Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vaststellen salaris

+2
Atelier Madame
Nyx
6 plaatsers

Ga naar beneden

Vaststellen salaris  Empty Vaststellen salaris

Bericht  Nyx zo 7 jul 2013 - 5:35

De laatste paar weken ben ik rustig naar vacatures aan het kijken. Wat vind ik leuk, wat kan ik? Vandaag trof ik een vacature en tijdens het lezen besefte ik mij dat ik dit werk gewoon al eens had gedaan. Het is precies dezelfde functie als bij Z, alleen dan andere producten. Ik heb gelijk gesolliciteerd.

De vacature is vrij oud, twee weken is in deze tijd wel oud, dus de kans dat ik uitgenodigd word voor een gesprek is denk ik niet aanwezig. Maar toch zat ik gelijk te denken; Mocht ik uitgenodigd worden voor een eerste gesprek en het tot een tweede gesprek zou komen, wat zou ik dan qua salaris vragen?

Ik loop tijdens gesprekken altijd vast op het loon. Want wat is mijn eis en wat kan ik eisen? Ik weet wat ik in het verleden heb verdiend, maar niet of er nog bedrijven zo gek zijn om mij hetzelfde te geven, ook al is het dezelfde functie.

Hoe bepalen jullie wat jullie willen verdienen?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaststellen salaris  Empty Re: Vaststellen salaris

Bericht  Atelier Madame zo 7 jul 2013 - 12:28

Kan je voor de functie niet het gemiddelde vinden op internet? Of bijv een startsalatiss en doorrekenen met je werkervaring hoeveel je waard bent?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  luisa zo 7 jul 2013 - 22:00

Ik kijk altijd op loonwijzer en naar mijn eerdere salarissen. Maar de lonen liggen lager dan aantal jaren geleden, dus daar zou ik nu niet op inzetten. vraag gewoon eerst aan hen wat de verdiensten zijn.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Fortissimo zo 7 jul 2013 - 22:02

Je leeft nu van een bijstandsuitkering toch? Gewoon aannemen wat ze je geven. Als jouw gesprekken altijd spaak lopen op loon, zou ik toch bij mezelf te rade gaan..
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Nyx ma 8 jul 2013 - 4:57

Fortissimo schreef:Je leeft nu van een bijstandsuitkering toch? Gewoon aannemen wat ze je geven. Als jouw gesprekken altijd spaak lopen op loon, zou ik toch bij mezelf te rade gaan..

Nee, ik leef niet van een bijstandsuitkering. En nee, gesprekken lopen niet spaak op loon.

Ik vraag me gewoon af hoe ik een inkomen kan bepalen. Ik zeg niet dat ik opeens iets wil verdienen wat niet reëel is. Het is een mooie aanname, maar absoluut niet aan de orde.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Reeza ma 8 jul 2013 - 5:14

Ik vind dat fortissimo wel gedeeltelijk gelijk heeft Nyx. Maakt niet uit wat voor uitkering je hebt, ik zou voor alles waarbij je meer verdient dan dat aan de slag gaan. Spreek anders met jezelf af dat je bijvoorbeeld 32 of 36 uur gaat werken, dat is misschien wel zo lekker? Ik denk dat het een positieve stap is om weer aan het werk te gaan en het is ook gewoon goed voor je persoonlijke ontwikkeling.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Nyx ma 8 jul 2013 - 5:20

Reeza, dat snap ik wel. Maar jullie doen nu allemaal aannames.

Ik zit in de ziektewet. Ik heb psychische problemen waarvoor ik onder behandeling sta. Van de uitkeringsinstantie hoef ik nog niet aan het werk. Ik zit nu wel in het re-integratie traject en doe vrijwilligerswerk. Zo nu en dan zie ik een vacature of word ik benaderd voor iets en dan solliciteer ik. Mijn gesprekken lopen spaak op het feit dat ik niet uit mijn woorden kom. In een gesprek lijkt het net of de ander geen Nederlands spreekt en ik de vragen niet begrijp.

Nu zag ik een vacature en heb ik gereageerd. Ik vroeg me af hoe iemand zijn loon berekend. Ik zeg nergens dat ik niet aan het werk wil voor het minimumloon, er staat ook nergens om wat voor functie het gaat. Want voor hetzelfde geld is het een functie dat om het minimumloon draait. Maar daarom mag ik toch nog wel vragen hoe iemand zijn inkomen berekend?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 8 jul 2013 - 5:24

Vaak is het ook zo dat er voor veel functies gewoon een vast salaris staat en dat onderhandelen niet eens mogelijk is. Dan zou ik gewoon direct akkoord gaan met wat ze voorstellen.

Gast
Gast

Bericht  Nyx ma 8 jul 2013 - 5:37

Lennox schreef:Vaak is het ook zo dat er voor veel functies gewoon een vast salaris staat en dat onderhandelen niet eens mogelijk is. Dan zou ik gewoon direct akkoord gaan met wat ze voorstellen.

Dat is ook vaak zo. En dat vind ik ook wel zo makkelijk.

Bij de vorige sollicitatie moest ik zelf een uurloon bepalen en daar had ik veel moeite mee. Dus toen ik gisteren reageerde op de vacature moest ik daaraan denken. Dus vandaar de vraag. Maar voor hetzelfde geld kan het uurloon ook gewoon vaststaan.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bay ma 8 jul 2013 - 9:12

Als het om een vergelijkbare functie gaat als dat je hiervoor had zou ik mijn salaris bepalen op wat je daar verdiende en wat je minimaal nodig hebt om van te kunnen leven. Daarnaast zou je eens op salariswijzer kunnen kijken wat een gemiddeld salaris is voor een vergelijkbare functie.

Ik hoop voor je dat je op gesprek mag komen!
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Bericht  Atelier Madame di 9 jul 2013 - 12:51

Of Mss heel stom je opent hier een topic. Wellicht hebben forumAtelier een vergelijkbae functie en kunnen zij een goede indicatie geven.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud