Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

+24
M-G
_Blush_
Sophiee
Theeleut
Sanne
Lejow
Luce
Manderijn
Aimee
Happydobby
Mamsie
Coco
Twellie
Tania
Annie24
pindaatje
Razz
Limburg85
Fearie
Slakje
Linda
SarahKey
Star007
Puggle
28 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? - Pagina 2 Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Sanne za 4 mei 2013 - 7:55

Ik ben er 20 euro op achteruit gegaan, maar dat heeft te maken met 2 uurtjes ouderschapsverlof per week. Ik ben dus niet veel minder gaan werken en die 2 uur ouderschapsverlof zijn nog gedeeltelijk doorbetaald en ik ben ondertussen meer gaan verdienen, dus ten opzichte van mijn laatste salaris van vóór de bevalling merk ik niet veel. Mijn vriend is ongeveer 100 euro minder gaan verdienen.
Aan kinderopvang betalen we 550 euro, dus feitelijk zijn we er 670 euro op achteruit gegaan per maand. Dat voelen we wel ja.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? - Pagina 2 Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Theeleut za 4 mei 2013 - 7:59

Toen de eerste geboren was zijn we niet echt achteruit gegaan qua inkomsten. Mijn man heeft een carrièreswitch gemaakt wat meer geld in het laatje bracht. Ik ben 15 uur minder gaan werken en moest toen wel wat inleveren. Nu jaren verder hebben we het dubbele aan inkomsten, wel hogere lasten en ben ik gestopt met werken.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? - Pagina 2 Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Sophiee za 4 mei 2013 - 9:23

Ik ben van 34 naar 20 uur gegaan. We zijn er netto zo'n 700 euro op achteruit gegaan. Gelukkig hebben we geen opvangkosten. We merken wel dat we niet meer zomaar geld uit kunnen geven. Toch is het me reuze meegevallen!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? - Pagina 2 Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  _Blush_ za 4 mei 2013 - 11:44

Slakje schreef:
Star007 schreef:
Slakje schreef:Ik ben van 32 naar 40u gegaan toen ik Louise kreeg :'') En daarna van 40 naar 25 en dan weer naar 18 en nu niks. En we hebben nog steeds meer inkomsten dan toen ik 40u werkte.
Krijg je in Belgie ook kinderopvang toeslag?
Geen toeslag, maar wij betalen heel weinig. Als je gelukhebt een plaatsje te hebben gevonden in een creche die inkomensgebonden werkt, wordt alles dus berekent op het inkomen. Bij ons was dat tot nu toe op onze studenteninkomens en we betalen max. 30 euro per maand. Mocht het niet inkomensgebonden zijn zouden we 500 euro per maand betalen, daar krijg je volgens mij dan ook geen toeslagen voor.

Dat geluk hebben wij dus niet... Wij hebben een zelfstandige crèche en betalen 27,5€ per dag. E. gaat 2 dagen per week, dus maandelijks zijn we 220€ kwijt.
Wel krijgen we van de belastingen wel een deel terug, ben benieuwd wat dat zal zijn!

Ik ben trouwens van 33u naar 30u gegaan en dat scheelt een kleine 100€. Op zich niet zoveel minder, maar we kunnen wel minder sparen (en da's lastig aangezien we graag een huis willen komen).
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? - Pagina 2 Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  M-G za 4 mei 2013 - 14:11

Mijn vriend zat in de ziektewet dus hij was thuis voor onze zoon, nu zit hij in de ww dus is nog steeds thuis voor onze zoon. De kinderopvang kosten "besparen" we dus tot nu toe. Verder ben ik zo'n €25,00 per maand kwijt aan luiers (altijd pampers uit de aanbieding) Voeding zo'n € 25,00 per maand (eigen merk van de plus Bon bebe) en kleding voor hem zo'n €30,- tot €40,- per maand. Zelf ben ik 40 uur per week blijven werken. Als mijn vriend gewoon bij zijn toenmalige werkgever had kunnen blijven, waren we er waarschijnlijk zo'n €400,- tot €500,- op achteruit gegaan voor de opvang en de uren van mij (ik was dan minder gaan werken) Dus zoals het nu gaat, merken we het nog niet echt. Ik bezuinig wel op een aantal dingen (voornamelijk een dagje weg, even gewoon voor de gezelligheid shoppen of uit eten gaan dat laat ik nu meestal achterwege.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? - Pagina 2 Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Gympie za 4 mei 2013 - 14:50

Geen antwoord, maar gefeliciteerd zeg met je zwangerschap. Hartstikke leuk!
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? - Pagina 2 Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Gast za 4 mei 2013 - 17:18

Dank je !

Niks op Facebook zetten he gympie smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? - Pagina 2 Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Gast za 4 mei 2013 - 18:28

Ik ben van 0 naar 32 uur gegaan toen ik een kind kreeg, en mijn man van 36 naar 32 uur, maar is veel meer gaan verdienen, ik denk dat we zo'n 1200,- méér aan inkomsten hebben dan toen ik zwanger was van de eerste.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? - Pagina 2 Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Gast za 4 mei 2013 - 19:25

Ik ben van 36u naar 20u gegaan bij de eerste, bij de tweede ging ik naar 17,5 en vanaf deze maand zit ik op 21u per week. We hebben bij de eerste wel kinderopvang gehad, maar sinds de tweede er is niet meer. Ik denk dat we er uiteindelijk zo'n 700 euro op achteruit zijn gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? - Pagina 2 Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  xxjojootjexx za 4 mei 2013 - 19:34

Wj zijn niet gelijk minder gaan werken, pas per 1 september vorig jaar toen K 4 was.
Express, omdat wij denken dat zij er nu meer aan heeft dat we meer thuis zijn dan toen ze een kleine baby was, we zijn erg blij dat we deze keuze hebben gemaakt, merken aan haar dat het de goede is geweest.
Alleen voor ons betekent het flink opletten wat we doen. We doen het nu met 800 minder in de maand dan zeg maar vorig jaar augustus en de jaren daarvoor.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? - Pagina 2 Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Laurientje za 4 mei 2013 - 19:51

Ja zeker ik ging van 20 naar 0 en we gingen er 1100 euro op achteruit..
Nu ga ik wel wat meer werken als oproep kracht zodat er elke maand ongeveer 300 à 400 euro weer binnen komt.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? - Pagina 2 Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Sun88 za 4 mei 2013 - 22:25

Ik ben van 32 naar 24 gegaan, scheelt denk ik 350 euro. We hebben natuurlijk meer kosten door de baby, maar voor de baby kochten we zelf veel meer kleding, etentjes, weekendjes weg, dat is nu veel minder. Ook spaarde we toen veel, nu is daar weinig ruimte voor
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? - Pagina 2 Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Gympie zo 5 mei 2013 - 12:28

Rituals schreef:Dank je !

Niks op Facebook zetten he gympie smile

Nee, tuurlijk niet!
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? - Pagina 2 Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum