Draagdoekentopic
+60
blondje1313
Robin_
Snoes
Minx
Beessie
Supertalentje
LindaK
Tania
Vixen
Twellie
koNijntje
Printje
Exogenesis
Dolphinne
mickey
Muppetje
Charles
Parel
catgirl85
Flower_L
Vancity_girl
Earane
CCC
Fearie
Bimbam
Kalishi
Funk
PapillonRose
Dille
Slakje
bolus26
Jade
PiP
Floor
red rose
Aoi
Pineco
Balloon
Fiwen
Flip Fluitketel
Mrs. Jansen
Luce
shadow
Pink!
Sanne
Blue flower
Caroow
Happydobby
Pompoen
Darius
kwak
Linda
maiadebij
Tiara
Laurientje
Zenna
Highway
Teddyaapje
Jits
Liadan
64 plaatsers
Pagina 24 van 30
Pagina 24 van 30 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 30
Re: Draagdoekentopic
Oh mooi pompoen! En wat leuk dat ie omkeerbaar is.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Vanaf wanneer hebben jullie je kinderen op jullie rug gedragen? Ik heb Lucas net even op mijn rug in de manduca gehad (zonder baby insert), hij zat eigenlijk heel prima, alleen laag op mijn rug. Maar voor mij was het heerlijk! Voelde gelijk zo veel lichter.
Alleen hij is nog wel erg klein (14 weken en 60 cm) en ik kan dan dus niet zien wat hij doet. Wel horen, hij zat namelijk luid smakkend op mijn trui te sabbelen haha!
Alleen hij is nog wel erg klein (14 weken en 60 cm) en ik kan dan dus niet zien wat hij doet. Wel horen, hij zat namelijk luid smakkend op mijn trui te sabbelen haha!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Mijn zoon was 3,5 maand toen ik hem voor het eerst in de bondolino op mijn rug droeg. Ging toen ook al wel prima, maar ik droeg hem toen vooral ook nog op mijn buik. Vanaf dat hij 6 maanden was ging ik hem veel op mijn rug dragen. Ik had dan altijd een spiegeltje in mijn zak zodat ik hem daarmee kon zien als ik dat wilde.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Mijn baby was een week of drie oud toen ik voor het eerst ging rugdragen.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Wauw, mooi hoor, Pompoen. En wat leuk dat je hem omkeerbaar hebt gemaakt.
Ik heb mijn dochter pas kort geleden voor het eerst op de rug gedaan en zij is al ruim 1. Het kon veel eerder, maar ik kan nog steeds niet rugknopen (grrr) en met de Bondolino helpt mijn vriend nu om haar op mijn rug te doen.
Ik heb mijn dochter pas kort geleden voor het eerst op de rug gedaan en zij is al ruim 1. Het kon veel eerder, maar ik kan nog steeds niet rugknopen (grrr) en met de Bondolino helpt mijn vriend nu om haar op mijn rug te doen.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Vixen, gebruikte je dan een doek? Of een drager?
Ik durf het met de doek nog niet helemaal aan, maar ik ga het ook met de mei tai proberen want ik denk dat hij daar iets beter in past nu, de manduca is wat aan de grote kant zonder baby insert.
Ik heb natuurlijk niemand om me te helpen dus ik heb het net maar gewoon geprobeerd en ik denk dat het wel een voordeel is om er jong mee te beginnen omdat hij nu ook gewoon nog vrij licht is en niet echt kracht kan zetten. En het viel me reuze mee, ik heb de manduca eerst om mijn heup vast gedaan en met 1 band om mijn schouder en de andere los en vervolgens heb ik L. met mijn rechterhand via mijn heup naar mijn rug gedraaid en met mijn linkerhand zijn beentje door het gat gedaan. Schouderband vast, beetje hupsen en hij zat.
Ik durf het met de doek nog niet helemaal aan, maar ik ga het ook met de mei tai proberen want ik denk dat hij daar iets beter in past nu, de manduca is wat aan de grote kant zonder baby insert.
Ik heb natuurlijk niemand om me te helpen dus ik heb het net maar gewoon geprobeerd en ik denk dat het wel een voordeel is om er jong mee te beginnen omdat hij nu ook gewoon nog vrij licht is en niet echt kracht kan zetten. En het viel me reuze mee, ik heb de manduca eerst om mijn heup vast gedaan en met 1 band om mijn schouder en de andere los en vervolgens heb ik L. met mijn rechterhand via mijn heup naar mijn rug gedraaid en met mijn linkerhand zijn beentje door het gat gedaan. Schouderband vast, beetje hupsen en hij zat.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Altijd met een doek, met een drager durf ik het zelf niet zo goed aan. Met de doek heb ik het idee dat de baby stabieler ligt als ik de boel nog niet vast heb.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Ik wil ook graag gaan rugdragen, het lijkt me echt makkelijk met koken en opruimen enzo, maar ik durf het niet.
Van de week hebben wat mensen een paar verschillende knooptechnieken laten zien. Maar brrrrr, ik vind het er eng uit zien!
Van de week hebben wat mensen een paar verschillende knooptechnieken laten zien. Maar brrrrr, ik vind het er eng uit zien!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Hmm ja dat snap ik wel, ik durf het met de doek juist niet zo goed omdat ik daar gewoon nog niet handig mee ben (nou ja ook niet onhandig hoor maar toch), ik ken de knoop natuurlijk nog niet. Hij hoefde trouwens ook niet lang op mijn rug te liggen, hij zat eigenlijk gelijk al bijna vast omdat ik 1 band al over mijn schouder vast had zitten. Ik heb overigens uiteraard wel in de spiegel gekeken hoe hij nou eigenlijk zat en hij kon er ook niet uitvallen zo en hij zat mooi met zijn nekje ondersteund.
Maar er is dus niet echt een reden om het niet te doen? Want dan ga ik vaker daarmee oefenen, het doet eigenlijk altijd pijn als ik op mijn buik draag (aan mijn schouders) terwijl ik hem op mijn rug nauwelijks voelde zitten (haha dat kan nog gevaarlijk worden, straks vergeet ik hem!).
Maar er is dus niet echt een reden om het niet te doen? Want dan ga ik vaker daarmee oefenen, het doet eigenlijk altijd pijn als ik op mijn buik draag (aan mijn schouders) terwijl ik hem op mijn rug nauwelijks voelde zitten (haha dat kan nog gevaarlijk worden, straks vergeet ik hem!).
Pompoen- Lady Post-a-lot
Linda heb jij geen hoe heet zo'n ding sscc? Ik vond het echt heel makkelijk en niet eng, heb gewoon boven het tapijt geoefend en ik kreeg hem er hele makkelijk in. Doek lijkt me ook lastiger en enger, dat ga ik wel proberen als ik hem wat vaker op mijn rug heb gehad anders, want de doek zít wel weer fijner als hij eenmaal zit.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Leuk pompoen! Leuke stof ook!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik draag L nu ik mijn R&R heb vaak op mijn rug, met een doek vind ik het eng. Maar met de drager vind ik het ideaal!!
Oh en Pompoen, ik vind je Mei Tai prachtig, ik wil er ook een maken! Waar heb je het patroon vandaan, en was het lastig?
Oh en Pompoen, ik vind je Mei Tai prachtig, ik wil er ook een maken! Waar heb je het patroon vandaan, en was het lastig?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Pompoen schreef:Linda heb jij geen hoe heet zo'n ding sscc? Ik vond het echt heel makkelijk en niet eng, heb gewoon boven het tapijt geoefend en ik kreeg hem er hele makkelijk in. Doek lijkt me ook lastiger en enger, dat ga ik wel proberen als ik hem wat vaker op mijn rug heb gehad anders, want de doek zít wel weer fijner als hij eenmaal zit.
Ja, ik heb de storchenwiege carrier en de beco butterfly. Maar ik wil hem graag in de doek op m'n rug, alleen durf ik dat nu nog niet.
Misschien toch eerst met de drager uitproberen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Dank jullie wel allemaal!!
@Muppetje, ik heb deze gebruikt: http://www.kiind.nl/articles/29/ het is niet echt een patroon, meer een werkomschrijving, het capuchonnetje heb ik zelf bedacht en mijn draagzak heeft dus verschillende kleuren banden. Of het makkelijk is, hmm, nou ja laat ik het zo zeggen, ik vond het geen eitje maar ook niet heel erg moeilijk, ik heb het mezelf bovendien aardig lastig gemaakt met allerlei extra's. Ik wist wil de basis van naaien maar verder dan recht toe rechtaan ben ik hiervoor nooit gekomen (een zakje naaien of een kussensloopje of zo) dus ik zou zeggen prima te doen. Alleeen...ik vergis me er wel eens in hoe handig mensen zijn. Ik zie de dingen gewoon voor me en dan maak ik ze, of dat nou met een naaimachine, een tekening, haakwerk of speksteen is zeg maar. De techniek is voor mij meestal geen obstakel dat leer ik mezelf dan ter plekke aan.
Dus als je kunt naaien prima te doen, als je dat nog nooit gedaan hebt hangt het er vanaf hoe handig je bent!
@Muppetje, ik heb deze gebruikt: http://www.kiind.nl/articles/29/ het is niet echt een patroon, meer een werkomschrijving, het capuchonnetje heb ik zelf bedacht en mijn draagzak heeft dus verschillende kleuren banden. Of het makkelijk is, hmm, nou ja laat ik het zo zeggen, ik vond het geen eitje maar ook niet heel erg moeilijk, ik heb het mezelf bovendien aardig lastig gemaakt met allerlei extra's. Ik wist wil de basis van naaien maar verder dan recht toe rechtaan ben ik hiervoor nooit gekomen (een zakje naaien of een kussensloopje of zo) dus ik zou zeggen prima te doen. Alleeen...ik vergis me er wel eens in hoe handig mensen zijn. Ik zie de dingen gewoon voor me en dan maak ik ze, of dat nou met een naaimachine, een tekening, haakwerk of speksteen is zeg maar. De techniek is voor mij meestal geen obstakel dat leer ik mezelf dan ter plekke aan.
Dus als je kunt naaien prima te doen, als je dat nog nooit gedaan hebt hangt het er vanaf hoe handig je bent!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Mijn moeder naaide vroeger heel veel, toen heb ik wel vanalles gemaakt. Daarna niet meer, maar dat zal je niet verleren toch?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Ik heb het ook van mijn moeder geleerd en ik deed het niet veel daarna, ik denk dat je het dan nog wel kunt, misschien even een oefenlapje maken. Ik had zelf echt ruzie met de naaimachine, uiteindelijk heeft mijn moeder me een paar dingen uitgelegd en toen ging het gelijk een stuk beter. Ik heb ook het boekje van de naaimachine over draadspanning en soorten naalden nog eens gelezen en daar wat mee zitten klooien.
Moe je vast wel lukken!
Moe je vast wel lukken!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Mooi Pompoen. En heerlijk he je kindje zo lekker tegen je aan.
Rugknopen wil ik ook erg graag leren....alleen vind ik het er zo moeilijk uitzien. Voor nu nog even heerlijk gewoon op de buik. En veel youtube filmpjes bekijken en dan op bed oefenen.
Rugknopen wil ik ook erg graag leren....alleen vind ik het er zo moeilijk uitzien. Voor nu nog even heerlijk gewoon op de buik. En veel youtube filmpjes bekijken en dan op bed oefenen.
Kalishi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13
Pompoen schreef:Vanaf wanneer hebben jullie je kinderen op jullie rug gedragen? Ik heb Lucas net even op mijn rug in de manduca gehad (zonder baby insert), hij zat eigenlijk heel prima, alleen laag op mijn rug. Maar voor mij was het heerlijk! Voelde gelijk zo veel lichter.
In principe kan je meteen rugdragen met een kleintje.
Op youtube staan ook wel filmpjes hoe je ze dan op je rug krijgt.
Ik ben pas later begonnen met rugdragen.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Ik heb even een vraagje over draagzakken. Wij hebben een Beco, daar ben ik wel echt blij mee. Maar nu M. wat groter wordt overweeg ik om die weg te doen en een peuter of kleuterdrager te kopen omdat dat me comfortabeler lijkt. Nu zag ik een R&R peuterdrager, heeft iemand daar ervaring mee? Werkt dat ongeveer net zoals de Beco? En zou J. daar ook in kunnen met z'n 16/17 kilo?
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Tania schreef:Ik heb even een vraagje over draagzakken. Wij hebben een Beco, daar ben ik wel echt blij mee. Maar nu M. wat groter wordt overweeg ik om die weg te doen en een peuter of kleuterdrager te kopen omdat dat me comfortabeler lijkt. Nu zag ik een R&R peuterdrager, heeft iemand daar ervaring mee? Werkt dat ongeveer net zoals de Beco? En zou J. daar ook in kunnen met z'n 16/17 kilo?
Wij hebben de R&R peuterdrager, en vinden hem super! Ik vind hem heel licht en comfortabel dragen.
Dochter wil trouwens na een draagstaking van een paar weken af en toe weer op mijn rug in de doek of op mijn heup in onze nieuwe aanwinst: een ring sling
Gast- Gast
Wat fijn, Tiramisu! Ik kon me al niet voorstellen dat het helemaal afgelopen zou zijn.
Zelf lopen is op deze leeftijd natuurlijk hartstikke interessant.
Zelf lopen is op deze leeftijd natuurlijk hartstikke interessant.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Omdat de opvang waar R heen gaat hier in de straat in de zomer samenwerkt met een ander kdv moet ik hem nu verder weg brengen. Ik heb geen auto en hij is uiteraard nog te jong om te fietsen. Ik heb geen tijd om er heen te lopen, weer terug te lopen en dan nog naar mijn werk te fietsen dus ik zie geen andere oplossing dan mijn ByKay gebruiken.
Ik krijg R er alleen nooit goed uit, en ik wil geen stomme indruk maken daar.. Dus wie heeft tips hoe dat zo makkelijk mogelijk gaat?
Ik zie er best wel tegen op, het is slechts een kwartiertje lopen, maar mijn doek is zwart en het is natuurlijk hartstikke warm. Wat kan ik hem het beste aantrekken?
Ik krijg R er alleen nooit goed uit, en ik wil geen stomme indruk maken daar.. Dus wie heeft tips hoe dat zo makkelijk mogelijk gaat?
Ik zie er best wel tegen op, het is slechts een kwartiertje lopen, maar mijn doek is zwart en het is natuurlijk hartstikke warm. Wat kan ik hem het beste aantrekken?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Ik heb zelf geen ervaring met een bykay want ik heb een geweven doek, nu heb ik wel een aantal keren gefietst met kind op mijn rug! Is dat geen idee? (niet met de bykay doen natuurlijk!!! Maar met geweven doek)
En er uit halen, stja dat gaat hier ook niet heel charmant hoor, haha!
En er uit halen, stja dat gaat hier ook niet heel charmant hoor, haha!
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Alleen een romper en dan zijn beentjes goed insmeren.
Maar dan nog zal het wel warm zijn!
En fietsen met een kind in de doek zou ik niet doen.
Maar dan nog zal het wel warm zijn!
En fietsen met een kind in de doek zou ik niet doen.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Ik investeer liever in mijn rijbewijs dan in een geweven doek, het is slechts een paar keer dat ik met dit probleem zit, daar zijn ze me te duur voor Fietsen met de ByKay doe ik inderdaad sowieso niet.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Pagina 24 van 30 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 30
Pagina 24 van 30
Permissies van dit forum: