Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Date-topic 2

+51
sokpop
Janelie
Sugarfall
Burn
Carra
Lady4
Tabbert
Polly
applestar
Fez
slaatje
Auxo
Minx
Caro
Punk'd
Lenthe
nijntje4
Nyx
Vanilla Queen
Poubelle
Kerel
Bliss
Antibes
Charles
SoGood
June
Marin
JustMeDaan
Blond
Feline
Bay
Atelier Madame
Biancos
Frappuccino
mauwmauw
Arwyn
May
Reva
Japie
Ibbeltje
*Noosa
Vino
Mermaid
Marsy28
Esperanza
Toet
_Lacey_
SuperGrover
FireButterfly
Sunshine
Kiekeboe
55 plaatsers

Pagina 22 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Date-topic 2 - Pagina 22 Empty Re: Date-topic 2

Bericht  June ma 10 jun 2013 - 21:49

Guattari schreef:
Reva schreef:Ja foei Carra, context.

Stel je niet zo aan.

Het klinkt behoorlijk uit de hoogte zoals je dat tegen Carra zegt. Mijn vader en zijn vrouw zijn heel gelukkig en nu bijna negen jaar samen en negen maanden getrouwd. Zij kennen elkaar via internet. Perfect als het werkt toch?
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 21:54

Of je bent gewoon heel kinderachtig bezig als je dit eruit filtert, want er blijft nog altijd een groter deel over dat niet via internet gaat. Ik zeg nergens dat het niet mogelijk is via internet; het lijkt me alleen heel rot als je je zo opvreet voordat je elkaar gaat zien. En ja, ik vind idd dat mijn woorden nu uit verband worden getrokken. Ik zeg dit namelijk niet als iemand met een relatie, want dan is het ook weer te makkelijk gezegd.

Gast
Gast

Bericht  Reva ma 10 jun 2013 - 21:58

Guattari schreef:Of je bent gewoon heel kinderachtig bezig als je dit eruit filtert, want er blijft nog altijd een groter deel over dat niet via internet gaat. Ik zeg nergens dat het niet mogelijk is via internet; het lijkt me alleen heel rot als je je zo opvreet voordat je elkaar gaat zien. En ja, ik vind idd dat mijn woorden nu uit verband worden getrokken.Ik zeg dit namelijk niet als iemand met een relatie, want dan is het ook weer te makkelijk gezegd.

Ik zou haast zeggen stel je niet zo aan.

Reva
Prater
Prater

Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 22:12

Nogmaals: ik bedoelde het niet rot, misschien komt dat anders over maar dat is dus niet het geval. Dat kan ik nog 5x herhalen, maar voegt niets toe.

Gast
Gast

Bericht  Carra ma 10 jun 2013 - 22:24

Ik kan prima lezen. Je hoeft mij niet te wijzen op context, dank je. Ik heb je hele post gelezen voordat ik een reactie
plaatste, dus ik snap de context heus wel. Maar de helft van je post is
gericht aan Bliss. Daar kan en hoef ik niet op te reageren. Als zij dat
wil kan ze dat prima zelf.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Minx ma 10 jun 2013 - 22:25

Guat, heb je zelf wel eens via internet gedate?

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 22:32

Minx: jaren geleden wel eens. Hoezo?

Gast
Gast

Bericht  Toet ma 10 jun 2013 - 22:37

Ehm mijn date ging eigenlijk niet door, vrienden van mij (DJ's) hadden gisteravond opnamens voor hun videoclip en daar mocht ik in meedoen maar ik ben uiteindelijk daarna,toch nog bij hem geweest haha.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  SuperGrover ma 10 jun 2013 - 22:59

Guattari, ik begrijp wel wat je bedoelt, ik denk alleen dat het wat makkelijk gezegd is. Niet iedereen vindt spontaan liefde. Veel mensen wel, absoluut. Veel relaties beginnen op het werk, in de kroeg, in de collegezaal, met huisgenoten, vrienden, bekenden. Maar soms lukt dat niet, en als je wel echt de behoefte aan liefde hebt, snap ik wel dat je dan op het internet gaat zoeken. Als het alternatief is alleen blijven, waarom niet?

Toet: Aah, blijven slapen??
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 23:05

SG: thnx voor je reactie. Ik begrijp ook heel goed dat je alternatieven aanwendt als je niemand leert kennen/tegenkomt, maar als je de laatste 10-15 pagina's in 1x leest + het topic 'Closure', lijkt het of Bliss zichzelf tekort doet en er juist weinig plezier aan beleeft. Dat is toch zonde? Dat bedoelde ik dus meer. Ik denk dat je onbewust die stress toch uitstraalt die ze ervan heeft, ook al hebben ze elkaar dan nog niet gezien. Een soort van druk die erop staat. Zo leest het hier voor mij wel een beetje.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover ma 10 jun 2013 - 23:16

Dat ben ik met je eens, ik denk dat Bliss zich soms wat te veel zorgen maakt en zich te veel laat meeslepen. Zo kost het haar gigantisch veel energie, wat inderdaad zonde is. Maar dat weet ze zelf ook. Ik weet ook niet hoe je dat goed kunt veranderen, ik kan wel zeggen, relax, maar dat is erg moeilijk op commando. 'Denk er niet aan', nou dan doe je sowieso al niets anders meer. Dat is inderdaad zonde. Maar ik denk dat zoiets als speeddaten voor haar dus heel goed is, dan heb je niet de stress van een bepaald persoon, maar ontmoet je wel in een klap allerlei mensen/potentiële liefdes. Ik denk dat dat ook is waarom veel relaties in de studententijd beginnen, dan leer je gewoon heel veel mensen kennen, heb je veel activiteiten, feestjes, verenigingen, cursussen met verschillende mensen. Daarna heb je dat minder en moet je het actiever opzoeken. Ik kan me voorstellen dat dat lastifer is.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Bliss ma 10 jun 2013 - 23:22

Dat hele gestress van mij heeft toch niks met internetdaten te maken? Ik snap niet dat de discussie daar nu over gaat eigenlijk. Internetdaten vind ik idd een prima alternatief als je in real life geen leuke mensen tegenkomt. Daarbij weet je ook meteen dat iemand single is, dus die tegenvaller blijft je bespaard. Maar goed, als ik iemand in de kroeg tegenkom, stress ik net zo goed. En dan kun je zeggen dat ik mezelf tekort doe; ik kan er alleen zo weinig aan doen! Daten is nou eenmaal niet m'n hobby, maar toch hoop ik ooit de liefde te vinden, dus zo nu en dan waag ik me er zelf maar aan. En ik ben er niet heel actief naar op zoek; ik sta op een datingsite en wacht tot ik een bericht krijg (behalve bij die date van laatst, dat is de eerste man die ik zelf heb benaderd en ook nog eens mee op date heb gevraagd), vrij passief dus (maar ik kan in elk geval gevonden worden). En ik heb het al vaker gezegd, maar hier op het forum (en vooral in dit topic) kom ik natuurlijk over als een ontzettend labiele stresskip, maar dat valt in real life echt reuze mee hoor. En eenmaal op date kan ik heus ontspannen en gezellig kletsen en ik denk niet dat een man dan ook maar iets merkt van de stress die eraan vooraf is gegaan.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Minx ma 10 jun 2013 - 23:46

Bliss niet te veel aan jezelf twijfelen joh, hier kom je op mij juist heel er over als een leuke spontane meid met een enorm sociaal leven die leuke dingen doet. Ook wel een stukje zelfspot heeft. Ja dat ene stukje ontbreekt en ik kan me voorstellen dat dat je dan nog wel eens onzeker maakt. Maar echt niet te veel gaan piekeren nergens voor nodig ergens is jou prins smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 11 jun 2013 - 2:01

Minx, waarom wilde je dat van me weten?

Bliss, ik zie je niet als labiele stresskip. Hooguit als iemand die heel graag de controle behoudt en dat is vrij lastig als je iemand leert kennen, omdat je alleen maar invloed hebt op dingen die je zelf zegt/doet en dan maakt het dus niet meer uit of je zelf iemand hebt gevonden of omgekeerd. Maar goed, je kunt het verder gewoon naast je neerleggen als je het er niet mee eens bent.

Gast
Gast

Bericht  Bliss di 11 jun 2013 - 6:01

Minx schreef:Bliss niet te veel aan jezelf twijfelen joh, hier kom je op mij juist heel er over als een leuke spontane meid met een enorm sociaal leven die leuke dingen doet. Ook wel een stukje zelfspot heeft. Ja dat ene stukje ontbreekt en ik kan me voorstellen dat dat je dan nog wel eens onzeker maakt. Maar echt niet te veel gaan piekeren nergens voor nodig ergens is jou prins Date-topic 2 - Pagina 22 561177

Thanks, ben blij dat ik toch zo overkom en ook het gedeelte over zelfspot klopt als een bus!

Guattari, ben idd een control freak en dat is het ook precies, het feit dat ik geen controle heb over hoe en wanneer de man reageert etc. Horrible!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Antibes di 11 jun 2013 - 6:17

Ik vind het allemaal heel leuk dat mensen zeggen dat je je liefde juist tegenkomt als je het niet verwacht. Maar dat is mij in 25 jaar nog niet overkomen, dus ik vind het niet heel gek dat je dan op datingsites gaat rondkomen.

Laatst aangepast door Antibes op di 11 jun 2013 - 11:09; in totaal 3 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Minx di 11 jun 2013 - 7:02

@guat om onderstaand stukje vroeg ik het me af smile dat legt het denk ik beter uit dan als ik dat zelf zou doen.

Antibes schreef:Ik vind het allemaal heel leuk dat mensen zeggen dat je je liefde juist tegenkomt als je het niet verwacht. Maar dat is mij in 25 jaar nog niet overkomen, dus ik vind het niet heel gek dat je dan op datingsites gaat rondkomen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 11 jun 2013 - 7:57

Ik denk dat Guat het idee had dat Bliss zo enorm stresserig was omdat ze de man in kwestie nog nooit irl had ontmoet en dan is internetdaten wellicht niet de juiste methode inderdaad (zo vat ik haar post op). Maar goed, dat is dus niet perse het geval.

Wel ben ik het met haar eens dat er iets onnatuurlijks vanaf straalt en Bliss, dan kun je zeggen dat je alleen hier op die manier overkomt maar daar ben ik het niet mee eens. Ik kan me nog borrels herinneren waarbij je je telefoon uitzette omdat je de stress niet aan kon of 'hij' je zou smsen of niet. Ik kan me zoiets gewoon echt niet voorstellen maar je zegt het zelf ook al; wat kun je er aan doen? Ik heb ook geen idee...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 jun 2013 - 8:02

Ik reageer later even - afspraak nu.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 jun 2013 - 8:34

Bliss schreef:
Minx schreef:Bliss niet te veel aan jezelf twijfelen joh, hier kom je op mij juist heel er over als een leuke spontane meid met een enorm sociaal leven die leuke dingen doet. Ook wel een stukje zelfspot heeft. Ja dat ene stukje ontbreekt en ik kan me voorstellen dat dat je dan nog wel eens onzeker maakt. Maar echt niet te veel gaan piekeren nergens voor nodig ergens is jou prins Date-topic 2 - Pagina 22 561177

Thanks, ben blij dat ik toch zo overkom en ook het gedeelte over zelfspot klopt als een bus!

Guattari, ben idd een control freak en dat is het ook precies, het feit dat ik geen controle heb over hoe en wanneer de man reageert etc. Horrible!

Hoop iig dat je wel inziet dat ik het niet als aanval bedoelde dat ik aangaf het idee te hebben dat je jezelf op deze manier tekort doet. Het is denk ik heel lastig om relaxt te daten met iemand als je graag degene bent die de controle behoudt. Het lijkt mij dat er dan in het begin weinig ruimte is om te genieten van de gesprekken, het elkaar zien et cetera et cetera, omdat je continu aan het analyseren en interpreteren bent. Het concept internetdaten keur ik geheel niet af, maar omdat het zo'n zichtbaar medium is -iemand hoeft z'n profiel niet meteen te deactiveren/verwijderen na een date met jou- en dit dus alleen maar meer vragen kan oproepen voor je. Bij iemand leren kennen op een andere manier weet je dat natuurlijk ook niet of die ander zich nog openstelt voor meerdere mensen, maar is het minder zichtbaar over het algemeen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 jun 2013 - 8:38

Antibes schreef:Ik vind het allemaal heel leuk dat mensen zeggen dat je je liefde juist tegenkomt als je het niet verwacht. Maar dat is mij in 25 jaar nog niet overkomen, dus ik vind het niet heel gek dat je dan op datingsites gaat rondkomen.

Daarom zei ik ook dat ik het concept van internetdaten geheel niet afkeur, maar het hoeft alleen niet de sleutel tot succes te zijn en hoe meer je er voor jezelf aan ophangt, hoe meer ik denk dat die ander dat aan kan voelen. Daar hoef je je niet eens expliciet voor uit te spreken, lijkt me. Voorbeeld: als ik een baaldag heb, groet niemand me als ik buiten op m'n dakterras zit. Als ik al word begroet, zijn het geheel andere type mensen dan wanneer ik me goed voel en dat klaarblijkelijk ook uitstraal. Dan stoppen mensen om een praatje te maken en heb ik sowieso veel meer aanspraak ook op straat (begroet worden).

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 jun 2013 - 8:41

Zus schreef:Ik denk dat Guat het idee had dat Bliss zo enorm stresserig was omdat ze de man in kwestie nog nooit irl had ontmoet en dan is internetdaten wellicht niet de juiste methode inderdaad (zo vat ik haar post op). Maar goed, dat is dus niet perse het geval.

Wel ben ik het met haar eens dat er iets onnatuurlijks vanaf straalt en Bliss, dan kun je zeggen dat je alleen hier op die manier overkomt maar daar ben ik het niet mee eens. Ik kan me nog borrels herinneren waarbij je je telefoon uitzette omdat je de stress niet aan kon of 'hij' je zou smsen of niet. Ik kan me zoiets gewoon echt niet voorstellen maar je zegt het zelf ook al; wat kun je er aan doen? Ik heb ook geen idee...

Ik begrijp heel goed dat je gezonde spanning voelt in de aanloop naar het afspreken toe. Maar wat Bliss omschrijft herken ik niet van mensen om me heen die internetdaten en het lijkt me zo stressvol om er op die manier je er zo rot over te voelen.

Van wat je in je laatste alinea omschrijft, dat wist ik niet en ik baseer mijn mening dus puur op een paar pagina's lezen in dit topic en een ander topic (Closure). Misschien heel makkelijk gezegd, maar het enige wat je eraan kunt doen, is het online daten even laten voor wat het is, maar dat is denk ik puur een kwestie van voor jezelf bepalen of de voordelen opwegen tegen de nadelen.

Gast
Gast

Bericht  Bliss di 11 jun 2013 - 8:46

@ Zus: ja dat is ook zo, maar ik bedoel meer dat ik in de algemene omgang echt niet zo'n stresskip ben. Met vriendinnen onder elkaar heb ik t er natuurlijk wel over, maar een date zal dit niet merken.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bliss di 11 jun 2013 - 8:47

@ Zus: ja dat is ook zo, maar ik bedoel meer dat ik in de algemene omgang echt niet zo'n stresskip ben. Met vriendinnen onder elkaar heb ik t er natuurlijk wel over, maar een date zal dit niet merken.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  June di 11 jun 2013 - 8:47

Vind jij het fijn dat je hier constant geanalyseerd wordt Bliss? Advies kan ontzettend fijn zijn, maar het lijkt inmiddels het date-en-analyseer-blisstopic te zijn geworden.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud