Hartslag die (heel) laag is tijdens bevalling...
+8
Snoes
L!ND@
Slakje
Pompoen
Shopaholic
Sanne
Sam
Caroow
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hartslag die (heel) laag is tijdens bevalling...
Ok, ik weet niet 100% het verhaal, maar probeer het toch even te vragen.
Iemand is nu aan het bevallen van de familie en net is de vader apart genomen dat het hart even weg is geweest en dat ze bang zijn dat er wellicht zuurstofgebrek is geweest, en er iets aan de hand is. MAAR de baby zit nog wel in de buik. Dat is toch raar?? Dan moeten ze toch een spoed keizersnede uitvoeren om het zo mogelijk te beperken de schade? Zie ik dat nou verkeerd, of is het niet raar dat ze haar gewoon natuurlijk willen laten bevallen nu?
Iemand is nu aan het bevallen van de familie en net is de vader apart genomen dat het hart even weg is geweest en dat ze bang zijn dat er wellicht zuurstofgebrek is geweest, en er iets aan de hand is. MAAR de baby zit nog wel in de buik. Dat is toch raar?? Dan moeten ze toch een spoed keizersnede uitvoeren om het zo mogelijk te beperken de schade? Zie ik dat nou verkeerd, of is het niet raar dat ze haar gewoon natuurlijk willen laten bevallen nu?
Gast- Gast
Re: Hartslag die (heel) laag is tijdens bevalling...
De hartslag van de baby of van de moeder?
Ik weet alleen dat de hartslag van zoon tijdens de zware weeen ook erg dipte en mede daarom heb ik een spoed keizersnee gekregen.
Ik weet alleen dat de hartslag van zoon tijdens de zware weeen ook erg dipte en mede daarom heb ik een spoed keizersnee gekregen.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
De hartslag van het kind valt continu weg en is een keer een tijdje weggeweest, en toen daarna is vader apart genomen. Moeder weet het nog niet precies, die is nog aan het bevallen....
Gast- Gast
Pff dat is naar. Helemaal omdat je niet het hele verhaal weet en de vader zal sowieso wel strak staan van de stress. Ik weet er verder niks van, maar sterkte! Hopelijk is het kindje er snel en is alles in orde.
Caroow- Lady Post-a-lot
Hier raakten ze bij J. ook zijn hartslag af en toe kwijt. De gyn maakte zich daar (hoorde ik achteraf) ook ernstig zorgen over. Dit was ook de reden dat de vacuümpomp klaar lag om hem direct te halen als hij niet heel snel geboren zou worden.
Gast- Gast
Volgens mij hoort dat dan een spoed sectio te worden..
Edit: mits de bevalling niet al ver gevorderd is.
Edit: mits de bevalling niet al ver gevorderd is.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Ja dit verhaal is via de moeder van die jongen, en die staat ook bol van de spanning voor haar eerste kleinkind. Maar het komt nu over alsof ze maar wat blijven aanmodderen terwijl een dalende hartslag toch aangeeft dat het kindje het zwaar heeft volgens mij...
Gast- Gast
Wat naar, hopelijk is alles wel in orde. Het lijkt erop dat het kennelijk nog niet zoveel kwaad kan dat een spoedkeizersnede nodig is, maar misschien wordt er ook niet voortvarend genoeg opgetreden. Zenuwslopend lijkt het me.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
#
Laatst aangepast door EDC op do 9 mei 2013 - 9:01; in totaal 1 keer bewerkt
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Ja maar was het ook zo lang weggevallen dat ze nu al spreken over zuurstofgebrek en blijvende schade bij de vader? Dat vind ik zo gek.. dat hart soms wegvalt heb ik op tv ook wel eens gezien, maar dit niet..
Gast- Gast
Ze zullen in het ziekenhuis zeker wel ingrijpen hoor denk ik, maar of dat persé een spoed sectio is weet ik niet, hangt waarschijnlijk van de omstandigheden af!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Maar het kan ook zijn dat ze de hartslag gewoon even niet konden vinden.
Het gebeurt wel vaker dat de hartslag tijdens de bevalling daalt. Dan proberen ze de becalling zo snel mogelijk te laten vorderen (knippen, tang, zuignap) of sectio.
Maar ik vind het ook qpart dat ze dit aan de vader meedelen, over zuurstofgebrek.
Het gebeurt wel vaker dat de hartslag tijdens de bevalling daalt. Dan proberen ze de becalling zo snel mogelijk te laten vorderen (knippen, tang, zuignap) of sectio.
Maar ik vind het ook qpart dat ze dit aan de vader meedelen, over zuurstofgebrek.
Sam- Kletskop
Eens met pompoen.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Misschien wordt de gyn al in huis gehaald? Wij zagen tijdens de bevalling alle drie dat het hartje steeds een dipje had, maar pas toen de gyn er al was werd dat bevestigd en werd er ook gezegd dat ik een ks kreeg. Ik vroeg al eerder naar het hartje, maar toen zeiden ze nog niks over een ks of de ernst er van.
Caroow- Lady Post-a-lot
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk Pippa, probeer je maar gewoon niet te druk te maken tot je echt iets weet. Het is natuurlijk hartstikke vervelend om zo in onzekerheid te zitten
Caroow- Lady Post-a-lot
En jij weet het nu vanuit de derde hand hè. De kans dat dit verhaal niet helemaal klopt is vrij aanwezig als jij al de derde persoon bent die het moet interpreteren en uitleggen.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Is ze al aan het persen?
Mijn vriend zegt van wel.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:En jij weet het nu vanuit de derde hand hè. De kans dat dit verhaal niet helemaal klopt is vrij aanwezig als jij al de derde persoon bent die het moet interpreteren en uitleggen.
Ja daarom zei ik dat erbij inderdaad, dat ik het van die moeder heb gehoord, die is in het ziekenhuis erbij.
Gast- Gast
Spannend hoor..
Sam- Kletskop
Bij Louise ging het ook echt niet goed met de hartslag van Louise. Ik moest onmiddellijk beginnen persen. Mocht ze toen niet met de pomp zijn gekomen was het een keizersnede.
Spannend, hopelijk is alles goed!
Spannend, hopelijk is alles goed!
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Er mag geen keizersnede gedaan worden; omdat het een te groot risico is voor beide.
Gast- Gast
Bij de oudste waren er ook dips in de hartslag. Ik werd geholpen met een vacuüm en als dat niet ging lukken zou ik een sectio krijgen. Hopelijk is alles snel achter de rug en mag alles goed gaan met moeder en kind. Sterkte!
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Oei pippa, hoe dat zo? Klinkt ernstig...
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Tijdens je bevalling
» Tijdens, na je bevalling & nu
» opvang tijdens bevalling
» Had jij ontlasting tijdens de bevalling?
» ongemakken tijdens de bevalling
» Tijdens, na je bevalling & nu
» opvang tijdens bevalling
» Had jij ontlasting tijdens de bevalling?
» ongemakken tijdens de bevalling
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: