Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is jouw doel van op aarde zijn?

+14
Bay
Supertalentje
sonly
Bliss
Nora
Starla
Zora
Zininzon
NerdChic
SuperGrover
loura
Melis_je
Pussycat
TGR
18 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  TGR zo 11 sep 2011 - 20:07

Aangezien deze reden voor iedereen anders is smile

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Pussycat zo 11 sep 2011 - 20:10

Ik heb werkelijk waar geen idee. Dus ik probeer gewoon om zo gelukkig mogelijk te zijn. En voor mij is dat veel tijd met mijn gezin doorbrengen en werken wat nodig is en niet meer dan dat.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Melis_je zo 11 sep 2011 - 20:13

Geen doel, alleen een oorzaak. Ik was toevallig twee cellen en ik ben sindsdien niet doodgegaan.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  TGR zo 11 sep 2011 - 20:30

Melis_je schreef:Geen doel, alleen een oorzaak. Ik was toevallig twee cellen en ik ben sindsdien niet doodgegaan.

Feitelijk is het zo, maar als je geen "purpose" van bestaan hebt, dan kun je net zo goed dood zijn. Dus waarom wil jij blijven leven?

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 21:01

Ik heb geen doel. Zolang ik leef probeer ik zoveel mogelijk leuke dingen te doen maar als ik morgen dooga is dat prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 21:05

Mijn doel is om een gelukkig, gezond en leuk leven te leiden.

Verder heeft mijn leven geen groter doel. Als ik vandaag zou overlijden hebben een aantal mensen daar veel verdriet van, maar daar blijft het ook bij. Het leven gaat gewoon door, mijn vriend zal t.z.t. wel een nieuwe vriendin krijgen, iemand anders neemt mijn opleidingsplek in en mijn patiënten over, mijn spulletjes zullen verkocht worden aan andere mensen die er nog plezier van kunnen hebben en that's it.

Overigens vind ik dat een geruststellende gedachte. Het geeft mij de ruimte om precies te doen in mijn leven wat ik wil doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 21:09

Ik ben hier om mensen te helpen. M.n. kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  loura zo 11 sep 2011 - 21:30

Ik geloof niet dat mensen geboren worden met een doel. Je leeft en je moet er het beste uit halen. Voor de 1 is dat president worden en voor de ander is dat juf worden voor een klas. Ik heb niet echt een doel nog... Ik wil gewoon gelukkig zijn en kunnen genieten van dingen die het leven heeft te bieden. Uiteindelijk wil ik werk vinden dat ik echt leuk vind, en ook lekker weg kunnen wanneer ik wil en leuke dingen kunnen doen en in een mooi huisje wonen.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  SuperGrover zo 11 sep 2011 - 21:32

Eens met Melisje. Maar goed, laat ik als doel dan maar stellen om mijn leven, nu ik er toch ben, een beetje leuk door te brengen
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Melis_je zo 11 sep 2011 - 21:47

SuperGrover schreef:Eens met Melisje. Maar goed, laat ik als doel dan maar stellen om mijn leven, nu ik er toch ben, een beetje leuk door te brengen

+1
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 21:49

SuperGrover schreef:Eens met Melisje. Maar goed, laat ik als doel dan maar stellen om mijn leven, nu ik er toch ben, een beetje leuk door te brengen

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  NerdChic zo 11 sep 2011 - 23:49

Inderdaad, je wordt niet geboren met een doel. Dus ik heb zelf maar doelen gemaakt die ik na wil streven. En de belangrijkste voor mijn is; gelukkig zijn. En dat wil ik proberen te bereiken door andere doelen na te streven. Zo vind ik liefde heel erg belangrijk, niet alleen qua vriend maar ook vrienden en familie zijn belangrijk voor mij. Daarnaast vind ik het belangrijk om mijn studie af te ronden en eindelijk aan de slag te gaan in het vakgebied waar ik onwijs graag in wil werken.
Verder wordt ik erg gelukkig van reizen en nieuwe dingen ontdekken/doen.

Ik hecht geen waarde aan materiële dingen. Het zijn voor mij (zoals het spreekwoord zo mooi zegt) de kleine dingen die het leven mooi maken.

Mijn doel is om uiteindelijk (als ik dood ga) terug te kunnen denken aan een fijn leven waarin ik veel geleerd heb, maar ook veel gezien en gedaan, dingen die voor mij belangrijk zijn. Ik wil terug kunnen kijken en kunnen zeggen; Ja, dat heb ik toch maar allemaal mooi voor elkaar gekregen.
En daarbij wil ik de nare dingen die ik heb meegemaakt (en misschien nog wel mee ga maken), niet buiten beschouwing laten. Maar ik wil het zien als iets waar ik veel van geleerd heb. Ook al is dat moment nog niet aangebroken.
NerdChic
NerdChic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 413
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 5:28

Dat vraag ik me al jaren af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Zininzon ma 12 sep 2011 - 5:31

Ik denk dat je niet wordt geboren met een doel, maar dat je zelf een of meerdere doelen stelt.
Mijn doel is om wat te betekenen voor een ander, dat doe ik door o.a. veel vrijwilligerswerk te doen en voor mensen klaar te staan. Niet dat ik een heilig boontje ben hoor, want ik denk ook wel aan mijn eigen geluk. Een doel voor mezelf is dat ik veel landen wil zien, dat vind ik gewoon fijn, maar ook belangrijk voor mijn ontwikkeling.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 7:50

Heb nog niet echt een idee. Ik merk dat ik altijd wel zoekende ben op 1 of andere manier. wil toch wel meer genieten van mijn leven en meer dingen doen die ik zelf wil. En altijd maar een ander blij wil proberen te maken.
Maar vind het gewoon heel erg moeilijk om mijn eigen hart te volgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Zora ma 12 sep 2011 - 7:59

Melis_je schreef:
SuperGrover schreef:Eens met Melisje. Maar goed, laat ik als doel dan maar stellen om mijn leven, nu ik er toch ben, een beetje leuk door te brengen

+1

+1. Ik ben nog niet dood, en ga daar ook niet actief aan bijdragen (afgezien van roken :p). Tot ik dood ben, leef ik mijn leven zoals het zich aandient gewoon vrolijk door.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Starla ma 12 sep 2011 - 8:01

Ik geloof ook niet in een doel in het leven.
Ik vind het in mijn leven belangrijk om voldoening te halen uit wat ik doe.
De afgelopen jaren ben ik steeds egoistischer geworden in mijn eigen keuzes, in plaats van aan anderen te denken doe ik nu wat ik zelf wil/wat voor mezelf goed voelt, en dat bevalt me prima.
Ik vind het dan ook vreemd als mensen zeggen dat hun doel in het leven andere mensen helpen is. Naar mijn idee help je andere mensen vooral uit eigenbelang, omdat je daar zelf voldoening uit kan halen.

Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 8:08

Geen idee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 8:18

Goh ik sta er eerlijk gezegd nogal van te kijken hoe 'oppervlakkig' de meeste mensen het leven hier zien.

Niks mis mee, ieder heeft daar z'n redenen voor maar ik had verwacht dat een groter percentage dan dit zou bezig zijn met zingeving.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Starla ma 12 sep 2011 - 8:22

Hoe kom je er bij dat 'de meeste mensen hier' zich niet bezighouden met zingeving dan? Waar haal je dat uit?
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 8:25

Starla schreef:Hoe kom je er bij dat 'de meeste mensen hier' zich niet bezighouden met zingeving dan? Waar haal je dat uit?

Ik heb de reacties netjes doorgelezen laughcry .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Starla ma 12 sep 2011 - 8:27

Knap zeg, dat jij dat uit wat reacties op een forum op kunt maken. Over oppervlakkig gesproken..
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 8:28

Voelt hier zich iemand aangesproken laughcry ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 8:29

Nou ik heb geen doel en geef mijn leven wel zin om het zo leuk mogelijk te leven. Maar verder geen doel er aan verbonden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Starla ma 12 sep 2011 - 8:31

Nee hoor, ik vind het gewoon nogal bijzonder om te zeggen dat men zich hier weinig met zingeving bezig houd. Hoe kun jij dat nou weten/ daar zo een oordeel over vellen?
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum