Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Terras/tuin ondergrond --> pimp mijn tuintje

+2
Pien
Caro
6 plaatsers

Ga naar beneden

Terras/tuin ondergrond --> pimp mijn tuintje Empty Terras/tuin ondergrond --> pimp mijn tuintje

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 3:22

Wat hebben jullie op je terras en in de tuin als ondergrond? Tegels? Houten vlonders? Grind? Gras is geen optie voor mij, daar is m'n tuintje te klein voor maar ik wil een soort klein terrasje aan leggen. Hebben jullie dat zelfgedaan? En is het duur? Mijn tuintje is echt inieminie, misschien 12m2 ofzo, omgeven door muren (van mijn huis en buren etc). Wat zou je dan voor ondergrond aanraden?

Laatst aangepast door Marin op do 24 maa 2011 - 9:09; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Terras/tuin ondergrond --> pimp mijn tuintje Empty Re: Terras/tuin ondergrond --> pimp mijn tuintje

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 3:40

Wij hebben betontegels van 50x50 en een stukje gras voor H om op te spelen.

Houten vlonders is heel gaaf maar is ook spefglad in de winter. Weet niet of je vaak naar buiten moet voor je fiets ofzo?
Als je er in de winter niet komt maakt het niet zo uit natuurlijk.

Als je stenen muren om je heen hebt en ook tegels legt... Tja, ik weet het niet.
Misshcien wel weg veel tegel dan. Dan zou hout denk ik wel mooier zijn. Wij hebben het niet zelf gelegd maar wij hebben dan een tuin van bijna 50m2 dus dat is haast niet te doen als je niet de juiste spullen ervoor hebt.

12M2 zouden we wel aandurven. De voortuin waar alleen een pad van tegels komt (de rest grind) gaan we wel zelf leggen.

Gast
Gast

Terras/tuin ondergrond --> pimp mijn tuintje Empty Re: Terras/tuin ondergrond --> pimp mijn tuintje

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 3:58

wij hebben momenteel nog tegels maar zijn er pas komen wonen dus we gaan de tuin nog veranderen. Houten vlonders/tegels zijn `s winters erg glad. Als je gewone tegels legt moet je er rekening mee houden dat je brekerszand/geel zand of zoiets als ondergrond gebruikt ook moet je een trilplaat huren om je tegels goed stevig erin te trillen. Mijn vriend heeft wel eens tegels in iemands tuin gelegd. Qua prijs kan je kijken op marktplaats, daar worden heel vaak tegels tegen een klein prijsje of gratis aangeboden omdat mensen eraf willen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 3:59

Goed punt van de stenen tegels + stenen muren, Hazeltje! Dat staat denk ik inderdaad niet zo leuk. Ik heb net bij de Gamma van die houten tegels van 50x50 gezien, voor 4.95 per stuk. M'n fiets staat in de hal, en in de winter kom ik er alleen voor m'n vuilnis. Denk dat ik hout inderdaad wel mooi vind.

Terras/tuin ondergrond --> pimp mijn tuintje 143118_2

Alleen hoe leg je dit soort tegels vast? Gewoon tegen elkaar aan klemmen? Is dat makkelijk te doen?

Dat staat toch wat warmer bij die witte/grijze muren. Ik zal van de week eens foto's maken overdag, al valt er nu nog echt niet veel te zien.

Denk dat ik met een beetje wat dingen, best een leuk tuintje kan krijgen. Bankje, tafeltje, wat bloempotten.

Gast
Gast

Bericht  Caro wo 23 maa 2011 - 4:33

VOlgens mij kan je dit makkelijk zelf leggen. Gewoon vanuit het midden naar de randen toewerken: je kunt beter aan de randen die dingen in stukken moeten zagen, dan in het midden.

En dan stevig tegen elkaar leggen op een egale ondergrond :-)
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 4:35

Caro schreef:VOlgens mij kan je dit makkelijk zelf leggen. Gewoon vanuit het midden naar de randen toewerken: je kunt beter aan de randen die dingen in stukken moeten zagen, dan in het midden.

Dan begin je toch aan 1 kant en eindig je aan de andere kant? Wink

Gast
Gast

Bericht  Caro wo 23 maa 2011 - 4:45

_Donnaa schreef:
Caro schreef:VOlgens mij kan je dit makkelijk zelf leggen. Gewoon vanuit het midden naar de randen toewerken: je kunt beter aan de randen die dingen in stukken moeten zagen, dan in het midden.

dat zóu een optie kunnen zijn ja. Ach: ik doe ook alleen maar of ik er verstand van heb: vraag me de logica niet maar zo hebben one tuinmannetjes onze tegels gelegd Very Happy
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 5:00

Haha het klinkt in elk geval alsof je een echte expert bent, Caro! Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 6:23

Ik heb zelf tegels en laten leggen. Ik weet niet meer hoeveel het gekost heeft.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 7:57

Dit is mijn mini tuintje :P

Terras/tuin ondergrond --> pimp mijn tuintje IMG_5320

De vuilniszakken gaan natuurlijk nog weg. Ik wil dus een soort ondergrond er in leggen en dan een bankje, tafeltje en wat bloempotten. Dat wordt vast wel leuk toch? Denk dat Hazeltje wel gelijk heeft en dat hout beter staat dan tegels. Dat zal 't wat warmer maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 8:04

Ik vind terrasplanken ipv vlonders vaak ook wel mooi..

Terras/tuin ondergrond --> pimp mijn tuintje 191

Wat voor grond heb je daar? Gewoon beton? Aarde?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 8:07

Het is beton. wel vies :P Kan nodig een opruimbeurt gebruiken. in de winter heb ik het daarom nog niet opgeknapt, heb ik lekker mee gewacht tot de lente en nu heb ik er zin in!

Gast
Gast

Bericht  Pien wo 23 maa 2011 - 10:45

ik zou denk ik kiezen voor kunstgras... geen idee waarom maar dat brengt wat kleur en het is ook nog eens goedkoop!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 10:46

Is dat niet onwijs lelijk?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 10:52

Caro schreef:
_Donnaa schreef:

dat zóu een optie kunnen zijn ja. Ach: ik doe ook alleen maar of ik er verstand van heb: vraag me de logica niet maar zo hebben one tuinmannetjes onze tegels gelegd Very Happy
Ik snap de logica ook niet echt om gewoon in het midden te beginnen, want dan loop je kans dat je aan alle zijkanten tegels af moet snijden/zagen.. Als je vanuit 1 hoek werkt, krijg je dat probleem maximaal aan 2 zijdes in plaats van max. 4..
Tegels in een rondtje leggen moet idd vanuit het midden, maar dat is niet aan de orde gok ik zo..

Laatst aangepast door _Donnaa op wo 23 maa 2011 - 10:52; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Pien wo 23 maa 2011 - 10:52

nou ja, als je een beetje mooie koopt hoeft dat niet heel lelijk te zijn! ik heb het laatst bij iemadn op het balkon gezien en dat was echt mooi!!

als je die tegels doet, betaal je 20euro per vierkante meter, dus 12 keer 20 ben je ook 240 kwijt! daar kun je volgens mij een mooi stuk voor kopen! plus dat ik het veel vrolijker vind staan als hout!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 10:59

Okee, laatste keer dat ik een vlondertje heb geplaatst.... Moest 't op balken. Je maakt een frame van balken en daar monteer je de vlonders op. Vlonders op de grond blijft niet stevig liggen en je beschadigt de onderkant van vlonders door 't gewicht erop en beton eronder..

Verder zou ik zelf voor een donkere vlonder gaan en deze gelijk bewerken met een goede lak, anders heb je er héél snel mos e.d. op! En zelf ben ik fan van whitewash meubelen en dan staat een donkere vloer er mooier bij... Maar goed, da's persoonlijk! Als je de vlonders maar wel bewerkt met een beschermlaag.

't Hoeft niet heel moeiljk te zijn om 't zelf te doen, ik zou alleen niet van die vierkante vlonders gebruiken maar een soort planken, die kun je namelijk makkelijker monteren op een frame en dan kun je 't zelf gewoon doen!

Gast
Gast

Bericht  JD wo 23 maa 2011 - 11:23

ik zou gewoon eens bij de praxis of tuincentra's enzo langsgaan om inspiratie op te doen.
Leuke gekleurde klinkertjes zijn ook leuk? Die zijn niet zo duur, maar is wel onmogelijk om zelf te leggen, maar staat ook leuk?
die houten tegels die je zelf plaatste zijn makkelijk zelf te leggen. Ik had ze op mn balkon, gewoon tegen elkaar vastklemmen, en als je aan het eind niet uitkomt zaag je ze gewoon op maat... leuke fleurige plantenbakjes en een minituinsetje erop, et voila!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  minoessepoes do 24 maa 2011 - 3:52

Ik zou ook gaan voor vlonders of de tegels die postte. Verder zou ik er in (witte) potten kruiden neer zetten en lavendel en bijvoorbeeld een tomatenplant, zeker omdat jij ook van koken houdt. En dan zou ik op de witte muur, recht tegenover je "tuin"deuren een tuinposter ophangen van een mooie uitzicht foto van 1 van je reizen.: http://foto.hema.nl/foto-tuinposter

En dan zou ik inderdaad gaan voor white wash tuinmeubels (eventueel gewoon van marktplaats halen en zelf white washen), of nou ja, ik zou denk ik voor 2 lekkere stoelen met een bijzet tafeltje gaan of een bankje, want dat staat dan weer mooi bij de muren en de kleur haal je dan uit de poster en de planten! En dan kan je ook nog gezellig gekleurde kussens op je stoelen leggen!

Ik denk dat je het heel gezellig kan maken!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  JD do 24 maa 2011 - 6:20

Bij de intratuin hebben ze ook leuke tuinposters, de prijs viel me alles mee.
Zo hebben ze een leuke tuinposter van lavendel. Leuk is om die op de muur te hangen en er dan potten met echte levendelplantjes onder te zetten...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Sarah1985 do 24 maa 2011 - 6:59

Ik zou tegen de muur een mooie tuinposter doen . Mooi kleur krijg je dan. Vind het wel een onwijs schattige plek. Mooi bankje erbij en allemaal potjes met mooie gekleurde plantjes
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 8:54

Paris1985 schreef:Ik zou tegen de muur een mooie tuinposter doen . Mooi kleur krijg je dan. Vind het wel een onwijs schattige plek. Mooi bankje erbij en allemaal potjes met mooie gekleurde plantjes

Toevallig, daar had ik ook al aan gedacht! Van een mooie foto van mij, zat aan zoiets te denken:

Terras/tuin ondergrond --> pimp mijn tuintje 27091_10150177339550156_570495155_12148093_8350317_n

Terras/tuin ondergrond --> pimp mijn tuintje 27091_10150177339705156_570495155_12148116_8130027_n

(of juist de NY skyline ofzo, dat is ook wel vet)
Maar dat vind ik momenteel toch even iets te prijzig. Maar het idee is heel erg leuk! Ga het zeker in gedachten houden!

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl do 24 maa 2011 - 9:00

Je hebt tegenwoordig heel mooi (zacht) kunstgras, wat net echt lijkt. Punt is alleen, wat als het keihard regent? Heeft het water genoeg kans om goed weg te lopen? Anders drijft je kunstgras je tuintje uit...

Verder ben ik zelf gek op lantaarntjes, dus ik zou echt leuke takken aan de muren hangen (de muren verven, of idd iets van een poster) en aan die takken allemaal leuke lampjes en lantaarntjes hangen!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 9:08

Mimpie schreef:Je hebt tegenwoordig heel mooi (zacht) kunstgras, wat net echt lijkt. Punt is alleen, wat als het keihard regent? Heeft het water genoeg kans om goed weg te lopen? Anders drijft je kunstgras je tuintje uit...

Verder ben ik zelf gek op lantaarntjes, dus ik zou echt leuke takken aan de muren hangen (de muren verven, of idd iets van een poster) en aan die takken allemaal leuke lampjes en lantaarntjes hangen!

Jaaaa van die takken had ik ook al bedacht! smile Leuk! Weet alleen nog niet hoe ik die ga bevestigen, hoe zou dat handig te doen zijn?

Ik kwam vandaag bij de Marskramer trouwens een super leuk klein tafeltje tegen voor 15 euro.. Als ik die nou naast het bankje zet, heb ik een hartstikke leuk hoekje. (kan 'm helaas niet vinden op de website)

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 9:58

Ik zou wel even goed informeren of ze niet te glad worden na een regenbui. Kenissen van ons hadden ook van die dingen en die lagen een aantal keren bijna op hun snufferd. Hebben ze dus ook vrij snel verwijderd.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: