Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eerste afspraak gyn

+3
Filoria
Clapperdie
Aardbei
7 plaatsers

Ga naar beneden

Eerste afspraak gyn Empty Eerste afspraak gyn

Bericht  Aardbei ma 4 jun 2012 - 6:37

Hoi iedereen,

Ik lees al even mee en heb sinds vandaag een account aangemaakt. Ik heb gelijk iets waar ik een topic over wilde openen.

Vanaf januari ben ik gestopt met de nuvaring en gaan we voor een kindje, alleen mijn cyclus is erg onregelmatig en lang. Nu zijn wij laatst naar een kinderwensspreekuur geweest bij een verloskundigenpraktijk en zij heeft een verwijsbriefje geschreven voor de gynaecoloog. Eigenlijk schrok ik hier best wel van, heb gelijk het gevoel dat er wat 'mis' is met me. Misschien is dat ook wel zo maar eigenlijk hield ik mezelf in mijn hoofd een beetje voor dat het nog wel normaal was na net 5 maanden gestopt te zijn.

Toen ik de poli belde om een afspraak te maken vroeg ik gelijk wat eigenlijk precies de bedoeling was van zo'n eerste afspraak, omdat de verloskundige het had over een echo. De dame aan de telefoon Was een beetje kortaf en niet echt duidelijk, en zei alleen dat ik een gesprek met een arts kreeg en dat we het daarna allemaal wel zouden zien.

Ben nu best wel zenuwachtig voor die afspraak. Hoe verliep jullie eerste afspraak in zo'n geval?
Aardbei
Aardbei
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste afspraak gyn Empty Re: Eerste afspraak gyn

Bericht  Clapperdie ma 4 jun 2012 - 6:42

Ik kreeg ook een afspraak bij de gyn omdat ik na 3/4 maanden nog niet ongesteld was geworden. Ik kreeg toen een echo om te kijken hoe mijn baarmoeder en eierstokken etc eruitzagen. Daarna kreeg ik een bloedprikformulier mee en mocht over 4 weken een afspraak maken om te uitslag te bespreken en te kijken of ik dan inmiddels al ongesteld was geworden.

Toen ik terug kwam na die 4 weken was ik inmiddels wel ongesteld geworden maar uit het bloedonderzoek bleek dat ik PCOS heb en daarna ben ik de medische molen ingegaan.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste afspraak gyn Empty Re: Eerste afspraak gyn

Bericht  Filoria ma 4 jun 2012 - 6:50

Spannend Aardbei. Welkom hier trouwens. Ben je echt helemaal nieuw als meeschrijfster of ben je een oude bekende onder een andere naam?

Bij de eerste afspraak ben je meestal wel even bezig. Eerst wat vragen over je gezondheid en je menstruatie beantwoorden, dan een inwendige echo. Daarna krijg je meestal nog een opdracht voor een bloedonderzoekje mee. Heb je gevraagd of je man ook mee moet? Want dan is er een kans dat hij de opdracht krijgt om een kwakje in te gaan leveren. Daar mag hij dan een afspraak voor maken met het lab.

Het valt me trouwens wel op hoe groot de verschillen zijn qua doorverwijzen. De ene arts verwijst pas na een jaar door naar de gyn, de ander na een paar maanden pas. Wie weet moet je menstruatie nog een beetje op gang komen en is er niks aan de hand. Maar ik weet eigenlijk niet hoe dat werkt bij de Nuvaring?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste afspraak gyn Empty Re: Eerste afspraak gyn

Bericht  Aardbei ma 4 jun 2012 - 6:59

Nee dit is de eerste keer dat ik meeschrijf.
De verloskundige zei dat als je een normale cyclus hebt ze je een jaar laten proberen om zwanger te worden alvorens je door te verwijzen, maar als je cyclus abnormaal is ze dat al eerder doen. Mijn cyclus varieert nu tussen de 37 en 65 dagen.

Ik heb eigenlijk niet gevraagd of mijn vriend mee moest komen maar hij komt sowieso wel mee. Aan de telefoon zei ze er ook niets over.

Bedankt voor jullie antwoorden, dan weet ik een beetje wat me te wachten staat. De dame aan de telefoon zei niet eens dat ik een inwendige echo kon krijgen, maar dan kan ik daar in ieder geval rekening mee houden.
Aardbei
Aardbei
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste afspraak gyn Empty Re: Eerste afspraak gyn

Bericht  Annie24 ma 4 jun 2012 - 7:01

Een gesprek, vragenlijst en inwendige echo. Vervolgens moest ik bloedprikken en kreeg mijn vriend een formulier en potje mee Laughing

Mijn gyn vond het zonde als na een tijdje zou blijken dat het zaad van mijn vriend niet in orde was, dus vandaar meteen een potje.

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste afspraak gyn Empty Re: Eerste afspraak gyn

Bericht  Novalee ma 4 jun 2012 - 7:07

Ik kreeg een aantal vragen over hoe m'n cyclus was voor ik aan de pil ging. Ik had zelf al een tijdje mijn temperatuur bijgehouden en dat heeft hij bekeken. Daarna kreeg ik een inwendige echo om te kijken of dat er allemaal goed uitzag en als laatste moest ik bloed laten prikken om de hormoonwaardes en mijn schildklierfunctie te bekijken. Mijn vriend hoefde geen zaadonderzoek omdat er op dat moment geen reden was om aan te nemen dat daar iets niet mee klopte. Later is dat nog wel onderzocht, maar toen waren we al ruim een half jaar verder.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste afspraak gyn Empty Re: Eerste afspraak gyn

Bericht  Snoes ma 4 jun 2012 - 7:08

Annie24 schreef:Een gesprek, vragenlijst en inwendige echo. Vervolgens moest ik bloedprikken en kreeg mijn vriend een formulier en potje mee Laughing

Mijn gyn vond het zonde als na een tijdje zou blijken dat het zaad van mijn vriend niet in orde was, dus vandaar meteen een potje.

Zo ging het bij ons ook. Onze gyn vond het ook zonde om mij met hormonen te laten starten, als later zou blijken dat het zaad van mijn vriend niet goed zou zijn. Hij wilde daar eerst zekerheid over hebben vooraleer ik met de hormoonbehandelingen mocht starten.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste afspraak gyn Empty Re: Eerste afspraak gyn

Bericht  Aardbei ma 4 jun 2012 - 7:32

Thanks iedereen voor de antwoorden. Ben vooral blij dat ik nu weet dat ik waarschijnlijk wel een inwendige echo kan verwachten! Klinkt misschien stom maar daar moet ik me toch even op voorbereiden. Ben nog nooit in het ziekenhuis geweest of bij de huisarts anders dan voor de pil/nuvaring dus moet me toch even over een drempel heen voor mezelf!
Aardbei
Aardbei
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste afspraak gyn Empty Re: Eerste afspraak gyn

Bericht  Snoes ma 4 jun 2012 - 7:47

Oh, maar dat had ik ook hoor Aardbei. Ik was echt als de dood voor een inwendige echo, maar het viel me uiteindelijk echt reuze mee!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste afspraak gyn Empty Re: Eerste afspraak gyn

Bericht  Thunder ma 4 jun 2012 - 8:05

Annie24 schreef:Een gesprek, vragenlijst en inwendige echo. Vervolgens moest ik bloedprikken en kreeg mijn vriend een formulier en potje mee Laughing

Mijn gyn vond het zonde als na een tijdje zou blijken dat het zaad van mijn vriend niet in orde was, dus vandaar meteen een potje.

+1, mijn arts deed precies hetzelfde.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste afspraak gyn Empty Re: Eerste afspraak gyn

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum