Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak? Empty Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak?

Bericht  Siamsa vr 3 mei 2013 - 22:29

Ik heb een Frans balkon met twee bloembakken aan het balkon. Tot nu toe heb ik elk jaar bloemetjes gekocht, uit dat plastic potje gehaald en in de bloembak gepoot met extra aarde zeg maar. Maar nu vroeg ik me af, kun je ook gewoon die bloemetjes met plastic potje erin zetten en dan zonder extra aarde? Of is dit een heel domme vraag?
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak? Empty Re: Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak?

Bericht  Pineco vr 3 mei 2013 - 22:36

Dat kan prima hoor, het gaat om plantjes voor één seizoen neem ik aan? Het ziet er wel mooier uit als je ze echt in de aarde poot en het zal vast ook iets beter zijn voor de plantjes. Maar de zomer overleven ze volgens mij best in zo'n plastic potje.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak? Empty Re: Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak?

Bericht  Siamsa vr 3 mei 2013 - 22:47

Ja, het is echt puur alleen voor de zomer. Maar mooi, dan ga ik zo de dode plantjes eruit halen en er lekker makkelijk gewoon plantjes in potje in zetten haha. Scheelt weer een zak aarde halen Wink
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak? Empty Re: Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak?

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 22:57

Wij poten ze wel over, je kunt dan ook meer spelen met het neerzetten van de plantjes. Ik vind het ook gezelliger staan, en ik heb altijd het idee omdat de wortel dan kan groeien, dat de plant dan ook langer mee gaat. Maar slecht zal het zeker niet zijn!

Wij zijn nu bezig met het balkon. Ik wil alleen nog wat aardbeien in de bakken die we over hebben en dan is het weer gezellig.

Oh, en ik wil ook die loungebank die ik gisteren gezien heb, maar ik kan geen 850 euro missen Razz

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak? Empty Re: Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak?

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 23:02

Lennox schreef:Wij poten ze wel over, je kunt dan ook meer spelen met het neerzetten van de plantjes. Ik vind het ook gezelliger staan, en ik heb altijd het idee omdat de wortel dan kan groeien, dat de plant dan ook langer mee gaat. Maar slecht zal het niet zijn!

Eens. Zoveel moeite is het toch ook niet eigenlijk?
Je balkon klinkt gezellig Lennox, ik ben er ook mee bezig en bijna klaar. Alleen nog een graskleedje en 3 kleine hangplanten.

Ik vraag me trouwens af wat ik met de kussens van mijn schommelstoelen moet. Zijn nogal verkleurd maar dit zijn geen kussens die je kan vervangen voor nieuwe helaas...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak? Empty Re: Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak?

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 23:05

Mijn vriend wil ook een grasdekentje, maar ik ben nog niet overtuigd, ik ben bang dat dat ding vies en zompig wordt van de regen en dat het dan niet meer schoon te krijgen is. Maar de ondergrond van ons balkon is wel heel erg lelijk, zo'n groendeken zal er wel gezelliger op staan, denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak? Empty Re: Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak?

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 23:09

Ja hier hetzelfde qua lelijkheid haha! Ik zoek gewoon iets goedkoops en dan zie ik het wel. Mijn balkon is overdekt, er valt zelden regen op. Nadeel is dus wel dat ik mijn planten 2 keer per dag water moet geven haha smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak? Empty Re: Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak?

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 23:12

Hier valt er helaas wel veel regen op, we hebben gisteren een beetje gekeken voor kunstgras, maar ook daar had ik het idee dat het water niet weg kon. Maar nu ik zo plaatjes zit te googelen ziet het er wel gezellig uit en kan het dus blijkbaar wel smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak? Empty Re: Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak?

Bericht  Elliot za 4 mei 2013 - 0:16

Ik zou ze toch wel verpotten hoor! Zo'n klein bakje geeft heel weinig ruimte aan de wortels en er zit maar weinig grond in waardoor de plant niet veel voeding uit de grond kan halen. Daarbij drogen ze veel sneller uit in zo'n klein potje, dus je moet veel meer water geven.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak? Empty Re: Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak?

Bericht  Siamsa za 4 mei 2013 - 4:04

Ik heb toch maar potgrond gekocht! smile
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak? Empty Re: Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak?

Bericht  Gast za 4 mei 2013 - 4:16

Siamsa schreef:Ik heb toch maar potgrond gekocht! smile

Wat zullen je plantjes blij zijn! :cheering:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak? Empty Re: Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak?

Bericht  Siamsa za 4 mei 2013 - 4:19

Zus schreef:
Siamsa schreef:Ik heb toch maar potgrond gekocht! smile

Wat zullen je plantjes blij zijn! :cheering:

Spaanse Margrietjes zijn het geworden! Very Happy
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak? Empty Re: Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak?

Bericht  Gast za 4 mei 2013 - 4:39

Gezellig! Dan nog hopen op veel mooi weer en balkongenot Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak? Empty Re: Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak?

Bericht  Marsy28 za 4 mei 2013 - 19:29

Wij hadden ook een graskleed. Het wordt wel soppig maar meestal zitten er nopjes onder waardoor het meeste water eronderdoor weg kan lopen. En het droogt best wel snel. En als het droog is kun je gewoon de stofzuiger er even overheen halen en vlekjes kun je gewoon behandelen als vlekken in tapijt. Ik vond het altijd heel mooi lijken en na wat regenachtige dagen en een stofzuiger, leek het weer als nieuw.. Ik raad het je aan.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak? Empty Re: Plantjes niet inpoten met extra aarde in bloembak?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum