Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zelfdiscipline..

+2
Rush
Roza
6 plaatsers

Ga naar beneden

Zelfdiscipline.. Empty Zelfdiscipline..

Bericht  Roza di 19 maa 2013 - 9:06

Hoe 'krijg' je dat?

Ik loop er zo hard tegenaan, elke dag weer. Het gebrek aan zelfdiscipline. Alsof ik het niet heb.
Ik wil 3 keer per week in de sportschool staan, niet meer snoepen, gezonder eten.. En dan kan ik hoor; 1 dag. Daarna is het klaar. Ook wil ik meer wandelen, fietsen etc., maar ik pak iedere keer de auto. Laks? Ja. Lui? Ja.
De wil is er, de energie ook. Maar waarom lukt het mij dan niet? De wil is er, maar het lijkt onderhand wel of ik het gewoon niet kan. Doodmoe word ik er van.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelfdiscipline.. Empty Re: Zelfdiscipline..

Bericht  Rush di 19 maa 2013 - 9:26

Herkenbaar. Ik heb geen lange termijn discipline laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast di 19 maa 2013 - 9:51

Dat heeft maar deels met discipline te maken. Om gedrag te veranderen is meer nodig. Dus op discipline alleen red je het niet.

Gast
Gast

Bericht  Roza di 19 maa 2013 - 10:09

Artemis schreef:Dat heeft maar deels met discipline te maken. Om gedrag te veranderen is meer nodig. Dus op discipline alleen red je het niet.

Wat is daar nog meer voor nodig dan? Ik krijg het gevoel dat ik nu een hele stomme vraag stel.

Roza
Kletskop
Kletskop

Bericht  Roza di 19 maa 2013 - 10:10

Rush schreef:Herkenbaar. Ik heb geen lange termijn discipline laughcry

We hebben wel veel overeenkomsten de afgelopen 2 dagen Wink

Roza
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 19 maa 2013 - 10:14

Eh, het meeste van je gedrag is automatisch, dus om het te veranderen moet je bewust gaan nadenken over wat je doet. En het helpt om niet te denken in negatieve termen (ik mag niet meer snoepen), maar in positieve (ik wil gezond eten zodat ik fit blijf). En niet teveel ineens aanpakken, maar kleine doelen stellen, bijv 'deze week ga ik elke avond 30 minuten wandelen' of 'ik ontbijt deze week elke ochtend gezond'.

En dan niet 5 kleine doelen ineens, maar gewoon 1 per keer. Is dat een gewoonte geworden, dan kun je een nieuw doel kiezen.

Gast
Gast

Bericht  Luce di 19 maa 2013 - 10:18

Niet duizend doelen per keer stellen en verwachten dat je er vervolgens binnen no time aan kan voldoen. En jezelf laks en lui noemen als dat niet lukt Wink. 1 doel per keer en daar een aantal weken voor uit trekken. Zoals Artemis al zegt, het moet een gewoonte worden. En dat doe je door herhaling/routine. En daar moet je in het begin bewust bij nadenken. Daarom, niet teveel in 1 keer. One step at a time Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Roza di 19 maa 2013 - 10:18

Daar heb je inderdaad wel een punt. Ik wil te veel denk ik ja.. Ik wil 3 x per week fitnessen, 2x rennen en de andere 2 dagen ook 'iets'. Ook wil ik niet meer snoepen, anders/gezonder eten, stoppen met roken.. Laughing

Roza
Kletskop
Kletskop

Bericht  ShallY wo 20 maa 2013 - 22:46

Ik lees even mee wat dat 'gebrek' heb ik ook Wink

En ook vooral wat jij beschrijft, meer bewegen en niet meer snoepen.
Ik zit nu thuis zonder werk maar probeer er echt heel goed op te letten. Snoepen kan ik helaas nog niet helemaal laten maar qua bewegen gaat het al heel wat beter. Net ben ik weer terug van 40 minuten fietsen. En vanmiddag pak ik nog een keer de fiets om naar het dorp te gaan. En anders ga ik nog een rondje lopen.
Vandaag toevallig dus een goede dag maar dat kan morgen ineens weer over zijn. En dan voel ik me ook een zwakkeling als het weer niet gelukt is.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Alex do 21 maa 2013 - 0:00

Artemis en Luce, wat jullie zeggen klinkt eigenlijk heel logisch. Ik heb wat dat betreft ook echt een gebrek aan discipline en aan jullie tips heb ik heel veel. Ik ga het eens toepassen, lijkt me een goede uitdaging voor mezelf.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Punk'd do 21 maa 2013 - 0:04

Ik merk het ook. En dan vraag ik mijzef vervolgens af of ik het wel zo belangrijk vind. Alles wat ik voor mijzelf toch niet zo belangrijk vind ben ik nu een beetje aan het schrappen. Dan blijft er meer tijd over voor dingen die ik echt belangrijk vind en waarvoor het veel makkelijk is om dicipline op te brengen.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Gast do 21 maa 2013 - 1:07

Ach, ik heb deze week ook weer bedacht dat ik gezonder ga eten, mijn studie ga afmaken, stop met roken en meer ga sporten. ALlemaal tegelijk Laughing Oh, ik vergeet het huishouden, dat moet ook beter. Laughing

En dat gaat dus niet smile

Gast
Gast

Bericht  Punk'd do 21 maa 2013 - 1:31

Artemis schreef:Ach, ik heb deze week ook weer bedacht dat ik gezonder ga eten, mijn studie ga afmaken, stop met roken en meer ga sporten. ALlemaal tegelijk Laughing Oh, ik vergeet het huishouden, dat moet ook beter. Laughing

En dat gaat dus niet Zelfdiscipline.. 561177

Dat moet ik ook altijd haha.. Maar van wie moet ik dat? Van mijzelf? .. Vind ik het belangrijk dat mijn huis er perfect opgeruimd uitziet.. Nee.. Dus kan ik dat ook weer van mijn lijstje schrappen en doe ik alleen het hoognodige 1x per twee weken ofzo hahaha.. Slechte huisvrouw and I'm Proud! Zelfdiscipline.. 281626781

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: