Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat nou opwarming van de aarde?

+7
SuperGrover
Zininzon
CaptainSpectacular
Serena
Kabouter
Lejow
Jeanette
11 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Jeanette di 21 dec 2010 - 23:15

Een paar jaar geleden was er heuse paniek om de opwarming van de aarde en zouden wij nooit meer sneeuw krijgen. En nu valt er dit jaar al zoveel sneeuw dat ik niet van de opwarming kan spreken. En nu hoor je er niemand meer over. Al zal dat wel veranderen als het van de zomer weer warm is. Echt te belachelijk.

Wat vinden jullie hiervan?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 23:36

Volgens mij is het feit dat er nu steeds zo veel sneeuw valt, juist wel een teken dat er iets aan het veranderen is met het klimaat. Je moet het niet zo zwart wit zien van oh de aarde is warm, nu is het overal warm. Nee, het wordt warmer, de ijskappen smelten, die komen in de zeestroming terecht, en dat beinvloed het klimaat. Ofzoiets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 23:39

volgens mij bedoelde ze het meer sarcastisch :P .. De wereld zal vast wel opwarmen, maar waarom krijgt ons kikkerlandje hier dan niets van mee Evil or Very Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 23:40

Ik haalde er geen sarcasme uit, eerder een versimpelde vraag.. Wink

Maar goed, ik ben toch pro-winter, dus ik vind dit sowieso al heerlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Lejow di 21 dec 2010 - 23:41

Ik hoorde gister op de radio dat er geen explosies (???) meer worden waargenomen op de zon , en de laatste keer dat dat gebeurde kwam de aarde in een kleine ijstijd terecht :shock:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 23:42

Marin schreef:Volgens mij is het feit dat er nu steeds zo veel sneeuw valt, juist wel een teken dat er iets aan het veranderen is met het klimaat. Je moet het niet zo zwart wit zien van oh de aarde is warm, nu is het overal warm. Nee, het wordt warmer, de ijskappen smelten, die komen in de zeestroming terecht, en dat beinvloed het klimaat. Ofzoiets.

Klopt. Het weer wordt extremer, de zomers worden droger en de winters kouder. Dat is een teken dat er iets aan de hand is met het klimaat, zeggen ze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 23:42

Eens met Marin, haha.. Ik weet niet of de aarde wel zo hard opwarmt als ze denken, maar van mij hoeft het niet..

Ik hoop dat we zo`n landje worden van extremen.. Hete zomers en koude winters, heerlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 23:44

_Donnaa schreef:Eens met Marin, haha.. Ik weet niet of de aarde wel zo hard opwarmt als ze denken, maar van mij hoeft het niet..

Ik hoop dat we zo`n landje worden van extremen.. Hete zomers en koude winters, heerlijk!

Dat vind ik ook geen probleem, maar dan wil ik wel dat de hete zomers even lang duren als de koude winters.

Hoelang hebben we afgelopen jaar echt hitte gehad 30+ . (hoogstens 1.5 week volgens mij) No

Misschien moet ik maar gaan emigreren naar een landje op de evenaar..heerlijk lekker warm haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 23:45

Ik las trouwens dit net op internet:

Of wij het nog meemaken is maar de vraag maar het is goed mogelijk dat er een nieuwe ijstijd op komst is, wellicht in 2012. Nieuw onderzoek heeft uitgewezen dat een ijstijd binnen één jaar zich volledig kan ontplooien. De laatste ijstijd was de kleine ijstijd welke van de 15e tot tot en met de 19e eeuw heeft geduurd waarbij de temperaturen in West-Europe zo'n 1 a 3 graden onder de huidige waarden lagen. Mocht er zich een nieuwe ijstijd voordoen dan is de kans groot dat deze op de laatste kleine ijstijd zal lijken.

De Noordzee zal wellicht dichtvriezen, het verkeer zal stil komen te liggen en het zal vriezen en sneeuwen zoals wij nooit eerder hebben meegemaakt, al met al met rampzalige gevolgen met name voor onze economie.


Dat is dus een heel ander verhaal als een ijstijd van de plaatjes zoals wij erbij denken. Maar ik snap niet hoe het kan dat als het 1 a 3 graden gaat dalen, de Noordzee zal dichtvriezen??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 23:49

Darcy schreef:Ik las trouwens dit net op internet:

Of wij het nog meemaken is maar de vraag maar het is goed mogelijk dat er een nieuwe ijstijd op komst is, wellicht in 2012. Nieuw onderzoek heeft uitgewezen dat een ijstijd binnen één jaar zich volledig kan ontplooien. De laatste ijstijd was de kleine ijstijd welke van de 15e tot tot en met de 19e eeuw heeft geduurd waarbij de temperaturen in West-Europe zo'n 1 a 3 graden onder de huidige waarden lagen. Mocht er zich een nieuwe ijstijd voordoen dan is de kans groot dat deze op de laatste kleine ijstijd zal lijken.

De Noordzee zal wellicht dichtvriezen, het verkeer zal stil komen te liggen en het zal vriezen en sneeuwen zoals wij nooit eerder hebben meegemaakt, al met al met rampzalige gevolgen met name voor onze economie.


Dat is dus een heel ander verhaal als een ijstijd van de plaatjes zoals wij erbij denken. Maar ik snap niet hoe het kan dat als het 1 a 3 graden gaat dalen, de Noordzee zal dichtvriezen??

Ik ben echt niet weerkundig, ik snap er eigenlijk ook niets van.. Maar ik dacht stiekem altijd dat de mensheid bij een ijstijd zou uitsterven Embarassed Maar dit hoeft dus niet perse.. haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Kabouter di 21 dec 2010 - 23:49

Ik las vandaag in de Spits dat de zon "dood" is. Dat gebeurt vaker en dan komt er dus minder straling op aarde. De vorige keer kwam daar een soort van ijstijd door. De aarde daalde toen 0,5 graden in temperatuur. Vanwege de opwarming op aarde wordt nu echter niet zo'n grote daling van de temperatuur verwacht. Wel wordt het dus de komende jaren daardoor kouder en is de kans op een Elfstedentoch groter!!
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 23:52

Dit is trouwens een artikel uit Trouw waarin het wel goed wordt uitgelegt smile

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3348190.ece/Het_begin_van_de_Tweede_Kleine_IJstijd.html

Ik zou niet meteen in paniek schieten en gaan hamsteren, in ieder geval :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 23:54

Kabouter schreef:Ik las vandaag in de Spits dat de zon "dood" is. Dat gebeurt vaker en dan komt er dus minder straling op aarde. De vorige keer kwam daar een soort van ijstijd door. De aarde daalde toen 0,5 graden in temperatuur. Vanwege de opwarming op aarde wordt nu echter niet zo'n grote daling van de temperatuur verwacht. Wel wordt het dus de komende jaren daardoor kouder en is de kans op een Elfstedentoch groter!!
Ja, die tocht waar heel Nederland het bij -2 al over heeft terwijl de Friezen tot aan het laatst moment nuchter blijven :face:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Kabouter di 21 dec 2010 - 23:56

_Donnaa schreef:
Kabouter schreef:Ik las vandaag in de Spits dat de zon "dood" is. Dat gebeurt vaker en dan komt er dus minder straling op aarde. De vorige keer kwam daar een soort van ijstijd door. De aarde daalde toen 0,5 graden in temperatuur. Vanwege de opwarming op aarde wordt nu echter niet zo'n grote daling van de temperatuur verwacht. Wel wordt het dus de komende jaren daardoor kouder en is de kans op een Elfstedentoch groter!!
Ja, die tocht waar heel Nederland het bij -2 al over heeft terwijl de Friezen tot aan het laatst moment nuchter blijven :face:

Dat is zo ja..dit was alleen wat er in de krant stond. De kans wordt er groter op omdat de temperatuur dus wel gaat dalen.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 23:59

Haha. Zou wel weer eens tijd worden hoor die elfstedentocht. Las dat het misschien, als het zo door blijft vriezen, volgende week zal gebeuren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 0:01

plumke schreef:Haha. Zou wel weer eens tijd worden hoor die elfstedentocht. Las dat het misschien, als het zo door blijft vriezen, volgende week zal gebeuren?
Het gaat vandaag een morgen sneeuwen, dus dat kunnen ze wel vergeten ben ik bang..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Lejow wo 22 dec 2010 - 0:02

NIET NOG MEER SNEEUW Evil or Very Mad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Serena wo 22 dec 2010 - 0:11

Punk'd schreef:
Darcy schreef:Ik las trouwens dit net op internet:

Of wij het nog meemaken is maar de vraag maar het is goed mogelijk dat er een nieuwe ijstijd op komst is, wellicht in 2012. Nieuw onderzoek heeft uitgewezen dat een ijstijd binnen één jaar zich volledig kan ontplooien. De laatste ijstijd was de kleine ijstijd welke van de 15e tot tot en met de 19e eeuw heeft geduurd waarbij de temperaturen in West-Europe zo'n 1 a 3 graden onder de huidige waarden lagen. Mocht er zich een nieuwe ijstijd voordoen dan is de kans groot dat deze op de laatste kleine ijstijd zal lijken.

De Noordzee zal wellicht dichtvriezen, het verkeer zal stil komen te liggen en het zal vriezen en sneeuwen zoals wij nooit eerder hebben meegemaakt, al met al met rampzalige gevolgen met name voor onze economie.


Dat is dus een heel ander verhaal als een ijstijd van de plaatjes zoals wij erbij denken. Maar ik snap niet hoe het kan dat als het 1 a 3 graden gaat dalen, de Noordzee zal dichtvriezen??

Ik ben echt niet weerkundig, ik snap er eigenlijk ook niets van.. Maar ik dacht stiekem altijd dat de mensheid bij een ijstijd zou uitsterven Embarassed Maar dit hoeft dus niet perse.. haha

Haha dat dacht ik ook altijd Embarassed

Maar dat stukje in de spits heb ik ook gelezen. En ik denk dat dat wel klopt. De opwarming van de aarde weet ik allemaal niet zo goed. Volgens mij is dat opwarmen van de aarde ook wel behoorlijk aangedikt in de loop van de jaren..
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 0:11

Het noorden zal dit keer sneeuw krijgen volgens mij..

@ _Donnaa: Ow dat is wel jammer, was wel leuk geweest.

Ik had het er laatst nog met mijn zus over, de Mammoeten komen terug cheers


Laatst aangepast door plumke op wo 22 dec 2010 - 0:49; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  CaptainSpectacular wo 22 dec 2010 - 0:27

Ah, een veel-geruchten-en-weinig-nalezen-topic.
  • Dat het 's winters kouder wordt impliceert niet dat het klimaat hier kouder wordt.
  • Dat een paar "winters met sneeuw" elkaar opvolgen impliceert niet dat het klimaat verandert.
  • Ik denk dat de suggestie van Trouw, dat er iets voorspeld is over 2016, een resultaat is van slecht literatuuronderzoek. Ik ben geen astronoom, maar voor zover ik kan zien klimt de zon gewoon weer uit z'n minimum. Het is alleen wat laat en de hoeveelheid zonnevlekken valt tegen.
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Zininzon wo 22 dec 2010 - 1:25

Lejow schreef:Ik hoorde gister op de radio dat er geen explosies (???) meer worden waargenomen op de zon , en de laatste keer dat dat gebeurde kwam de aarde in een kleine ijstijd terecht :shock:

Voordat ik jouw reactie las, wilde ik ook het volgende antwoord geven: 'Wie weet is het wel een voorbereiding op een nieuwe ijstijd?'
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Zininzon wo 22 dec 2010 - 1:28

plumke schreef:Haha. Zou wel weer eens tijd worden hoor die elfstedentocht. Las dat het misschien, als het zo door blijft vriezen, volgende week zal gebeuren?
Ik hoorde net hoe hard het dan overdag en 's nachts moet vriezen (ik meende overdag nog een graag of 5). Volgens mij wordt het morgen en overmorgen + zoveel, dus die Elfstedentocht komt volgens mij nog lang niet!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 3:01

CaptainSpectacular schreef:Ah, een veel-geruchten-en-weinig-nalezen-topic.
  • Dat het 's winters kouder wordt impliceert niet dat het klimaat hier kouder wordt.
  • Dat een paar "winters met sneeuw" elkaar opvolgen impliceert niet dat het klimaat verandert.
  • Ik denk dat de suggestie van Trouw, dat er iets voorspeld is over 2016, een resultaat is van slecht literatuuronderzoek. Ik ben geen astronoom, maar voor zover ik kan zien klimt de zon gewoon weer uit z'n minimum. Het is alleen wat laat en de hoeveelheid zonnevlekken valt tegen.

Wat een geluk dat jij wel goed op de hoogte bent! clown

Ik vroeg het mij trouwens ook al af. Hoe komen ze erbij dat de aarde opwarmt als voor mijn gevoel de temperaturen juist dalen hier..

ijstijd lijkt me een dure tijd! Wat een stookkosten..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  CaptainSpectacular wo 22 dec 2010 - 3:12

Waarom zou een strenge winter een hete zomer uitsluiten? Waarom zou een strenge winter in Europa een milde winter elders op het noordelijk halfrond uitsluiten?

De conclusies van het IPCC gaan over klimaatverandering en een klimaat is het "lange-termijngedrag" van het weer. Je hebt het dan over tientallen jaren. Twee strenge winters in Europa kunnen best een uitzondering op (of juist een symptoom van) de voorgestelde klimaatverandering zijn.

En bedenk dat dikkere kleding betrouwbaarder, goedkoper en makkelijker is dan de verwarming harder te laten draaien.
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 3:35

Darcy schreef:Of wij het nog meemaken is maar de vraag maar het is goed mogelijk dat er een nieuwe ijstijd op komst is, wellicht in 2012. Nieuw onderzoek heeft uitgewezen dat een ijstijd binnen één jaar zich volledig kan ontplooien. De laatste ijstijd was de kleine ijstijd welke van de 15e tot tot en met de 19e eeuw heeft geduurd waarbij de temperaturen in West-Europe zo'n 1 a 3 graden onder de huidige waarden lagen. Mocht er zich een nieuwe ijstijd voordoen dan is de kans groot dat deze op de laatste kleine ijstijd zal lijken.

De Noordzee zal wellicht dichtvriezen, het verkeer zal stil komen te liggen en het zal vriezen en sneeuwen zoals wij nooit eerder hebben meegemaakt, al met al met rampzalige gevolgen met name voor onze economie.



Ik hoop in 2012 toch nog wel te leven eigenlijk....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum