Draagdoekentopic
+60
blondje1313
Robin_
Snoes
Minx
Beessie
Supertalentje
LindaK
Tania
Vixen
Twellie
koNijntje
Printje
Exogenesis
Dolphinne
mickey
Muppetje
Charles
Parel
catgirl85
Flower_L
Vancity_girl
Earane
CCC
Fearie
Bimbam
Kalishi
Funk
PapillonRose
Dille
Slakje
bolus26
Jade
PiP
Floor
red rose
Aoi
Pineco
Balloon
Fiwen
Flip Fluitketel
Mrs. Jansen
Luce
shadow
Pink!
Sanne
Blue flower
Caroow
Happydobby
Pompoen
Darius
kwak
Linda
maiadebij
Tiara
Laurientje
Zenna
Highway
Teddyaapje
Jits
Liadan
64 plaatsers
Pagina 17 van 30
Pagina 17 van 30 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 23 ... 30
Re: Draagdoekentopic
Ik vind een draagdoek wel erg slecht voor m'n blubberbuik. Dat wordt wel erg geaccentueerd zo.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Voor zover ik t kan zien vanaf mn telefoon vind ik t al best netjes geknoopt! En die blubberbuik valt reuze mee! Ik denk dat ik straks graag met je ruil! Kun je de staarten nog naar voren halen om onder de billen af te knopen? Dat deed ik meestal, dat zitten de staarten voor je buik
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Linda schreef:Ik vind een draagdoek wel erg slecht voor m'n blubberbuik. Dat wordt wel erg geaccentueerd zo.
Haha, heel herkenbaar, ik heb een lange doek en knoop meestal aan de voorkant af en dan word het helemaal geaccentueerd...Ik probeer 't nog altijd een beetje zo te doen dan dat het niet zo opvalt, maar precies die blubbertjes komen er lekker tussendoor piepen. Ach ja, je draagt het kindje dat dat veroorzaakt heeft denk ik maar en bijna niemand kijkt naar je buik als je zo'n lief schattig kindje in je doek hebt zitten!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Zo herkenbaar, en ik doe de knoop ook voor... Dan valt het naar mijn idee wat minder op :pPompoen schreef:Linda schreef:Ik vind een draagdoek wel erg slecht voor m'n blubberbuik. Dat wordt wel erg geaccentueerd zo.
Haha, heel herkenbaar, ik heb een lange doek en knoop meestal aan de voorkant af en dan word het helemaal geaccentueerd...Ik probeer 't nog altijd een beetje zo te doen dan dat het niet zo opvalt, maar precies die blubbertjes komen er lekker tussendoor piepen. Ach ja, je draagt het kindje dat dat veroorzaakt heeft denk ik maar en bijna niemand kijkt naar je buik als je zo'n lief schattig kindje in je doek hebt zitten!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Iemand trouwens ervaring met de Amazonas Smart Carrier?
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Linda ziet er goed uit!
Ik ben gister voor het eerst naar buiten geweest met de doek. Hij heeft er ruim een uur in gezeten en heerlijk geslapen. Hoe doen jullie dat als de zon schijnt? Ik had een mutsje opgezet en een doekbaan over zijn hoofdje gedaan, maar aan de kant waar zijn gezichtje zat, scheen de zon toch wel op zijn gezicht.
Ik ben gister voor het eerst naar buiten geweest met de doek. Hij heeft er ruim een uur in gezeten en heerlijk geslapen. Hoe doen jullie dat als de zon schijnt? Ik had een mutsje opgezet en een doekbaan over zijn hoofdje gedaan, maar aan de kant waar zijn gezichtje zat, scheen de zon toch wel op zijn gezicht.
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
red rose schreef:Linda ziet er goed uit!
Een beetje zon is niet slecht. Als de zon echt sterk is (en/of als je tussen 12 en 15 uur naar buiten gaat) zou ik het gezichtje een beetje insmeren met een zonnebrandcreme voor baby's en inderdaad een mutsje/petje opgeven. En er verder voor zorgen dat je niet uren met hem in de volle zon loopt, dus schaduw pakken waar mogelijk en als je even ergens gaat zitten/staan kletsen oid dan zo draaien dat hij niet in de zon zit met zijn gezicht. Niet te veel zorgen over maken.
J is een stuk ouder maar afgelopen weken zijn we dagelijks een strandwandeling gaan maken in Turkije (lees: tussen de middag en de zon is daar behoorlijk wat sterker dan hier) en dan lag ze soms ook 2 uur op mijn rug in de zon te slapen. Gewoon goed ingesmeerd en een shirt met lange mouwen aan (petje wilde ze echt niet op als ze in de doek zat).
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Wat ik vaak doe is een hydrofiele luier over het hoofdje als de zon flink schijnt. Ik doe dan het slaapkapje eroverheen en dn blijft het prima zitten. ( heb een beco butterfly) weet niet of dat bij een draagdoek blijft zitten?
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Ik deed vorig jaar toen hij zo klein was altijd een heel ruim zonnehoedje op, dat stopte ik dan een beetje in in de doekbanen en dan kon hij goed ademen maar zat hij niet in de volle zon.
Aoi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12
Ik doe ook een zonnehoedje op en van te voren insmeren. Een beetje zon kan dan geen kwaad.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
J heeft vandaag ruim een half uur n de draagdoek gezeten zonder mopperen ipv binnen 5 minuten het op een krijsen te zetten!!!
Morgen de Storchenwiege even proberen.
Morgen de Storchenwiege even proberen.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Kwak, wat goed!
Linda- Ratel
Wat doen jullie tegen de wind? We staan bij de avondvierdaagse te kijken, maar het waait best hard. Ik vind het best vervelend zo tegen z'n hoofdje.
Linda- Ratel
Even een vraag, mijn vriend (oh nee, man) heeft gisteren voor het eerst D gedragen in de meitai en stond er zelfs wel willend tegenover om een 2e kindje te dragen in een draagzak, bijvoorbeeld een manduca (bij voorkeur een verstelbare). Alleen vraag ik me af, hij is breed in omvang (lees maat xxl), kan hij dan wel een manduca dragen/gebruiken? En kan ik hem dan ook nog gebruiken?
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Ik heb vandaag een zonnehoedje opgezet en dat ging inderdaad prima.
Ik heb ook een storchenwiege carrier, maar dit is tot nu toe geen succes. Ik heb hem er een paar keer in gedaan, maar dan krijst hij alleen maar. In de doek huilt hij heel even een beetje en valt dan heel snel in slaap. Ik heb de storchenwiege aan de onderkant heel smal gemaakt en de lengte van het rugpand ook ingekort. Ik heb het idee dat hij toch te breed ís aan de onderkant en dit niet fijn zit bij hem, kan dat?
Ook vraag in me af hoe jullie de schouderbanden afknopen. Ik kruis ze over mijn rug en dan over zijn kontje kruisen en dan onder zijn beentjes langs. Ik heb dan net genoeg band over om een knop te maken op mijn rug. Ik draag kleding maat 38/40.
Ik heb ook een storchenwiege carrier, maar dit is tot nu toe geen succes. Ik heb hem er een paar keer in gedaan, maar dan krijst hij alleen maar. In de doek huilt hij heel even een beetje en valt dan heel snel in slaap. Ik heb de storchenwiege aan de onderkant heel smal gemaakt en de lengte van het rugpand ook ingekort. Ik heb het idee dat hij toch te breed ís aan de onderkant en dit niet fijn zit bij hem, kan dat?
Ook vraag in me af hoe jullie de schouderbanden afknopen. Ik kruis ze over mijn rug en dan over zijn kontje kruisen en dan onder zijn beentjes langs. Ik heb dan net genoeg band over om een knop te maken op mijn rug. Ik draag kleding maat 38/40.
red rose- Prater
Fearie schreef:Even een vraag, mijn vriend (oh nee, man) heeft gisteren voor het eerst D gedragen in de meitai en stond er zelfs wel willend tegenover om een 2e kindje te dragen in een draagzak, bijvoorbeeld een manduca (bij voorkeur een verstelbare). Alleen vraag ik me af, hij is breed in omvang (lees maat xxl), kan hij dan wel een manduca dragen/gebruiken? En kan ik hem dan ook nog gebruiken?
Mijn man is nog wel groter dan XXL en die past de manduca wel. Probleem is dat mijn man het maar een ingewikkeld ding vind en zelf vind ik hem eigenlijk niet echt lekker zitten. Misschien wordt dat beter als we gaan rugdragen!
Het is niet erg handig dat je de banden steeds moet verstellen als je van drager (ik of mijn man dus) wisselt vind ik.
Waarom niet een mei tai gebruiken?
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Hij vind die mei tai een onding om alleen om te doen en we hebben 2 mama's op het vliegveld gezien die beiden liepen met een kindje in de manduca. Dat vond ie nog wel wat omdat het met gespen enzo is.
Het is trouwens geen pre dat ik de draagzak ook ga gebruiken hoor, want ik heb ook mijn draagdoek(en).
Het is trouwens geen pre dat ik de draagzak ook ga gebruiken hoor, want ik heb ook mijn draagdoek(en).
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Red rose, ik kruis de storchenwiege carrier op m'n rug en leg een knoop en daarna een strik aan de voorkant. Dat werkt hier het beste.
Ik merk wel dat hij verslapt zodra zoon die slaapt, dan moet ik hem ff opnieuw aantrekken en knopen.
Ik merk wel dat hij verslapt zodra zoon die slaapt, dan moet ik hem ff opnieuw aantrekken en knopen.
Linda- Ratel
Linda schreef:Red rose, ik kruis de storchenwiege carrier op m'n rug en leg een knoop en daarna een strik aan de voorkant. Dat werkt hier het beste.
Jij knoopt voor af, dat heb ik inderdaad gezien. Doe je de banden dan alleen onder zijn beentjes door? en dan middenvoor knopen
red rose- Prater
red rose schreef:Linda schreef:Red rose, ik kruis de storchenwiege carrier op m'n rug en leg een knoop en daarna een strik aan de voorkant. Dat werkt hier het beste.
Jij knoopt voor af, dat heb ik inderdaad gezien. Doe je de banden dan alleen onder zijn beentjes door? en dan middenvoor knopen
Ja klopt. Ik heb nooit bedacht dat het ook anders kan. In de handleiding staat het ook.
http://www.storchenwiege.de/media/downloads/storchenwiege_babycarrier_anleitung.pdf
Linda- Ratel
Ik knoopte zoals we de mei tai bij dochter knopen, weet ook niet waarom. Zal eens doen zoals in de handleiding, staat er niet zo niks natuurlijk
Ik vind het ook wel moeilijk te bepalen hoe breed de onderkant moet, dat zal ik ook nog eens nameten.
Ik vind het ook wel moeilijk te bepalen hoe breed de onderkant moet, dat zal ik ook nog eens nameten.
red rose- Prater
Ik ben er over uit. Ik ga voor de hoppediz pune.
Linda- Ratel
Mooi Linda! Ik hou normaal niet zo van doeken met een 'print' erop maar deze vind ik echt prachtig.
Is het 100% katoen of zit er nog wat anders doorheen?
Is het 100% katoen of zit er nog wat anders doorheen?
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ja 100% katoen, maar wel jacquard geweven. Een echte zomerdoek.
Ben zo benieuwd!!
Ben zo benieuwd!!
Linda- Ratel
Vooropgesteld: ik ben echt nog een leek op het gebied van doeken en dragen. Heb toen mijn dochter nog kleiner was wel eens een elastische Tri-Cotti gebruikt, maar dat is me niet echt goed bevallen. Verder geen ervaring.
Nu is het zo dat wij deze zomer op vakantie willen gaan en uiteraard dochter dus meenemen. Nu zal het geen hele actieve vakantie worden, maar we willen wel wat uitstapjes doen. Mijn vriend begon er gisteren zelf over dat het hem wel leuk/handig leek om haar mee te nemen/dragen op de rug. Volgens mij heeft hij zo'n traveler ding in gedachten die er speciaal zijn om je kind bij je te dragen op reis. Ik vond het wel een leuk idee, maar weet niet of ik wel zo'n traveler ding wil hebben. We gaan maar 1x per jaar op vakantie (geen verre reis) en voor dagelijks gebruik lijkt me zo'n doek/ding niet heel geschikt. Ik ben me dus nu aan het oriënteren op andere alternatieven.
Het liefst wil ik een doek die makkelijk is in gebruik. Ik ben nog een leek, dus bij te veel poes pas haak ik af en mijn vriend al helemaal. Daarbij zou ik graag willen dat de doek/drager die we nu eventueel gaan aanschaffen ook geschikt is voor een kleine baby (voor als we die ooit nog eens mogen krijgen). Mijn dochter is tegen die tijd 12 maanden en is niet gewend om in een doek te zitten. Het moet dus ook een doek of drager zijn die voor haar prettig is en waar ze niet enorm aan hoeft te wennen. Wil iemand met me mee denken? Ik weet namelijk niet goed waar ik moet beginnen.
Nu is het zo dat wij deze zomer op vakantie willen gaan en uiteraard dochter dus meenemen. Nu zal het geen hele actieve vakantie worden, maar we willen wel wat uitstapjes doen. Mijn vriend begon er gisteren zelf over dat het hem wel leuk/handig leek om haar mee te nemen/dragen op de rug. Volgens mij heeft hij zo'n traveler ding in gedachten die er speciaal zijn om je kind bij je te dragen op reis. Ik vond het wel een leuk idee, maar weet niet of ik wel zo'n traveler ding wil hebben. We gaan maar 1x per jaar op vakantie (geen verre reis) en voor dagelijks gebruik lijkt me zo'n doek/ding niet heel geschikt. Ik ben me dus nu aan het oriënteren op andere alternatieven.
Het liefst wil ik een doek die makkelijk is in gebruik. Ik ben nog een leek, dus bij te veel poes pas haak ik af en mijn vriend al helemaal. Daarbij zou ik graag willen dat de doek/drager die we nu eventueel gaan aanschaffen ook geschikt is voor een kleine baby (voor als we die ooit nog eens mogen krijgen). Mijn dochter is tegen die tijd 12 maanden en is niet gewend om in een doek te zitten. Het moet dus ook een doek of drager zijn die voor haar prettig is en waar ze niet enorm aan hoeft te wennen. Wil iemand met me mee denken? Ik weet namelijk niet goed waar ik moet beginnen.
Gast- Gast
Pagina 17 van 30 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 23 ... 30
Pagina 17 van 30
Permissies van dit forum: