Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

1e afspraak kinderdagverblijf

+5
Lejow
Puggle
Jasmine
Muppetje
Amber-
9 plaatsers

Ga naar beneden

1e afspraak kinderdagverblijf Empty 1e afspraak kinderdagverblijf

Bericht  Amber- di 13 maa 2012 - 6:32

Morgen hebben wij bij 2 verschillende kinderdagverblijven een kennismakingsgesprek. Zit na te denken over wat ik allemaal wil vragen.
Hebben jullie tips?!
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e afspraak kinderdagverblijf Empty Re: 1e afspraak kinderdagverblijf

Bericht  Muppetje di 13 maa 2012 - 6:41

Geen tips, wel leuk, veel plezier

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e afspraak kinderdagverblijf Empty Re: 1e afspraak kinderdagverblijf

Bericht  Jasmine di 13 maa 2012 - 6:48

Lejow heeft daar een tijd geleden ook een topic over geopend, staan heel veel tips in. Heb 'm even voor je opgezocht.

https://yescafe.actieforum.com/t16076-waarop-letten-bij-een-kdv

Veel plezier morgen!
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

1e afspraak kinderdagverblijf Empty Re: 1e afspraak kinderdagverblijf

Bericht  Puggle di 13 maa 2012 - 6:48

Wij hebben ons gewoon rond Latem leiden daar. Alles werd ons keurig uitgelegd. Van het slapen tot spelen en hoeveel het ons gaat kosten.
Gewoon lekker rond kijken en ik denk dat als je wat wil weten het ter plekke wel opkomt, dat had ik ook. Ik zou nu niet zo snel weten wat je specifiek kan vragen.

Veel succes en plezier!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

1e afspraak kinderdagverblijf Empty Re: 1e afspraak kinderdagverblijf

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 6:52

hoe reageren zij op 'afwijkende wensen' van de ouders, dus bijvoorbeeld bijvoeding á la rapley, dat je wilt dat je kind bepaalde voedingsmiddelen niet mag hebben (smeerkaas of smeerworst bijvoorbeeld vanwege zoutgehalte en afvalvlees), dat soort dingen.

Verder zou ik graag hun huilbeleid willen weten en gaandeweg zou ik er proberen achter te komen hoe bewust ze met dingen bezig zijn. Hebben ze bijvoorbeeld nagedacht wat er voor de lunch op tafel staat? Even een klein voorbeeldje om erachter te kunnen komen hoe bewust ze bezig zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e afspraak kinderdagverblijf Empty Re: 1e afspraak kinderdagverblijf

Bericht  Amber- di 13 maa 2012 - 7:10

Meiden dankjewel voor de tips.

@ Jasmine, wist dat er eerder een soort gelijk topic was ge openend maar kon hem niet vinden, dus dankje!
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e afspraak kinderdagverblijf Empty Re: 1e afspraak kinderdagverblijf

Bericht  Lejow di 13 maa 2012 - 8:01

Jasmine schreef:Lejow heeft daar een tijd geleden ook een topic over geopend, staan heel veel tips in. Heb 'm even voor je opgezocht.

https://yescafe.actieforum.com/t16076-waarop-letten-bij-een-kdv

Veel plezier morgen!

Dat wilde ik ook zeggen haha Very Happy :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

1e afspraak kinderdagverblijf Empty Re: 1e afspraak kinderdagverblijf

Bericht  Filoria di 13 maa 2012 - 8:40

Als je over het pedagogisch beleid begint komt er vaak een blablabla verhaal, dus je kunt dan beter vragen hoe ze in specifieke situaties handelen. Bijvoorbeeld:

- Twee kinderen maken ruzie om een bal. Wat doen de medewerkers dan?
- Wat als ons kind moeite heeft met wennen en veel huilt bij het afscheid?
- Wat doen jullie als het regent?

Een - in mijn ogen - minder goed kinderdagverblijf zou zeggen:

- De bal afpakken.
- Negeren.
- Binnen spelen of tv kijken.

En een - in mijn ogen - beter kinderdagverblijf zou zeggen:

- De kinderen stimuleren om zelf een oplossing te bedenken.
- Goed kijken waar het kind positief op reageert (afleiding, een kort afscheid etc.) en daarop inhaken.
- Buiten in de plassen stampen en naar slakken en regenwormen kijken.

Ik wou achteraf gezien dat ik meer van zulke vragen had gesteld. Want een aantal dingen op het KDV van Tomas gaan helemaal tegen mijn principes in. Dat voorbeeld met die ruzie om een bal: dat afpakken doen zij dus. Probleem opgelost. Tja.
En bij regen zitten ze altijd binnen, en als de zon schijnt zijn ze de hele dag buiten. Dan staan de juffen alleen maar met elkaar te kletsen. Sterker nog: ik hoorde ze vandaag tegen een kind zeggen: 'even niet, we zijn aan het praten'. Stonden ze gezellig over hun weekend te kletsen. (Tuurlijk, iedereen mag ontspannen, maar ook buiten kun je aandacht aan de kinderen besteden). Ik heb niet het idee dat ze écht hun best doen om de kinderen te stimuleren in hun ontwikkeling.

Oja en als je creativiteit belangrijk vindt: kijk goed naar de knutselwerkjes die je ziet hangen. Op het ene kinderdagverblijf mogen kinderen zelf experimenteren met materialen, op het andere KDV moeten ze een kant-en-klaar clowntje op een a4tje plakken.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

1e afspraak kinderdagverblijf Empty Re: 1e afspraak kinderdagverblijf

Bericht  Filoria di 13 maa 2012 - 8:41

En veel plezier Very Happy zo wordt het wel heel écht he?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

1e afspraak kinderdagverblijf Empty Re: 1e afspraak kinderdagverblijf

Bericht  JD di 13 maa 2012 - 10:16

Filoria schreef:

Oja en als je creativiteit belangrijk vindt: kijk goed naar de knutselwerkjes die je ziet hangen. Op het ene kinderdagverblijf mogen kinderen zelf experimenteren met materialen, op het andere KDV moeten ze een kant-en-klaar clowntje op een a4tje plakken.

dit vind ik niet echt een goede tip. de knutselwerkjes die er hangen zijn echt momentopnames. de week erna hangt er weer iets anders. en al hangen er leuke knutselwerkjes...wie zegt er dat die er niet al een maand hangen en de leidsters amper knutselen met de kinderen? .... dus vind dat een beetje onzin.

verder idd vragen over wenbeleid,huilprotocol, voeding, ziektebeleid, invalkrachten tov vaste leidsters, beleid wbt ruildagen/extra dagen, vakantiesluiting/kerstsluiting, werken ze met thema's, werken ze volgens pedagogen, werken ze met een open deuren beleid, hebben ze ouderavonden/oudergesprekken
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e afspraak kinderdagverblijf Empty Re: 1e afspraak kinderdagverblijf

Bericht  Filoria di 13 maa 2012 - 18:47

Kinderdagverblijven die eigen creativiteit van de kinderen belangrijk vinden zullen nooit 15 precies dezelfde sneeuwpoppetjes hebben hangen, dus je kunt zeker wat op maken uit wat er hangt.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

1e afspraak kinderdagverblijf Empty Re: 1e afspraak kinderdagverblijf

Bericht  xxjojootjexx di 13 maa 2012 - 19:38

En als ze vaak knutselen, zullen er werkjes hangen afhankelijk van het seizoen of de periode...
Als er nu nog gekleurde bladeren hangen, dan weet je dat ze al een half jaar hangen (herfst) Wink

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e afspraak kinderdagverblijf Empty Re: 1e afspraak kinderdagverblijf

Bericht  Printje wo 14 maa 2012 - 1:22

JaneDoe schreef:
Filoria schreef:

Oja en als je creativiteit belangrijk vindt: kijk goed naar de knutselwerkjes die je ziet hangen. Op het ene kinderdagverblijf mogen kinderen zelf experimenteren met materialen, op het andere KDV moeten ze een kant-en-klaar clowntje op een a4tje plakken.

dit vind ik niet echt een goede tip. de knutselwerkjes die er hangen zijn echt momentopnames. de week erna hangt er weer iets anders. en al hangen er leuke knutselwerkjes...wie zegt er dat die er niet al een maand hangen en de leidsters amper knutselen met de kinderen? .... dus vind dat een beetje onzin.


Ik ben het juist wel met Filoria eens, ik ben echt allergisch voor tig dezelfde werkjes aan de wand. Totaal niet creatief vanuit het kind.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e afspraak kinderdagverblijf Empty Re: 1e afspraak kinderdagverblijf

Bericht  JD wo 14 maa 2012 - 2:47

Printje schreef:
JaneDoe schreef:
Filoria schreef:

Oja en als je creativiteit belangrijk vindt: kijk goed naar de knutselwerkjes die je ziet hangen. Op het ene kinderdagverblijf mogen kinderen zelf experimenteren met materialen, op het andere KDV moeten ze een kant-en-klaar clowntje op een a4tje plakken.

dit vind ik niet echt een goede tip. de knutselwerkjes die er hangen zijn echt momentopnames. de week erna hangt er weer iets anders. en al hangen er leuke knutselwerkjes...wie zegt er dat die er niet al een maand hangen en de leidsters amper knutselen met de kinderen? .... dus vind dat een beetje onzin.


Ik ben het juist wel met Filoria eens, ik ben echt allergisch voor tig dezelfde werkjes aan de wand. Totaal niet creatief vanuit het kind.

vind ik ook, en tóch kan het een momentopname zijn....dus ik vin het niet iets waar je nou meteen je keuze op zou moeten baseren.
Wij hebben op dit moment ook allemaal schaapjes hangen waar de kindjes wol op geplakt hebben....en ik heb ze niet geholpen, maar ze zien er wel allemaal redelijk hetzelfde uit.... maar volgende week geef ik ze weer een groot vel waar ze lekker op kunnen schilderen en kliederen....dus in die zin vind ik t niet iets waar je je aan vast moet klampen wbt een beslissing maken
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e afspraak kinderdagverblijf Empty Re: 1e afspraak kinderdagverblijf

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum