Draagdoekentopic
+60
blondje1313
Robin_
Snoes
Minx
Beessie
Supertalentje
LindaK
Tania
Vixen
Twellie
koNijntje
Printje
Exogenesis
Dolphinne
mickey
Muppetje
Charles
Parel
catgirl85
Flower_L
Vancity_girl
Earane
CCC
Fearie
Bimbam
Kalishi
Funk
PapillonRose
Dille
Slakje
bolus26
Jade
PiP
Floor
red rose
Aoi
Pineco
Balloon
Fiwen
Flip Fluitketel
Mrs. Jansen
Luce
shadow
Pink!
Sanne
Blue flower
Caroow
Happydobby
Pompoen
Darius
kwak
Linda
maiadebij
Tiara
Laurientje
Zenna
Highway
Teddyaapje
Jits
Liadan
64 plaatsers
Pagina 10 van 30
Pagina 10 van 30 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 20 ... 30
Re: Draagdoekentopic
Je moet inderdaad strakker knopen. Zo dat je bijv voorover kan buigen zonder zijn hoofdje te hoeven ondersteunen. Als je hem in de doek hebt en je banden nog in je handen hebt, wip dan even heen en weer en trek zo de banen aan. Zo zal je merken dat het nog een stuk strakker kan. Kijk anders ook even de filmpjes van babybij op YouTube. Of wellicht dat er iemand in de buurt woont die het je 1 keer voor kan doen? Heeft Rejoy toen ook bij mij gedaan. Ik knoopte ook veel te los, daar kwam ik toen achter.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Wow, goeie tips! Ik had al bedacht dat dit inderdaad ook nog te los was toen hij na 10 minuten in slaap viel hing hij weer volledig op half 7 en moest ik hem inderdaad ondersteunen als ik voorover boog. Het probleem is een beetje dat hij erg boos word als ik hem met zijn schouders en hoofdje ergens strak in knoop. Dan zet hij het op een brullen en zit zich uit alle macht af met zijn armpjes. Maar ik ga 't gewoon volgende keer nog wat strakker proberen te doen en inderdaad ook zijn knietjes nog wat meer in de M-vorm. Juist dat is belangrijk omdat ik zelf geboren ben met heupdysplasie en er dus een kans is dat hij dat ook heeft.
Maar ik ben niet bang om strak te knopen hoor, alleen het is gewoon even wennen en ik vond het zelf niet helemaal lekker zitten in eerste instantie, toen heb ik hem later terwijl er al in zat nog wel wat strakker geknoopt, maar eigenlijk moest dat natuurlijk al in een stadium eerder dus dat ging niet helemaal.
Moet zeggen dat het me echt zo ontzettend meevalt het knopen! Ik doe het een keertje met plaatjes of een filmpje en eigenlijk heb ik hem dan al onder de knie. Alleen dan nog finetunen natuurlijk!
Maar ik ben niet bang om strak te knopen hoor, alleen het is gewoon even wennen en ik vond het zelf niet helemaal lekker zitten in eerste instantie, toen heb ik hem later terwijl er al in zat nog wel wat strakker geknoopt, maar eigenlijk moest dat natuurlijk al in een stadium eerder dus dat ging niet helemaal.
Moet zeggen dat het me echt zo ontzettend meevalt het knopen! Ik doe het een keertje met plaatjes of een filmpje en eigenlijk heb ik hem dan al onder de knie. Alleen dan nog finetunen natuurlijk!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Mooie doek pompoen!
Je 2de keer knopen ziet er al beter uit idd, maar wat je ook nog zou kunnen doen is met de beentjes in de doek, mijn kinderen vonden dat in het begin het fijnst, maar dat verschilt ook per kindje dus dat moet je gewoon is uitproberen.
Verdere tips zijn al gegeven.
Je 2de keer knopen ziet er al beter uit idd, maar wat je ook nog zou kunnen doen is met de beentjes in de doek, mijn kinderen vonden dat in het begin het fijnst, maar dat verschilt ook per kindje dus dat moet je gewoon is uitproberen.
Verdere tips zijn al gegeven.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Ik krijg die ene knoop (die tiramisu ook doet) echt steeds maar niet zo strak dat hij niet scheef gaat hangen. Ik trek hem helemaal strak voor ik hem verder knoop, maar op de een of andere manier zit ergens blijkbaar toch nog rek want uiteindelijk hangt L. op half zeven er in. Hij vind het heerlijk, alleen ik kan niet bukken zonder hem te moeten ondersteunen dus echt veel kun je dan nog niet doen (nog afgezien van dat het dan nog behoorlijk zwaar is).
Ik vind het wel een hele fijne knoop waar L. goed in zit. En ook wonderlijk is dat hij véél makkelijker in deze doek gaat slapen dan in die rekbare tot nu toe!
Beentjes in de doek doe ik trouwens niet omdat L. zich graag afzet als hij steun onder zijn voetjes heeft, dat is voor mij minder fijn want hij wringt zich dan echt omhoog.
Vanaf wanneer gingen jullie je kindjes op de rug dragen? Dat is voor mij waarschijnlijk wel de oplossing voor de rugklachten maar ik wil het nu gewoon nog niet doen.
Ik vind het wel een hele fijne knoop waar L. goed in zit. En ook wonderlijk is dat hij véél makkelijker in deze doek gaat slapen dan in die rekbare tot nu toe!
Beentjes in de doek doe ik trouwens niet omdat L. zich graag afzet als hij steun onder zijn voetjes heeft, dat is voor mij minder fijn want hij wringt zich dan echt omhoog.
Vanaf wanneer gingen jullie je kindjes op de rug dragen? Dat is voor mij waarschijnlijk wel de oplossing voor de rugklachten maar ik wil het nu gewoon nog niet doen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Je zult dit vast wel doen, maar als je de doek in 3 delen spant (boven, midden en onderkant) krijg je m goed strak. Rugdragen ben ik met 8mnd gaan doen maar t kan ook met kleinere baby's.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Teddyaapje schreef:Je zult dit vast wel doen, maar als je de doek in 3 delen spant (boven, midden en onderkant) krijg je m goed strak. Rugdragen ben ik met 8mnd gaan doen maar t kan ook met kleinere baby's.
Hmm, ik span misschien midden nog niet goed aan. Maar ik trek inderdaad wel aan de verschillende delen van de doek zodat het geheel strak zit.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pompoen schreef:Teddyaapje schreef:Je zult dit vast wel doen, maar als je de doek in 3 delen spant (boven, midden en onderkant) krijg je m goed strak. Rugdragen ben ik met 8mnd gaan doen maar t kan ook met kleinere baby's.
Hmm, ik span misschien midden nog niet goed aan. Maar ik trek inderdaad wel aan de verschillende delen van de doek zodat het geheel strak zit.
Je moet ook nog even voorzichtig hupsen met de eindes omhoog voordat je m onder de beentjes doordoet, maar nadat je m hebt aangespannen. Hmmm staat er niet heel duidelijk.
Ik gebruik die knoop nog steeds wel eens (zoon is ruim een jaar) maar nog heb ik af en toe dat ie niet strak genoeg zit, dan zat er blijkbaar ergens toch iets los. Meestal maak ik m dan even los, onder de beentjes uit en trek m aan, dan opnieuw knopen.
Aoi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12
Ik heb steeds dat de bovenrand niet strak genoeg zit en hij dus gaat hangen, de rest zit eigenlijk loeistrak verder.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Dan moet je proberen om het bovenste deel strak te krijgen door de doek op die plek aan te trekken..
Je kan voor extra stevigheid een spuugdoekrolletje in de nek doen ( weet niet of je dat al gedaan had)
Volgens mij woon je niet bij iemand in de buurt die je even kan helpen?
Je kan voor extra stevigheid een spuugdoekrolletje in de nek doen ( weet niet of je dat al gedaan had)
Volgens mij woon je niet bij iemand in de buurt die je even kan helpen?
Pink!- Prater
Ik heb vanmorgen wat zitten oefenen met rugknopen, maar het wilde nog niet echt vlotten. De twee knopen die ik vorige week bij de consulente had geleerd, blijken zonder hulp toch niet zo makkelijk Welke knopen vinden jullie het handigst voor rugdragen?
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Ik vind double hammock t fijnst dragen. Voor even snel doe ik de rucksack.
Wil nog de DRS2S leren die schijnt ook fijn te zijn.
Wil nog de DRS2S leren die schijnt ook fijn te zijn.
Pink!- Prater
DRS2S, deze vind ik het fijnst.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Met de double hammock heb ik geoefend bij de consulente, maar die laatste ziet er ook heel fijn uit. Daar ga ik straks eens mee aan de slag, bedankt!
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
DRS2S is een hele fijne knoop om mee te leren rugdragen, deze heb ik een tijdje gedaan voordat ik de DH ben gaan knopen.
Teddyaapje- Ratel
Ik heb gisteravond trouwens helemaal dubbel gelegen om een 'draadje' op D&V. Er stonden foto's in van de meest slechte knopen ooit. En buiten dat het grappig was, ook wel fijn dat zelfs degene die nu draagconsulente zijn ook als beginner zijn begonnen!
Teddyaapje- Ratel
Teddyaapje schreef:Ik heb gisteravond trouwens helemaal dubbel gelegen om een 'draadje' op D&V. Er stonden foto's in van de meest slechte knopen ooit. En buiten dat het grappig was, ook wel fijn dat zelfs degene die nu draagconsulente zijn ook als beginner zijn begonnen!
Linkje?
Pink!- Prater
Ik moet ook echt gaan oefenen met rugdragen. De Wompat bevalt tot nu toe nog niet heel best. Ik vind het een onding om op mijn rug te krijgen eerlijk gezegd. Zal wel komen omdat mijn dochter er misschien nog net iets te klein voor is. De heupband moet hoger dan mijn middel en dan nog kan mijn dochter niet over mijn schouder meekijken. De banden moeten dan op z'n strakst, maar ik krijg mijn armen er dan amper door met dochter zo hoog op mijn rug. Over drie weken gaan we op vakantie en dan wil ik mijn dochter eigenlijk alleen dragen.
Oefenen, oefenen, oefenen dus. Dragen jullie ook wel met een doek op de rug, terwijl je een jas aan hebt? Het gaat dan om zo'n kort strak leren jasje.
Oefenen, oefenen, oefenen dus. Dragen jullie ook wel met een doek op de rug, terwijl je een jas aan hebt? Het gaat dan om zo'n kort strak leren jasje.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Ik draag m'n jas meestal over m'n doek/ manduca en dan open.ook heb ik een heel sexy groot vest waar we samen inpassen
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Haha, met buikdragen deed ik dat wel, maar als ik wil rugdragen, moet ik wel een heel groot vest hebben
Zelfs een vest van mijn vriend volstaat dan niet.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Sanne schreef:Haha, met buikdragen deed ik dat wel, maar als ik wil rugdragen, moet ik wel een heel groot vest hebben
Dan word je een soort hunchback van de Notre Dame .
Pompoen- Lady Post-a-lot
Sanne, ik trek de banden van de schouders pas straks als mijn dochter er al in zit, anders krijg ik ook niet makkelijk de armen erdoor.
Pink!- Prater
Pink! schreef:Teddyaapje schreef:Ik heb gisteravond trouwens helemaal dubbel gelegen om een 'draadje' op D&V. Er stonden foto's in van de meest slechte knopen ooit. En buiten dat het grappig was, ook wel fijn dat zelfs degene die nu draagconsulente zijn ook als beginner zijn begonnen!
Linkje?
Speciaal voor jou: http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=9795
Teddyaapje- Ratel
En dan vooral deze foto: https://2img.net/h/i96.photobucket.com/albums/l164/crystalknapp/IMG_0947.jpg
Teddyaapje- Ratel
Dank je
Pink!- Prater
Haha, nou ik vind die Parrotcarry ook prachtig ! Maar die foto die jij laat zien leverde mij ook tranen over mijn wangen op, prachtig!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pagina 10 van 30 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 20 ... 30
Pagina 10 van 30
Permissies van dit forum: