Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

afspraak vergeten...altijd rekening?

+10
TukTuk
Arwyn
Angela_1986
Tiara
Susan
Elliot
Urban Naked
Printje
Suus
Flower_L
14 plaatsers

Ga naar beneden

afspraak vergeten...altijd rekening? Empty afspraak vergeten...altijd rekening?

Bericht  Flower_L di 7 mei 2013 - 3:50

ben met mijn domme hoofd afspraak voor zoon bij osteopaat vergeten vanochtend. die man belde zelf op, en heb nieuwe afspraak gemaakt.
nu kreeg ik net de nota binnen toevallig voor het eerste consult...91 euro...
bedenk me ineens dat vanochtend ook in rekening wordt gebracht. logisch...maar flink balen. bijna 100 euro voor niets...

hebben jullie altijd een rekening gekregen voor gemist consult bij fysio tandarts etc? hoop stiekem dat ze vergeten, maar zal wel niet.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

afspraak vergeten...altijd rekening? Empty Re: afspraak vergeten...altijd rekening?

Bericht  Suus di 7 mei 2013 - 4:00

Ik werk bij een tandartspraktijk en mijn baas is eigenlijk veel te lief Wink Pas als mensen voor de derde keer hun controle-afspraak vergeten krijgen ze een nota en dan nog maar iets van 10 euro. Daarna loopt het wel op. Voor behandelingen die vergeten worden hangt het van de duur van de behandeling af hoeveel er in rekening gebracht wordt.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

afspraak vergeten...altijd rekening? Empty Re: afspraak vergeten...altijd rekening?

Bericht  Printje di 7 mei 2013 - 4:01

Nee nog nooit gehad, al vergeet ik ook niet zo heel veel afspraken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 4:03

Bij mijn fysio is het wel zo dat je niet later dan 24 uur van te voren af mag zeggen en dat ze het anders in rekening brengen. Tsjah, ik snap het ook wel.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L di 7 mei 2013 - 4:11

ik ga morgen toch eens bellen...vragen wat ik kan verwachten. baal zo dat ik het vergeten ben... :nopompom:

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Urban Naked di 7 mei 2013 - 4:13

Mijn tandarts stuurt altijd een smsje 2 dagen van tevoren, zo relaxed. (dat gaat automatisch trouwens, niet dat ze me persoonlijk iets stuurt)

Wel balen van dat geld hee!
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Elliot di 7 mei 2013 - 4:14

Ik ben een keer mijn tandartsafspraak vergeten en die is niet aan mij doorberekend omdat het de eerste keer was. Mocht ik het nog eens vergeten dan krijg ik wel een rekening.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Susan di 7 mei 2013 - 4:15

Meestal wel, vooral als dit van tevoren wordt aangekondigd. Ik vraag me trouwens af of het ook in rekening wordt gebracht als je die dag ziek bent, dat zou ik wel raar vinden, want dan kun je er vrij weinig aan doen dat je niet 24 uur van tevoren af kunt zeggen. Niet iedereen kan dan even de kosten van zo'n afspraak ophoesten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Tiara di 7 mei 2013 - 4:37

Niet bij elke zorgverlener gehad. Bij ziekte trouwens nooit.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Angela_1986 di 7 mei 2013 - 4:48

Ik geloof niet dat ik ooit een afspraak ben vergeten maar heb wel eens op het laatste moment af moeten zeggen bij de tandarts en fysio en daar heb ik zelf geen rekening van gehad.

Weet wel dat mijn fysio niet zo heel streng is met verzetten van afspraken, van beide kanten zijn we flexibel in afspraken.

Mijn osteopaat zou het denk ik niet, volledig, in rekening brengen als ik mijn afspraak met hem zou vergeten. Maar ik kom daar al járen en hij weet wel dat ik niet snel een afspraak vergeet.

Hopelijk hoef je niet het volledige bedrag te betalen want dat is inderdaad héél zonde van je geld!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Arwyn di 7 mei 2013 - 4:50

Niet de afgelopen keer, maar die keer ervoor was ik ziek toen ik een afspraak bij de tandarts had.
Diezelfde middag daardoor pas afgezegd, maar ik heb eigenlijk geen idee of die gedeclareerd is..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TukTuk di 7 mei 2013 - 4:54

Arwyn schreef:Niet de afgelopen keer, maar die keer ervoor was ik ziek toen ik een afspraak bij de tandarts had.
Diezelfde middag daardoor pas afgezegd, maar ik heb eigenlijk geen idee of die gedeclareerd is..

Dan had je er wel een rekening van gezien, want je zorgverzekering vergoed die rekening namelijk niet.

De tandarts stuurt wel een rekening wanneer je het vergeet, was bij mijn vriend de vorige keer 80 euro, omdat er een grote behandeling gepland stond afspraak vergeten...altijd rekening? 1371890812.

Verder heb ik eigenlijk nooit kort van te voren een behandeling afgezegd, alleen 1,5 jaar geleden de fysiotherapeut, was paar uur van te voren dat ik afbelde, had toen net te horen gekregen dat mijn opa was overleden, heb daar ook geen rekening van gekregen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 5:03

Mijn vriend heeft ook wel eens de rekening gehad van een vergeten tandarts afspraak. Was een jaar daarvoor gemaakt (na de jaarlijkse controle) en eigenlijk vind ik dat er wel een sms/kaartje/mailtje een week voor de afspraak vanaf kan.. Blijft uiteindelijk zijn fout, dat wel.

Het staat meestal in de voorwaarden van het bedrijf. Geloof dat de regeling ook wel zichtbaar moet zijn voor de klant, zodat hij het daadwerkelijk ook weet. Bij mijn tandarts staat het bijvoorbeeld op hun kaartjes en bij de balie aangeplakt.

Gast
Gast

Bericht  Mint di 7 mei 2013 - 5:04

Mijn nicht had laatst een rekening van 50 euro. Vergeten afspraak bij de tandarts.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  mzcharlotte di 7 mei 2013 - 5:10

Het salaris (en de hoogte ervan laat ik buiten discussie) is afhankelijk van de behandelde patiënten in veel van dat soort beroepen, dacht ik weleens te hebben gehoord. Vergeten afspraken zijn eigen verantwoording en hoeft zo iemand dan wat mij betreft niet de dupe van te zijn. Bij ziekte meld je je nog wel af, maar je kan natuurlijk niet een afspraak kort van te voren afzeggen omdat het toch niet uitkomt of omdat je er geen zin in hebt, dat wil je met zo'n regel voorkomen lijkt mij.

Ik vind het netjes als de tandarts je een melding geeft, maar ik vind dat er zeker niet "horen". Er zijn tegenwoordig voldoende middelen om afspaken goed vast te leggen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 5:18

Ik zie hier mensen reageren dat het zonde is van je geld en dat is natuurlijk ook zo. Maar de hulpverlener krijgt er gewoonweg geen geld voor, een gemist consult (tot 2012 was dat in de 2e lijnszorg wel zo trouwens). Een zorginstelling loopt dus geld mis als mensen zomaar een afspraak vergeten. En met het monopolie van de zorgverzekeraars tegenwoordig, kunnen ze dat geld ook niet zomaar missen.

Het zal afhangen van de instelling wat de gevolgen voor to zijn, maar ze staan wel in hun recht als ze de behandeling bij je declareren.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 5:25

Ik ben vrij coulant voor mijn patient en reken het meestal gewoon door naar de zorgverzekering.. Ook fout, want ik declareer iets waarvoor iemand niet geweest is. Maar er is wel tijd gereserveerd. Nu is het zo dat ik in een wijk werk waar mensen weinig geld hebben en om deurwaarders etc te voorkomen doe ik het maar zo. Wel geef ik er een waarschuwing bij voor de volgende keer. Dan krijgen ze ook echt een rekening thuis voor een niet nagekomen afspraak. En het excuus dat ze niet konden bellen op zondag gaat ook niet meer op sinds we 24u per dag een antwoordapparaat beschikbaar hebben.

Mocht iemand ziek zijn of andere 'geldige' reden hebben en meteen om 8uur afbelt dan haal ik het uit mijn agenda. Dat vind ik dan weer wat anders als je 10minuten van te voren afbelt dat je ziek bent en niet kunt komen...

Gast
Gast

Bericht  Caramba di 7 mei 2013 - 5:29

Ik ben vorig jaar mijn afspraak tandarts vergeten. Kreeg een week later een rekening.
Nu moet ik volgende week weer naar de tandarts. Ik wist de datum nog wel, maar de tijd niet meer. Vanmorgen eerst maar achteraan gebeld.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 5:31

Jonguh...das fraude Jip!

Wat voor zorg verleen jij trouwens? Iets met kinderen toch?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 5:35

Klopt angel Maar ik moet wat...ik moet omzet draaien hè, anders mag ik niet op vakantie. Nee dat laatste is onzin, maar het is wel fraude. En ook klantvriendelijk, anders komen die mensen nooit meer bij mij.

Ik ben algemeen f.ysio en k.inderf.ysio

Gast
Gast

Bericht  Angela_1986 di 7 mei 2013 - 6:01

Minneke schreef:Ik zie hier mensen reageren dat het zonde is van je geld en dat is natuurlijk ook zo. Maar de hulpverlener krijgt er gewoonweg geen geld voor, een gemist consult (tot 2012 was dat in de 2e lijnszorg wel zo trouwens). Een zorginstelling loopt dus geld mis als mensen zomaar een afspraak vergeten. En met het monopolie van de zorgverzekeraars tegenwoordig, kunnen ze dat geld ook niet zomaar missen.

Het zal afhangen van de instelling wat de gevolgen voor to zijn, maar ze staan wel in hun recht als ze de behandeling bij je declareren.

Dat begrijp ik ook heel erg goed hoor van de zorgverleners, het is terecht dat ze die afspraak in rekening brengen omdat ze anders inkomsten mislopen. Maar het is ook heel zonde van je geld :nopompom: ondanks dat het je eigen schuld is.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Minx di 7 mei 2013 - 6:58

Jip83 schreef:Ik ben vrij coulant voor mijn patient en reken het meestal gewoon door naar de zorgverzekering.. Ook fout, want ik declareer iets waarvoor iemand niet geweest is. Maar er is wel tijd gereserveerd. Dan krijgen ze ook echt een rekening thuis voor een niet nagekomen afspraak. En het excuus dat ze niet konden bellen op zondag gaat ook niet meer op sinds we 24u per dag een antwoordapparaat beschikbaar hebben.

Mocht iemand ziek zijn of andere 'geldige' reden hebben en meteen om 8uur afbelt dan haal ik het uit mijn agenda. Dat vind ik dan weer wat anders als je 10minuten van te voren afbelt dat je ziek bent en niet kunt komen...

+ 1
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: