(Waarschijnlijk) Zenuwontsteking voortand
+4
Rovine
Linnie1985
May
Bazinga
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
(Waarschijnlijk) Zenuwontsteking voortand
En ik kan maandag pas terecht... Ik heb geen dikke lip of zo, geen heuvels in m'n tandvlees, alleen een voortand die pijn doet als iets er tegen aan komt. Een tong bijv. (de mijne)
Waar zou ik mee kunnen spoelen? Of andere tips tegen pijn?
Waar zou ik mee kunnen spoelen? Of andere tips tegen pijn?
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Re: (Waarschijnlijk) Zenuwontsteking voortand
Spoelen met Perio-Aid! En zorgen dat je sneller terecht kan ergens want tot maandag wachten is dan te lang hoor!
Gast- Gast
Ja, ik weet 't... Maar ik heb hele erge tandartsangst en waar ik nu heen wil, zit zo'n angst-tandarts. En ik heb adres doorgekregen van een andere angst-tandarts, maar dat zou incl. de behandeling meer dan 300,- euro kosten wat ik éérst moet betalen en daarna kan terug krijgen bij m'n verzekering, maaaar ik heb niet even 300,-.
Buttzooi :/
Perio-Aid is gewoon bij de drogist te verkrijgen? Pijn zakt trouwens wel iets, 't is nu alleen irritant..
Buttzooi :/
Perio-Aid is gewoon bij de drogist te verkrijgen? Pijn zakt trouwens wel iets, 't is nu alleen irritant..
Bazinga- Ratel
Inderdaad zorgen dat je sneller terecht kan. Bij mij deed het eerst ook alleen maar pijn, en op dag 3 barstte het los en zette mijn tandvlees inclusief lip gigantisch op en de ontsteking stond op het punt zich te verspreiden. Ik kreeg te horen dat ik echt geen dag later had moeten langskomen omdat ik dan er niet zo makkelijk vanaf kwam en de ontsteking zich waarschijnlijk was gaan uitbreiden.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Pff minders dat je maandag pas terecht kan!
Ik had gisteren een afspraak ivm last van kies die pas geleden nog geboord en gevuld is. Ik moest vanochtend al terug komen om hem te laten verwijderen. Is gelukkig inmiddels gebeurt!
Ik heb ook angst van de tandarts, dat weten ze en een van de assistenten kwam even bij me zitten om me op mijn gemak te stellen. Ik zat namelijk heel erg te shaken. De eerste verdoving viel mee, maar man de 2e deed echt ontzettend pijn. Gelukkig zaten er geen mensen in de wachtkamer, want ik begon te huilen en te hyperventileren. Toen ik wat gekalmeerd was, hebben ze hem eruit getrokken, en het was echt een grote kies . Ben iig blij dat ik er nu vanaf ben, voor een half jaar dan .
Voor de volgende keer met boren ofzo, schrijven ze kalmerings tabletten voor. Is dat niks voor je?
Ik had gisteren een afspraak ivm last van kies die pas geleden nog geboord en gevuld is. Ik moest vanochtend al terug komen om hem te laten verwijderen. Is gelukkig inmiddels gebeurt!
Ik heb ook angst van de tandarts, dat weten ze en een van de assistenten kwam even bij me zitten om me op mijn gemak te stellen. Ik zat namelijk heel erg te shaken. De eerste verdoving viel mee, maar man de 2e deed echt ontzettend pijn. Gelukkig zaten er geen mensen in de wachtkamer, want ik begon te huilen en te hyperventileren. Toen ik wat gekalmeerd was, hebben ze hem eruit getrokken, en het was echt een grote kies . Ben iig blij dat ik er nu vanaf ben, voor een half jaar dan .
Voor de volgende keer met boren ofzo, schrijven ze kalmerings tabletten voor. Is dat niks voor je?
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn wondermiddeltje is altijd spoelen met zout water. Beetje lauwwarm water met een flinke snuf zout. 9 van de 10 keer helpt dat bij mij en kom ik de dagen tot de afspraak pijnvrij door.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Oh fijn, ervaringen... Haha nee grapje.
Ja, misschien is kalmeringsmiddel wel handig. Vorige keren sliep ik amper en dat werkte ook niet echt mee natuurlijk.
Gelukkig is de pijn nu weer helemaal weg, wat wel wat vreemd is... En Harry heeft wat namen doorgegeven, daar heb ik de nummers van opgeslagen én ik heb me aangemeld bij nieuwe praktijk, misschien dat ik bij die wat eerder terecht kan.
Nu moet ik zeggen dat ik meestal zo'n held ben die 't afwacht of zelf gaat kloten. Pakt niet altijd goed uit... Maar ik heb hekel aan dokters en tandartsen. Maar dit ga ik wel doorzetten hoor! (laatste zin is misschien meer naar mezelf bedoeld als aanmoediging, negeer die maar)
Ja, misschien is kalmeringsmiddel wel handig. Vorige keren sliep ik amper en dat werkte ook niet echt mee natuurlijk.
Gelukkig is de pijn nu weer helemaal weg, wat wel wat vreemd is... En Harry heeft wat namen doorgegeven, daar heb ik de nummers van opgeslagen én ik heb me aangemeld bij nieuwe praktijk, misschien dat ik bij die wat eerder terecht kan.
Nu moet ik zeggen dat ik meestal zo'n held ben die 't afwacht of zelf gaat kloten. Pakt niet altijd goed uit... Maar ik heb hekel aan dokters en tandartsen. Maar dit ga ik wel doorzetten hoor! (laatste zin is misschien meer naar mezelf bedoeld als aanmoediging, negeer die maar)
Bazinga- Ratel
Bazinga schreef:Oh fijn, ervaringen... Haha nee grapje.
Ik ben echt als de dood, maar als er iets met mn tanden is, bel ik toch gelijk ondanks die angst.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Ben me nu trouwens wel onwijs bewust van die tand, dus voor m'n gevoel heb ik nu zo'n reusachtige Theo&Thea-tand of zo..
Bazinga- Ratel
Ik ben ook een ramp als het gaat om de tandarts en ik probeer ook altijd niet te gaan. Ik hou mezelf altijd voor dat ik niet over een aantal jaar op tv wil, omdat mijn tanden zijn weggerot o.i.d. Dus ga ik altijd vrij snel om erger te voorkomen. Misschien helpt het voor jou ook om jezelf moed in te spreken.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ik heb dit bij beide voortanden gehad, de eerste keer maanden mee rondgelopen tot ik zo veel pijn had ik niet meer kon slapen en met spoed een wortelkanaalbehandeling heb gehad, was niet heel erg prettig toen.
De tweede keer ook een paar weken mee rond gelopen omdat ik niet durfde, uiteindelijk toch gegaan en de behandeling was echt pijnloos.
Ik denk dat als je eerder kan gaan je dat moet doen.
De tweede keer ook een paar weken mee rond gelopen omdat ik niet durfde, uiteindelijk toch gegaan en de behandeling was echt pijnloos.
Ik denk dat als je eerder kan gaan je dat moet doen.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Ik hou mezelf altijd maar voor toch te gaan. Ik hoorde dat ze flinke ontstekingen moeilijk kunnrn verdoven, dus hoe eerder hoe beter dan.
Vooraf pak ik altijd sterke pijnstillers, misschien nutteloos maar voor mijn gevoel helpt dit wel.
Vooraf pak ik altijd sterke pijnstillers, misschien nutteloos maar voor mijn gevoel helpt dit wel.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Ik ben zelf 16 jaar niet naar een tandarts geweest, ook omdat ik er bang voor was. Uiteindelijk had ik zo'n pijn dat ik met het zweet in mijn handen mij heb aangemeld bij een tandarts en maar "gewoon" ben gegaan. Het enige wat ik even gevoeld heb zijn de verdovingsspuiten (waar ik bewust niet naar gekeken heb want ik ben ook nog eens bang voor naalden ) Uiteindelijk is het mij 100% mee gevallen. Ik zeg niet dat ik nu met plezier heen ga maar bang? nee dat ben ik niet meer. Ik spoel altijd met Corsodyl, ook vrij verkrijgbaar in sommige supermarkten en bij de drogist.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» rare voortand....
» Primark waarschijnlijk ook in Enschede.
» Morgen waarschijnlijk kapper...
» YES het kabinet valt waarschijnlijk!!!
» Mijn buurvrouw is waarschijnlijk vermist!
» Primark waarschijnlijk ook in Enschede.
» Morgen waarschijnlijk kapper...
» YES het kabinet valt waarschijnlijk!!!
» Mijn buurvrouw is waarschijnlijk vermist!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: