Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Primark waarschijnlijk ook in Enschede.

+4
klavertje
Zininzon
Pannetoet
May
8 plaatsers

Ga naar beneden

Primark waarschijnlijk ook in Enschede. Empty Primark waarschijnlijk ook in Enschede.

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 7:20

Het is niet heel belangrijk nieuws. Maar ach, ik deel het toch even met jullie.

http://www.tctubantia.nl/regio/enschede-haaksbergen/8404229/Primark-lonkt-naar-De-Zuidmolen.ece

Primark lonkt naar De Zuidmolen

ENSCHEDE - Winkelcentrum De Zuidmolen dat al jaren door een enorme leegstand wordt geplaagd, krijgt mogelijk een flinke oppepper. De Ierse kledingketen Primark wil zich er namelijk vestigen. Primark wil er enkele duizenden vierkante meters huren. Het aanbod van Primark wordt omschreven als een mix van Hennes&Mauritz, Zara en C&A. Primark heeft ruim tweehonderd zaken in Europa.

Mede vanwege het enorm uitgebreide assortiment aast Primark niet op één unit van De Zuidmolen, maar op bijna de hele begane grond. En daar is, zoals eerder gemeld, leegstand troef. Slechts enkele zaken, waaronder Piet Zoomers, Freek Nietsch en reisbureau Brinkman, zijn er nog gevestigd. Als camouflage voor de leegstand zijn de laatste tijd diverse lege ruimtes als etalage ingericht. De kelder, met uitsluitend foodzaken, is daarentegen wel gevuld.

De mogelijke komst van Primark wordt door alle betrokkenen toegejuicht. Maar aan de deal zitten nog wel haken en ogen. Ten eerste is er nog geen overeenstemming over de huurprijs en ook heeft Primark enkele voorwaarden gesteld. Bij dat laatste moet gedacht worden aan enkele aanpassingen. Primark vindt het winkelcentrum te introvert. Geopperd is daarom om de twee bestaande ingangen te verbeteren c.q. opvallender te maken en aan de zijde van de Boulevard/Beltstraat een nieuwe entree te maken.

Primark verkoopt kleding, voor zowel dames, heren als kinderen, én accessoires. Bij dat laatste moet gedacht worden aan lingerie, schoenen, tassen, paraplu’s en wooninterieur.

De eerste Primarkwinkel werd in 1969 in Dublin geopend. In 1973, toen waren er al achttien winkels in Ierland, opende Primark het eerste filiaal in Engeland. Daarna volgden nieuwe filialen in Spanje, Duitsland, België, Portugal en Nederland. In totaal heeft Primark 215 vestigingen. In Nederland is Primark vertegenwoordigd in Rotterdam en Hoofddorp. Enschede moet de derde grote vestiging worden. De eerste zaak in Nederland werd in 2008 geopend. In Rotterdam. De opzet is dat Nederland op termijn tientallen Primark-vestigingen krijgt.

Een woordvoerder van Primark wilde niet op de plannen voor Enschede ingaan. Zelfs geen tipje van de sluier oplichten. Dat was vooal ingegeven uit concurrentieoverwegingen.

---------------------------------

Het is dus nog niet helemaal zeker. Maar zal wel leuk zijn. Als ik alle positieve verhalen hier hoor wil ik die winkel hier wel in de buurt.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Primark waarschijnlijk ook in Enschede. Empty Re: Primark waarschijnlijk ook in Enschede.

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 7:21

Das nou echt een plek waar in nooit zal komen :P

Gast
Gast

Primark waarschijnlijk ook in Enschede. Empty Re: Primark waarschijnlijk ook in Enschede.

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 7:22

Ik vind t zo gek dat ze steeds op gekke plekken die winkel openen. Waarom niet gewoon in t hart van Utrecht of Amsterdam?

Gast
Gast

Bericht  May ma 28 maa 2011 - 7:23

Ah dat zou mooi dichtbij zijn Very Happy
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 7:24

Odilia schreef:Ik vind t zo gek dat ze steeds op gekke plekken die winkel openen. Waarom niet gewoon in t hart van Utrecht of Amsterdam?

Te duur denk ik. Weet je wat de huurprijzen daar zijn? Duizenden euro's per maand...Geloof Kalverstraat wel 10.000 euro per maand...Dan kunnen ze de kleding nooit goedkoop houden.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 7:24

Rotterdam snapte ik nog wel, omdat dat bij de haven ligt, dus ze kunnen die kleding goedkoop schepen. Hoofddorp = naast Schiphol. Ook logisch. Enscede zal dan wel met Duitsland te maken hebben, dat ze die lading daar vandaan halen dan.

Wel een lekkere non-plek inderdaad.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 7:41

Ach ja, waarom zouden ze in het oosten van het land ook winkels plaatsen. Dat hebben ze daar toch helemaal niet nodig......

Sorry hoor, maar waarom moet alles in het westen?? Ik vind het leuk dat er ook 1 hier in de buurt komt. Arnhem hoorde ik laatst ook. Zou ook een leuke plek zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 7:43

Haha ja daar heb je een punt, Ostara. En fair enough, er zitten er al twee in het westen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 7:43

Marin schreef:Rotterdam snapte ik nog wel, omdat dat bij de haven ligt, dus ze kunnen die kleding goedkoop schepen. Hoofddorp = naast Schiphol. Ook logisch. Enscede zal dan wel met Duitsland te maken hebben, dat ze die lading daar vandaan halen dan.

Wel een lekkere non-plek inderdaad.
Oh ja! Dat klinkt wel aannemelijk.

Gast
Gast

Bericht  Pannetoet ma 28 maa 2011 - 7:55

May schreef:Ah dat zou mooi dichtbij zijn Very Happy

Jaa inderdaad!
Alle leuke winkels zitten altijd in het westen :P
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 8:00

Goed nieuws! Het mag wat mij betreft wel door gaan.

Gast
Gast

Bericht  Zininzon ma 28 maa 2011 - 9:14

Odilia schreef:Ik vind t zo gek dat ze steeds op gekke plekken die winkel openen. Waarom niet gewoon in t hart van Utrecht of Amsterdam?

Misschien is daar wel te veel concurrentie of een compleet aanbod.

Ik wil wel een Primark in Enschede!!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  klavertje ma 28 maa 2011 - 9:23

Ik_zelf_87 schreef:
May schreef:Ah dat zou mooi dichtbij zijn Very Happy

Jaa inderdaad!
Alle leuke winkels zitten altijd in het westen :P

nou idd, ik wil ook wel een primark in enschede Very Happy
klavertje
klavertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 646
Punten : 693
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  stargirl ma 28 maa 2011 - 9:38

En tóch is Enschede best een hele leuke winkelstad hoor en na het shoppen kun je neerstrijken op een van de gezellige terrasjes aan de oude markt, dus laat maar komen die Primark, ben benieuwd!

stargirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 84
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Koffieleut ma 28 maa 2011 - 20:58

Dat zou lekker zijn zeg!! En erg fijn dat er nu eens andere plaatsen worden aangedaan dan de randstad.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 20:59

stargirl schreef:En tóch is Enschede best een hele leuke winkelstad hoor en na het shoppen kun je neerstrijken op een van de gezellige terrasjes aan de oude markt, dus laat maar komen die Primark, ben benieuwd!

Precies, dit wilde ik ook zeggen. Enschede heeft echt een enorm aantal winkels en ook een groot aantal toeristen elk weekend. Het is misschien niet zo'n heel logische plek voor de Nederlanders maar zeker geen "non-plek" :P Ik ben er blij mee! (het zal in het begin alleen wel weer stervensdruk zijn)

Gast
Gast

Bericht  Zininzon di 29 maa 2011 - 5:17

Ik vertelde vandaag op het werk (in Enschede) dat er misschien een Primark komt. Alle collega's echt zo: de watte???
Hahahaha... Maar ik hoop dat ie komt! Een collega wist trouwens wel te vertellen dat de Zara naar Enschede komt!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Error di 29 maa 2011 - 5:33

Zou leuk zijn! Mag idd wel iets meer naar het oosten van het land komen Wink

Maar ik hoorde een tijdje terug al dat er ook een Primark in Nijmegen komt?
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11

Bericht  Error di 29 maa 2011 - 5:34

Zininzon schreef:......Een collega wist trouwens wel te vertellen dat de Zara naar Enschede komt!

Aaah leuk! Vind Enschede best een leuke stad zo af en toe!
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11

Bericht  patjuhhh di 29 maa 2011 - 5:45

dat zou een stuk dichterbij zijn als rotterdam voor mij.
patjuhhh
patjuhhh
Prater
Prater

Aantal berichten : 1070
Punten : 1103

Bericht  klavertje di 29 maa 2011 - 5:46

enschede is indd een leuke stad, maar een primark zou het wel afmaken Very Happy
klavertje
klavertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 646
Punten : 693
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: