Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

+24
M-G
_Blush_
Sophiee
Theeleut
Sanne
Lejow
Luce
Manderijn
Aimee
Happydobby
Mamsie
Coco
Twellie
Tania
Annie24
pindaatje
Razz
Limburg85
Fearie
Slakje
Linda
SarahKey
Star007
Puggle
28 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Gast za 4 mei 2013 - 6:19

Hoi hoi,

Ik vraag me af hebben jullie veel salaris in moeten leveren toen er een kindje kwam?
En was dat een beetje te doen allemaal?
Erg wennen?
Heb je toen veel 'luxe' moeten laten?

Ik ben zo eens een beetje aan het rekenen gegaan.
Ik werk nu 36 uur per week maar ik zou graag naar de 20 uur willen gaan als mijn kindje er is. Ook zou ik graag 1 dag in de week kinderdagopvang willen gaan regelen. Wat ik dan zo inschat hebben wij dan met de kinderdagverblijf kosten + salaris mindering +- 850 euro per maand minder te besteden.
Er komen dan natuurlijk ook nog meer babykosten erbovenop nog..

Gewoon nieuwsgierigheid hoor.

Groetjes Rituals


Laatst aangepast door Rituals op za 4 mei 2013 - 6:28; in totaal 7 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Puggle za 4 mei 2013 - 6:20

Ik ben van 38 naar 21 uur gegaan. Scheelt 530,-
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Star007 za 4 mei 2013 - 6:25

Ik ben van 36 uur naar 29 uur gegaan. Het scheelt rond de 400 euro geloof ik. Kinderopvang kost ons 275 eigen bijdrage. Mijn man neemt 4 uur ouderschapsverlof p week op. Dit is ongeveer 100/150 euro minder loon geloof ik. Dus in totaal hebben we rond de 800 euro ingeleverd. Dat merken we ook wel. Ik kan echt niet meer shoppen zonder er bij na te moeten denken. Behalve als ik bijvoorbeeld onze eindejaarsuitkering/vakantiegeld/jaarlijke belastingteruggave oid ontvang. Daar doen we de exta's van.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  SarahKey za 4 mei 2013 - 6:40

Ik ben van 45 uur naar 10 uur gegaan. Opeens heel wat honderden euro's minder(zo ongeveer 700-800 euro per maand), maar wel veel meer rust en minder opvang nodig.
Luxe kunnen we niet meer leven, maar het opgroeien van mijn kind is mij meer waard dan extra geld. We kunnen gewoon normaal rond komen (als mijn man gewoon een baan heeft dan) en dat vind ik voldoende qua geld. We kunnen niet meer elke week/maand uit eten of 2-3 keer per jaar op vakantie of elke week de stad in etc.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Linda za 4 mei 2013 - 6:42

Ik ben van 36 naar 24 uur gegaan. Dat scheelt zo'n 400 euro.
Man is van 37 naar 30 uur gegaan. Dat scheelt zo'n 350 euro.

We zijn ook verhuist, de hypotheek verdubbelde. Dat scheelt zo'n 500 euro.

Opvangkosten hebben we gelukkig niet. Dan zouden we echt failliet gaan.

Bij elkaar zijn we dus zo'n 1250 euro bij elkaar er op achteruit gegaan. En ja...dat voelen we heel erg goed.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Slakje za 4 mei 2013 - 6:46

Ik ben van 32 naar 40u gegaan toen ik Louise kreeg :'') En daarna van 40 naar 25 en dan weer naar 18 en nu niks. En we hebben nog steeds meer inkomsten dan toen ik 40u werkte.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Star007 za 4 mei 2013 - 6:49

Slakje schreef:Ik ben van 32 naar 40u gegaan toen ik Louise kreeg :'') En daarna van 40 naar 25 en dan weer naar 18 en nu niks. En we hebben nog steeds meer inkomsten dan toen ik 40u werkte.
Krijg je in Belgie ook kinderopvang toeslag?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Fearie za 4 mei 2013 - 6:50

Ik ben van 36 uur naar 32 uur gegaan. Heb geen idee meer hoeveel we erop achteruit zijn gegaan want heb salaris verhoging gehad, mijn vriend is gedeeltelijk werkloos geworden en er is sprake VN kideropvang.
Een ruwe schatting is €400 minder in de maand te besteden.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Limburg85 za 4 mei 2013 - 6:50

Ja zeker en dat merken we goed, ik ben van 38 naar 24 gegaan en 600 euro netto kinderopvangkosten en andere extra uitgaves en ook geen recht op andere toeslagen ondanks uren/salarisvermindering naast de 2 ouder werkende korting (weet even de exacte naam niet).
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Razz za 4 mei 2013 - 6:52

Ik ben van 24 naar 16 uur gegaan (en van baan gewisseld) en dat heeft me iets van 200 euro gekost. Eigenlijk nog minder want mijn man heeft 2 keer salaris verhoging gehad Wink We hebben ook geen opvang kosten want mijn moeder en schoonmoeder passen op.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Slakje za 4 mei 2013 - 6:57

Star007 schreef:
Slakje schreef:Ik ben van 32 naar 40u gegaan toen ik Louise kreeg :'') En daarna van 40 naar 25 en dan weer naar 18 en nu niks. En we hebben nog steeds meer inkomsten dan toen ik 40u werkte.
Krijg je in Belgie ook kinderopvang toeslag?
Geen toeslag, maar wij betalen heel weinig. Als je gelukhebt een plaatsje te hebben gevonden in een creche die inkomensgebonden werkt, wordt alles dus berekent op het inkomen. Bij ons was dat tot nu toe op onze studenteninkomens en we betalen max. 30 euro per maand. Mocht het niet inkomensgebonden zijn zouden we 500 euro per maand betalen, daar krijg je volgens mij dan ook geen toeslagen voor.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  pindaatje za 4 mei 2013 - 6:59

Ik ben van 24 naar 20 uur gegaan, scheelde zo'n 200 euro

Edit: voor de kinderopvang betalen we 320 euro per maand zelf (voor 2 kinderen)


Laatst aangepast door pindaatje op za 4 mei 2013 - 7:02; in totaal 1 keer bewerkt

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Annie24 za 4 mei 2013 - 7:01

Wbt salaris wat ik gestort krijgt niet, want ik ben 36 uur blijven werken.
Wel hebben we sinds ons zoontje natuurlijk meer uitgaven dan dat we zonder hem hadden.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Tania za 4 mei 2013 - 7:06

Ik ben van 26 naar 20 uur werken gegaan, dat scheelde ongeveer honderd euro. De opvang was bij de eerste ongeveer 80 euro.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Twellie za 4 mei 2013 - 7:11

Ik ben inmiddels wat loonsverhogingen verder en nu scheelt het nog maar 300 euro netto in de maand.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Coco za 4 mei 2013 - 7:13

Heel veel euros minder. Ik ben gestopt met werken, studeren en pokeren. Gemiddeld genomen zo'n 4duizend per maand minder. Dat voel ik wel ja. Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? 3079029344
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Limburg85 za 4 mei 2013 - 7:17

Coco 4 duizend? :O
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Mamsie za 4 mei 2013 - 7:19

Waarom ben je gestopt met pokeren coco? Vanwege de nachtgames?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Gast za 4 mei 2013 - 7:20

Ik ben alleen maar meer gaan werken, en daarmee verdienen, toen de kinderen kwamen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Happydobby za 4 mei 2013 - 7:25

ik ging van 32 naar 12 uur per week. En ik werk nog wat uren extra dus hier valt het wel mee.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Aimee za 4 mei 2013 - 7:30

Door een baanwisseling van mijn vriend komt er ongeveer 300 euro pm minder binnen. Ik ben van 32 naar 24 uur gegaan, dat scheeld ook nog eens 300 euro in de maand. En kinderopvangkosten zo'n 150 euro eigen bijdrage. Dus het scheelt zo'n 750 euro.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Manderijn za 4 mei 2013 - 7:32

He, daar ben je weer smile

Ik heb het nooit uitgerekend eigenlijk.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Coco za 4 mei 2013 - 7:37

Mamsie schreef:Waarom ben je gestopt met pokeren coco? Vanwege de nachtgames?
Ja o.a. de toernooien duurden soms 10-12 uur en op die tijden moet ik nu echt slapen en het is gewoon niet te doen als er steeds een kind wakker wordt. En ik ben ook niet alert genoeg als zij eenmaal slapen voor gewoon kleine potjes, dan ben ik zelf ook moe en raffel ik af. Heel af en toe speel ik nog als ik bij mijn ouders ben of als ze naar de psz zijn.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Luce za 4 mei 2013 - 7:43

Rejoy. schreef:Ik ben alleen maar meer gaan werken, en daarmee verdienen, toen de kinderen kwamen.

+1. Zo gek is die keuze kind tijdens studie nog niet Laughing
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Lejow za 4 mei 2013 - 7:46

Ik ben er zo'n 500 euro op achteruit gegaan, ben van 5 dagen werken naar 3 dagen werken gegaan (van FTE 1 naar FTE 0,57).
Verder moeten we gemiddeld zo'n 100 euro per maand netto aan de gastouder betalen. Dus er kwam hier zo'n 600 euro minder binnen, en dat merken we heel goed....
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ? Empty Re: Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum