Draagdoekentopic
+60
blondje1313
Robin_
Snoes
Minx
Beessie
Supertalentje
LindaK
Tania
Vixen
Twellie
koNijntje
Printje
Exogenesis
Dolphinne
mickey
Muppetje
Charles
Parel
catgirl85
Flower_L
Vancity_girl
Earane
CCC
Fearie
Bimbam
Kalishi
Funk
PapillonRose
Dille
Slakje
bolus26
Jade
PiP
Floor
red rose
Aoi
Pineco
Balloon
Fiwen
Flip Fluitketel
Mrs. Jansen
Luce
shadow
Pink!
Sanne
Blue flower
Caroow
Happydobby
Pompoen
Darius
kwak
Linda
maiadebij
Tiara
Laurientje
Zenna
Highway
Teddyaapje
Jits
Liadan
64 plaatsers
Pagina 2 van 30
Pagina 2 van 30 • 1, 2, 3 ... 16 ... 30
Re: Draagdoekentopic
Thanks, ga ik me daar even in verdiepen. De Lilly vind ik in elk geval sowieso al erg mooi!
Ik ken wel een draagconsulente, maar ik durf het echt niet. Ben zo ontzettend onhandig en ik zou bang blijven dat ik de baby een keer zou laten vallen.
Ik ken wel een draagconsulente, maar ik durf het echt niet. Ben zo ontzettend onhandig en ik zou bang blijven dat ik de baby een keer zou laten vallen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Twellie ik heb toen een draagconsult gehad en heb de Rucksack geleerd, ik vind vee dragers voor een pasgeborene voor op de rug nog niet prettig.
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Toen E vijf maanden was heb ik haar op de rug gedragen in de manduca. Daarvoor vond ik het niet prettig, zo'n kleintje op de rug. Maar E is dan ook vrij groot voor haar leeftijd.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Twellie schreef:Thanks, ga ik me daar even in verdiepen. De Lilly vind ik in elk geval sowieso al erg mooi!
Op d&v staat een lilly te koop
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Teddyaapje schreef:Twellie schreef:Thanks, ga ik me daar even in verdiepen. De Lilly vind ik in elk geval sowieso al erg mooi!
Op d&v staat een lilly te koop
Ik zag het. Al vind ik inmiddels de Inka ook wel heel mooi.
Zijn er ook mensen die wel vanaf het begin rugdragen prettig vonden met een drager?
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Mijn vader heeft voor mij een prachtige selendang meegenomen uit Indonesië om ons kindje mee te dragen. Hebben jullie tips hoe ik deze doek zou kunnen knopen? De doek is 230 bij 90 cm dus niet heel erg lang, ik heb de rebozo (slip knot) knoop net er mee uitgeprobeerd, daarmee kun je 'm als een soort ring sling gebruiken maar ik weet niet goed wat ik er van moet vinden. En uitproberen kan ik het nog niet met kind want die ligt nog op de neonatologie en wil ik daar sowieso nog even niet mee plagen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Je kan de buik knoop maken een dan afknopen onder de billen.
Op dragen enzo staan filmpjes.
Op dragen enzo staan filmpjes.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Op youtube staan ook heel veel filmpjes.
Heb je een foto van de doek? Ik ben eigenlijk wel benieuwd
Heb je een foto van de doek? Ik ben eigenlijk wel benieuwd
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
twellie, ik ben ook onhandig en heb de eerste tijd met iemand achter me of op bed geoefend met rugdragen. Na een tijdje begreep J ook de bedoeling en kon ik haar zeggen dat ze moest gaan liggen bijvoorbeeld waardoor het echt steeds makkelijker ging.
Als ik haar op straat van mijn rug af liet glijden als ze wilde lopen heb ik wel verschillende mensen wel een hartverzakking bezorgt, die dachten inderdaad dat ik haar liet vallen
Als ik haar op straat van mijn rug af liet glijden als ze wilde lopen heb ik wel verschillende mensen wel een hartverzakking bezorgt, die dachten inderdaad dat ik haar liet vallen
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Ik ben een beetje mijn Bykay (oid) aan het proberen. Ik heb hem geknoopt zoals de standaard filmpjes dit aangeven op youtube. Eerst had ik hem er liggend in, maar toen had hij zijn kinnetje helemaal tegen zijn borst, dit lijkt me niet te horen? Iemand een idee wat ik hier fout deed?
En nu heb ik hem recht op, buik tegen buik zegmaar. Zijn hoofd verdwijnt bijna helemaal in de doek en hangt in de doek, niet recht op. Hoort dat zo? Ik ben bang dat ik zijn nek stuk maak (ik ben zo onzeker he).
En nu heb ik hem recht op, buik tegen buik zegmaar. Zijn hoofd verdwijnt bijna helemaal in de doek en hangt in de doek, niet recht op. Hoort dat zo? Ik ben bang dat ik zijn nek stuk maak (ik ben zo onzeker he).
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Ik knoopte een rekbare zo strak dat het lek alsof je er geen kind meer in krijgt.
Een rekbare moet je echt goed strak knopen.
Een rekbare moet je echt goed strak knopen.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Hij zit nu zo:
Met zijn hoofd zo:
(Haha ik kijk ook wel echt te blij)
Met zijn hoofd zo:
(Haha ik kijk ook wel echt te blij)
Caroow- Lady Post-a-lot
Ik heb dus een selendang en een manduca, maar twijfel wel een beetje of ik niet ook nog een (rekbare) doek wil voor het begin, ik moet er eigenlijk niet aan denken hem de hele dag in de box of wieg of zoiets te leggen want ik zie hem nu maar twee keer per dag, als hij thuis komt wil hem bij me hebben. Maar hij zal dan nog zo klein zijn dat ik denk dat de manduca misschien nog wat groot is. De selendang is prachtig maar lijkt me geschikter om in te voeden en om te gebruiken als hij wat groter is. Wat denken jullie? Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van knopen vandaar ook de manduca.
En iemand anders nog tips voor die selendang? Volgens mij heb ik niet genoeg doek om iets te doen met een echte draagdoekenknoop. Ik geloof dat hij meer het formaat van een sling heeft.
En iemand anders nog tips voor die selendang? Volgens mij heb ik niet genoeg doek om iets te doen met een echte draagdoekenknoop. Ik geloof dat hij meer het formaat van een sling heeft.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pompoen schreef:Ik heb dus een selendang en een manduca, maar twijfel wel een beetje of ik niet ook nog een (rekbare) doek wil voor het begin, ik moet er eigenlijk niet aan denken hem de hele dag in de box of wieg of zoiets te leggen want ik zie hem nu maar twee keer per dag, als hij thuis komt wil hem bij me hebben. Maar hij zal dan nog zo klein zijn dat ik denk dat de manduca misschien nog wat groot is. De selendang is prachtig maar lijkt me geschikter om in te voeden en om te gebruiken als hij wat groter is. Wat denken jullie? Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van knopen vandaar ook de manduca.
Mocht je nog een rekbare willen dan heb ik nog een bykay voor je die je voor een klein prijsje mag overnemen. Ik heb nu een bondolino die ik gebruik en de bykay kigt te verstoffen. Is de antraciet met lichtgrijs en een blauwe ster.
Caroow, volgens mij moet R. in de kikkerhouding in de doek, beter voor zijn heupjes geloof ik. Maar er zijn hier zat meiden die dat beter weten dan ik. Ik heb de bykay niet zoveel gebruikt.
Laatst aangepast door Blue flower op za 30 maa 2013 - 7:01; in totaal 1 keer bewerkt
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Je moet strakker knopen en de "rechte" baan mag nog hoger, kan tot over zijn hoofd en dan kun je er een spuugdoekje achter rollen tot aan zijn nekje.
Die gekruisde banden kun je helemaal over hem uitspreiden. Denk dat hij dan al een stuk rechter zit.
Die gekruisde banden kun je helemaal over hem uitspreiden. Denk dat hij dan al een stuk rechter zit.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Dankje Kwak, ik ga het morgen nog eens proberen, hij ligt nu weer heerlijk te slapen.
Caroow- Lady Post-a-lot
Eens met kwak, hij mag véél strakker. Verder zie ik dat je de banen over je schouders behoorlijk in je nek hebt zitten, deze mogen wat meer over de schouder gespreid worden.
Gast- Gast
Blue flower schreef:Pompoen schreef:Ik heb dus een selendang en een manduca, maar twijfel wel een beetje of ik niet ook nog een (rekbare) doek wil voor het begin, ik moet er eigenlijk niet aan denken hem de hele dag in de box of wieg of zoiets te leggen want ik zie hem nu maar twee keer per dag, als hij thuis komt wil hem bij me hebben. Maar hij zal dan nog zo klein zijn dat ik denk dat de manduca misschien nog wat groot is. De selendang is prachtig maar lijkt me geschikter om in te voeden en om te gebruiken als hij wat groter is. Wat denken jullie? Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van knopen vandaar ook de manduca.
Mocht je nog een rekbare willen dan heb ik nog een bykay voor je die je voor een klein prijsje mag overnemen. Ik heb nu een bondolino die ik gebruik en de bykay kigt te verstoffen. Is de antraciet met lichtgrijs en een blauwe ster.
Caroow, volgens mij moet R. in de kikkerhouding in de doek, beter voor zijn heupjes geloof ik. Maar er zijn hier zat meiden die dat beter weten dan ik. Ik heb de bykay niet zoveel gebruikt.
Ik ga je even pm-en!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Waarom zou je eigenlijk niet gewoon een stevige stof op de markt kunnen kopen? In afrika en zo dragen ze hun kindje daar toch ook in?!
Ik stel deze vraag niet uit sarcastme maar uit hoop dat het ook iets goedkoper kan..
Ik stel deze vraag niet uit sarcastme maar uit hoop dat het ook iets goedkoper kan..
Zenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11
Zenna schreef:Waarom zou je eigenlijk niet gewoon een stevige stof op de markt kunnen kopen? In afrika en zo dragen ze hun kindje daar toch ook in?!
Ik denk dat ze juist in Afrika stevige geweven doeken gebruiken. Ik heb wel eens gelezen dat je best zelf een doek kan maken, maar dan moet je wel echt goede stof kopen, wat niet rekbaar is (voor e groter kindje).
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Het heeft inderdaad met de rek in stof te maken.
Ik heb er wel eens naar gekeken; wilde ik gewone stof kopen die geschikt zou zijn als draagdoek, dan was ik meer geld kwijt geweest dan aan een girasol bijv. Maar he, ik heb hier laatst heartiness getipt, dat vind ik echt héle betaalbare doeken!
Ik heb er wel eens naar gekeken; wilde ik gewone stof kopen die geschikt zou zijn als draagdoek, dan was ik meer geld kwijt geweest dan aan een girasol bijv. Maar he, ik heb hier laatst heartiness getipt, dat vind ik echt héle betaalbare doeken!
Gast- Gast
Tiramisu schreef:Het heeft inderdaad met de rek in stof te maken.
Oké! Dan ga ik daar even naar kijken!
Zenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11
Ook Little frog en Portamundo zijn betaalbaar!
Pink!- Prater
En een gewoon katoentje van de markt scheurt te snel door. Als er een kleine beschadiging in zit, dan scheurt katoen heel snel door. Ook de omgezoomde randen snijden flink denk ik.
Gast- Gast
http://www.basvanderveen.nl/bascinaties/babybjorn-misleidt-en-medici-kijken-toe
Een interessant artikel ( vervolg op een eerder geplaatst stuk)
Een interessant artikel ( vervolg op een eerder geplaatst stuk)
Pink!- Prater
Pagina 2 van 30 • 1, 2, 3 ... 16 ... 30
Pagina 2 van 30
Permissies van dit forum: