden, mishandelingen, noem maar op, schelen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  Gast zo 12 mei 2013 - 8:47

Susan schreef:Maar als hij ze heeft gedood en als uit wanhoop heeft gehandeld en niet toerekeningsvatbaar was, snap ik niet dat hij niet zichzelf heeft omgebracht direct nadat hij zijn kinderen heeft omgebracht. Het lijkt nu net of hij heel veel moeite heeft gedaan om ze spoorloos te laten verdwijnen. Het is toch raar dat je vanuit Vleuten naar Limburg rijdt en dan weer terug naar Doorn om daar zelfmoord te plegen? Het komt op mij juist zo doordacht over, alsof hij iedereen op een dwaalspoor heeft willen zetten.
Misschien heeft hij doelloos rondgereden en wist hij het zelf ook allemaal niet meer. Geen idee, ik ben nog nooit zo ver geen geweest dat ik niet meer wist wat ik deed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  SDL zo 12 mei 2013 - 8:48

Sunprincess schreef:
SDL schreef:
Ilovethe90s schreef:
SDL schreef:Nog even een aanvulling op mijn rare redenatie. Ik vind dat hij eerder aan de bel had moeten trekken. Toen hij die gevoelens over het doden van zijn kinderen en het doden van zichzelf kreeg, had hij dit uit moeten spreken. Hij heeft deze hel zelf gecreeerd. Ik geloof dat hij veel shit heeft moeten doorstaan maar er is een moment geweest dat hij besefte dat het niet goed ging en op dat moment had hij dit moeten delen.
Maar wie zegt dat hij zijn gevoelens niet kenbaar gemaakt heeft? Of hij hulp gehad heeft is een 2e.

Mijn speculatie is dat hij dit niet heeft aangegeven. Anders had ze de kids toch nooit meegegeven voor die vakantie. Maar dit is enkel speculeren met als basis mijn gevoel.

Ik kan me voorstellen dat hij het net met haar heeft besproken, ik heb ergeren dat te om een vechtscheiding ging.
Misschien heeft hij elders hulp gevraagd. Misschien durfde hij dat niet uit angst zijn kinderen helemaal kwijt te raken. Misschien is er onderweg iets bij hem geknapt.

Dat zou best kunnen maar dan heeft hij gehandeld vanuit zijn eigen belang en niet voor het belang van de kinderen. Want als je dit soort gevoelens hebt en je het vervolgens niet uit bij de juiste personen, kan dit dus het gevolg zijn. Het had toch beter geweest als hij ze helemaal niet meer mocht zien, dan had dit niet gebeurd.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  Tania zo 12 mei 2013 - 8:49

Susan schreef:Maar als hij ze heeft gedood en als uit wanhoop heeft gehandeld en niet toerekeningsvatbaar was, snap ik niet dat hij niet zichzelf heeft omgebracht direct nadat hij zijn kinderen heeft omgebracht. Het lijkt nu net of hij heel veel moeite heeft gedaan om ze spoorloos te laten verdwijnen. Het is toch raar dat je vanuit Vleuten naar Limburg rijdt en dan weer terug naar Doorn om daar zelfmoord te plegen? Het komt op mij juist zo doordacht over, alsof hij iedereen op een dwaalspoor heeft willen zetten.

Ja mee eens. Als hij echt wanhopig was en dacht het beste voor zijn kinderen te doen waarom zou hij ze dan "verstoppen".

En lekker makkelijk om er maar vanuit te gaan dat die moeder hun kinderen zomaar bij hem weghield. Misschien was die man wel helemaal niet zo lief als iedereen dacht. Uiteindelijk had ze blijkbaar toch een goede reden om ze bij zich te willen houden want hij heeft ze nu wel laten verdwijnen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  SDL zo 12 mei 2013 - 8:50

Aimee schreef:
SDL schreef:
Aimee schreef:
SDL schreef:
ellibre schreef:
SDL schreef:Nog even een aanvulling op mijn rare redenatie. Ik vind dat hij eerder aan de bel had moeten trekken. Toen hij die gevoelens over het doden van zijn kinderen en het doden van zichzelf kreeg, had hij dit uit moeten spreken. Hij heeft deze hel zelf gecreeerd. Ik geloof dat hij veel shit heeft moeten doorstaan maar er is een moment geweest dat hij besefte dat het niet goed ging en op dat moment had hij dit moeten delen.
Geloof mij maar als ik zeg dat het ook in Nederland heel goed kan dat je nergens meer terecht kan, nergens geholpen wordt, niet serieus genomen wordt. Wie weet heeft hij wel op alle mogelijke manieren aan de bel getrokken maar heeft hij nooit de hulp of steun gevonden die hij zocht.
Nogmaals, ik praat zijn actie niet goed, ook niet vanuit eventuele wanhoop of radeloosheid. Maar echte pure wanhoop of radeloosheid bestaat, ook in Nederland.

Stel dat mijn partner en ik van elkaar af gaan en hij op een gegeven moment tegen mij zou zeggen dat hij rare gedachtes heeft. Dat hij eraan denkt om de kinderen om te brengen en daarna zichzelf, dan zou hij ze vanaf dat moment NIET meer mee krijgen. Niet om hem te pesten maar uit veiligheid voor de kids.

Ik heb zomaar het idee dat jij niet zo heel veel af weet van psychisch lijden... Nogmaals; ik heb geen enkel begrip voor wat die vader dan ook gedaan mag hebben! Maar ik denk zeker niet dat hij heel simpel heeft gedacht 'goh laat ik vandaag mijn kinderen eens vermoorden, daar zal ik die bitch van een exvrouw nou echt lekker pijn mee doen!'.

Jawel, daar weet ik best veel van af. Ik vraag me af waarom jij dit denkt?

doordat je wel heel makkelijk praat over dat hij er met iemand over had kunnen praten. Ik denk dat iemand die behoorlijk met zichzelf in de knoop zit, niet zo makkelijk met iemand daarover praat. Dat zou een hoop familiedrama's, zelfmoorden, mishandelingen, noem maar op, schelen.
Dat klopt, helemaal mee eens. Maar dat maakt het toch niet acceptabeler?
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  Printje zo 12 mei 2013 - 8:51

Tania schreef:
Susan schreef:Maar als hij ze heeft gedood en als uit wanhoop heeft gehandeld en niet toerekeningsvatbaar was, snap ik niet dat hij niet zichzelf heeft omgebracht direct nadat hij zijn kinderen heeft omgebracht. Het lijkt nu net of hij heel veel moeite heeft gedaan om ze spoorloos te laten verdwijnen. Het is toch raar dat je vanuit Vleuten naar Limburg rijdt en dan weer terug naar Doorn om daar zelfmoord te plegen? Het komt op mij juist zo doordacht over, alsof hij iedereen op een dwaalspoor heeft willen zetten.

Ja mee eens. Als hij echt wanhopig was en dacht het beste voor zijn kinderen te doen waarom zou hij ze dan "verstoppen".

En lekker makkelijk om er maar vanuit te gaan dat die moeder hun kinderen zomaar bij hem weghield. Misschien was die man wel helemaal niet zo lief als iedereen dacht. Uiteindelijk had ze blijkbaar toch een goede reden om ze bij zich te willen houden want hij heeft ze nu wel laten verdwijnen.

Mee eens idd. Het lijkt idd op een dwaalspoor vooral ook omdat hij opeens tijdelijk zijn mob uit had en daarna weer aan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  Susan zo 12 mei 2013 - 8:51

Lennox schreef:
Susan schreef:Maar als hij ze heeft gedood en als uit wanhoop heeft gehandeld en niet toerekeningsvatbaar was, snap ik niet dat hij niet zichzelf heeft omgebracht direct nadat hij zijn kinderen heeft omgebracht. Het lijkt nu net of hij heel veel moeite heeft gedaan om ze spoorloos te laten verdwijnen. Het is toch raar dat je vanuit Vleuten naar Limburg rijdt en dan weer terug naar Doorn om daar zelfmoord te plegen? Het komt op mij juist zo doordacht over, alsof hij iedereen op een dwaalspoor heeft willen zetten.
Misschien heeft hij doelloos rondgereden en wist hij het zelf ook allemaal niet meer. Geen idee, ik ben nog nooit zo ver geen geweest dat ik niet meer wist wat ik deed.

Misschien. Misschien niet. Hij heeft zijn motieven en zijn achtergronden letterlijk mee het graf in genomen, hij heeft misschien zelfs wel de wetenschap wat er met die jongens is gebeurd mee het graf in genomen en eerlijk gezegd heb ik helemaal niet zo de behoefte om te proberen te begrijpen wat er in hem om is gegaan. En ja, ik walg ervan, maar die knop kan ik toch niet bij mezelf omzetten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  Gast zo 12 mei 2013 - 8:51

SDL schreef:
Sunprincess schreef:
SDL schreef:
Ilovethe90s schreef:
SDL schreef:Nog even een aanvulling op mijn rare redenatie. Ik vind dat hij eerder aan de bel had moeten trekken. Toen hij die gevoelens over het doden van zijn kinderen en het doden van zichzelf kreeg, had hij dit uit moeten spreken. Hij heeft deze hel zelf gecreeerd. Ik geloof dat hij veel shit heeft moeten doorstaan maar er is een moment geweest dat hij besefte dat het niet goed ging en op dat moment had hij dit moeten delen.
Maar wie zegt dat hij zijn gevoelens niet kenbaar gemaakt heeft? Of hij hulp gehad heeft is een 2e.

Mijn speculatie is dat hij dit niet heeft aangegeven. Anders had ze de kids toch nooit meegegeven voor die vakantie. Maar dit is enkel speculeren met als basis mijn gevoel.

Ik kan me voorstellen dat hij het net met haar heeft besproken, ik heb ergeren dat te om een vechtscheiding ging.
Misschien heeft hij elders hulp gevraagd. Misschien durfde hij dat niet uit angst zijn kinderen helemaal kwijt te raken. Misschien is er onderweg iets bij hem geknapt.

Dat zou best kunnen maar dan heeft hij gehandeld vanuit zijn eigen belang en niet voor het belang van de kinderen. Want als je dit soort gevoelens hebt en je het vervolgens niet uit bij de juiste personen, kan dit dus het gevolg zijn. Het had toch beter geweest als hij ze helemaal niet meer mocht zien, dan had dit niet gebeurd.

Ben jij niet een beetje op de zaken vooruit aan het lopen en een mening aan het vormen over iets waarvan je helemaal niet weet hoe de vork in de steel zit? Je gaat wel ver.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  Gast zo 12 mei 2013 - 8:51

Tja printje, de psyche zit nu eenmaal ingewikkeld in elkaar. Er zijn genoeg mensen die onder druk staan, niet door hebben dat ze afglijden en plotseling knapt het.
Ik ken ook wel verhalen van mensen die 3 dagen wegblijven in hun pauze en zich niet meer kunnen herinneren wat ze gedaan hebben. Alleen nog treinkaartjes hebben waaraan ze kunnen zien waar ze geweest zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  Printje zo 12 mei 2013 - 8:52

Sunprincess schreef:Tja printje, de psyche zit nu eenmaal ingewikkeld in elkaar. Er zijn genoeg mensen die onder druk staan, niet door hebben dat ze afglijden en plotseling knapt het.
Ik ken ook wel verhalen van mensen die 3 dagen wegblijven in hun pauze en zich niet meer kunnen herinneren wat ze gedaan hebben. Alleen nog treinkaartjes hebben waaraan ze kunnen zien waar ze geweest zijn.

Maar dat geloof en weet ik wel maar ik vind eht verhaal in zijn totaliteit gewoon apart zoals Susan ook al beschreef.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  Ilovethe90s zo 12 mei 2013 - 8:53

SDL schreef:
Dat zou best kunnen maar dan heeft hij gehandeld vanuit zijn eigen belang en niet voor het belang van de kinderen. Want als je dit soort gevoelens hebt en je het vervolgens niet uit bij de juiste personen, kan dit dus het gevolg zijn. Het had toch beter geweest als hij ze helemaal niet meer mocht zien, dan had dit niet gebeurd.
En dan wordt bepaald dat hij de kinderen helemaal niet meer mag zien ... denk je niet dat er dan alsnog iets knapt bij zo iemand? Niemand keurt goed wat hij gedaan heeft maar het lijkt alsof jij er wel heel makkelijk over denkt.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  SDL zo 12 mei 2013 - 8:53

Lennox schreef:
SDL schreef:
Sunprincess schreef:
SDL schreef:
Ilovethe90s schreef:
SDL schreef:Nog even een aanvulling op mijn rare redenatie. Ik vind dat hij eerder aan de bel had moeten trekken. Toen hij die gevoelens over het doden van zijn kinderen en het doden van zichzelf kreeg, had hij dit uit moeten spreken. Hij heeft deze hel zelf gecreeerd. Ik geloof dat hij veel shit heeft moeten doorstaan maar er is een moment geweest dat hij besefte dat het niet goed ging en op dat moment had hij dit moeten delen.
Maar wie zegt dat hij zijn gevoelens niet kenbaar gemaakt heeft? Of hij hulp gehad heeft is een 2e.

Mijn speculatie is dat hij dit niet heeft aangegeven. Anders had ze de kids toch nooit meegegeven voor die vakantie. Maar dit is enkel speculeren met als basis mijn gevoel.

Ik kan me voorstellen dat hij het net met haar heeft besproken, ik heb ergeren dat te om een vechtscheiding ging.
Misschien heeft hij elders hulp gevraagd. Misschien durfde hij dat niet uit angst zijn kinderen helemaal kwijt te raken. Misschien is er onderweg iets bij hem geknapt.

Dat zou best kunnen maar dan heeft hij gehandeld vanuit zijn eigen belang en niet voor het belang van de kinderen. Want als je dit soort gevoelens hebt en je het vervolgens niet uit bij de juiste personen, kan dit dus het gevolg zijn. Het had toch beter geweest als hij ze helemaal niet meer mocht zien, dan had dit niet gebeurd.

Ben jij niet een beetje op de zaken vooruit aan het lopen en een mening aan het vormen over iets waarvan je helemaal niet weet hoe de vork in de steel zit? Je gaat wel ver.

Uhhh. Nou nee, in dit geval lijkt het me van niet.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  Gast zo 12 mei 2013 - 8:54

Maar waar baseer je op dat het beter is dat hij ze helemaal niet meer had gezien? Inheb in het nieuws geen enkel bericht gezien wat dat zou rechtvaardigen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  Gast zo 12 mei 2013 - 8:56

Veel mensen hebben niet eens zelf door dat ze psychisch niet meer in orde zijn. Daarbij zijn hulp vragen en krijgen twee verschillende dingen.
Voordat je werkelijk goed in zorg zit, gaat er vaak nog wel een tijd overheen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  Tania zo 12 mei 2013 - 8:58

Lennox schreef:Maar waar baseer je op dat het beter is dat hij ze helemaal niet meer had gezien? Inheb in het nieuws geen enkel bericht gezien wat dat zou rechtvaardigen.

Dat zegt ze toch letterlijk in het stukje dat je zelf hebt geqoute. Als hij ze niet gezien had dan was dit nu allemaal niet gebeurd.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  SDL zo 12 mei 2013 - 9:00

Ilovethe90s schreef:
SDL schreef:
Dat zou best kunnen maar dan heeft hij gehandeld vanuit zijn eigen belang en niet voor het belang van de kinderen. Want als je dit soort gevoelens hebt en je het vervolgens niet uit bij de juiste personen, kan dit dus het gevolg zijn. Het had toch beter geweest als hij ze helemaal niet meer mocht zien, dan had dit niet gebeurd.
En dan wordt bepaald dat hij de kinderen helemaal niet meer mag zien ... denk je niet dat er dan alsnog iets knapt bij zo iemand? Niemand keurt goed wat hij gedaan heeft maar het lijkt alsof jij er wel heel makkelijk over denkt.

Ik vind juist dat er erg meegaand meegedacht wordt over zijn wanhoopsdaad. Ik vind het diep triest dat iemand zo ver komt, dat iemand zo ver is dat hij in staat is om zijn eigen kinderen om te brengen en vervolgens zichzelf. Er staat nergens dat ik daar makkelijk over denk.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  Gast zo 12 mei 2013 - 9:02

Tja 'ALS'. Als hij ze wel had mogen blijven zien zonder al dat gezeik van de vechtscheiding erom heen was er misschien nooit iets geknapt. Zo kun je natuurlijk blijven invullen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ruben en Julian - Pagina 7 Empty Re: Ruben en Julian

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 33 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 20 ... 33  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum