Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zit het met jouw zelfdiscipline?

+11
Poisongirl
Roze Roos
MiKa
Jeanette
Alias
Blond
studiebol
Joli86
M_as
BJA
Lotus
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe zit het met jouw zelfdiscipline? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zit het met jouw zelfdiscipline?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 12:08

Ik heb geen discipline, niet omdat ik het niet wil maar ik ben gewoon te makkelijk afgeleid.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit het met jouw zelfdiscipline? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zit het met jouw zelfdiscipline?

Bericht  MiKa di 22 feb 2011 - 22:31

Soms is het heel goed, soms is het echt heel slecht.
Voor opstaan heb ik dus echt geen zelfdiscipline, ik zet mijn wekker op 8 uur, maar stap rustig om half11 uit bed en daar baal ik echt van! Alleen als ik sochtends iets heb, dan kom ik eruit. Gisteren was heerlijk, 8uur wekker en eruit, wilde om 10 uur bij me oma zijn. Vanochtend wilde ik er ook lekker op tijd uit, half 9 wekker, toch weer 10uur eruit omdat me bedje zo lekker is! Echt slecht van mezelf, maar kom er gewoon niet uit!
MiKa
MiKa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 315
Punten : 467
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 22:42

IK ben heel selectief wat zelfdiscipline betreft. Met mijn cursus Spaans bijvoorbeeld heb ik een ijzeren zelfdiscipline. Dat komt omdat ik het heel leuk vind. Maar met mijn werk kan ik uren aanmodderen voordat ik mezelf eindelijk een schop onder de kont kan geven en doe wat ik moet doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 1:00

.

Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 8:27; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 3:54

Die is prima bij mij.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 3:58

Tesita schreef:
Break Of Day schreef:IK ben heel selectief wat zelfdiscipline betreft. Met mijn cursus Spaans bijvoorbeeld heb ik een ijzeren zelfdiscipline. Dat komt omdat ik het heel leuk vind. Maar met mijn werk kan ik uren aanmodderen voordat ik mezelf eindelijk een schop onder de kont kan geven en doe wat ik moet doen.

Wat leuk dat je een cursus Spaans doet! Ik wil de opleiding (DT) gaan doen en hoop dat ik dan ook dusdanig gemotiveerd ben dat ik wel zelfdiscipline heb, haha. Maar als je iets erg leuk vind en erg graag wilt gaat het toch een stuk makkelijker denk ik. Waarom doe je die cursus als ik vragen mag?

Puur voor de liefhebberij. IK wilde altijd heel graag Italiaans leren, maar ik besefte dat ik met die taal buiten Italië nergens terecht kon. Ik ben nu een paar keer op vakantie geweest op de Canarische Eilanden en een keer op reis in Zuid Amerika en ik besef dat het dan toch wel heel makkelijk is als je een woordje Spaans kunt praten. Dus vandaar!

Gast
Gast

Bericht  Roze Roos wo 23 feb 2011 - 4:51

Jeanette schreef:Over het algemeen wel goed, maar soms heb ik er van die dagen bij zitten (als ik vrij ben) dat ik heel de dag kan luieren en echt niks uit vreet.

+1
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Poisongirl wo 23 feb 2011 - 6:41

Goed, ik doe een thuisstudie makelaardij OG en ik houd me netjes aan mijn planing,mocht ik op dinsdagavond niet kunnen studeren dan plan ik van te voren een andere avond in
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 6:58

Met sommige dingen wel. Met mijn scriptie bijv helemaal niet, maar omdat ik nu in Costa Rica woon ivm mijn stage en de voertaal hier Spaans is en Engels hier niet echt een optie is ben ik echt heel erg gemotiveerd om Spaans te leren want ik irriteer me kapot dat ik dingen wil duidelijk maken en het gewoon niet gaat. Per dag leer ik nu een paar uur Spaans en het gaat steeds beter en dat geeft wel veel voldoening smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 22:15

.

Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 8:27; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Tania wo 23 feb 2011 - 22:48

Mwah, het kan beter. Op mijn werk gaat het heel goed. Maar thuis kan de zelfdiscipline nog wel wat beter. Hier is het ook zo dat het het ene moment helemaal netjes en schoon is en dan weer een grote puinhoop.
Met eten was het ook altijd zo. Ik at wanneer ik zin had of gewoon niet, omdat ik geen zin had of omdat ik het gewoon vergat. Nu mijn zoontje ook brood enz. eet is dat wel een stuk beter. Voor hem lukt het dan weer wel om elke dag netjes te eten en dan eet ik zelf ook meteen maar mee.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 22:50

Ik heb geen zelfdiscipline. Momenteel kan ik me nergens toe zetten, thuis niet en op mijn werk niet. Het is dan ook een bende thuis en op mijn werk doe ik wat ik moet doen en wat er van me verwacht wordt, maar ik vind het echt heel erg dat ik me nergens toe kan zetten.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 0:14

Ik heb juist heel veel zelfdiscipline. Soms wel een teveel misschien. :P

Gast
Gast

Bericht  Tyrael do 24 feb 2011 - 0:43

Ik heb totaal geen zelfdiscipline. Planningen maken kan ik best, me er aan houden niet. Ik maak overal een chaos van en verlies ook heel erg snel het overzicht over alles wat ik moet doen, ondanks dat ik een mooie planning/takenlijst heb gemaakt. Ik vind het ook heel erg moeilijk om te bepalen waar ik moet beginnen. Als ik bijvoorbeeld aan het opruimen ben is het zo dat een paar uur later alles op een andere plaats ligt, maar er nog steeds een enorme zooi is laughcry
Qua studie is het eigenlijk ook niet best, ik kan nooit deadlines halen (in groepswerk trouwens weer wel, maar dan ben ik niet alleen verantwoordelijk voor mijn eigen resultaten, maar dat brengt wel veel stress met zich mee).
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518

Bericht  Ugly Betty do 24 feb 2011 - 4:16

Ik las dit topic gisteren en ging meteen stofzuigen haha!
Meestal kan ik mezelf er wel toe zetten om dingen te doen, maar wel op het laatste moment. En soms heb ik dagen dat ik mezelf niet kan motiveren om wat nuttigs te doen...
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 10:24

Break Of Day schreef:IK ben heel selectief wat zelfdiscipline betreft. Met mijn cursus Spaans bijvoorbeeld heb ik een ijzeren zelfdiscipline. Dat komt omdat ik het heel leuk vind. Maar met mijn werk kan ik uren aanmodderen voordat ik mezelf eindelijk een schop onder de kont kan geven en doe wat ik moet doen.
Herkenbaar! Ik had ook heel veel discipline wat betreft mijn studie, maar die vond ik ook gewoon geweldig. Hetzelfde geldt overigens voor mijn huidige baan. Maar als het gaat om huishoudelijke klusjes en zoals nu bijvoorbeeld inpakken voor de verhuizing, dan ben ik echt een ramp...

Gast
Gast

Bericht  Yzma do 24 feb 2011 - 13:11

Mijn zelfdicipline is heel erg goed, zo goed dat ik er in bepaalde situaties in door sla. (Letterlijk dag en nacht werken aan een schoolverslag, meteen 5 keer per week sporten en dat soort dingen) Maar in de meeste gevallen of op de meeste moment heb ik hier geen last van.
Yzma
Yzma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 392

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: