Pimp mijn balkon?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Pimp mijn balkon?
Volgens mij wordt dit een jaarlijks terugkomend iets waar ik gewoon niet uitkom.
Ik deel mijn balkon met mijn buurman. Hij wordt afgescheiden door een hekwerk en een afscheiding welke doorzichtig is. Mijn deel van het balkon is 3m2. In het verleden heb ik er rieten stoelen neergezet, maar daar kwamen de champignons uit, omdat ik geen mogelijkheid heb om ze in de winter op te bergen. Ik ben dus op zoek naar iets dat mijn balkon sfeer laat uitstralen, maar wat in de winter makkelijk kan blijven staan, zonder dat het vergaat.
Hebben jullie inspiratie voor mijn balkonnetje? Meubels, verdere aankleding, wat ik met de afscheiding kan doen? We, buurman en ik, hebben het over een schutting gehad, maar dat vind ik dus absoluut niet mooi. Dus wat wel?
Hier een fotootje;
Ik deel mijn balkon met mijn buurman. Hij wordt afgescheiden door een hekwerk en een afscheiding welke doorzichtig is. Mijn deel van het balkon is 3m2. In het verleden heb ik er rieten stoelen neergezet, maar daar kwamen de champignons uit, omdat ik geen mogelijkheid heb om ze in de winter op te bergen. Ik ben dus op zoek naar iets dat mijn balkon sfeer laat uitstralen, maar wat in de winter makkelijk kan blijven staan, zonder dat het vergaat.
Hebben jullie inspiratie voor mijn balkonnetje? Meubels, verdere aankleding, wat ik met de afscheiding kan doen? We, buurman en ik, hebben het over een schutting gehad, maar dat vind ik dus absoluut niet mooi. Dus wat wel?
Hier een fotootje;
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Re: Pimp mijn balkon?
Je zou iets van kunstof kunnen nemen. Bijv. 2 kuipstoeltjes en een klein tafeltje. Kussentjes op je kuipstoeltjes staan ook wel gezellig en 2 van die kleine kussentjes kan je makkelijk binnen opbergen. Verder nog een stukje kunstgras op de grond en een plantenbank aan (ik ben de naam ff kwijt) hangen en klaar! Oh een een plateau of dienblad met wat kaarsjes op je tafeltje.
En qua afscheiding misschien zo'n rieten plaat/schuttingding er tegenaan?
En qua afscheiding misschien zo'n rieten plaat/schuttingding er tegenaan?
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Nog een poging, want ik kreeg net een foutmelding.
Aan plastickuipstoeltjes heb ik helemaal niet gedacht. Goed idee! Ga gelijk even kijken!
Gras kan helaas niet, omdat ik twee aangenomen huisdieren heb; De duiven. Ze zijn nu even weg, maar ik weet zeker dat ze terugkomen en maken er echt een rotzooi van. Het moet dus makkelijk schoon te maken zijn.
Thanx Razz.
Aan plastickuipstoeltjes heb ik helemaal niet gedacht. Goed idee! Ga gelijk even kijken!
Gras kan helaas niet, omdat ik twee aangenomen huisdieren heb; De duiven. Ze zijn nu even weg, maar ik weet zeker dat ze terugkomen en maken er echt een rotzooi van. Het moet dus makkelijk schoon te maken zijn.
Thanx Razz.
Nyx- Kletskop
Solarlampjes! En van dit soort bloembakken, daar zet je dan in de zomer leuke bloemetjes in en in de winter kieper je ze in een vuilniszak leeg, en bewaar je de bakken voor volgens jaar:
Solarlampjes kun je vrij goedkoop krijgen, wij hebben ze vervolgens met tie wraps bevestigd aan de spijlen van het balkon. Verder inderdaad misschien kunststof meubelen.
Solarlampjes kun je vrij goedkoop krijgen, wij hebben ze vervolgens met tie wraps bevestigd aan de spijlen van het balkon. Verder inderdaad misschien kunststof meubelen.
Gast- Gast
Heb jij die bakken, Lennox?
Want ik zag ze op de website van Action en vroeg me af hoe daar planten in konden groeien. Het lijkt mij een klein oppervlakte voor potgrond en bloempies.
Edit; Solarlampjes ga ik even naar kijken.
Want ik zag ze op de website van Action en vroeg me af hoe daar planten in konden groeien. Het lijkt mij een klein oppervlakte voor potgrond en bloempies.
Edit; Solarlampjes ga ik even naar kijken.
Nyx- Kletskop
Ik heb soortgelijke bakken, als je ze niet te vol zet gaat dat met eenjarige planten prima Wij zijn naar het tuincentrum gegaan, hebben daar leuke plantjes gehaald en bij ons hebben we er per bak ongeveer vier plantjes in zitten.
Gast- Gast
Leuk! Ga ik dus ook even naar kijken!
Nyx- Kletskop
Ik zou vlonders neerleggen, tegen de afscheiding een tuinposter/schilderij hangen en tussen de speilen iets van doek of volgens mij bestaan er ook van die wilgenmatten, dat lijkt mij nog mooier. Dan wat bloembakken ophangen met fleurige bloemen et voila!
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Soortgelijke onderwerpen
» Pimp mijn balkon
» Pimp mijn Hal
» Terras/tuin ondergrond --> pimp mijn tuintje
» Ik wil morgen mijn tuin kergeren gaan mijn buren schilderen
» Duif op het balkon
» Pimp mijn Hal
» Terras/tuin ondergrond --> pimp mijn tuintje