Is dit nou gezond of niet?
+5
CCC
Arwyn
Susan
June
Marin
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Is dit nou gezond of niet?
Gisteren hadden we die nieuwe fruit ijsjes van Hero geprobeerd (soort perenijsjes):
Er staat op dat er 92% bevroren fruit in zit en een beetje suiker. Geen geur-, kleur- en smaakstoffen. Dus ook geen zoetstoffen dan neem ik aan, op de suiker na.
Ik snap dat dan dus niet hè. Is dit dan toch gezonder dan een 'light' ijsje waarop staat zonder toegevoegde suikers? Dit klinkt alsof t puurder is en dus gezonder, maar ja, wel weer suiker. Wat is nou eigenlijk écht beter?
Er staat op dat er 92% bevroren fruit in zit en een beetje suiker. Geen geur-, kleur- en smaakstoffen. Dus ook geen zoetstoffen dan neem ik aan, op de suiker na.
Ik snap dat dan dus niet hè. Is dit dan toch gezonder dan een 'light' ijsje waarop staat zonder toegevoegde suikers? Dit klinkt alsof t puurder is en dus gezonder, maar ja, wel weer suiker. Wat is nou eigenlijk écht beter?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Re: Is dit nou gezond of niet?
Wat staat er bij de lijst met ingrediënten? Wat er op de voorkant staat, zegt me sowieso niets. Op drop staat ook regelmatig dat er 0% vet in zit. Dat is ook nogal logisch, want er zit nooit vet in drop.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Ik zou er niet zo mee zitten, volgens mij zit er in een gewoon waterijsje al amper wat. Ik zou dat wel liever eten dan een light waterijsje, want dat lijkt me erg vies.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Voedingswaarde 'bevroren fruit op een stokje' per 100ml
Energie (kJ) 349
Energie (kcal) 82
Vet (g) 0,1
waarvan verzadigd vet (g) 0
Koolhydraten (g) 19,7
Waarvan suiker (g) 18,6
Eiwitten (g) 0,2
Zout (g) 0,004
Dat is dus 18.6 gram suiker per 100 ml
In vergelijking met cola:
Dat is dus 10.6 gram suiker per 100 ml
Tja, trek zelf je conclusie?
Energie (kJ) 349
Energie (kcal) 82
Vet (g) 0,1
Koolhydraten (g) 19,7
Waarvan suiker (g) 18,6
Eiwitten (g) 0,2
Zout (g) 0,004
Gast- Gast
Susan schreef:Ik zou er niet zo mee zitten, volgens mij zit er in een gewoon waterijsje al amper wat. Ik zou dat wel liever eten dan een light waterijsje, want dat lijkt me erg vies.
Ik zit er ook niet mee maar vroeg t me gewoon af. Suiker is niet gezond. Maar het is wel puurder dan aspartaam of andere zoetstoffen lijkt mij en op die manier misschien iets gezonder?
June, ik kan niet op t doosje kijken momenteel.
Marin- Lady Post-a-lot
KimRosenberg85 schreef:Voedingswaarde 'bevroren fruit op een stokje' per 100ml
Energie (kJ) 349
Energie (kcal) 82
Vet (g) 0,1
Koolhydraten (g) 19,7
Waarvan suiker (g) 18,6
Eiwitten (g) 0,2
Zout (g) 0,004
Ik zou dan per eenheid kijken, één zo'n fruitijsje is 55 milliliter, een glas cola is wel 250 milliliter.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Marin schreef:Susan schreef:Ik zou er niet zo mee zitten, volgens mij zit er in een gewoon waterijsje al amper wat. Ik zou dat wel liever eten dan een light waterijsje, want dat lijkt me erg vies.
Ik zit er ook niet mee maar vroeg t me gewoon af. Suiker is niet gezond. Maar het is wel puurder dan aspartaam of andere zoetstoffen lijkt mij en op die manier misschien iets gezonder?
June, ik kan niet op t doosje kijken momenteel.
Gezond zal het niet zijn, maar ik drink tegenwoordig liever een glas fanta dan een glas light frisdrank, omdat ik al die chemische aspartaam gewoon heel slecht vind. Veel suiker is ook niet goed, maar dat vult tenminste nog. Van lightproducten krijg ik vaak alleen maar honger.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Gezond is het niet, maar wel de beste optie als je toch een ijsje wilt denk ik.
Gast- Gast
Misschien een domme opmerking hoor, ik heb er niet echt verstand van, maar is bij die suikers het suiker wat in het fruit zit ook meegenomen?
Dat zie ik op de een of andere manier toch als minder ongezond dan echt pure suiker uit de suikerpot zeg maar, haha.
Dat zie ik op de een of andere manier toch als minder ongezond dan echt pure suiker uit de suikerpot zeg maar, haha.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Raketjes zijn op zich ook vrij verantwoorde tussendoortjes, dan zou dat bevroren fruit op een stokje ook niet zo'n ramp zijn. Ik vind af en toe dat er té panisch gedaan wordt over suiker, je moet jezelf ook nog wat gunnen, hoor
Gast- Gast
Zijn ze lekker? Stond er van de week ook mee in mijn handen.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
En suikers zijn op zekere hoogte toch ook goed voor je? Je lichaam heeft het toch ook nodig, net zoals het ook vet, eiwit, koolhydraten etc. nodig heeft?
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Gezond is anders denk ik. Je kunt ook heel lekker zelf fruitijsjes maken!
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
chococupcake schreef:Zijn ze lekker? Stond er van de week ook mee in mijn handen.
Lekker maar niet bijzonder.
Marin- Lady Post-a-lot
KimRosenberg85 schreef:Voedingswaarde 'bevroren fruit op een stokje' per 100ml
Energie (kJ) 349
Energie (kcal) 82
Vet (g) 0,1
Koolhydraten (g) 19,7
Waarvan suiker (g) 18,6
Eiwitten (g) 0,2
Zout (g) 0,004
Hier heb je alsnog geen klap aan, je moet dit zien in combi met de ingredientenlijst om er wat zinnigs over te kunnen zeggen.
Ik gok wel dat de fruitsuikers zijn mee genomen, maar zonder ingredientenlijst is het moeilijk om dat te zeggen.
Er zit namelijk nogal een verschil in of ze fruitpuree of fruitsap gebruikt hebben. En ook of er uit geconcentreerd sap in zit of dat het is aangevuld met suiker.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Toet schreef:Gezond is anders denk ik. Je kunt ook heel lekker zelf fruitijsjes maken!
Idd dan zou ik het lekker zelf maken! Ik had trouwens gister bevroren frambozen in de slowjuicer gedaan zodat het gemalen werd en toen gemengd met soya yoghurt, was erg lekker! Maar niet op een stokje
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe gezond is Roosvicee 50/50?
» GEZOND!
» Hoe gezond leef jij?
» Makkelijk en gezond?!
» gezond aankomen
» GEZOND!
» Hoe gezond leef jij?