Draagdoekentopic
+60
blondje1313
Robin_
Snoes
Minx
Beessie
Supertalentje
LindaK
Tania
Vixen
Twellie
koNijntje
Printje
Exogenesis
Dolphinne
mickey
Muppetje
Charles
Parel
catgirl85
Flower_L
Vancity_girl
Earane
CCC
Fearie
Bimbam
Kalishi
Funk
PapillonRose
Dille
Slakje
bolus26
Jade
PiP
Floor
red rose
Aoi
Pineco
Balloon
Fiwen
Flip Fluitketel
Mrs. Jansen
Luce
shadow
Pink!
Sanne
Blue flower
Caroow
Happydobby
Pompoen
Darius
kwak
Linda
maiadebij
Tiara
Laurientje
Zenna
Highway
Teddyaapje
Jits
Liadan
64 plaatsers
Pagina 11 van 30
Pagina 11 van 30 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 20 ... 30
Re: Draagdoekentopic
Hahahaha geweldig
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Grappig Teddyaapje! Als ik vanmorgen een camera bij de hand had gehad, had dat ook een paar mooie exemplaren voor dit draadje opgeleverd We gaan dit weekend met vakantie en mocht het dan nog steeds niet zo goed lukken met rugdragen, dan gebruik ik de geweven doek om haar op mijn buik te dragen en de mei tai voor op de rug. Dat gaat wel prima en met de huidige temperaturen hoef ik niet bang te zijn dat ze het te warm krijgt...
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Mijn god wat een klote knoop is die drs2s.. krijg hem met geen mogelijkheid goed... :S
Pink!- Prater
Oei, en hij ziet er op Youtube zo makkelijk uit... dan ben ik gewaarschuwd als ik hem straks of morgenochtend ga proberen. Nu slaapt ze weer en vanmiddag toen ze wakker was had ik visite. Straks naar het consultatiebureau voor een prikje, nu maar hopen dat ze er geen last van krijgt, anders wordt het oefenen helemaal niks
Pineco- Prater
Ja dat vond ik ook en met knopen als de double hammock heb ik geen problemen gehad, die had ik de eerste keer al voor elkaar :S
Snap t echt niet, ben nu zwaar gefrustreerd dus eerst maar even afkoelen hahaha
Snap t echt niet, ben nu zwaar gefrustreerd dus eerst maar even afkoelen hahaha
Pink!- Prater
Dan zou ik t gewoon bij de dh houden pink! De drs2s is een beetje de spiegelbeeldversie van de dh, ik vond m makkelijk aanspannen. Voor langer dragen vind ik de dh nog altijd t fijnste dus ik zou geen moeite meer doen om de drs2s te leren als de dh al goed lukt.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Haha vind t altijd leuk om een nieuwe te leren. De dh had ik snel goed en geen moeite met strak krijgen.
Maar met de drs2s krijg ik hem niet netjes of de doel niet goed, stom haha.
Iemand nog een andere knoop die ik kan leren
Pink!- Prater
Ik heb vanmiddag ook geoefend met die rugknoop, die drs2 ofzo. Met een blèrend kind en gigantisch chagrijnige moeder tot gevolg
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Ik heb net eens naar een filmpje van die fwcc (hihi begin al aardig thuis te raken in de afkortingen, al wist ik niet dat ie zo heette) zitten kijken en op zich doe ik het niet heel gek, maar ik heb de knoop van plaatjes geleerd en er zijn nog wel dingen die ik anders kan doen. Morgen maar eens proberen! Had 'm trouwens vanmiddag alweer een stuk beter zitten, ik krijg 'm steeds strakker.
Ik heb ook best zin om nog eens wat andere knopen te gaan leren, maar ik kom eigenlijk uit bij rugdraagknopen dan, want die wil ik graag gaan gebruiken, maar daar vind ik L. gewoon nog te jong voor. Ik kan dan niet zien wat ie doet, hoe die zit en hij kan zelf zijn hoofdje ook nog niet helemaal goed recht houden.
Ik heb ook best zin om nog eens wat andere knopen te gaan leren, maar ik kom eigenlijk uit bij rugdraagknopen dan, want die wil ik graag gaan gebruiken, maar daar vind ik L. gewoon nog te jong voor. Ik kan dan niet zien wat ie doet, hoe die zit en hij kan zelf zijn hoofdje ook nog niet helemaal goed recht houden.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Ok ligt dus niet aan mij..
Ik vond de rucksack een goede rugknoop om mee te beginnen, om t gevoel onder de knie te krijgen, je kind op de rug enzo.
Ik vond de rucksack een goede rugknoop om mee te beginnen, om t gevoel onder de knie te krijgen, je kind op de rug enzo.
Pink!- Prater
Heb net even het filmpje gekeken ik heb die drs2s en dh nog nooit gedaan, maar ze lijken me beide eigenlijk niet lekker bij de borsten zitten..Pink! schreef:Haha vind t altijd leuk om een nieuwe te leren. De dh had ik snel goed en geen moeite met strak krijgen.
Of valt dat wel mee?
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Pink! schreef:Ok ligt dus niet aan mij..
Misschien moet ik die dan ook eens gaan proberen. Ik baalde echt als een stekker (nog steeds). We gaan over drie weken op vakantie en dan wil ik zo graag lekker rugdragen in plaats van buikdragen. De kinderwagen wil ik niet mee en de Wompat lukt me ook al niet (Sanne in de baalmodus...).
Sanne- Ratel
Blij te lezen dat ik niet de enige ben die ermee worstelt Ik had gedacht dat ik voor mijn vakantie wel comfortabel kon rugdragen, maar ik was toch wat te optimistisch. Of het moet morgen en vrijdag ineens vanzelf gaan ;-) Ik zie mijn man al iedere dag een eeuwigheid wachten tot ik dochter op mijn rug heb geknoopt
Hoe doen jullie dat trouwens als je tijdens een wandeling bijvoorbeeld ergens wat gaat drinken en je kindje dus uit de doek haalt? Knoop je dan helemaal opnieuw en is dat niet onhandig?
Hoe doen jullie dat trouwens als je tijdens een wandeling bijvoorbeeld ergens wat gaat drinken en je kindje dus uit de doek haalt? Knoop je dan helemaal opnieuw en is dat niet onhandig?
Pineco- Prater
De rucksack lukte mij ook in 1 keer, heb hem wel eerst met de oudste gedaan, die werkt nog een beetje mee:-)
Ik vind rugdragen alleen een te grote drempel
Thuis heb ik het pas wel gedaan. S wou steeds bij mij zijn, maar ik moest afwassen en nog wat andere dingen doen. Beviel wel goed!
Zit nog te denken wat ik straks op vakantie wil. Wil al heel lang een mei tai maken, maar ben bang dat ik hem daarna nog amper zal gebruiken + het gebrek aan tijd
Ik vind rugdragen alleen een te grote drempel
Thuis heb ik het pas wel gedaan. S wou steeds bij mij zijn, maar ik moest afwassen en nog wat andere dingen doen. Beviel wel goed!
Zit nog te denken wat ik straks op vakantie wil. Wil al heel lang een mei tai maken, maar ben bang dat ik hem daarna nog amper zal gebruiken + het gebrek aan tijd
PiP- Ratel
Nu ik s nog voor draag haal ik hem er idd uit, heb hem er dan ook zo weer in. Wel altijd weer een leuke voorstelling voor de omstanders, die vinden het altijd wel interesant om te zien!
De dokter pas ook, die vond het wel leuk om eindelijk eens te zien hoe die kindjes in een draagdoek gaan
De dokter pas ook, die vond het wel leuk om eindelijk eens te zien hoe die kindjes in een draagdoek gaan
PiP- Ratel
Mij lukt de drs2s ook niet hoor. Op één of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om 'm goed te knopen, ik snap 'm gewoon niet? Ik doe meestal de ruck, of de double hammock als ik langer wil dragen.
Sanne: als je het graag nog eens wilt proberen met hulp, wil ik je best nog een keer helpen hoor!
Sanne: als je het graag nog eens wilt proberen met hulp, wil ik je best nog een keer helpen hoor!
Gast- Gast
De mei tai is hier nog steeds favoriet PiP, ik vind deze toch het makkelijkst als ik haar even snel moet dragen. En ik kan er ook lang mee dragen zonder dat het vermoeiend wordt (wat met de rekbare doek wel het geval was). Ik heb nu een geweven doek aangeschaft, omdat me dat voor de zomer fijner lijkt en minder warm dan de mei tai. Maar tot nu toe is het knopen nog best een uitdaging!
Pineco- Prater
Rejoy. schreef:Mij lukt de drs2s ook niet hoor. Op één of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om 'm goed te knopen, ik snap 'm gewoon niet? Ik doe meestal de ruck, of de double hammock als ik langer wil dragen.
Dat dacht ik al wel
Ik zal eerst nog eens goed oefenen dit weekend met Youtube. Ik moet alleen een knoop hebben waarbij mijn dochter haar armen gelijk uit de doek heeft, dus waarin de doek tot onder haar oksels komt. Anders is het geheid een groot drama en doe ik haar (vindt zij) enorm onrecht aan
Welke knoop is dan het meest geschikt van de rugdraagknopen?
Sanne- Ratel
Ik vind dit een hele fijne manier van rugknopen:
https://www.youtube.com/watch?v=53sczExGqho
https://www.youtube.com/watch?v=53sczExGqho
Gast- Gast
Om het rugdragen zelf onder de knie te krijgen zweer ik bij de ruck. De jongste van mij wil de laatste tijd ook steeds vaker haar handen uit de doek en dat kan prima bij de ruck. Vanuit de ruck heb ik mezelf de double hammock aangeleerd.
Gast- Gast
Ik heb dat filmpje gekeken, Tiramisu, maar de handjes zitten daar behoorlijk dicht ingepakt lijkt het.
En wat ik me echt afvraag, blijven jullie kinderen echt zo keurig rustig liggen op je rug. Ik had vanmiddag aan twee handen niet eens genoeg om mijn dochter in bedwang te houden, laat staan dat ik nog handen overhad om de doek te knopen. Of ben ik de enige met zo'n gillend speenvarken?
Ga de Ruck ook even bekijken, Rejoy.
En wat ik me echt afvraag, blijven jullie kinderen echt zo keurig rustig liggen op je rug. Ik had vanmiddag aan twee handen niet eens genoeg om mijn dochter in bedwang te houden, laat staan dat ik nog handen overhad om de doek te knopen. Of ben ik de enige met zo'n gillend speenvarken?
Ga de Ruck ook even bekijken, Rejoy.
Sanne- Ratel
Is de ruck hetzelfde als de rebozo ruck (bij Webkim)?
Sanne- Ratel
volgens mij is de rebozo ruck weer wat anders. Misschien als je zoekt op rucksack?
En dat gillen gaat met periodes, de jongste heeft het tot nu toe nog nooit gedaan en die blijft inderdaad zo stil liggen. De oudste heeft een hele tijd (tussen 9 maanden en 2 jaar ongeveer) zo gedaan. Nu zit ze al op mijn rug als ze de doek überhaupt al ziet en gaat het knopen dus ook weer heel makkelijk. Ideaal dat je aanwijzingen kunt geven tijdens het knopen.
En dat gillen gaat met periodes, de jongste heeft het tot nu toe nog nooit gedaan en die blijft inderdaad zo stil liggen. De oudste heeft een hele tijd (tussen 9 maanden en 2 jaar ongeveer) zo gedaan. Nu zit ze al op mijn rug als ze de doek überhaupt al ziet en gaat het knopen dus ook weer heel makkelijk. Ideaal dat je aanwijzingen kunt geven tijdens het knopen.
Gast- Gast
Oh nee, het is pas sinds heel kort dat ze stil blijft zitten tijdens het knopen. Rugknopen met doek doe ik daarom eigenlijk ook pas sinds kort, met een spartelende dreumes vond ik het oefenen niet te doen.
Heb je wel al een ssc behalve de Wompat Sanne? Als ze nog wat te klein is voor de Wompat heb ik hier evt nog wel,een werkloze baby r&r liggen. Die mag je wel lenen voor je vakantie als je wil?
Heb je wel al een ssc behalve de Wompat Sanne? Als ze nog wat te klein is voor de Wompat heb ik hier evt nog wel,een werkloze baby r&r liggen. Die mag je wel lenen voor je vakantie als je wil?
Gast- Gast
Er is dus hoop...
H. vindt het dragen wel fijn en valt, als ze moe is, ook in slaap in de doek. Iets wat ze in de kinderwagen nog nooit heeft gedaan (laatst nog eens geprobeerd). Maar haar handjes moeten er per se buiten en ze heeft ook gewoon buien dat ze echt niet wil. Dan probeert ze zich helemaal te strekken (bij de FWCC) en door de kracht die ze zet, trekt ze de doek dan toch wat losser, waardoor het dragen niet meer lekker gaat.
En het erin doen is dus niet altijd even gezellig, al is het bij het oefenen in rugdragen veel extremer dan bij buikdragen hoor.
H. vindt het dragen wel fijn en valt, als ze moe is, ook in slaap in de doek. Iets wat ze in de kinderwagen nog nooit heeft gedaan (laatst nog eens geprobeerd). Maar haar handjes moeten er per se buiten en ze heeft ook gewoon buien dat ze echt niet wil. Dan probeert ze zich helemaal te strekken (bij de FWCC) en door de kracht die ze zet, trekt ze de doek dan toch wat losser, waardoor het dragen niet meer lekker gaat.
En het erin doen is dus niet altijd even gezellig, al is het bij het oefenen in rugdragen veel extremer dan bij buikdragen hoor.
Sanne- Ratel
Pagina 11 van 30 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 20 ... 30
Pagina 11 van 30
Permissies van dit forum: