Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zindelijkheid, potje of gelijk wc?

+11
Coco
Filoria
Monnie
Barbabella
Manderijn
Knillis
Dora
snoezel
meisjesmama
Liadan
Razz
15 plaatsers

Ga naar beneden

Zindelijkheid, potje of gelijk wc? Empty Zindelijkheid, potje of gelijk wc?

Bericht  Razz ma 29 apr 2013 - 20:15

Volgende week gaan we beginnen met zindelijkheidstraining. Ik heb al een potje en een wcbrilverkleiner in huis en heel veel boxertjes Wink Nu twijfel ik of ik hem eerst op een potje laat plassen of gewoon gelijk op de wc zet. Wat hebben jullie gedaan?

En binnen hoeveel dagen/weken was jullie kindje zindelijk?

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid, potje of gelijk wc? Empty Re: Zindelijkheid, potje of gelijk wc?

Bericht  Liadan ma 29 apr 2013 - 20:18

Ik zou hem gelijk op de wc zetten, dan hoef je het potje niet elke keer schoon te maken. Mijn dochter was in 2 dagen zindelijk, maar het heeft wel nog heel lang geduurd totdat ze op de wc durfde te poepen, daar heeft ze een tijd nog een luier voor gevraagd.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Razz ma 29 apr 2013 - 20:24

2 dagen is wel erg snel of niet? Ben benieuwd hoelang het hier gaat duren!

Razz
Kletskop
Kletskop

Bericht  meisjesmama ma 29 apr 2013 - 20:28

Hier niet training maar meer als ik een luier verschoon dan op het potje.
Het gaat steeds beter mijn oudste was net 3 en binnen 1 week (dag en nacht) op die manier zindelijk.
Wij zijn niet van het trainen je hoort zo vaak dat ze dan niet op durven te poepen en dat dan nognlang duurt.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  snoezel ma 29 apr 2013 - 20:32

Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van het kindje. L was binnen 3 keer een ongelukje zindelijk.
Ik had er gewoon op een dag zonder broek laten lopen. Ze was al weken geïnteresseerd in de wc en wilde er ook steeds op zitten, maar dan kwam er niks. s Ochtends begonnen, 2 keer een plas op de grond en een poep, en s avonds gaf ze tijdens het spelen zelf al aan te moeten en rende naar de pot.
Wij hebben, zeker in het begin, vooral de pot gebruikt. Die stond gewoon in de woonkamer, want L kon het niet al te lang ophouden, en zo was ze er zo. Nu heeft ze beiden nog.

Alleen poepen lukt hier nog niet. Die spaart ze altijd netjes op tot na haar slaapie (en dus een luier om heeft).

Ik denk dat een kind eraan toe moet zijn om zindelijk te worden. Ik zie dat op mijn werk ook. Ik ben ook totaal geen voorstander van klokzindelijk, dat is eigenlijk geen zindelijkheid. Dat is een trucje- ik zit op de wc, dus ik ontspan al mijn spieren en dan komt er een plas. Het is geen bewustwording van de plasdrang.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Dora ma 29 apr 2013 - 20:37

À. Wilde zelf meteen op de wc, een potje vond ze alleen leuk met kleren aan.
En gisteren plaste M. Ook op de wc, heeft ook nog nooit op een potje gezeten.

Beide hebben dit op eigen tempo gedaan
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Razz ma 29 apr 2013 - 20:42

Ik wil hem volgende week ook gelijk in een boxertje laten rondlopen en ik vraag gewoon een aantal keer per dag of hij moet plassen. Poepen geeft hij zelf al aan dus met dat kan ik hem gelijk op de wc zetten. We gaan het gewoon zo proberen en als het niet werkt wachten we gewoon 2 maanden en proberen we het weer opnieuw.

Razz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Knillis di 30 apr 2013 - 7:04

Bij ons was hij met een dag of 4 zindelijk, hij deed gelijk alles op de wc. Potje hebben we in eerste instantie geprobeerd maar hij wilde zelf gelijk op de wc met een toiletbril verkleiner. Ik zag er heel erg tegen op maar het ging echt super makkelijk en soepel! Hij was toen trouwens 2 jaar en 10 maanden.
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11

Bericht  Manderijn di 30 apr 2013 - 7:12

Ik ben een paar dagen geleden begonnen, gelijk op de wc. Wel met een wcbrilverkleiner. Van Cars, werkt als een tierelier!
Morgen zonder luier, afgelopen dagen nog met luierbroekje. Hij vind het maar raar zonder luier, komt natuurlijk omdat zijn piemeltje dan maar wat hangt te bungelen in zijn boxertje.

Trouwens, volgens mij zijn onze kinderen bijna even oud, scheelt een weekje. En iedereen zegt dat ik te vroeg ben, dat jongens zo snel niet kunnen, en dat hij nog lang geen 4 is, en dat het allemaal nog wel kan. Maar het gaat hier dis hartstikke best!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Barbabella di 30 apr 2013 - 7:30

Wij zijn begonnen met een potje en na een dag of 3/4 was hij zindelijk dag en nacht en gaat hij op de wc. Het potje staat op zijn kamer zodat hij snachts zelf kan gaan plassen.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Monnie di 30 apr 2013 - 9:28

Wij zijn eerst begonnen met op het potje te gaan, maar het nadeel was wel dat hij daarna weer moest leren om het op de wc te gaan doen. Ik zou dus proberen om hem meteen op de wc te zetten. Wij hebben een krukje voor de wc staan, dan kan hij er zelf op klimmen en heeft nog steun onder zijn voeten. Hier was hij na 2 weken goed zindelijk. Op het kdv en bij andere mensen thuis heeft hij nog wel wat moeite om het te zeggen, gaat wel steeds beter nu.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Filoria di 30 apr 2013 - 9:33

Razz_ schreef:Volgende week gaan we beginnen met zindelijkheidstraining. Ik heb al een potje en een wcbrilverkleiner in huis en heel veel boxertjes Wink Nu twijfel ik of ik hem eerst op een potje laat plassen of gewoon gelijk op de wc zet. Wat hebben jullie gedaan?

En binnen hoeveel dagen/weken was jullie kindje zindelijk?
Toen wij het tijd vonden voor zindelijkheidstraining vond Tomas dat duidelijk nog niet haha, dat werkte niet. Toen hij 3,5 was begon hij er zelf over dat hij geen luier meer wilde en sinds die dag heeft hij geen enkel ongelukje gehad (serieus).
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Coco di 30 apr 2013 - 9:37

Mijn dochter is nu sinds 2/3 weken zindelijk. Hebben het gelijk op de wc gedaan met een brilverkleiner. Er staat wel een potje bij voor als wij er niet zo snel bij kunnen zijn om haar op de wc te tillen. Dan gaat ze snel op het potje als ik bijv nog van boven moet komen of uit de tuin. Ze had het eigenlijk dezelfde dag al wel door en afgelopen week had ze 1 keer een dagje dat ze een paar keer in haar broek plaste. Dat was omdat ze Dora wilde kijken en toen te laat was. Dus heb haar nu maar geleerd hoe Dora op pauze moet.

Ze ligt nu net in bed voor het eerst zonder luier, dat wilde ze 's nachts nog wel, ze was bang om in bed te plassen en dat alles nat werd. Ben benieuwd hoe het vanacht gaat. Heb nog wel een potje naast haar bed gezet in de hoop dat ze als ze moet plassen het zelf regelt. Laughing
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Printje di 30 apr 2013 - 20:32

Mijn zoontje is al sinds juli/augustus vorig jaar eigenlijk vd ene op de andere dag helemaal droog. Ik zette het potje neer, hij ging er opeens zelf op en deed sindsdien alles op de wc of het potje. In het begin liet ik hem de keuze en liet ik hem poepen voor de tv omdat hij anders alles bleef ophouden. ( en voor de tv was hij afgeleid en ging hij wel gewoon)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Razz wo 1 mei 2013 - 5:41

Bedankt voor de tips allemaal! Aanstaande dinsdag gaan we het proberen smile

Razz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lady4 wo 1 mei 2013 - 6:56

Mijn stiefzoontje heeft een paar keer op het potje geplast maar ging al snel over opd gewone wc. Hij plast staand of zittend, maar dan zonder brilverkleiner. Hij was al binnen enkele weken zo goed als zindelijk overdag en heeft bijna nooit ongelukjes gehad. Hij is 's nachts nog niet zindelijk.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 9:07

Wij zijn vorig jaar begonnen toen het zo enorm warm was in april/mei.
Ze liep toch in haar blote billen het zwembadje in en uit dus we hebben het potje er toen naast gezet. Binnen no time was ze zindelijk. Tot een maand of 3 daarna. We zijn toen ene dagje weg geweest, ze heeft het toen bijna de hele dag opgehouden en de dag daarna ging ze in haar broek plassen. Dat heeft een week of 3 geduurd maar vanaf die tijd gaat het goed. Ze heeft al die tijd op het potje gezeten (in de winter althans). Ik geef haar geen ongelijk want bij ons op de wc vriezen je billen vast aan de toiletbril....

Sinds vorige week gaat ze op de wc want nu is het weer lekker warm op de poepstoel. Zoals ze zelf zegt.

Gast
Gast

Bericht  Pineco wo 1 mei 2013 - 10:29

Mijn dochter was vrij laat met zindelijk worden. Net als Filoria hebben wij het eerder wel vaker geprobeerd, maar ze was er duidelijk niet aan toe. Uiteindelijk was ze met iets minder dan 3,5 jaar zindelijk en toen ook meteen zonder ongelukjes (hooguit 3 of 4 in de eerste maand), waarschijnlijk omdat ze er toen ook echt klaar voor was. Het potje vond ze trouwens niks, ze ging meteen op het toilet. Eerst met verkleiner, maar al vrij snel gewoon. Na een maand of 4 was ze ook 's nachts zindelijk en ook daar is het vrijwel nooit misgegaan. Dat is dan denk ik het voordeel van later zindelijk worden, dat het gepaard gaat met minder ongelukjes Zindelijkheid, potje of gelijk wc? 561177
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Laurientje wo 1 mei 2013 - 19:28

Haha Sybella!!

Hier was mijn zoontje in een week zindelijk, hij was 2 jaar en 4 maanden, na twee weken heb ik het potje weer op zolder gezet en sindsdien gaat hij op de w.c (zonder verkleiner trouwens)
En sinds een week gaat hij al helemaal alleen! (hij is net 3 jaar)

Alleen de nachten is hij nog niet zindelijk en draagt hij nog een luier.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 19:39

Hier was ze eigenlijk van de één op de andere dag zindelijk. Ze gaf aan dat ze moest poepen en vanaf dat moment heeft ze alles op de wc of het potje gedaan. Wij gebruiken het potje hier wel veel, daar kan ze zelf op gaan zitten. Op het toilet kan ze nog niet goed zelf komen, ook niet met zo'n krukje en moet ze geholpen worden.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: