Pimp mijn balkon
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Pimp mijn balkon
Sinds een jaar wonen mijn vriend en ik in een appartement met balkon.
Toen we hier kwamen wonen, wist ik nog niet niet goed wat ik met het balkon wilde. Inmiddels hebben we er mooie donkergrijze composiet tegels gelegd.
Gisteren was ik de Vriendin aan het lezen en daar zag ik het: Mijn toekomstige balkon! Ons balkon ziet er ongeveer hetzelfde uit als in het tijdschrift qua afmetingen etc.
Hier een link van dit balkon: http://www.vriendin.nl/home/dezeweek.html
Probleem is alleen dat mijn vriend die houten bank van steigerhout wel mooi vindt, maar ook prijzig (hebben even op internet gekeken).
Aangezien ik zo'n bank heel graag wil, ben ik nou nog eens aan het speuren op internet.
Mijn vraag aan jullie is of jullie tips hebben waar ik kan kijken. Alternatieven voor het balkon zijn ook prima.
Ik vind het belangrijk dat er een beetje kleur is. Wil sowieso kijken voor wat bloempotten.
Bedankt voor het advies!
Toen we hier kwamen wonen, wist ik nog niet niet goed wat ik met het balkon wilde. Inmiddels hebben we er mooie donkergrijze composiet tegels gelegd.
Gisteren was ik de Vriendin aan het lezen en daar zag ik het: Mijn toekomstige balkon! Ons balkon ziet er ongeveer hetzelfde uit als in het tijdschrift qua afmetingen etc.
Hier een link van dit balkon: http://www.vriendin.nl/home/dezeweek.html
Probleem is alleen dat mijn vriend die houten bank van steigerhout wel mooi vindt, maar ook prijzig (hebben even op internet gekeken).
Aangezien ik zo'n bank heel graag wil, ben ik nou nog eens aan het speuren op internet.
Mijn vraag aan jullie is of jullie tips hebben waar ik kan kijken. Alternatieven voor het balkon zijn ook prima.
Ik vind het belangrijk dat er een beetje kleur is. Wil sowieso kijken voor wat bloempotten.
Bedankt voor het advies!
Natural- Fluisteraar
- Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10
Re: Pimp mijn balkon
Tsjip van het forum heeft het volgens mij (of nou ja, haar vriend/man) zelf gemaakt.
Ik weet niet hoe handig jullie zijn?
Gast- Gast
Hazeltje schreef:Tsjip van het forum heeft het volgens mij (of nou ja, haar vriend/man) zelf gemaakt.
Hé ik zag ineens mijn naam Mijn vriend heeft inderdaad de bank zelf gemaakt! Ik geloof dat wij zo'n 250 euro aan hout kwijt waren en 50 euro aan schroeven. Nou hebben wij een hele grote hoekbank met tafel en we maken ook nog een kast. (Zo'n expedit model maar dan van steigerhout) Ik zal vanmiddag even een duidelijke foto maken. En eventueel heb ik ook nog wel werktekeningen op de laptop staan van een bank. Dat maakt het een stuk makkelijker. Wij hebben moeilijk gedaan want we wilden perse een hoekbank en daar konden we geen tekening van vinden dus het was een heel gepuzzel
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10
Hier de foto van de loungebank met het tafeltje. Het terras is 3.5 x 3.5 dus reken maar uit hoe groot de bank is
Edit: Die viooltjes in de plantenbakken worden na onze vakantie vervangen hoor!
Tsjip- Prater
Wij hebben onze steigerhouten spulletjes bij Jorg in Naarden gekocht. Top service!
Verona- Prater
- Aantal berichten : 581
Punten : 708
Wat leuk! Ik wil ook mijn balkon pimpen..
Bij ons staan alleen altijd de 2 vuilniszakken buiten (plastic en afval - ja hier in Nijmegen is dat allemaal weer apart en gekloot).. En dan is het halve balkon al vol
Toch wil ik hem ook pimpen binnekort.
Bij ons staan alleen altijd de 2 vuilniszakken buiten (plastic en afval - ja hier in Nijmegen is dat allemaal weer apart en gekloot).. En dan is het halve balkon al vol
Toch wil ik hem ook pimpen binnekort.
Gast- Gast
Ik lees mee want wil ook tips voor mijn balkon.
Maar waar zie ik dat balkon van Vriendin? Als ik op de link klik zie ik alleen maar wat er volgende week in de Vriendin staat..
Maar waar zie ik dat balkon van Vriendin? Als ik op de link klik zie ik alleen maar wat er volgende week in de Vriendin staat..
Eris- Prater
- Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Hazeltje, wat goed dat je aan Tsjip dacht. Dit is precies wat we zoeken, alleen in iets kleiner formaat.
Mooie foto Tsjip, zelfs met bloemen haha. Ik zou het heel heel fijn vinden als je jouw tekening wilt sturen. Mijn vriend is best handig en nu hij de prijs heeft gezien waar jullie de bank voor hebben gemaakt is hij om, thanks a lot !
Hij heeft nog een aantal vragen: Welke houtsoort hebben jullie gebruikt en moet dit behandeld worden of is dit niet nodig?
Eris, als je kijkt naar wat er volgend week in de Vriendin staat, zie je een foto van een balkon met hierop een houten bank en een rieten tafeltje.. Dat is 'm.
Mooie foto Tsjip, zelfs met bloemen haha. Ik zou het heel heel fijn vinden als je jouw tekening wilt sturen. Mijn vriend is best handig en nu hij de prijs heeft gezien waar jullie de bank voor hebben gemaakt is hij om, thanks a lot !
Hij heeft nog een aantal vragen: Welke houtsoort hebben jullie gebruikt en moet dit behandeld worden of is dit niet nodig?
Eris, als je kijkt naar wat er volgend week in de Vriendin staat, zie je een foto van een balkon met hierop een houten bank en een rieten tafeltje.. Dat is 'm.
Natural- Fluisteraar
whaha nou ik weet niet hoor maar ik zie o.a. 2 vrouwen in een zebra print blouse maar geen balkon
Eris- Prater
Eris, nu zie ik het ook inderdaad . Toen ik de link plaatste stond er naar mijn idee nog een balkon met bank op :p.
Natural- Fluisteraar
Ik heb heel die pagina bekeken maar zag al niks Nou ja, misschien krijg je nog andere tips waar je wat aan hebt.
Eris- Prater
Natural schreef:Hazeltje, wat goed dat je aan Tsjip dacht. Dit is precies wat we zoeken, alleen in iets kleiner formaat.
Wij hebben de bank van steigerhout gemaakt. Wij hebben het hout wel behandeld maar het hoeft niet. Wij hebben het wel gedaan omdat het hout dan afwasbaar is. Als je het gaat behandelen bestel dan die de beits bij Goedhuys want wij wachten er nu al anderhalve maand en het is nog niet binnen.
Hier de link met de werktekeningen: http://www.multimateaalten.nl/?Steigerplanken
Voor steigerhout moet je echt op marktplaats gaan rondneuzen. Er zitten gigantisch veel verschil in de prijzen dus even goed uitzoeken.
Alvast veel succes ermee!!
Tsjip- Prater
Tsjip, bedankt voor je hulp. We gaan eens op het gemak op zoek naar steigerhout en dan kan mijn vriend aan de slag ermee. Gaat vast lukken nu . Thnx!
Natural- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» Pimp mijn balkon?
» Pimp mijn Hal
» Terras/tuin ondergrond --> pimp mijn tuintje
» Ik wil morgen mijn tuin kergeren gaan mijn buren schilderen
» Kunstgras(mat) op het balkon?
» Pimp mijn Hal
» Terras/tuin ondergrond --> pimp mijn tuintje