Draagdoekentopic
+60
blondje1313
Robin_
Snoes
Minx
Beessie
Supertalentje
LindaK
Tania
Vixen
Twellie
koNijntje
Printje
Exogenesis
Dolphinne
mickey
Muppetje
Charles
Parel
catgirl85
Flower_L
Vancity_girl
Earane
CCC
Fearie
Bimbam
Kalishi
Funk
PapillonRose
Dille
Slakje
bolus26
Jade
PiP
Floor
red rose
Aoi
Pineco
Balloon
Fiwen
Flip Fluitketel
Mrs. Jansen
Luce
shadow
Pink!
Sanne
Blue flower
Caroow
Happydobby
Pompoen
Darius
kwak
Linda
maiadebij
Tiara
Laurientje
Zenna
Highway
Teddyaapje
Jits
Liadan
64 plaatsers
Pagina 4 van 30
Pagina 4 van 30 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 17 ... 30
Re: Draagdoekentopic
Ik kreeg met een rekbare doek ook al heel snel last. Zou dan overstappen naar een geweven. Daarmee had ik dat niet.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Met rekbare doeken heb ik geen ervaring, maar met een geweven doek kan ik dochter van nu ruim 10 kg nog steeds uren dragen zonder klachten te krijgen, ondanks een slechte rug. Ik heb kleinere borsten, maar hier nooit last van gehad tijdens het dragen. Draag je je kindje wel hoog genoeg? Misschien kun je een foto plaatsen van je kindje in de doek, dan kunnen we zien of er nog verbeterpunten zijn mbt het knopen.
Gast- Gast
Luce schreef:Ik kreeg met een rekbare doek ook al heel snel last. Zou dan overstappen naar een geweven. Daarmee had ik dat niet.
Ja dat vroeg ik me al af, maar ja dat is ook een investering en dan wil ik wel graag een beetje weten of het daarmee minder is inderdaad. Maar jij vind dat dus echt een verschil maken?
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
En hoe zit het met bekkenpijn? Is een kindje dan beter te dragen in een geweven doek dan een rekbare doek?
En is het niet te warm in mei/juni?
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Tiramisu schreef:Met rekbare doeken heb ik geen ervaring, maar met een geweven doek kan ik dochter van nu ruim 10 kg nog steeds uren dragen zonder klachten te krijgen, ondanks een slechte rug. Ik heb kleinere borsten, maar hier nooit last van gehad tijdens het dragen. Draag je je kindje wel hoog genoeg? Misschien kun je een foto plaatsen van je kindje in de doek, dan kunnen we zien of er nog verbeterpunten zijn mbt het knopen.
Heb hem nu bij mijn man in de doek gestopt maar ik zal inderdaad eens een foto maken als ik hem geknoopt heb. Ik denk dat ik hem wel hoog genoeg heb. Overigens draag ik hem ook wel eens 'liggend' in de kommahouding ook al word dat afgeraden. Maar dat is omdat hij als ik hem rechtop knoop hij absoluut zijn hoofdje niet in de doek wil tenzij hij heel diep in slaap is. Dan ben ik dus eerst een hele tijd zijn hoofdje aan het ondersteunen tot hij slaapt, niet handig! Maar het draagt wel lekkerder rechtop, maar ook dan krijg ik last van mijn schouders en rug!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pompoen schreef:Luce schreef:Ik kreeg met een rekbare doek ook al heel snel last. Zou dan overstappen naar een geweven. Daarmee had ik dat niet.
Ja dat vroeg ik me al af, maar ja dat is ook een investering en dan wil ik wel graag een beetje weten of het daarmee minder is inderdaad. Maar jij vind dat dus echt een verschil maken?
Ja, zeker weten! Bij mijn oudste ben ik daarom heel vroeg gestopt met dragen omdat ik er echt last van had. Had toen een rekbare. Bij de jongste ben ik meteen begonnen met een geweven en die kan ik nu nog dragen op mijn buik (1 jaar bijna) zonder last.
Ik vraag me trouwens ook af hoe hoog je geknoopt hebt. Foto?
Luce- Kletskop
Balloon schreef:En hoe zit het met bekkenpijn? Is een kindje dan beter te dragen in een geweven doek dan een rekbare doek?
Ik heb de hele zomer door gedragen, vond het niet te warm. Wat ik wel fijn vond was een hydrofiel tussen haar hoofdje en mijn hals, zodat het niet plakkerig werd.
Gast- Gast
Balloon schreef:En hoe zit het met bekkenpijn? Is een kindje dan beter te dragen in een geweven doek dan een rekbare doek?
Geweven. Verdeelt het gewicht namelijk veel beter.
Je hebt speciale zomerdoeken die dunner en luchtiger zijn dan de normale.
Luce- Kletskop
Luce schreef:Balloon schreef:En hoe zit het met bekkenpijn? Is een kindje dan beter te dragen in een geweven doek dan een rekbare doek?
Bovendien is geweven ook een stuk koeler dan rekbaar. Rekbaar (tricot) is al snel erg warm.
Gast- Gast
Ik heb nu alleen deze foto van gisteren door iemand anders gemaakt, toen zat/lag hij dus zijdelings:
Edit: en in deze houding zit sowieso altijd een borst in de knel...
Edit: en in deze houding zit sowieso altijd een borst in de knel...
Pompoen- Lady Post-a-lot
Tiramisu schreef:Luce schreef:Balloon schreef:En hoe zit het met bekkenpijn? Is een kindje dan beter te dragen in een geweven doek dan een rekbare doek?
Bovendien is geweven ook een stuk koeler dan rekbaar. Rekbaar (tricot) is al snel erg warm.
idd dat probleem had ik ook.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Luce schreef:Balloon schreef:En hoe zit het met bekkenpijn? Is een kindje dan beter te dragen in een geweven doek dan een rekbare doek?
Jij nog gefeliciteerd met je zwangerschap!
En bedankt voor je antwoord Heb je nog tips qua geweven zomerdoeken? Zit er toch aan te denken er een aan te schaffen. Lijkt me wel praktisch met drie kindjes...
Balloon- Fluisteraar
Dankje! Op http://www.zomerdraagdoek.nl/ kan je wel meer info vinden. Een Calin Blue zou ik niet zo snel doen als je nog weinig ervaring hebt met dragen. Is moeilijker te knopen omdat hij zo dun is.
Luce- Kletskop
Ik ga er ook over denken om een geweven zomerdoek aan te schaffen, maar ik twijfel wel een beetje, moet ik gaan voor zo goedkoop mogelijk (want een doek is een doek toch?) of heeft het echt zin om er ook meer aan uit te geven? En die rekbare doek die ik nu heb is 5 meter lang, maar hoe zit dat met een geweven doek? Wat voor maat is dan handig? Ik vind het wel fijn dat met die doek die ik nu heb ik de knoop voor kan leggen zodat ik er ook mee kan zitten.
Hij ligt trouwens totaal voor pampus bij mijn man in de doek, maar bij een ander knopen is nog wel wat anders dan bij jezelf en bij een enorme grote man knopen is ook anders. Ik had hem niet strak genoeg gedaan (en hij begon te brullen omdat ik zijn hoofdje er in wilde doen dus deed ik hem iets losser in de hoop dat dat zou helpen) dus nu hangt mijn ventje totaal laveloos naar opzij. Maar hij slaapt na de hele ochtend wakker geweest te zijn héérlijk bij papa .
Hij ligt trouwens totaal voor pampus bij mijn man in de doek, maar bij een ander knopen is nog wel wat anders dan bij jezelf en bij een enorme grote man knopen is ook anders. Ik had hem niet strak genoeg gedaan (en hij begon te brullen omdat ik zijn hoofdje er in wilde doen dus deed ik hem iets losser in de hoop dat dat zou helpen) dus nu hangt mijn ventje totaal laveloos naar opzij. Maar hij slaapt na de hele ochtend wakker geweest te zijn héérlijk bij papa .
Pompoen- Lady Post-a-lot
Bedankt zover Luce. Ik ga me er eens in verdiepen!
Balloon- Fluisteraar
Oh én gefeliciteerd Luce!! Deze keer geen IVF trajecten meer?
Pompoen- Lady Post-a-lot
Luce schreef:Dankje! Op http://www.zomerdraagdoek.nl/ kan je wel meer info vinden. Een Calin Blue zou ik niet zo snel doen als je nog weinig ervaring hebt met dragen. Is moeilijker te knopen omdat hij zo dun is.
Ik vind het knopen met de rekbare doek echt enorm meevallen en de Calin Blue heeft nog wel een leuke prijs. Is dit echt af te raden of kom ik er wel uit als ik goed oefen?
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik heb een Vatanai Maruyama. Dat is geen echte zomerdoek, maar hij is wel dunner dan veel andere geweven doeken. Ik kon hier na enige oefening prima mee knopen. Ik heb hem in de zomer ook gebruikt, behalve in de periode dat het 30 graden was. Dan is iedere doek warm denk ik.
Misschien woont er iemand bij je in de buurt, Pompoen, waar je een gewezen doek zou kunnen proberen?
Misschien woont er iemand bij je in de buurt, Pompoen, waar je een gewezen doek zou kunnen proberen?
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Pompoen schreef:Luce schreef:Dankje! Op http://www.zomerdraagdoek.nl/ kan je wel meer info vinden. Een Calin Blue zou ik niet zo snel doen als je nog weinig ervaring hebt met dragen. Is moeilijker te knopen omdat hij zo dun is.
Ik vind het knopen met de rekbare doek echt enorm meevallen en de Calin Blue heeft nog wel een leuke prijs. Is dit echt af te raden of kom ik er wel uit als ik goed oefen?
Het was ook mijn eerste doek, maar Rejoy heeft me toen laten zien hoe ik 'm goed moet knopen. Maar merk dat mijn Girasol echt veel beter te knopen is. Ik pakte de CB ook zelden.
Luce- Kletskop
Ok, dan is het bijna zonde... hmmm, maar de warme periode komt er aan dus ik wil zeker geen al te dikke doek!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Een gewone geweven doek is ook niet zo warm hoor. Die kan je met dit soort temperaturen (en boven de 20 graden) rustig gebruiken.
Luce- Kletskop
Sinds ik een heartiness doek heb, is dat mijn favoriet. Hij was heel snel heel soepel, 50% linnen en daardoor erg draagkrachtig en lekker koel voor de zomer. Dunner dan bijv girasol maar net wat dikker dan bijvoorbeeld ellaroo, wat ik erg prettig vind. En de prijs van dat merk is ook erg fijn.
Gast- Gast
Tiramisu schreef:Sinds ik een heartiness doek heb, is dat mijn favoriet. Hij was heel snel heel soepel, 50% linnen en daardoor erg draagkrachtig en lekker koel voor de zomer. Dunner dan bijv girasol maar net wat dikker dan bijvoorbeeld ellaroo, wat ik erg prettig vind. En de prijs van dat merk is ook erg fijn.
Heb jij 'm op de site besteld? Welke heb je? Welke maat?
Ik vind deze erg mooi:
Dit is de link:
http://heartiness.org/slings/wraps/683-predzakaz-na-15-aprelya.html
Als ik het goed heb kom ik inclusief verzendkosten op € 46,99 uit, dat is wel een hele mooie prijs, dat is dan trouwens voor een draagdoek van 4,70 m, een draagdoek van 5.30 m lijkt me eigenlijk wel erg groot.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Oh ik wil ook een heartiness, maar vind het bestellen wat lastig haha
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Pink! schreef:Oh ik wil ook een heartiness, maar vind het bestellen wat lastig haha
Wat vind je er lastig aan? Je moet ze een e-mail sturen geloof ik, meer niet!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pagina 4 van 30 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 17 ... 30
Pagina 4 van 30
Permissies van dit forum: