Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zit het met jouw zelfdiscipline?

+11
Poisongirl
Roze Roos
MiKa
Jeanette
Alias
Blond
studiebol
Joli86
M_as
BJA
Lotus
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe zit het met jouw zelfdiscipline? Empty Hoe zit het met jouw zelfdiscipline?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:10

Mijn zelfdiscipline kan nog wel wat verbeterd worden...
Zo kom ik er elke dinsdagavond vlak voor gitaarles weer achter dat ik weer de hele week niet heb geoefend en moet ik op zondagavond mijn huiswerk maken voor de cursus waar ik op maandagavond naartoe moet. Poetsen stel ik ook altijd te lang uit. Ik heb daar dus echt moeite mee, mezelf ergens toe zetten wat moet, maar waar ik eigenlijk geen zin in heb. Dat ik Ritalin slik, heeft daar helaas geen invloed op (had het in het begin wel even, maar dat is allang weer verleden tijd helaas).

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit het met jouw zelfdiscipline? Empty Re: Hoe zit het met jouw zelfdiscipline?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:11

Ik heb heel veel zelfdiscipline, sinds ik helemaal niets meer slik..

Ik heb ook Ritalin geslikt, maar toen was er helemaal geen land meer met me te bezeilen..

Gast
Gast

Hoe zit het met jouw zelfdiscipline? Empty Re: Hoe zit het met jouw zelfdiscipline?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:11

Die is de laatste tijd stukken beter dan voorheen. Op school kon ik ook altijd op laatste moment alles doen en het huishouden later dacht ik ach morgen weer een dag Wink Maar nu met mijn lijstjes gaat het stukken beter smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:15

Eigenlijk gaat dat over het algemeen heel goed.

Gast
Gast

Bericht  Lotus di 22 feb 2011 - 6:15

Op het moment gaat het wel goed met mijn zelfdiscipline, maar er zijn ook wel perioden dat er weinig van over is.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:16

Ik heb hetzelfde als jij Bobbie, heel vervelend. Wat niet meewerkt is dat mijn vriend ook ADHD heeft en het dus ook heel erg heeft, dus is het hier een huishouden van Jan Steen, lol.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:18

Ik heb ook maar heel weinig zelfdiscipline. Ik dacht altijd dat het kwam omdat ik het altijd zo druk had (dus geen tijd) maar nu probeer ik mijn leven rustiger in te plannen en gebeurd er nog steeds weinig van wat ik 'zou moeten' zoals sporten en huishouden...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:18

_Donnaa schreef:Ik heb heel veel zelfdiscipline, sinds ik helemaal niets meer slik..

Ik heb ook Ritalin geslikt, maar toen was er helemaal geen land meer met me te bezeilen..
Echt? Ik merkte in het begin juist dat ik me ineens beter kon concentreren. Kon ik ineens mijn huis poetsen in 2 uur, zonder tussendoor 30 andere dingen te gaan doen. Kon ik in de auto stappen zonder dingen te vergeten, zonder eerst 2x terug te moeten om iets op te halen. Maar nu merk ik er weinig meer van. Ik heb vandaag nog een pilletje genomen om 17.00 uur, maar meestal vergeet ik die laatste van de dag en in de weekenden neem ik meestal ook niks. Wat merkte jij er dan van?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:19

Storm schreef:Ik heb hetzelfde als jij Bobbie, heel vervelend. Wat niet meewerkt is dat mijn vriend ook ADHD heeft en het dus ook heel erg heeft, dus is het hier een huishouden van Jan Steen, lol.
Hahaha, ik zou helemaal gek worden als er hier nog zo'n rommelkont rond zou lopen! Ik probeer het nu wel netjes te houden, gelukkig woon ik nu wat groter en gaat het al beter, maar toch kan het nog wel beter.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:20

Zusje van Bert schreef:Ik heb ook maar heel weinig zelfdiscipline. Ik dacht altijd dat het kwam omdat ik het altijd zo druk had (dus geen tijd) maar nu probeer ik mijn leven rustiger in te plannen en gebeurd er nog steeds weinig van wat ik 'zou moeten' zoals sporten en huishouden...

Inderdaad, sporten komt er bij mij steeds ook niet van en dan vraag ik me elke week weer oprecht af wat ik dan allemaal heb zitten doen dat ik aan zulke dingen niet ben toegekomen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:21

Bobbie schreef:
_Donnaa schreef:Ik heb heel veel zelfdiscipline, sinds ik helemaal niets meer slik..

Echt? Ik merkte in het begin juist dat ik me ineens beter kon concentreren. Kon ik ineens mijn huis poetsen in 2 uur, zonder tussendoor 30 andere dingen te gaan doen. Kon ik in de auto stappen zonder dingen te vergeten, zonder eerst 2x terug te moeten om iets op te halen. Maar nu merk ik er weinig meer van. Ik heb vandaag nog een pilletje genomen om 17.00 uur, maar meestal vergeet ik die laatste van de dag en in de weekenden neem ik meestal ook niks. Wat merkte jij er dan van?
Ik leefde en zag eruit als een junk. Mijn emoties waren weg, creativiteit weg, discipline weg, alles weg..

Ik werk met lijstjes en mag niets anders doen tussendoor. Ik ben ook rustiger geworden in m`n hoofd, niet meer zo chaotisch.. Komt misschien ook door m`n baan..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:23

Bobbie schreef:
Storm schreef:Ik heb hetzelfde als jij Bobbie, heel vervelend. Wat niet meewerkt is dat mijn vriend ook ADHD heeft en het dus ook heel erg heeft, dus is het hier een huishouden van Jan Steen, lol.
Hahaha, ik zou helemaal gek worden als er hier nog zo'n rommelkont rond zou lopen! Ik probeer het nu wel netjes te houden, gelukkig woon ik nu wat groter en gaat het al beter, maar toch kan het nog wel beter.
Ja, ach ja, soms moet je je erbij neerleggen dat het eenmaal wat rommeliger is dan gemiddeld. Als het maar niet smerig is, toch?

laughcry al had ik het liever ook anders gezien hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:23

Mwoah soms is mijn zelfdiscipline echt heul ver te zoeken... Ligt er een beetje aan wat er moet gebeuren! Laatste tijd heb ik veel vrij gehad/genomen en toen heb ik dus gewoon dágen niks gedaan. Uitgeslapen tot 11 uur, in m'n pyjama blijven sukkelen tot 14:00 .. toen maar even snel gedouched en aangekleed en uiteindelijk toch weer achter laptop blijven plakken. Zodat ik uiteindelijk boodschappen en huishouden in een tijdsbestek van een uurtje propte, voor m'n moeder thuis kwam...

Ik wil dat niet meer nu en dan ben ik wel sterk genoeg om mezelf aan't werk te zetten. Net als dat ik wil afvallen. En dat niet perse door fanatiek sporten (Omdat ik dus weet dat m'n zelfdiscipline daar niet sterk genoeg voor is Wink ) maar door alle ongezonde snacks en lekkernijen te laten staan. Dáár heb ik dan weer wél de discipline voor.

Overigens heb ik ook ritalin gehad, met als gevolg dat ik als een zombie door 't huis liep, wel dingen deed die ik moest doen, maar zo'n beetje emotieloos en niet echt enthousiast of zo. Afschuwelijke periode was dat.

Gast
Gast

Bericht  BJA di 22 feb 2011 - 6:24

Ik zou echt willen dat ik meer discipline had!
Vooral qua sporten!
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:52

Zusje van Bert schreef:Ik heb ook maar heel weinig zelfdiscipline. Ik dacht altijd dat het kwam omdat ik het altijd zo druk had (dus geen tijd) maar nu probeer ik mijn leven rustiger in te plannen en gebeurd er nog steeds weinig van wat ik 'zou moeten' zoals sporten en huishouden...
+1 Evil or Very Mad

Gast
Gast

Bericht  M_as di 22 feb 2011 - 6:54

Vergeet-me-nietje schreef:
+1 Evil or Very Mad

+ nog 1. Echt dramatisch bij mij.
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 7:00

Als het om mezelf gaat het ik weinig zelfdiscipline. Ik moet eigenlijk als ik uit mijn werk kom even een uurtje gaan slapen (op advies van) en dan pas boodschappen of wat dan ook doen. Maar dat doe ik heel vaak niet, gun ik me de tijd niet voor.
Discipline op mijn werk heb ik eigenlijk te veel, ik ga liever door tot ik er bij neer val dan toe te geven dat ik moe bent oid.

Gast
Gast

Bericht  Joli86 di 22 feb 2011 - 7:16

Discipline komt niet in mijn woordenboekje voor Wink
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 7:23

Ik heb tijden dat ik heel veel zelfdiscipline heb en tijden dat het ver te zoeken is. Op dit moment helpt het me om lijstjes te maken, dan gaan de dingen veel sneller.

Gast
Gast

Bericht  studiebol di 22 feb 2011 - 7:40

Ik heb een redelijke zelfdiscipline, als ik iets leuk vind gaat het me beter af dan als ik iets niet leuk vind maar dat is denk ik wel logisch Very Happy

Ik heb gewoon mijn periodes de ene keer gaat het beter dan de andere keer.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 8:06

.

Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 8:27; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Blond di 22 feb 2011 - 8:09

Mijn zelfdiscipline is redelijk. Ik ben niet voor niets ooit 15 kg afgevallen, daar heb je wel zelfdiscipline voor nodig.
Alleen met sporten wil dat niet. Ik houd gewoon niet van sporten. Sterker nog, ik haat het echt.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 8:23

Komt in fasen en verschilt per onderwerp. Qua huishouden heb ik weinig zelfdiscipline. Ik kan mijn huis soms echt op en top schoon hebben, maar ook wéken dat het een rommel is. Ik kan dat niet constant houden.

Maar qua studie heb ik nu (in deze opleiding dus) wel veel zelfdiscipline. Moet ook wel, want als ik het niet doe gebeurt het ook niet. Ik heb geen universiteit of hogeschool die me achter de broek aan zit zoals op een reguliere opleiding. Dat had ik hiervoor wel en toen voerde ik juist heel weinig uit. Ik gooi het maar op intrinsieke motivatie Wink

Gast
Gast

Bericht  Alias di 22 feb 2011 - 11:54

Momenteel laat mijn zelfdiscipline, zeker wat betreft het huishouden, echt te wensen over. Soms gaat het wel even goed, maar ik kan het ook niet constant houden. Vandaag had ik tijd zat om het een en ander bij te werken, maar ik heb maar minimaal ook echt wat gedaan.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Jeanette di 22 feb 2011 - 11:57

Over het algemeen wel goed, maar soms heb ik er van die dagen bij zitten (als ik vrij ben) dat ik heel de dag kan luieren en echt niks uit vreet.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: